Gå til innhold

Rusmisbrukere som ser på avrusningsopphold som en liten pause for å slappe av, før de er på kjøret igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er noe de sier. Heroin har ødelagt dem totalt, de vil aldri få samme rus som første gang, resten av livet vil kroppen tilbake til den følelsen. At noen faktisk klarer å tenke klart nok til å i det hele tatt ønske avrusning er et mirakel.

Anonymkode: 48c48...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært to ganger i frivillig rusbehandling og to ganger på tvang. Siste gangen på tvang var ikke primært pga rus, men alvorlig depresjon med risiko for selvmord. Var på avdeling for rus og psykiatri i 7,5 måneder. Vært hjemme i seks uker nå. 

Jeg ser ikke på opphold på rusinstitutt som en ferie for å komme meg til hektene. Jeg har et ønske om å klare å bli rusfri. Men det er svært vanskelig for jeg blir svært ensom og ingenting gir samme følelse som det rusen gir. Den følelsen av å sitte og snakke og connecte med den/de andre, hele natten er uvurderlig. 

Men det er ikke bare rosenrødt. Så langt i fra, og det er derfor jeg har prøvd å komme ut av det. Men det er svært vanskelig. Det kan jeg ikke legge skjul på. Vanskelig for mine pårørende også. 

Bare 20% er ennå rusfri to år etter behandling. Det sier sitt om hvor dårlige ods en har. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle jeg kjenner som har klart å blitt rusfri er folk som har kuttet all kontakt med folk som bruker, ikke delvis, men all kontakt. Det er for lett å falle for fristelsene hvis du omgås folk som aktivt bruker rusmidler.

Anonymkode: 47b37...38e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...