AnonymBruker Skrevet i går, 16:27 #1 Del Skrevet i går, 16:27 Det går dessverre mot samlivsbrudd her og vi skal straks legge ut huset for salg. Jeg og mannen har tenkt å bli boende i område fordi barna går på skole og barnehage her. Jeg gikk inn på DNB og sjekket hvor mye jeg kunne låne og ble mildt sagt sjokkert. Jeg kunne bare låne 1 million til boligkjøp. Det er helt sykt 😭 Kan det stemme eller er dette feil? Jeg trodde jeg lå godt an med en årslønn på 650 000kr og egenkapital på 3,2-3,4 millioner kroner. Men så feil kan man ta?! Er dette sant? Hvordan får alenemødre flest kjøpt seg bolig der ute? Hvis man f.eks har lavere inntekt og ikke egenkapital kan man bare glemme å få kjøpt seg bolig eller eventuelt flytte til Troms? Nå kommer det til å ordne seg for meg, takket være mine foreldre. Men ikke alle har foreldre som kan hjelpe. Anonymkode: 2b6b5...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:35 #2 Del Skrevet i går, 16:35 Husbanken er alternativet for de som ikke får lån i vanlige banker. Anonymkode: 201db...f29 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:35 #3 Del Skrevet i går, 16:35 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det går dessverre mot samlivsbrudd her og vi skal straks legge ut huset for salg. Jeg og mannen har tenkt å bli boende i område fordi barna går på skole og barnehage her. Jeg gikk inn på DNB og sjekket hvor mye jeg kunne låne og ble mildt sagt sjokkert. Jeg kunne bare låne 1 million til boligkjøp. Det er helt sykt 😭 Kan det stemme eller er dette feil? Jeg trodde jeg lå godt an med en årslønn på 650 000kr og egenkapital på 3,2-3,4 millioner kroner. Men så feil kan man ta?! Er dette sant? Hvordan får alenemødre flest kjøpt seg bolig der ute? Hvis man f.eks har lavere inntekt og ikke egenkapital kan man bare glemme å få kjøpt seg bolig eller eventuelt flytte til Troms? Nå kommer det til å ordne seg for meg, takket være mine foreldre. Men ikke alle har foreldre som kan hjelpe. Anonymkode: 2b6b5...ad6 Upopulær mening, men et inntrykk jeg har av gode grunner er at hvis du blir ufør så ville du fått 2 millioner. Anonymkode: b6650...2e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:37 #4 Del Skrevet i går, 16:37 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Upopulær mening, men et inntrykk jeg har av gode grunner er at hvis du blir ufør så ville du fått 2 millioner. Anonymkode: b6650...2e5 For noe tøv. Uføre har enda vanskeligere for å få lån. Anonymkode: 41fd7...4e2 32 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:38 #5 Del Skrevet i går, 16:38 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det går dessverre mot samlivsbrudd her og vi skal straks legge ut huset for salg. Jeg og mannen har tenkt å bli boende i område fordi barna går på skole og barnehage her. Jeg gikk inn på DNB og sjekket hvor mye jeg kunne låne og ble mildt sagt sjokkert. Jeg kunne bare låne 1 million til boligkjøp. Det er helt sykt 😭 Kan det stemme eller er dette feil? Jeg trodde jeg lå godt an med en årslønn på 650 000kr og egenkapital på 3,2-3,4 millioner kroner. Men så feil kan man ta?! Er dette sant? Hvordan får alenemødre flest kjøpt seg bolig der ute? Hvis man f.eks har lavere inntekt og ikke egenkapital kan man bare glemme å få kjøpt seg bolig eller eventuelt flytte til Troms? Nå kommer det til å ordne seg for meg, takket være mine foreldre. Men ikke alle har foreldre som kan hjelpe. Anonymkode: 2b6b5...ad6 Så du måha 5 millioner for å kjøpe noe? Sorry men man må ikke til troms for å kjøpe noe billigere, høres for meg ut som du burde greid deg uten lån faktisk. Men hør med en annen bank, DNB er veldig strenge, men bil og barn trekker lånesum veldig ned. Anonymkode: e0cac...5b7 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 16:38 #6 Del Skrevet i går, 16:38 Dessverre er det sånn... samme som at et par uten barn som søker lån vil få mer en et par med barn 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet i går, 16:39 #7 Del Skrevet i går, 16:39 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Upopulær mening, men et inntrykk jeg har av gode grunner er at hvis du blir ufør så ville du fått 2 millioner. Anonymkode: b6650...2e5 Vel.. Uføretrygd er i hvert fall en særdeles trygg og stabil inntekt, om ikke annet. Sånn sett er det jo forståelig. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:39 #8 Del Skrevet i går, 16:39 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det går dessverre mot samlivsbrudd her og vi skal straks legge ut huset for salg. Jeg og mannen har tenkt å bli boende i område fordi barna går på skole og barnehage her. Jeg gikk inn på DNB og sjekket hvor mye jeg kunne låne og ble mildt sagt sjokkert. Jeg kunne bare låne 1 million til boligkjøp. Det er helt sykt 😭 Kan det stemme eller er dette feil? Jeg trodde jeg lå godt an med en årslønn på 650 000kr og egenkapital på 3,2-3,4 millioner kroner. Men så feil kan man ta?! Er dette sant? Hvordan får alenemødre flest kjøpt seg bolig der ute? Hvis man f.eks har lavere inntekt og ikke egenkapital kan man bare glemme å få kjøpt seg bolig eller eventuelt flytte til Troms? Nå kommer det til å ordne seg for meg, takket være mine foreldre. Men ikke alle har foreldre som kan hjelpe. Anonymkode: 2b6b5...ad6 Tromsø er en veldig dyr by å leve i. Da bør man heller se til Finnmark. Anonymkode: 74c85...75c 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:40 #9 Del Skrevet i går, 16:40 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg kunne bare låne 1 million til boligkjøp. Det er helt sykt 😭 Kan det stemme eller er dette feil? Jeg trodde jeg lå godt an med en årslønn på 650 000kr og egenkapital på 3,2-3,4 millioner kroner. Du får en grei bolig til 4 - 4,4 mill Anonymkode: 55720...684 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet i går, 16:40 #10 Del Skrevet i går, 16:40 Sjekk i flere banker. For noen år siden så fikk jeg bare 1.5 i lån hos DnB, men hos SR Bank fikk jeg 4.5 i lån. Du sier ikke noe om hva annen gjeld du har, om du har bil, kredittkort osv, noe som har mye å si. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet i går, 16:44 #11 Del Skrevet i går, 16:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du måha 5 millioner for å kjøpe noe? Sorry men man må ikke til troms for å kjøpe noe billigere, høres for meg ut som du burde greid deg uten lån faktisk. Men hør med en annen bank, DNB er veldig strenge, men bil og barn trekker lånesum veldig ned. Anonymkode: e0cac...5b7 Jeg hadde aldri kjøpt bolig om jeg måtte bruke alt jeg hadde av penger. Lånet spises opp av inflasjon, det gjør at en ikke får formue, og en får fradrag på skatten. Det er en grunn til at mange velger rammelån og ikke betaler ned mer enn 40% av boligens verdi, og heller setter resten av beløpet i fond/aksjer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #12 Del Skrevet i går, 16:44 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det går dessverre mot samlivsbrudd her og vi skal straks legge ut huset for salg. Jeg og mannen har tenkt å bli boende i område fordi barna går på skole og barnehage her. Jeg gikk inn på DNB og sjekket hvor mye jeg kunne låne og ble mildt sagt sjokkert. Jeg kunne bare låne 1 million til boligkjøp. Det er helt sykt 😭 Kan det stemme eller er dette feil? Jeg trodde jeg lå godt an med en årslønn på 650 000kr og egenkapital på 3,2-3,4 millioner kroner. Men så feil kan man ta?! Er dette sant? Hvordan får alenemødre flest kjøpt seg bolig der ute? Hvis man f.eks har lavere inntekt og ikke egenkapital kan man bare glemme å få kjøpt seg bolig eller eventuelt flytte til Troms? Nå kommer det til å ordne seg for meg, takket være mine foreldre. Men ikke alle har foreldre som kan hjelpe. Anonymkode: 2b6b5...ad6 DNB er en rå-dyr bank da Anonymkode: d034d...753 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #13 Del Skrevet i går, 16:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får en grei bolig til 4 - 4,4 mill Anonymkode: 55720...684 Ikke i Oslo. Anonymkode: 93018...f41 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #14 Del Skrevet i går, 16:44 Svært mange alenemødre vil være fornøyd med en bolig til 4,2-4,4 mill. Det kan hende du blir litt overrasket også over hvor dyrt det er med bolig på kun en inntekt. Anonymkode: 0407c...7d8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppoghopp Skrevet i går, 16:48 #15 Del Skrevet i går, 16:48 Flytt til Vestfold, 1 time fra Oslo. Sol og landlig Hus 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:48 #16 Del Skrevet i går, 16:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke i Oslo. Anonymkode: 93018...f41 Da må man nesten, som husholdning med 1 inntekt og barn, flytte ut av sentrum. Dersom TS bor i Oslo da. De fleste nordmenn bor ikke i Oslo. Og Oslo har hatt nedgang i boligprisene. Er kun Tromsø og Stavanger som nå har økning i boligpriser Anonymkode: 55720...684 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:49 #17 Del Skrevet i går, 16:49 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg kunne bare låne 1 million til boligkjøp. Det er helt sykt 😭 Kan det stemme eller er dette feil? Jeg trodde jeg lå godt an med en årslønn på 650 000kr og egenkapital på 3,2-3,4 millioner kroner. Trenger du noe mer?? Bolig til 4,4 bør vel holde? Men sjekk andre banker enn kun DnB da vel. Kan ikke fatte og begripe at folk bruker den banken… det er den dyreste og dårligste som er å finne i landet… Anonymkode: b6070...ce8 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:52 #18 Del Skrevet i går, 16:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger du noe mer?? Bolig til 4,4 bør vel holde? Men sjekk andre banker enn kun DnB da vel. Kan ikke fatte og begripe at folk bruker den banken… det er den dyreste og dårligste som er å finne i landet… Anonymkode: b6070...ce8 Amen Og tror du kan låne mer. Men leie i en periode til du har fått oppgjøret Anonymkode: 3b73f...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet i går, 16:52 #19 Del Skrevet i går, 16:52 Det er fratrekk på 500 000 per barn, og 650 000 er helt middels inntekt faktisk under snittet i Oslo. Max er 3250000 (5x 650 000) , 2 barn gir 2250000 max samt at man får ikke 5x med såpass liten inntekt og man er alene, så at TS får mer en 1.5 million er nok en ønskedrøm. Dette er ikke relatert til EK det er betjeningevne ved renteøkning opp mot 8% som TS feiler på. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:54 #20 Del Skrevet i går, 16:54 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Upopulær mening, men et inntrykk jeg har av gode grunner er at hvis du blir ufør så ville du fått 2 millioner. Anonymkode: b6650...2e5 Så du har mening, men et godt inntrykk kan du umulig ha. Mener du at banker prioriterer og låne bort til syke med lav inntekt? Med renten som er nå? Anonymkode: 04330...5e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå