AnonymBruker Skrevet i går, 05:22 #21 Del Skrevet i går, 05:22 Har en elv 100 meter unna, og et vannverk 200 meter unna, og en innsjø 500 meter unna. Det er mitt beredskapslager 🙂 Man trenger ikke alltid gå over bekken etter vann 🤭 Anonymkode: 1d93d...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:06 #22 Del Skrevet i går, 07:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en elv 100 meter unna, og et vannverk 200 meter unna, og en innsjø 500 meter unna. Det er mitt beredskapslager 🙂 Man trenger ikke alltid gå over bekken etter vann 🤭 Anonymkode: 1d93d...31c Bare for å være djevelens advokat her, hva gjør du hvis vannet i elven og innsjøen blir forurenset? (for eksempel ved flom) Har du rensetabletter i beredskap da? Anonymkode: fb798...550 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:01 #23 Del Skrevet i går, 08:01 Bruker 120l varmtvannstank som beredskap. Dusjer med den til vanlig. Er det krise så kan den sikre vannbehov i mange dager uten problem. Har en praktisk kran der vann kan tæppes. Har også installert tilbakeslag ventil på hovedkranen, så om vann forsvinner har jeg fortsatt noen liter i rørene som kan tas ut. Kan tisse og drite i hagen. Toilettene har også en del liter frisk vann som kan tæppes. Problemet er større. Hva skjer når vi er mer enn 2 uker uten vann og strøm, det er sommer og tørr og rene vannkilder er vanskelig å få tak på? Samfunnet må ta mye mer ansvar for felles betedskap. Anonymkode: c92b6...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #24 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bare for å være djevelens advokat her, hva gjør du hvis vannet i elven og innsjøen blir forurenset? (for eksempel ved flom) Har du rensetabletter i beredskap da? Anonymkode: fb798...550 Det blir aldri forurenset av flom, og er drikkevannskilde i dag. Alltid klart vann. Anonymkode: 1d93d...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #25 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har kjøpt på Rema. Redd for at det skal bli bakterier i hvis jeg skal klorvaske og fylle selv, så gjorde det enkelt. Bor rett ved sjøen, så har ubegrenset med vann til å skylle ned i doen heldigvis. Anonymkode: 04382...dfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #26 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det blir aldri forurenset av flom, og er drikkevannskilde i dag. Alltid klart vann. Anonymkode: 1d93d...31c Igjen er jeg djevelens advokat: At det aldri har skjedd før er ingen garanti for at det aldri kan skje i fremtiden. De siste årene med tørke og flom har vist oss det. Men vi kan si ved en atomuykke da? (Lignende Tsjernobyl) Kan du fremdeles drikke det uten å rense det først? Anonymkode: fb798...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #27 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Igjen er jeg djevelens advokat: At det aldri har skjedd før er ingen garanti for at det aldri kan skje i fremtiden. De siste årene med tørke og flom har vist oss det. Men vi kan si ved en atomuykke da? (Lignende Tsjernobyl) Kan du fremdeles drikke det uten å rense det først? Anonymkode: fb798...550 Men man må jo støtte seg på erfaringene. Det har vært store flommer før også. Det er greit å vite hvilke elver som blir brune av flom og hvilke som ikke blir det. Atomulykker påvirker i liten grad større vannkilder fordi det tynnes veldig ut. Men jeg ville ikke drukket fra en lokal brønn med stort tilsig av potensielt radioaktivt overflatevann. Anonymkode: 1d93d...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå