AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Skrevet 21. mai Dette blir litt langt, men setter pris på noen råd. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 4 år nå. Han i slutten av 50 årene, jeg i slutten av 40. Vi er særboere og trives godt med det. Han kommer fra et annet sted i landet, men har bodd her i over 10 år. Vi sees veldig ofte, men får også den egen tiden vi trenger. Jeg har nok en del mer på programmet enn han, og er mer på farten. Av og til får jeg på følelsen av at han kjeder seg litt hjemme. Dette irriterer meg også litt fordi han kunne vært bedre på å finne på ting med kompiser. Han har også i løpet av de siste tre årene mistet begge foreldrene (av alderdom) og beste kompisen sin. Det ble nok litt mye for han på en gang, og dette har nok preget han mer enn jeg har forstått. Jeg har prøvd å være der for han, men han er ikke så flink til å åpne seg. I påsken var jeg på ferie alene med noen i familien. Da syns jeg han oppførte seg litt annerledes enn han pleide. Fraværende. Så når vi var på hytta sammen i forbindelse med 1 mai helgen gjorde jeg noe jeg selvfølgelig ikke skulle ha gjort. Jeg snoka på tlf mens han var ute i hagen og arbeidet. Magefølelsen tar aldri feil.. Han og en ungdomskjæreste (fra stedet han er oppvokst) har visst tatt opp kontakten. Hatt en form for catch up. Men vi snakker masse meldinger, og flere lange telefonersamtaler i påsken. De har ikke møtes. Meldingene bærer preg av at han innimellom har slettet noen av de, for ikke alt har en sammenheng. Mens vi var på hytta har hun også sendt bilder hun har hjemme av den gangen de var sammen. Mens vi var på hytta svarer han henne ikke, og ja jeg har selvfølgelig fulgt med etter det. Han svarte henne ikke noe mer etter det og jeg roet meg. Så på 17 mai sender hun bildet av frokostbordet sitt og han svarer med en melding, så stopp. Men så på søndag kveld sender han henne igjen en melding, som ender i en 2 timer og 39 minutter lang samtale!! Og når jeg skrev nattamelding så svarte han ikke, men skrev to timer senere at han hadde sovnet! Dagen etter sender hun selfie fra en fjelltur og spør hvordan det går. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har brutt tillit (er flau) og snoka, han lyver og snakker timesvis med en annen dame. Det siste han sa til meg før vi la oss i går var at han sov så mye bedre de nettene vi sover sammen. Jeg lå våken i to timer etterpå og stirra i taket. kanskje han er veldig ensom? Trenger noen å prate med. Men det er fortsatt ikke greit!? Er så usikker på hvordan jeg skal gå frem. Kanskje slå opp, siden begge har brutt tilliten. Eller gi han et ultimatum, meg eller henne, men da kommer jeg til å forlange å se en melding der han «gjør det slutt» med henne. Jeg vil jo bare at han skal ha det bra. Er veldig sint og skuffet og trodde vi hadde det fint. Anonymkode: ce4ed...399 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Skrevet 21. mai Du hverken sier noe om snokingen din, eller forlanger å se at han gjør det slutt. Du har svaret på hva som foregår allerede. Du har selvrespekt nok til å gjøre der slutt med han uten drama. Si at du ikke føler for å fortsette forholdet, ingen lange forklaringer. Anonymkode: 5e767...ffd 12
k4ren Skrevet 21. mai #4 Skrevet 21. mai Skjønner ikke hvorfor det å sjekke mobilen om man har en mistanke, er banning og mord i kirka for dere her på KG?? Hun gjorde rett i å sjekke, hun avslørte hun blir bedratt, noe som er mye verre å se på en mobil. Jeg og mannen har fri tilgang på telefonene til hverandre, har bare vært slik naturlig i over ett tiår nå siden vi ble sammen. Uten noen grunn. For vi har ikke noe å skjule for hverandre. Skjønner ikke hva som er så hellig for dere med å gå på mobilen til den andre, hva er det dere egentlig skjuler? Denne mannen har så klart gjort det verste av de to her! Si du synes han oppførte seg rart og du snoket, fortell hva du fant og spør hva han har å si til dette, og hvorfor han har slik kontakt med henne hvis han liksom skal være sammen med deg? 12 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai #5 Skrevet 21. mai Snakk med han! Spør om han hadde likt at du gjorde det samme? Mulig lat som du gjør det samme for å se hvordan han liker det. Jada, barnslig forslag det siste der men noen ganger må folk smake sin egen medisin . Elsker du han så prøver du å finne utav dette. De kan også være venner. Jeg har mannlige venner og er i ett forhold selv. Anonymkode: 5bf2c...dfb
AnonymBruker Skrevet 21. mai #6 Skrevet 21. mai Du klager over at han ikke har venner og når ha har venner så er det også galt? Hva er galt med å ha gjenopptatt kontakten med en ungdomsvenn - selv om det er en dame. Du prioriterer ham ikke så høyt og da må han finne vennskap og sosial kontakt andre steder, og det å ha en kvinnelig venn er helt ok. Jeg er kvinne og har mange mannlige venner Selv om vi alle har ektefeller og/eller samboere. Anonymkode: a84d1...2ee 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai Ts her. Jeg har også noen kompiser fra barndommen, men vi snakker ikke på tlf i 2-3 timer. De var kjærester en gang for lenge siden. Det er annerledes enn en venn. Anonymkode: ce4ed...399 12 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai "En som het (si navnet hennes) kontaktet meg og spurte om vi var sammen. Merkelig." Så sjekker du reaksjon. Anonymkode: 015ce...cee 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "En som het (si navnet hennes) kontaktet meg og spurte om vi var sammen. Merkelig." Så sjekker du reaksjon. Anonymkode: 015ce...cee 😆 Anonymkode: ce4ed...399
k4ren Skrevet 21. mai #10 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du klager over at han ikke har venner og når ha har venner så er det også galt? Hva er galt med å ha gjenopptatt kontakten med en ungdomsvenn - selv om det er en dame. Du prioriterer ham ikke så høyt og da må han finne vennskap og sosial kontakt andre steder, og det å ha en kvinnelig venn er helt ok. Jeg er kvinne og har mange mannlige venner Selv om vi alle har ektefeller og/eller samboere. Anonymkode: a84d1...2ee Leser du med bind for øynene eller? Kjæ-re-ste, ikke venn!! 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #11 Skrevet 21. mai k4ren skrev (1 minutt siden): Leser du med bind for øynene eller? Kjæ-re-ste, ikke venn!! Ungdomskjæreste og mannen er nå nærmere 60 år. Det er altså en "liten" stund siden Anonymkode: a84d1...2ee 2 1
k4ren Skrevet 21. mai #12 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ungdomskjæreste og mannen er nå nærmere 60 år. Det er altså en "liten" stund siden Anonymkode: a84d1...2ee Like irriterende for det om, at de to skal ha slik en hyggelig tone med den fortiden deres.
AnonymBruker Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai k4ren skrev (27 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor det å sjekke mobilen om man har en mistanke, er banning og mord i kirka for dere her på KG?? Hun gjorde rett i å sjekke, hun avslørte hun blir bedratt, noe som er mye verre å se på en mobil. Jeg og mannen har fri tilgang på telefonene til hverandre, har bare vært slik naturlig i over ett tiår nå siden vi ble sammen. Uten noen grunn. For vi har ikke noe å skjule for hverandre. Skjønner ikke hva som er så hellig for dere med å gå på mobilen til den andre, hva er det dere egentlig skjuler? Denne mannen har så klart gjort det verste av de to her! Si du synes han oppførte seg rart og du snoket, fortell hva du fant og spør hva han har å si til dette, og hvorfor han har slik kontakt med henne hvis han liksom skal være sammen med deg? Poenget er at det ikke spiller noen rolle hva ts finner, eller ikke finner. La oss si ts ikke hadde funnet noe som helst. Hva ville det bevist? Intet. Å ha to telefoner er den enkleste sak av verden. Å slette historikk er noe ethvert barn på 10-12 med foreldre som er litt overivrige på å bryte privatlivets fred har mestret. Så grunnen til at man ikke skal snoke er ikke at man skal velge å forbli i et forhold som føles dårlig. Grunnen til at man ikke skal snoke er at det man finner (eller ikke finner) har presis null verdi. Forholdet er uansett over. Det ts burde gjort er å innlede en samtale med sin partner i det hun følte at forholdet var på vei mot eller alt i havari. Og den samtalen ville, etter l sannsynlighet, endt i et brudd, gitt at ts var et normalt oppegående, rasjonelt menneske. Uten behov for snoking. Fordi ts sitt følte behov for snoking tilsier at forholdet alt er - uten verdi. Det ts ønsket å finne (det alle som snoker egentlig ønsker å finne) er noe ingen finner - intet annet enn feberdrømmer fra han om at hun var en fantastisk partner. Og det finner de ikke, fordi det bunner i selvbedrag. Anonymkode: ef55a...573
AnonymBruker Skrevet 21. mai #14 Skrevet 21. mai Ultimatum fører til at han har kontakt bak ryggen din. Det er lett å gjemme slikt. Anonymkode: 54db8...d0c
AnonymBruker Skrevet 21. mai #15 Skrevet 21. mai Det kan virke som om han er åpen for noe nytt.. 🤔 Anonymkode: 876e1...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #16 Skrevet 21. mai Hei, jeg kjenner meg igjen i begge parter. Samboeren min har gjort meg veldig utrygg i relasjonen, jeg snoket, fant masse greier jeg ikke likte. Nå flere år etter så bor vi fortsatt sammen, men har ikke noe romantisk relasjon lengre (blir for barna), og først nå - mange år etterpå - så har jeg gjenopptatt kontakten med en gammel ekskjæreste. Han bor 8-9 timer unna og har sitt liv der, men vi prater bare og mimrer. Han er en jeg stoler på og kan snakke om alt med, og vi har et godt vennskap i bunn. Derfor er han også en god støtte. Det er ikke noe romantisk interesse fra min side, det var bare at vi plutselig snappet mer enn før og så har vi ringt hverandre. Men det kommer aldri til å skje noe mer. Han er en eks av en/mange grunner 😊 Så i mitt tilfelle er det uskyldig, og bare behov for å snakke med noen som kjenner meg fra "gamle dager". Det gir meg påfyll og god energi, og en følelse av å bli sett. Vi har pratet litt nå den siste måneden, men virker som det dabber litt av igjen nå. Kan det være at typen din har det samme behovet? Vet ikke hva kjæresten din driver med, men hvis du føler deg bedratt og utrygg så ville jeg revurdert forholdet. Vil han snakke sant hvis du spør? Hvis du sier at mobilen hans lå på kjøkkenbenken og det dukka opp mange meldinger på skjermen hans og du lurer på hvem det er? Anonymkode: e0ebc...0ef 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #17 Skrevet 21. mai k4ren skrev (52 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor det å sjekke mobilen om man har en mistanke, er banning og mord i kirka for dere her på KG?? Hun gjorde rett i å sjekke, hun avslørte hun blir bedratt, noe som er mye verre å se på en mobil. Jeg og mannen har fri tilgang på telefonene til hverandre, har bare vært slik naturlig i over ett tiår nå siden vi ble sammen. Uten noen grunn. For vi har ikke noe å skjule for hverandre. Skjønner ikke hva som er så hellig for dere med å gå på mobilen til den andre, hva er det dere egentlig skjuler? Denne mannen har så klart gjort det verste av de to her! Si du synes han oppførte seg rart og du snoket, fortell hva du fant og spør hva han har å si til dette, og hvorfor han har slik kontakt med henne hvis han liksom skal være sammen med deg? Fordi hvis jeg har en fortrolig samtale med en venn er det en privat samtale oss imellom. Fordi det handler om respekt og tillitt. Meget glad jeg har både pin på låsskjerm og annen pin for private apper. Like glad for at jeg aldri har møtt en dame som finner det problematisk. Og nei, jeg har aldri vært utro eller noe annet lugubert. Men ja, så klart lett å bortforklare snoking de få gangene snokeren har rett. Anonymkode: 3de0c...187 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #18 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, jeg kjenner meg igjen i begge parter. Samboeren min har gjort meg veldig utrygg i relasjonen, jeg snoket, fant masse greier jeg ikke likte. Nå flere år etter så bor vi fortsatt sammen, men har ikke noe romantisk relasjon lengre (blir for barna), og først nå - mange år etterpå - så har jeg gjenopptatt kontakten med en gammel ekskjæreste. Han bor 8-9 timer unna og har sitt liv der, men vi prater bare og mimrer. Han er en jeg stoler på og kan snakke om alt med, og vi har et godt vennskap i bunn. Derfor er han også en god støtte. Det er ikke noe romantisk interesse fra min side, det var bare at vi plutselig snappet mer enn før og så har vi ringt hverandre. Men det kommer aldri til å skje noe mer. Han er en eks av en/mange grunner 😊 Så i mitt tilfelle er det uskyldig, og bare behov for å snakke med noen som kjenner meg fra "gamle dager". Det gir meg påfyll og god energi, og en følelse av å bli sett. Vi har pratet litt nå den siste måneden, men virker som det dabber litt av igjen nå. Kan det være at typen din har det samme behovet? Vet ikke hva kjæresten din driver med, men hvis du føler deg bedratt og utrygg så ville jeg revurdert forholdet. Vil han snakke sant hvis du spør? Hvis du sier at mobilen hans lå på kjøkkenbenken og det dukka opp mange meldinger på skjermen hans og du lurer på hvem det er? Anonymkode: e0ebc...0ef Ja det kan godt være. Derfor jeg lurer på om han er ensom. Han og jeg er fortsatt romantiske (ikke som du og din samboer), det er derfor det er vanskelig. Dessverre så står det ikke på skjermen hvem meldingen er fra, kun tall på appen om det er en ny melding. Anonymkode: ce4ed...399
AnonymBruker Skrevet 21. mai #19 Skrevet 21. mai k4ren skrev (1 time siden): Skjønner ikke hvorfor det å sjekke mobilen om man har en mistanke, er banning og mord i kirka for dere her på KG?? Hun gjorde rett i å sjekke, hun avslørte hun blir bedratt, noe som er mye verre å se på en mobil. Jeg og mannen har fri tilgang på telefonene til hverandre, har bare vært slik naturlig i over ett tiår nå siden vi ble sammen. Uten noen grunn. For vi har ikke noe å skjule for hverandre. Skjønner ikke hva som er så hellig for dere med å gå på mobilen til den andre, hva er det dere egentlig skjuler? Denne mannen har så klart gjort det verste av de to her! Si du synes han oppførte seg rart og du snoket, fortell hva du fant og spør hva han har å si til dette, og hvorfor han har slik kontakt med henne hvis han liksom skal være sammen med deg? Sjekker du mannen din sin mobil noen gang da? Eller stoler du helt på han? Anonymkode: ce4ed...399
AnonymBruker Skrevet 21. mai #20 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det kan godt være. Derfor jeg lurer på om han er ensom. Han og jeg er fortsatt romantiske (ikke som du og din samboer), det er derfor det er vanskelig. Dessverre så står det ikke på skjermen hvem meldingen er fra, kun tall på appen om det er en ny melding. Anonymkode: ce4ed...399 Okey, vet du om han alltid har hatt det sånn, eller har han endret det nylig? Ja, jeg skjønner at det sårer mer. Høres ut som om han craver oppmerksomhet og tilhørighet, og det er jo ikke så unaturlig å søke det utenfor forholdet (jobb, venner, fritidsaktiviteter). En eks-kjæreste kan være en trygg havn, når det stormer litt. Sikkert tøff sorg-prosess med tre dødsfall så tett, og menn er jo ikke så flinke til å sette ord på ting.. Jeg har ikke mistet foreldre, men kan se for meg at man kanskje mister litt fotfestet en stund? Sier ikke at det er ok, altså, hvis det er av romantisk/seksuell art. Vanskelig å vite hva han legger i det. Og så er det ikke sikkert han snakker sant om han blir konfrontert (det gjorde ihvertfall ikke min). Og hun dama da, bor hun i nærheten? Anonymkode: e0ebc...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå