Gå til innhold

Bruke mann for sex, innafor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hatt (helt fantastisk) sex med en mann i et halvt år. Vi er i 40 og 50 årene, begge fikk barn tidlig som er voksne nå, og begge kommer fra langvarig ekteskap. 

Jeg er ærlig talt bare med ham for å ha sex, men også bonus å spise middag sammen og prate,  og trives godt med å være med han i helger og overnatte noen ukedager når det passer meg. Ser ikke for meg han livet ut, men syns det er helt fantastisk slik som det er nå, og så lenge jeg og han ønsker dette.  

Dilemmaet er at han er hodestups forelsket i meg, ønsker å være offentlige kjærester og vil dele resten av livet med meg. Har forsøkt å være ærlig så langt, ikke direkte sagt at er med han bare for sex, men på at jeg vil ha det slik det er fremover, og sagt jeg ikke ser for meg dette livet ut. Sagt direkte at på et tidspunkt vil dette ta slutt. Han ønsker da å fortsette så lenge det går, og legger likevel planer og ser for seg 10 års perspektiv, minst. 

Er det da uetisk av meg å fortsette dette forholdet? Vil såre han uansett, men er det bedre å gjøre det nå, enn å vente til han har enda mere følelser? Forsvarer meg med at jeg gir han mye glede, (og orgasmer), men likevel vondt å føle at en leker med andres følelser. Men samtidig er sexen så god at ser ikke for meg å gi opp dette enda, og kan gjerne fortsette med den et par år til! Tar gjerne imot tips og synspunkter. Hvordan jeg burde ordlegge meg for at han skal være helt innforstått med mine intensjoner? På en hyggelig måte. 

Anonymkode: 66326...688

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er uetisk ja hvis han er forelsket i deg og du bare vil ha sex. Det er bare ikke riktig. Hadde du likt det hvis en mann gjorde det mot deg? Det har jeg opplevd . Var helt grusomt . 

Anonymkode: f0216...cc9

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoistisk. Selvsagt. Menn har følelser de også!

Anonymkode: f545d...67c

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er det uetisk! Jeg forstår ikke folk som er så selvsentrerte at de kan nyte og såre noen. Hvorfor plager deg ikke ikke at du lar han bygge opp forventninger og følelser, når du vet du kommer til å knuse de? Må på en måtte være behagelig å være så empati løs da, jeg hadde syntes situasjonen din var helt grusom (fordi jeg ikke liker å såre folk).

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor vil du ikke være med han? Alt høres jo bra ut? Om du bare trenger litt tid så tror jeg ikke det er mange men som synes det er så galt og bli brukt bare for sex en veldig lang stund.

Dersom du er helt sikker på at kun sex er aktuelt så bør du jo i hvert fall si dette helt klart.

Anonymkode: b42e5...3d1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Til nå nylig har jeg tenkt jeg skulle gi det en sjanse, litt tid, men har samtidig ikke gitt han store forhåpninger, og alltid forsøkt å sette på bremsen når han har planlagt fremtiden vår. (Der han har blitt ganske synlig såret av det, men det han benekter det). Har nå siste tiden forsøkt å bli mer og mer tydelig på mine intensjoner. Men problemet er at han nå er så blind av kjærlighet at vil være med meg uansett, og lurer da på om jeg bør avslutte for å skjerme han. 

Vi er helt uforenelige på mange punkt så vil aldri fungere som samboere, da må mer klaffe enn at vi har god sex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er voksne, har begge vært i langvarige relasjoner og du har vært tydelig på at du ikke ønsker en fremtid med han. Mer enn det skal du ikke måtte dulle med en voksen mann.

Hadde vært annerledes om han var veldig ung, ikke fikset forhold i det hele tatt, eller at du ga inntrykk av å ville ha en fremtid.

Men pass opp, plutselig er det du som sitter i saksa følelsesmessig og han som vil ut…

Anonymkode: fb288...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvor vondt det er å bli såret, og jeg anbefaler deg å avslutte det så raskt som mulig hvis du ikke ser dere like langt frem i tid som det han gjør.

Mvh M39

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ditt ansvar å gjøre det slutt, nei.

Men du skylder å være helt åpen og ærlig om dine følelser og planer. Så kan han fatte sine beslutninger på riktig grunnlag. Kanskje smerten er verdt det for ham. Kanskje ikke.

Han er en voksen mann, og kan ta den beslutningen selv.

Anonymkode: e54b8...98f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ditt ansvar å gjøre det slutt, nei.

Men du skylder å være helt åpen og ærlig om dine følelser og planer. Så kan han fatte sine beslutninger på riktig grunnlag. Kanskje smerten er verdt det for ham. Kanskje ikke.

Han er en voksen mann, og kan ta den beslutningen selv.

Anonymkode: e54b8...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du avslører hvem du er i overskriften. Å bruke andre mennesker er et bedritent menneskesyn. 

Anonymkode: e4dbc...715

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du er ærlig med han, og han vet jo hvor han har deg så sånn sett har du ikke gjort noe galt. Dere er begge voksne nok til å ta rasjonelle beslutninger opp i det hele.

Det problematiske er at han nok ikke er helt rasjonell, dersom han er så forelsket som du sier. Alle vi som har vært det vet at man ikke er på sitt mest rasjonelle da. Og det han ikke ser, men som du i alle fall bør se, er at du frarøver han tid som han kan bruke på å finne noen som faktisk ser for seg en fremtid med han. 

Anonymkode: da7de...970

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ts her.

Til nå nylig har jeg tenkt jeg skulle gi det en sjanse, litt tid, men har samtidig ikke gitt han store forhåpninger, og alltid forsøkt å sette på bremsen når han har planlagt fremtiden vår. (Der han har blitt ganske synlig såret av det, men det han benekter det). Har nå siste tiden forsøkt å bli mer og mer tydelig på mine intensjoner. Men problemet er at han nå er så blind av kjærlighet at vil være med meg uansett, og lurer da på om jeg bør avslutte for å skjerme han. 

Vi er helt uforenelige på mange punkt så vil aldri fungere som samboere, da må mer klaffe enn at vi har god sex. 

Du gir selv begrunnelse til svaret på spørsmålet i HI her.

Er din seksuelle tilfredsstillelse så viktig at du kan trampe på andres følelser? Kan du føle seksuell tilfredsstillelse vel vitende om at du samtidig tramper på andres følelser?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg ville ikke gjort det slutt. Helt herlig å ha en god sekspartner tilgjengelig.

Selv så går jeg etter mindre attraktive kvinner på tinder, de har lettere for å bli forelsket i meg og da er de letter å ha sex med og aksepterer mer. Jeg er tydelig på at jeg ikke helt vet hva jeg vil slik at jeg ikke skal ha noe skyldfølelse

Anonymkode: 5e098...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg noe mer egoistisk og kynisk når folk er utro eller utnytter andre mennesker der eneste begrunnelse er "god sex". Vitner om total mangel på empati. 

Anonymkode: 456ac...985

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg avsluttet. Det har jeg også gjort tidligere, når mannen hadde følelser jeg ikke kunne gjengjelde. 

Anonymkode: 23dd7...c33

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei jeg ville ikke gjort det slutt. Helt herlig å ha en god sekspartner tilgjengelig.

Selv så går jeg etter mindre attraktive kvinner på tinder, de har lettere for å bli forelsket i meg og da er de letter å ha sex med og aksepterer mer. Jeg er tydelig på at jeg ikke helt vet hva jeg vil slik at jeg ikke skal ha noe skyldfølelse

Anonymkode: 5e098...c50

Så du er like kynisk som ts her. 
Dere hadde vært et perfekt par sammen. 🙄

Anonymkode: 23c4e...e9e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gått, ja. Har vært tilskuer til et slikt forhold for ikke så lenge siden og det endte svært dårlig. Mannen ble mer og mer frustrert, gal og sjalu. Når hun til slutt sa at det var over ble det stalking og ringing til venner og familie i et halvt år etterpå. Helt ærlig så skjønner jeg han godt. Hvem som helst kan klikke litt av å bli brukt så til de grader.

Anonymkode: ed1a4...a9a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts er singel og ønsker å finne en livspartner, bare ikke han hun pleier å møte og ha sex med nå. Er det greit?

Jeg synes ikke det, fordi for meg ville det vært vondt. På den andre siden er jeg klok og oppegående nok til å avslutte selv om fyren jeg drev med sa han ikke var interessert i noe langsiktig med meg. Men veldig mange mennesker klarer ikke å forstå mismatchen mellom verbalt og non-verbalt språk. Ts sier hun ikke er interessert, men viser at hun er det. Jeg vet faktisk ikke om jeg selv ville klart å avslutte med en som spilte meg på den måten.

Anonymkode: f0e9a...0fb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ts her.

Men MÅ dere bli samboere da? Kan dere ikke bare nyte nuet? 

Anonymkode: 2f9e2...f7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...