AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:23 #1 Del Skrevet onsdag kl 16:23 Hvordan skal man tolke dette? Og når er man minoritet? Hvor begynner og stopper Latin-Amerika? La oss si at en student er misjonærbarn er født i Japan av norske foreldre, men er oppvokst i Norge. Kan vedkommende da komme inn på denne kvoten? Det virker som om minoritetskvoten sikter seg inn på annen hudfarge og kultur, siden Australia er utelatt. Man kan heller ikke være født i USA, selv om det er en smeltedigel av ulike kulturer. En person som er født på Fiji eller Tahiti er utelukket fordi det tilhører Oceania. Ville du kommet inn på denne kvota? Anonymkode: 1b7ff...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:58 #2 Del Skrevet onsdag kl 16:58 Tullete kvote spør du meg. Anonymkode: 600c6...289 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:59 #3 Del Skrevet onsdag kl 16:59 DEI Anonymkode: 8bcd0...457 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:09 #4 Del Skrevet onsdag kl 17:09 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tullete kvote spør du meg. Anonymkode: 600c6...289 ja her risikerer de å diskriminere folk. Folk som oppfatter seg som minoritet kommer ikke inn fordi de eller foreldrene er født i feil land. Mens da hvite sør-afrikanere kan komme enkelt inn. Jeg vet ikke om det var tanken bak å ha en slik kvote. Anonymkode: 1b7ff...29d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:10 #5 Del Skrevet onsdag kl 17:10 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): DEI Anonymkode: 8bcd0...457 Hva betyr det? Anonymkode: 1b7ff...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:10 #6 Del Skrevet onsdag kl 17:10 Det virket ganske random 😂 Jeg er en nasjonal minoritet, men ingen av de virker å være bra nok for OsloMet. Må vel være internasjonal. Anonymkode: fb073...8f8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:14 #7 Del Skrevet onsdag kl 17:14 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva betyr det? Anonymkode: 1b7ff...29d https://en.m.wikipedia.org/wiki/Diversity,_equity,_and_inclusion Anonymkode: 8bcd0...457 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:22 #8 Del Skrevet onsdag kl 17:22 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det virket ganske random 😂 Jeg er en nasjonal minoritet, men ingen av de virker å være bra nok for OsloMet. Må vel være internasjonal. Anonymkode: fb073...8f8 nasjonal minoritet. Er du rom? Anonymkode: 1b7ff...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:19 #9 Del Skrevet onsdag kl 18:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan skal man tolke dette? Og når er man minoritet? Hvor begynner og stopper Latin-Amerika? La oss si at en student er misjonærbarn er født i Japan av norske foreldre, men er oppvokst i Norge. Kan vedkommende da komme inn på denne kvoten? Det virker som om minoritetskvoten sikter seg inn på annen hudfarge og kultur, siden Australia er utelatt. Man kan heller ikke være født i USA, selv om det er en smeltedigel av ulike kulturer. En person som er født på Fiji eller Tahiti er utelukket fordi det tilhører Oceania. Ville du kommet inn på denne kvota? Anonymkode: 1b7ff...29d Det er en liten kvote innen journalistutdanningen. Så hva er det du syter etter? Trump-ist faenskap på gang fra din side, eller? Har du søkt på "journalist"? Hvis du er født i Japan, så kvalifiserer du, til tross for at du ser ut som noe Adolf og Trump hadde godkjent etnisk sett. Er dette et problem du sliter med, nemlig at du er født i Japan av etnisk norske foreldre og ønsker å "gå journalist" ved OsloMet? Dokumentasjon som kreves er at du har bevis på at du er født i Japan, at det står i passet ditt. Så ja, du kvalifiserer selv som etnisk hvit, om du er født i Japan, ettersom det er svært sjeldent at man har hvite, norske statsborgere født i Japan så jeg tror ikke at dette er akkurat noe stort problem å "tolke". Det er snakk om kun INNTIL 5 studieplasser uansett og inntil betyr 5 MAKS. Kan være snakk om så lite som 2 studieplasser for den slags skyld. Anonymkode: b1507...18f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:25 #10 Del Skrevet onsdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): nasjonal minoritet. Er du rom? Anonymkode: 1b7ff...29d Same eller kven, vil jeg tro Anonymkode: 3da87...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:26 #11 Del Skrevet onsdag kl 18:26 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er en liten kvote innen journalistutdanningen. Så hva er det du syter etter? Trump-ist faenskap på gang fra din side, eller? Har du søkt på "journalist"? Hvis du er født i Japan, så kvalifiserer du, til tross for at du ser ut som noe Adolf og Trump hadde godkjent etnisk sett. Er dette et problem du sliter med, nemlig at du er født i Japan av etnisk norske foreldre og ønsker å "gå journalist" ved OsloMet? Dokumentasjon som kreves er at du har bevis på at du er født i Japan, at det står i passet ditt. Så ja, du kvalifiserer selv som etnisk hvit, om du er født i Japan, ettersom det er svært sjeldent at man har hvite, norske statsborgere født i Japan så jeg tror ikke at dette er akkurat noe stort problem å "tolke". Det er snakk om kun INNTIL 5 studieplasser uansett og inntil betyr 5 MAKS. Kan være snakk om så lite som 2 studieplasser for den slags skyld. Anonymkode: b1507...18f Stemmer jo ikke helt det da, gjelder og jordmor.... Anonymkode: 600c6...289 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:27 #12 Del Skrevet onsdag kl 18:27 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en liten kvote innen journalistutdanningen. Så hva er det du syter etter? Trump-ist faenskap på gang fra din side, eller? Har du søkt på "journalist"? Hvis du er født i Japan, så kvalifiserer du, til tross for at du ser ut som noe Adolf og Trump hadde godkjent etnisk sett. Er dette et problem du sliter med, nemlig at du er født i Japan av etnisk norske foreldre og ønsker å "gå journalist" ved OsloMet? Dokumentasjon som kreves er at du har bevis på at du er født i Japan, at det står i passet ditt. Så ja, du kvalifiserer selv som etnisk hvit, om du er født i Japan, ettersom det er svært sjeldent at man har hvite, norske statsborgere født i Japan så jeg tror ikke at dette er akkurat noe stort problem å "tolke". Det er snakk om kun INNTIL 5 studieplasser uansett og inntil betyr 5 MAKS. Kan være snakk om så lite som 2 studieplasser for den slags skyld. Anonymkode: b1507...18f Nei for all del. Jeg utdannet meg til noe helt annet. Jeg kom over denne minoritetskvoten ved en tilfeldighet. jeg stiller bare spørsmål ved hvordan dette bør praktiseres. Hvorfor er noen land godkjente minoriteter, mens andre ikke? Er man inuitt eller indianer faller man utenfor, fordi man er født på det amerikanske kontinentet. Samme med Australia. Men er man født på Fiji, så er man heller ikke godkjent minoritet. Det tilhører Oceania. Anonymkode: 1b7ff...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:28 #13 Del Skrevet onsdag kl 18:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Same eller kven, vil jeg tro Anonymkode: 3da87...d5c Same er urfolk. Anonymkode: 1b7ff...29d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:34 #14 Del Skrevet onsdag kl 18:34 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Same er urfolk. Anonymkode: 1b7ff...29d fortsatt en minoritet Anonymkode: 3da87...d5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:36 #15 Del Skrevet onsdag kl 18:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei for all del. Jeg utdannet meg til noe helt annet. Jeg kom over denne minoritetskvoten ved en tilfeldighet. jeg stiller bare spørsmål ved hvordan dette bør praktiseres. Hvorfor er noen land godkjente minoriteter, mens andre ikke? Er man inuitt eller indianer faller man utenfor, fordi man er født på det amerikanske kontinentet. Samme med Australia. Men er man født på Fiji, så er man heller ikke godkjent minoritet. Det tilhører Oceania. Anonymkode: 1b7ff...29d Det er fordi USA, Australia er White Majority land til tross for at det er mange med minoritetsbakgrunn der fra andre verdensdeler. Hadde ikke de opprinnelige folkene (Native Americans og Aboriginere) blitt voldatt av hvite rasister, så ville USA og Australia kvalifisert ettersom flertallet av befolkningen i USA og Australia ville ha vært nettopp det, urfolk med blant annet Natives i spissen. Men siden de hvite massakrerte brutalt alle ikke-hvite slik at til og med Adolf ble inspirert og imponert, så er USA og Australia i White Majority kategorien og kvalifiserer dermed ikke. Tror folk på Fiji har andre problemer å tenke på enn om de kvalifiserer til journalist-kvoten på OsloMet 😂 Anonymkode: b1507...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:36 #16 Del Skrevet onsdag kl 18:36 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): fortsatt en minoritet Anonymkode: 3da87...d5c ja det er de. Poenget var bare at personen som skrev at hun var nasjonal minoritet sannsynligvis ikke var same. De er urfolk. Anonymkode: 1b7ff...29d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:37 #17 Del Skrevet onsdag kl 18:37 Minoritetskvoten til OsloMet er institusjonell utestenging av minoriteter Anonymkode: 1b7ff...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:37 #18 Del Skrevet onsdag kl 18:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja det er de. Poenget var bare at personen som skrev at hun var nasjonal minoritet sannsynligvis ikke var same. De er urfolk. Anonymkode: 1b7ff...29d Det ene utelukker ikke det andre. Samer og kvener er nasjonale minoriteter, selv om samer OGSÅ er urfolk. Anonymkode: 3da87...d5c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:38 #19 Del Skrevet onsdag kl 18:38 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stemmer jo ikke helt det da, gjelder og jordmor.... Anonymkode: 600c6...289 Nei, det er ikke det. Man får kun 0,5 tilleggspoeng. Og det var det. https://www.oslomet.no/studier/hv/jordmorfag Anonymkode: b1507...18f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:39 #20 Del Skrevet onsdag kl 18:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fordi USA, Australia er White Majority land til tross for at det er mange med minoritetsbakgrunn der fra andre verdensdeler. Hadde ikke de opprinnelige folkene (Native Americans og Aboriginere) blitt voldatt av hvite rasister, så ville USA og Australia kvalifisert ettersom flertallet av befolkningen i USA og Australia ville ha vært nettopp det, urfolk med blant annet Natives i spissen. Men siden de hvite massakrerte brutalt alle ikke-hvite slik at til og med Adolf ble inspirert og imponert, så er USA og Australia i White Majority kategorien og kvalifiserer dermed ikke. Tror folk på Fiji har andre problemer å tenke på enn om de kvalifiserer til journalist-kvoten på OsloMet 😂 Anonymkode: b1507...18f Ja hvis de bor på Fiji eller Tuvalu bryr de seg nada om kvoten på OsloMet. Problemstilingen er om en student som har det som fødested, eventuelt foreldrenes fødested er helt utelukket fra å søke. Jeg synes det er urettferdig. Jeg tenker at de heller kunne hatt en kvote for de som er født utenfor Europa. Er ikke det mer "fair"? Anonymkode: 1b7ff...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå