knooters Skrevet lørdag kl 09:53 #141 Del Skrevet lørdag kl 09:53 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må bedre leseforståelsen din. Dette er ikke et spørsmål »Lest litt vel mye incelfjas tydeligvis » Samme bruker fulgte opp med: »Incelgutter har eksistert lenge, selv om de kalte seg noe annet. Gutter uten evne til å knytte emosjonelle bånd til kvinner, og som kompenserer for det ved å finne opp "teorier" og "metoder" Ingen normale mennesker tenker på makt i en datingsituasjon, det er et seriøst rødt flagg... Vitner om manglende likestilling og empati « Du må bedre din forståelse av logikk. Når du har sagt: Så er ETT tilfelle tilstrekkelig for å vise at din generaliserende påstand er feil. Anonymkode: ba63c...a81 Det refereres til de som skaper ideene, ikke de som konsumerer dem. Og jeg sier igjen: du kan ikke koke suppe på ett tilfelle, uansett hvor mye du måtte mene det er et reelt tilfelle. Det er ikke noe som helst generaliserbart å finne i påstandene dine. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36081375 Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet lørdag kl 09:57 #142 Del Skrevet lørdag kl 09:57 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det finnes mennesker som erklærer seg som kommunister, og det finnes et tankegods som er kommunisme. Når Trump kaller dommere og politiske motstandere for kommunister så er det derimot et forsøk på å ugyldiggjøre deres deltakelse. Han henvender seg til et publikum (sine kjernevelgere) og prøver å utdefinere disse menneskene uten å måtte ta hensyn til hva de sier. Og/eller han er en stokk dum konspirasjonsteoretiker som ser spøkelser på høylys dag. Å kalle noen «kommunist» på et diskusjonsforum som dette er i 99 av 100 tilfeller ikke berettiget. Jeg tror ikke at du har lest nøye nok, og velger å skyte fra den ideologiske hofta her. Som er poenget mitt. På samme måte som «incel» brukes «toxic masculinity» av de som hater menn og det maskuline. «Manosphere» opptrer også ofte i den samme pøles av dårlige holdninger. Anonymkode: ba63c...a81 Du har helt rett i at måten Trump beskriver kommunister på, er useriøs. Derimot er incel-bruken her inne spot on - som regel. Den trekkes frem når folk kommer rekende med manosfæreretorikk og liknende, og det er der begrepet kan (og bør?) benyttes. Folk som kritiserer incels og toxic masculinity har ingenting imot maskulinitet generelt, det er en uriktig påstand. Det er den giftige biten man, med rette, vil ha vekk. Du flytter bare målstolpen rundt for å tåkelegge debatten i håp om at det skal passe innenfor det ideologiske rammeverket du har bestemt deg for er riktig. 1 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36081395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:05 #143 Del Skrevet lørdag kl 10:05 knooters skrev (12 minutter siden): Det refereres til de som skaper ideene, ikke de som konsumerer dem. Og jeg sier igjen: du kan ikke koke suppe på ett tilfelle, uansett hvor mye du måtte mene det er et reelt tilfelle. Det er ikke noe som helst generaliserbart å finne i påstandene dine. Du kan si det 100 ganger om du vil. Det endrer ikke det faktum at om du fremsetter en generell påstand så er det tilstrekkelig med et moteksempel for å vise deg feil. Nå er jeg spent på hvilken suppe du akter å koke videre på dine egne feil. Anonymkode: ba63c...a81 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36081428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:33 #144 Del Skrevet lørdag kl 11:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan si det 100 ganger om du vil. Det endrer ikke det faktum at om du fremsetter en generell påstand så er det tilstrekkelig med et moteksempel for å vise deg feil. Nå er jeg spent på hvilken suppe du akter å koke videre på dine egne feil. Anonymkode: ba63c...a81 Hva syns du beskriver en incel? Anonymkode: f30c5...d24 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36081772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:42 #145 Del Skrevet lørdag kl 11:42 Jeg er dame på 43 og jeg orker ikke date nå, fordi jeg ikke føler at jeg er så fornøyd med meg selv. Har litt ekstra kilo og ja, jeg vet at jeg ikke finner en mann som er slank, sånn som jeg er nå. Jeg får ikke så mye ut av posten din utenom at du nevner at bare "modeller" finner en kjæreste, og det tror jeg ikke stemmer helt. Men, jeg vil tenke at de fleste ønsker en partner som er aktiv, slank osv. Å bli sammen med en som er feks veldig overvektig og stillesittende er jo bare destruktivt for en selv. Jeg kan ikke ha en sånn mann. Da blir jeg jo bælfeilt. Anonymkode: b96a5...31f 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36081803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:46 #146 Del Skrevet lørdag kl 16:46 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er dame på 43 og jeg orker ikke date nå, fordi jeg ikke føler at jeg er så fornøyd med meg selv. Har litt ekstra kilo og ja, jeg vet at jeg ikke finner en mann som er slank, sånn som jeg er nå. Anonymkode: b96a5...31f Det finnes slanke menn som foretrekker kraftigere kvinner, og det finnes menn som prioriterer andre ting enn vekta di. Å komme seg i form er dog bra for helsa og gir nok flere muligheter på date-markedet. Anonymkode: ba63c...a81 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36082953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:51 #147 Del Skrevet lørdag kl 16:51 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva syns du beskriver en incel? Anonymkode: f30c5...d24 Incel betød opprinnelig en person (av ethvert kjønn, kjønnsidentitet og legning) som var ensom, ikke hadde hatt sex på lenge eller ikke hadde hatt et forhold på lang tid. I moderne tid brukes det typisk om menn som har gitt opp det annet kjønn, og bebreider kvinner for at de ikke får sex/partner, er sinte og frustrerte, gjerne som finner trøst i likesinnede på ekkokamre på nett. Anonymkode: ba63c...a81 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36082980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet lørdag kl 16:58 #148 Del Skrevet lørdag kl 16:58 Jeg har stor suksess på Hinge, men rævva på Tinder. Når det er sagt er hele greia med datingapper tåpelig. Men setter man av en time etter jobb hver dag på å lære markedsføring vil det kunne gå an å bruke apper. La oss for enkelheten si 300 timer brukt på markedsføring knyttet til datingapper i løpet av ett år. Året etter kan du jobbe deltid og bruke en time om dagen 300 dager i året på hobbyer med andre folk, samt en time om dagen til fysisk sjekking og en time på datingapper. Da er du oppe i 900 timer det året. Legger vi til ca. 100 timer på datingapper vil du tilbringe 1000 timer i året på dating. Det er ikke så galt, og jeg vil tro resultatene kommer Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36083008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:49 #149 Del Skrevet lørdag kl 19:49 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er dame på 43 og jeg orker ikke date nå, fordi jeg ikke føler at jeg er så fornøyd med meg selv. Har litt ekstra kilo og ja, jeg vet at jeg ikke finner en mann som er slank, sånn som jeg er nå. Jeg får ikke så mye ut av posten din utenom at du nevner at bare "modeller" finner en kjæreste, og det tror jeg ikke stemmer helt. Men, jeg vil tenke at de fleste ønsker en partner som er aktiv, slank osv. Å bli sammen med en som er feks veldig overvektig og stillesittende er jo bare destruktivt for en selv. Jeg kan ikke ha en sånn mann. Da blir jeg jo bælfeilt. Anonymkode: b96a5...31f Jeg er dame på 50, og selv om jeg ikke har datet på 10 år kjenner jeg på at jeg burde vært slankere og mer atletisk. Jeg har draget (gode gener, ansiktspen), men jeg føler meg ikke attraktiv med de ekstrakiloene jeg har. Men en mann vil ikke løse det problemet. Overgangsalderen har for min del gjort sitt, og det må jeg respektere. Samtidig må jeg ta tak i kosthold og aktivitetsnivå for min egen del, ikke for en mann. Om vi skaper oss en hverdag hvor vi er aktive, så vil vi tiltrekke oss aktive menn (om vi ønsker det). Anonymkode: 17a4e...ef5 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36083730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:40 #150 Del Skrevet søndag kl 00:40 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er dame på 43 og jeg orker ikke date nå, fordi jeg ikke føler at jeg er så fornøyd med meg selv. Har litt ekstra kilo og ja, jeg vet at jeg ikke finner en mann som er slank, sånn som jeg er nå. Jeg får ikke så mye ut av posten din utenom at du nevner at bare "modeller" finner en kjæreste, og det tror jeg ikke stemmer helt. Men, jeg vil tenke at de fleste ønsker en partner som er aktiv, slank osv. Å bli sammen med en som er feks veldig overvektig og stillesittende er jo bare destruktivt for en selv. Jeg kan ikke ha en sånn mann. Da blir jeg jo bælfeilt. Anonymkode: b96a5...31f Så det du sier er at selv om du har ekstra kilo kan ikke en potensiell mann ha det samme? Anonymkode: 0ead3...cd1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36084635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:40 #151 Del Skrevet søndag kl 12:40 AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 13.35): Gadd ikke lese hele artikkelen. Bare skumleste. Har sett mer enn nok av dette allerede. Hovedproblemet ditt er at damer på din alder sjelden er ute etter et langvarig forhold, samboerskap eller noe "ekte" og tett. Det er de fleste av dem livredde for og utviser såkalt "avoidant" adferd. Du skal ikke være for frampå før de skremmes og synes du love bomber og er for intens, eller at du er for tilbakeholden og stemples som useriøs. Men realiteten er dette : De ønsker ikke et godt gammeldags tett kjærlighetsforhold. De ønsker en mann som de kan vise fram til veninner og få cred for. Eller de ønsker en sex-partner som de kan more seg med når det passer og glemme når de er opptatt med annet. Jeg formulerer meg litt på spissen, men det er mange damer i denne aldersgruppen her på KG som kan bekrefte at de enten velger å være langvarig single eller at de ønsker lightweight forhold kun. Det gir deg en veldig liten gruppe damer som er interessert i det samme som deg. Når det gjelder nett-dating så er dette først og fremst en arena for de som leker seg. Ikke for å finne den store kjærligheten. Ja, det finnes gode, romantiske anekdoter, men de er få. Det er også en arena som tross alt presenterer personene først og fremst gjennom bilder, så om du ikke tar deg god ut på bilder , så er det feil arena. Det er veldig mange myter som spres gjennom medier og sosiale medier om hvor håpløst alt er for menn. Men hovedproblemet er at menn flest i den alderen er håpløse og det er utelukkende deres egen skyld. Ikke damenes. Men som konsekvens har veldig mange damer sluttet å drømme om den store kjærligheten. Skal du lykkes med kjærligheten som mann, så må du starte med å ta tak i deg selv og ikke sutre over datingapper og damenes holdninger. Du har garantert enormt mye å gå på i form av hvordan du kler deg, bo-evne, oppførsel og holdninger til kjærlighetsforhold. Så start der og sats på å utvide det fysiske nettverket ditt. Det er der du har størst sjanse. M50 Anonymkode: a6b0d...515 Signerer alt i dette innlegget. De aller fleste enslige/skilte kvinner på 45 + er ikke interessert i enda en stilling som gratis hushjelp, kokke, hverdagskoordinator og gledespike i tillegg til full jobb. Jeg er 43, har vært skilt i 3 år, og helvete fryser over før jeg er dum nok til å flytte inn sammen med en mann igjen 😆 Har en ren og ryddig leilighet hvor jeg har barna mine mesteparten av tiden. De vil sjelden til pappa fordi hodeputene er klissete (kan aldri tenke meg at han skifter på sengene, han gjorde det hvert fall aldri ila de 15 årene vi bodde sammen), og fordi det lukter vondt på badet og i bilen. Enslige menn må gå inn i seg selv og finne ut av hva de savner. For de aller fleste så er det snakk om å finne ei som gidder å vaske klærne deres, oppdra ungene deres og som tar seg av alt det sosiale både med barnas venner og med egen storfamilie mens de selv "bidrar" til familien as med 4 årlige timer hvor de skifter bildekk. Anonymkode: 6e957...324 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36086803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet søndag kl 14:30 #152 Del Skrevet søndag kl 14:30 Ryddet for innhold med opphavsrett, brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36087360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:50 #153 Del Skrevet søndag kl 15:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For de aller fleste så er det snakk om å finne ei som gidder å vaske klærne deres, oppdra ungene deres og som tar seg av alt det sosiale både med barnas venner og med egen storfamilie mens de selv "bidrar" til familien as med 4 årlige timer hvor de skifter bildekk. Anonymkode: 6e957...324 Det er leit at du har dårlige erfaringer med menn. Jeg håper at det ikke hindrer at andre kan ha bedre erfaringer i relasjoner. Anonymkode: ba63c...a81 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36087666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet søndag kl 21:02 #154 Del Skrevet søndag kl 21:02 AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 13.57): Kan bare svare for meg selv. Jeg sorterer ikke på utseende, men på stell. Jeg blar glatt forbi en som har mistet det meste av håret, men ikke gidder å fjerne restene som står som ugress på hodet. Jeg blar glatt forbi skjegg hvis det er mer enn 3 dagers. Ettersom du sier at det går på stell føler jeg at jeg må påpeke at det krever utrolig lite å ha et velholdt, kort skjegg, og utrolig mye innsats og vedlikehold for å ta vare på et langt skjegg. Uflidd skjegg er ikke pent, men lengde har ikke noe å si for om det er stelt eller ikke. Når jeg hadde langt skjegg hadde jeg garantert ikke færre flasker, bokser og tuber i dusjen og i baderomsskapet enn deg, for å si det slik. Jeg tok bort skjegget rett og slett fordi jeg ikke gadd å bruke så mye tid på det. Nå har jeg kort skjegg og bruker lett førti minutter mindre daglig på vedlikehold. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1841975-nestenumulig-for-langvarige-single-menn-45-%C3%A5-finne-kj%C3%A6rligheten/page/8/#findComment-36089300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå