Gå til innhold

(Nesten)umulig for langvarige single menn 45+ å finne kjærligheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kan bare svare for meg selv. Jeg sorterer ikke på utseende, men på stell. Jeg blar glatt forbi en som har mistet det meste av håret, men ikke gidder å fjerne restene som står som ugress på hodet. Jeg blar glatt forbi skjegg hvis det er mer enn 3 dagers. Jeg blar glatt forbi hvis det er bustete hår rundt hele ørene og inni ørene/ nesen. Jeg møter absolutt ikke en som røyker, har mindreårige barn, har profilbilder med ustelt leilighet/ hus, har alkohol i bakgrunnen (tomme ølflasker, stolt av barskapet), og jeg møter ikke menn som enten er lidenskapelig opptatt av noe (bil, fotball) eller aldri gjør noe/ er inaktive. 

Jeg ser etter helt normale menn, som innimellom spanderer på seg en ny t-skjorte selv om den de fikk fra jobben i 1997 bare har to hull, som dusjer daglig, som tar vare på helsen uten å være treningsnarkoman, kan ta en drink uten å drikke seg dritings og som generelt har litt orden både rundt seg og på seg selv. Altfor mange menn ser ut til å tro at en baconpølse daglig er sunn middag, gamle t-skjorter eller slitt flanell går til alt, klippe seg gjør man til jul og 17 mai og skjegget skal vokse vilt. Ellers takk. 

Anonymkode: 9325a...821

Mhm! 💯

Så helt seriøst, det er SÅ enkelt å være en attraktiv mann for de fleste damer, det tar nesten ikke noe energi. For konkurransen man har er nesten ikke-eksisterende. Det er så ekstremt mange menn som ikke forstår hva kvinner ser etter at det er en enkel sak å skille seg ut blant dem. Kvinner ber ikke om mye, bare vær et positivt tilskudd i livet hennes. Ikke vær en forvokst baby der hun må minne deg på å dusje, rydde og svare når hun snakker. Behandle henne med respekt og ta vare på deg selv. Ha sunne interesser og vær engasjert i noe uten at det styrer livet ditt. Vipps, du har sjans. Det er så enkelt!

Endret av Blåttvann
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da sannelig ikke lenge siden hvor temaet var hvor lav markedsverdi kvinner over 40 hadde. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan svare som singel kvinne på 47 år, men om jeg er representativ for min aldersgruppe eller ikke vet jeg ikke......

Sett bort i fra disse tingene, og sikkert mine dårlige egenskaper som gjør at jeg ikke er så attraktiv for menn så har jeg jo også en del ufravikelige krav hvis jeg skal la en mann få ta del i livet mitt igjen. Han skal være snill, omsorgsfull, glad i friluftsliv, ikke røyke, like en god samtale, ikke være en gamer og ta personlig hygiene seriøst. Utover det har jeg lite tanker rundt utseende da jeg har falt for forskjellige typer og faller lite for utseende, men mye for personlighet. Problemet mitt er nok mye at jeg er så selvstendig at jeg ikke trenger en mann, og da er også terskelen for å bli sammen med en ny mann veldig høy og sannsynligheten for at det skjer er liten. 

Anonymkode: 33740...1bd

Men denne er ganske representativ tror jeg. Selv om jeg ikke er i helt samme klasse som denne dama, så har vi til felles at vi ikke trenger en mann i hus da vi er begge veldig selvstendige og nærmere 50 år. 

Hun derimot ser ut til å se etter en mann, det gjør ikke jeg. Mine erfaringer tilsier at en mann tilfører ikke meg og mitt liv nok til det er verdt det. Menn jeg har hatt romantiske relasjoner med, har kostet meg (emosjonelt, materielt og økonomisk) langt mer. Og ja, det kan like gjerne være min egen skyld. Det endrer ikke noe. Det er mange av oss som har utrolig dårlige erfaringer med menn, og når man da har det bedre uten så velger vi heller det og melder oss helt ut av datingmarkedet. 

Anonymkode: 33d7e...36f

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da sannelig ikke lenge siden hvor temaet var hvor lav markedsverdi kvinner over 40 hadde. 

Men denne er ganske representativ tror jeg. Selv om jeg ikke er i helt samme klasse som denne dama, så har vi til felles at vi ikke trenger en mann i hus da vi er begge veldig selvstendige og nærmere 50 år. 

Hun derimot ser ut til å se etter en mann, det gjør ikke jeg. Mine erfaringer tilsier at en mann tilfører ikke meg og mitt liv nok til det er verdt det. Menn jeg har hatt romantiske relasjoner med, har kostet meg (emosjonelt, materielt og økonomisk) langt mer. Og ja, det kan like gjerne være min egen skyld. Det endrer ikke noe. Det er mange av oss som har utrolig dårlige erfaringer med menn, og når man da har det bedre uten så velger vi heller det og melder oss helt ut av datingmarkedet. 

Ikke sant? Menn på 45 omtaler jevnaldrende damer som gamle, utslitte, utgåtte og med vidt underliv. Og mener at de har krav på 25 år gamle skjønnheter.

Anonymkode: a9c73...ee1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja. Dette er jo et kjedelig paradoks. Men det er jo mange som går i den fella at de ikke utstråler noe som inviterer andre til sosial omgang og at de heller ikke klarer å plukke opp om noen er interesserte. 

Dette var jo ikke så høye krav da.  Selvfølgeligheter , egentlig. Så du er åpen for hvem som helst , bare de er normale og brytere igjennom den usynlige veggen du har satt opp rundt deg (?)  

La meg reflektere med personlige oppfatninger (uten kildehenvisninger og statistikk) : 
Denne selvstendigheten kan være et veldig stort pluss i boka. Samtidig så må jeg innrømme at, basert på personlig erfaring, er det en del kvinner som bruker denne selvstendigheten til å opphøye seg selv og skape avstand til mannen sin. Det er her den mannen ender med å bli et tilbehør i livet ditt og ikke en hovedperson. Jeg ville aldri trives i et forhold hvor jeg er en ubetydelighet for dama. De fleste menn trenger å føle at de betyr noe for partneren sin. Her er det at det svikter i veldig mange forhold.  Men her er det viktig å være tydelig : Jeg (og andre menn) har ikke behov for å være hverdagshelt og få stående applaus bare fordi vi klipper det gresset, lager den middagen eller skifter de hjula. Dette er normale ting. Men man trenger å føle at man betyr noe. Jeg liker å hjelpe til med ting. Jeg liker at vi gjør ting sammen. Jeg liker ikke å få en snobbete "Nei, takk, jeg klarer meg sjæl" i ansiktet når jeg er på tilbudssiden.  

Når det gjelder barn. Her kan meningene være delte. Men jeg var i et forhold hvor jeg knyttet bånd til sønnen hennes. Mine barn er større, så jeg har overskudd. Det virket på meg som han følte en trygghet i å ha en mann å forholde seg til, selv om jeg ikke var faren hans. Jeg kjenner litt sorg for at det båndet ble brutt. Nesten mer enn sorgen over mora. En kommentar fra mora var at han savnet meg. Det var vondt å høre. Jeg kan forstå hvorfor mange alenemødre er forsiktige med å involvere nye menn med ungene sine - men jeg tror også at mange unger ønsker seg en mann i livet, hvis det er en mann som bryr seg om dem. 

Anonymkode: a6b0d...515

Når det kommer til at jeg ikke har høye krav så har nok det noe med at jeg har blitt såpass gammel at jeg vet at ett pent utseende ikke betyr at mannen er fin på innsiden. De fleste har forhåpentligvis den evnen at partneren blir pen i deres øyne hvis man faller for mennesket, men rent objektivt så har jeg vært sammen med menn som mange har sagt at jeg kunne funnet meg noen bedre utseendemessig. Min respons da har vært at vedkommende i mine øyne er kjekk som få, og det er fordi innsiden av ett menneske betyr så mye mer for meg enn utsiden av mennesket. Men som jeg skrev i mitt første innlegg så er personlig hygiene viktig da jeg ikke sjarmeres av en mann som skyr vann og såpe, og går i klær som burde fått seg en vask for lenge siden.

Når det kommer til selvstendighet som jeg beskrev så betyr det kun at jeg ikke trenger en mann for å klare meg i hverdagen, det betyr ikke at jeg insisterer på å gjøre alt selv og klare meg selv. Jeg hadde gladelig latt en mann delta i hverdagslivet og utført mange av de oppgavene jeg nå gjør selv. Sågar så blir jeg jo glad og takknemlig hvis noen tilbyr seg å hjelpe meg med ting nå også. Det var fra min side kun ment å underbygge min påstand av at jeg ikke trenger en mann for å utføre visse oppgaver, og at behovet for hjelp ikke er en del av min eventuelle motivasjon for å finne meg en mann.

Hvis jeg skulle vært i ett forhold igjen så skulle det vært ett forhold basert på gjensidig respekt og godhet for hverandre. Vi skulle begge jobbet for å tilrettelegge livet slik at hverdagen blir så god som mulig for begge to. Det skulle vært slik at hvis jeg vasket badet på en fredag så tok mannen f.eks kjøkkenet, og hvis mannen klippet plenen så klippet jeg f.eks hekken uten at det alltid måtte være slik da noen ganger passer det best at den ene tar alt. Opplistingen her kan være uendelig, men kort oppsummert så hadde min intensjon i ett nytt forhold vært å se min partner, vise at han betyr noe, at han er viktig og ikke minst at jeg trenger han som en partner på alle områder i livet. Jeg har egentlig ikke noe ønske om å klare alt hele tiden, men jeg vet at jeg kan klare alt hele tiden og det gjør at jeg nok er meget forsiktig med å slippe noen nær meg igjen. Det skal også sies at jeg har en meget dårlig erfaring med en mann som nok gjør at jeg skjermer meg selv veldig, og er enda mer utilgjengelig enn jeg burde være.

Når det kommer til barnet mitt så er det en ungdom som til tross for noen tøffe opplevelser er åpen og mottagelig for andre mennesker så å få en ny mann i livet hadde nok gått greit for barnet/ungdommen. Jeg mente mer at jeg ikke må skaffe meg en mann fordi jeg trenger noen til å hjelpe meg med barnet/ungdommen da jeg fint klarer det alene.

Anonymkode: 33740...1bd

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig i innlegget ditt. Vi kan ha menn, ønske oss en mann, eller evt ikke ønske oss en mann.

Damer i 40-åra og 50-åra er nok ofte ganske kvalitetsbevisste, vi har ofte forlatt menn før, og når vi har ganske god livskvalitet fra før, forventer vi en del av menn vi slipper inn i livet.

Anonymkode: 8c1e5...6f9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig i innlegget ditt. Vi kan ha menn, ønske oss en mann, eller evt ikke ønske oss en mann.

Damer i 40-åra og 50-åra er nok ofte ganske kvalitetsbevisste, vi har ofte forlatt menn før, og når vi har ganske god livskvalitet fra før, forventer vi en del av menn vi slipper inn i livet.

Og dette kan vanskeliggjøre ting for oss som bare er ute etter mus. Men er man god på å spille med, går det som regel etter en tid.

Anonymkode: 55987...5a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og dette kan vanskeliggjøre ting for oss som bare er ute etter mus. Men er man god på å spille med, går det som regel etter en tid.

Med litt livserfaring blir man ganske god på å se litt gjennom menn, for dere er ofte litt mer naive enn kvinner.

En helt annen ting er annet endel voksne damer kan nok også bare være interessert i sex,  eller noe veldig løst noe, og da er det jo ikke noe problem?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og akkurat på grunn av slike som dere, velger veldig mange av oss ALLE menn bort. Vi forlater hele spillebrettet rett og slett. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde begge vært singel noen år da vi møttes. Aldri tenkt på det eller alder som et problem. Problemet er å finne noen man føler noe skikkelig for, i mine øyne. At det var der føltes som ren flaks. 

Anonymkode: 2f7c9...205

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nope, det gjør den ikke. Og hvorfor gidder dere å bruke masse tid og krefter på ei seriøs dame, når dere heller kan kurtisere en dame som også er ute etter sex? Jo. Fordi dere ønsker å ha ONS og seksuelle forhold med damer som ikke har 100 i body count. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og akkurat på grunn av slike som dere, velger veldig mange av oss ALLE menn bort. Vi forlater hele spillebrettet rett og slett. 

Ikke sant? Tar ikke sjansen på å bli såret flere ganger, liksom. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for å lykkes med den strategien, bør disse mennene være fryktelig sjarmerende, relativt kjekke og helst litt yngre enn meg, så flertallet klarer det nok ikke uansett.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror du har sjans om du sikter på damer i 40 åra. Jeg er singel dame i 40 årene, har masse "friere" i 20 årene og 60 årene, for menn i aktuell alder er jeg usynlig. Kjenner mange single menn i 40 årene som sier de ikke har sjans på damer, men de går kun etter 10-15 år yngre og det må de jo bare gjøre om de ønsker det, men tror de har masse sjans om de går for damer på egen alder da vi vil bli veldig overraske over oppmerksomheten fra en i passende alder.

Anonymkode: c7f8c...d04

Jeg er enig i dette. Som kvinne i siste halvdel av førtiårene opplever jeg at jeg er usynlig for menn i førtiårene. Det er menn i trettiårene og i siste halvdel av femtiårene jeg får mest interesse fra. Det er mange flotte menn i disse aldersgruppene, men jeg så etter et seriøst forhold og synes at jeg har det best sammen med en mann rundt min egen alder. Derfor gikk jeg på app. Opplevde det samme der, men fant heldigvis en fin mann som bare er noen få år eldre enn meg. Så mitt tips er også å se etter noen rundt din egen alder

Anonymkode: 0c0a7...61c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (3 timer siden):

#newsflash

Det er vanskelig for alle å finne kjærligheten.

Opplagt. Og selv når man har funnet den så er det vanskelig å holde på den.

Anonymkode: ba63c...a81

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Masse menn sitter på diskusjonsfora og kommentarfelt på FB (både norske og utenlandske) og gjentar klisjéord som "ran through", "body count" og så videre. Fullstendig hjernedødt. 

Utgangspunktet for denne delen av diskusjonen var vel at en bruker hevdet at det var «incel» å mene at man har ulik makt i forskjellige deler av datingfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utgangspunktet for denne delen av diskusjonen var vel at en bruker hevdet at det var «incel» å mene at man har ulik makt i forskjellige deler av datingfasen.

Det er jo ingenting som heter makt. Her snakker vi om menneskelige relasjoner. Ingen av parter som dater, har noe som helst makt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er jo ingenting som heter makt. Her snakker vi om menneskelige relasjoner. Ingen av parter som dater, har noe som helst makt. 

Der er vi uenige. Gjør det meg til en incel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man har gode sjanser etter 45 om man tar seg sammen og lærer litt mer om hvem man er. Alle menn og kvinner i voksen alder har bagasje, feil og mangler. For meg løsnet det da jeg kjente etter og fant mine egne «feil».. og så begynte å se etter en som er litt lik.

Altså ca samme aldersgruppe, skilt, med barn. Vil kunne prioritere egne voksne barn og trenger en som prioriterer sine - og da har forståelse for mine prioriteringer. En som er ganske lik i hva man gjør med økonomi. En som har opplevd litt - slik at man vet at livet ikke alltid er lett, ting kan dukke opp, med gamle foreldre og død osv.

En som reflekterer over tidligere brudd og kan forstå sin del i det. Og som har lært hva som trengs i kommunikasjonen. En som lever godt med sine grå hår, og andre alderstegn. Litt ydmykhet.

Anonymkode: f10cc...aea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 14.37):

Signert bitter, uønsket mann som skylder på kvinner i stedet for å innse at problemet er han selv....?

Det er jo du som sutrer, du virker såret og bitter og synes tydeligvis fryktelig synd på deg selv som blir utsatt for alle disse fææææle overfladiske kvinnene. Hvis du ikke er kjærestemateriale blir du jo heller ikke valgt som kjæreste. Og det gjelder menn av alle aldre.

Anonymkode: 5a5ad...b01

Denne var du virkelig ikke heldig med. 

Anonymkode: e2702...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...