Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
fugl fønix skrev (37 minutter siden):

Den lua der var kjempekuul, og fine farger! 😎 😊  Smart å lage pakkekalender lenge før jul, isteden for å stresstrikke  i hele november! Det er 8 år siden sist jeg laget pakkekalender til noen, men jeg begynte ikke før i oktober da, så det ble stressende.😅

Tusen takk 😊 Dette er noe jeg har tenkt på og ønsket å gjøre i mange år, helt siden jeg selv fikk pakkekalender fra mitt voksne barn for en del år siden. Den var fylt av tegninger, te-poser, sokker og dilldall, og jeg koste meg glugg ihjel med den på en annen kant av landet.  Så nå skal jeg få gjort det.

Jeg har laget mange flere ting enn jeg har lagt ut bilder av, for jeg synes det var litt pinlig at det bare var meg som viste tingene mine. Men kanskje det er flere som vil være med å lage og dele utover høsten :)  Jeg leter etter ideer over alt, kjøper noen oppskrifter og støvsuger nettet for noe jeg kan tegne av.  Katter er liksom det det går mest i, og nå har jeg tegnet og begynt litt på en genser...med mange puser på. Jeg forsøkte å nå den som hadde postet bildet, men kom ingen vei.

kattegenser030725.JPG

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kul genser! Du er utrolig effektiv med pinnene i varmen. Jeg lager kalender til voksne barn og gamle foreldre men kjøper da litt av hvert de trenger og litt kos- småting- alt fra teposer til tannbørster - de setter pris på det alle sammen! 
i håndarbeid går det i brodering om dagen- et så stort prosjekt som du er igangsatt med går jeg ikke til tidsmessig, jeg må ha ting der ikke er frister på.. 

veldig gøy å se hva du gjør- oppdater gjerne videre! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Modni skrev (3 timer siden):

Så kul genser! Du er utrolig effektiv med pinnene i varmen. Jeg lager kalender til voksne barn og gamle foreldre men kjøper da litt av hvert de trenger og litt kos- småting- alt fra teposer til tannbørster - de setter pris på det alle sammen! 
i håndarbeid går det i brodering om dagen- et så stort prosjekt som du er igangsatt med går jeg ikke til tidsmessig, jeg må ha ting der ikke er frister på.. 

egøy å s e hva du gjør- oppdater gjerne videre! 

Tusen takk,så koselig skrevet 🧡 Jeg er helt håpløs til å brodere, og synes det ser veldig vanskelig ut.  Jeg leter likevel også i broderimønster på nettet, og finner små ting som jeg kan bruke i strikkeprosjektene mine :) 

Pakkekalenderen er veldig koselig å holde på med, og  noen ganger er jo håndarbeid en fin måte å styre tankene bort fra hverdagens bekymringer for en stund.

I dag er det ganske varmt, og frister ikke med plenklipping eller andre ting som får svetten til å renne. Da blir det ermer i skyggen. Jeg har strikket bolen til den kattegenseren opp til under ermene og begynt på det ene ermet.  Mønsteret jeg bruker er et vottemønster som jeg tilpasser til masker og mål på en gratis Drops-oppskrift på en Cortinagenser.

Eller kanskje få lært meg vevstrikk og begynne på en gryteklut med dette motivet til pakkekalenderen.

Katt-1-300525.JPG

Endret av Perine
Skrevet
Perine skrev (43 minutter siden):

Tusen takk,så koselig skrevet 🧡 Jeg er helt håpløs til å brodere, og synes det ser veldig vanskelig ut.  Jeg leter likevel også i broderimønster på nettet, og finner små ting som jeg kan bruke i strikkeprosjektene mine :) 

Pakkekalenderen er veldig koselig å holde på med, og  noen ganger er jo håndarbeid en fin måte å styre tankene bort fra hverdagens bekymringer for en stund.

I dag er det ganske varmt, og frister ikke med plenklipping eller andre ting som får svetten til å renne. Da blir det ermer i skyggen. Jeg har strikket bolen til den kattegenseren opp til under ermene og begynt på det ene ermet.  Mønsteret jeg bruker er et vottemønster som jeg tilpasser til masker og mål på en gratis Drops-oppskrift på en Cortinagenser.

Eller kanskje få lært meg vevstrikk og begynne på en gryteklut med dette motivet til pakkekalenderen.

Katt-1-300525.JPG

Passer jo perfekt inn i kalenderen - så foresten du vurderte bomull  til grytekluter- mine beste grytekluter er rille strikket i ull- tykke og gode 

Skrevet
Modni skrev (1 time siden):

Passer jo perfekt inn i kalenderen - så foresten du vurderte bomull  til grytekluter- mine beste grytekluter er rille strikket i ull- tykke og gode 

Ull har jeg faktisk tenkt på, men aldri forsøkt til grytekluter.  Det er antakelig bare gammel vane, myte, tradisjon eller noe.  Jeg har heklet og tovet et gryteunderlag i ull en gang.

Skrevet (endret)

Å nei, denne blir altfor varm å ha i fanget og strikke på nå. Pause. Nesten ferdig med en genser, men blir jo som å sitte under et ullteppe og strikke i varmen.

Endret av Perine
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...