AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:09 #1 Del Skrevet onsdag kl 18:09 Jeg begynner å komme til et punkt hvor jeg kjenner jeg er mettet, frustrert og oppgitt. Og er så nær ved å rett og slett eksplodere på samboeren. Jeg visste før vi flyttet sammen, at han har gammel gjeld han betaler på. Han har alltid vært åpen om økonomien så ingenting å si på det. hver måned når regninger er betalt, så sitter han igjen med rundt 5000 kroner til mat og forbruk. Jeg har i to år nå prøvd å få han til å skjønne at han må fordele disse pengene gjennom måneden. Kanskje sette av litt til ferier osv. men nei da! så fort pengene er på konto, så betaler han regninger og setter litt penger inn på matkontoen vår, også er det å bruke penger som en rikmann i et par dager. Ut på byen med gutta, innom polet og hamstre, noe fancy til bilen, kjøpe nye dyre joggesko og gudene vet. Så venter det da 3 uker før neste lønning… Jeg har sikkert meg selv å takke, men fordi han betaler såpass mye på gammel gjeld, har jeg tatt en større del av løpende kostnader som mat og ferier for å hjelpe han ut. Hvis jeg kjøper med noe klær eller lignende jeg ser han trenger, så sier jeg det er greit. Jeg ser jo at jeg fort kan bruke 3-4000 i mnd på han. Om ikke mer. og det er greit. Men de siste månedene har det vært en evig sutring over dårlig råd og at han er blakk. Jeg prøver å si at han må begynne å tenke annerledes når han får lønn, men da får jeg sure svar. Etter flere måneder nå med en sur og tverr mann som bare sutrer og klager er jeg drittlei! Det er selvforskyldt og jeg prøver å hjelpe så godt jeg kan. Han er takknemlig, men det hjelper ikke når han bare sutrer videre! Anonymkode: f5af9...b95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:15 #2 Del Skrevet onsdag kl 18:15 Slik sutring er så usexy. Han oppfører seg som en guttunge som du prøver å oppdra! Kanskje du faktisk heller skal finne deg en mann som kan ta vare på seg selv og støtte deg i stedet. Anonymkode: 07bdc...d39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:19 #3 Del Skrevet onsdag kl 18:19 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Slik sutring er så usexy. Han oppfører seg som en guttunge som du prøver å oppdra! Kanskje du faktisk heller skal finne deg en mann som kan ta vare på seg selv og støtte deg i stedet. Anonymkode: 07bdc...d39 Hadde jeg bare skjønt hva som skjer… han var ikke sånn fram til nyttår omtrent. Etter det har det bare blitt verre. Jeg skjønner det er kjipt å ikke kunne være med på ting fordi han er blakk. Men da må det da gå an å kutte ut dyre innkjøp? Anonymkode: f5af9...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:29 #4 Del Skrevet onsdag kl 18:29 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde jeg bare skjønt hva som skjer… han var ikke sånn fram til nyttår omtrent. Etter det har det bare blitt verre. Jeg skjønner det er kjipt å ikke kunne være med på ting fordi han er blakk. Men da må det da gå an å kutte ut dyre innkjøp? Anonymkode: f5af9...b95 Var han virkelig ikke slik tidligere? Det virker som om han er typen som velger nytelse i øyeblikket fremfor større glede lengre frem i tid. Gammel gjeld tyder også på slik oppførsel i fortiden. Når han selv ikke ivrer for endring er det lite du kan gjøre. Aksepter det, eller gå videre. For meg hadde han vært ute i løpet av en datingfase. Anonymkode: 07bdc...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:35 #5 Del Skrevet onsdag kl 18:35 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var han virkelig ikke slik tidligere? Det virker som om han er typen som velger nytelse i øyeblikket fremfor større glede lengre frem i tid. Gammel gjeld tyder også på slik oppførsel i fortiden. Når han selv ikke ivrer for endring er det lite du kan gjøre. Aksepter det, eller gå videre. For meg hadde han vært ute i løpet av en datingfase. Anonymkode: 07bdc...d39 Pengebruken hans var der tidligere ja. Men ikke den fordømte sutringen! Han var liksom alltid blid og vi koste oss sammen uansett. Nå kan han bli sur hvis jeg foreslår noe selv om han vet jeg dekker utgiften. Eller være så muggen den siste uka før lønning at jeg blir smågal. Anonymkode: f5af9...b95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:39 #6 Del Skrevet onsdag kl 18:39 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): og det er greit. Men de siste månedene har det vært en evig sutring over dårlig råd og at han er blakk. Jeg prøver å si at han må begynne å tenke annerledes når han får lønn, men da får jeg sure svar Faen jeg hadde klikka. *sutrer og sutrer om problem* Får tilbudt løsning *surmuler og sutrer mer* Get a fucking grip and grow up hadde jeg sagt. Kutt hver krone du nå. Anonymkode: 3dc23...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet onsdag kl 18:50 #7 Del Skrevet onsdag kl 18:50 Han snylter på deg. Kom deg bort. Det blir ikke bedre. Jeg snakker av erfaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå