Gå til innhold

(Nesten)umulig for langvarige single menn 45+ å finne kjærligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tinder, Hingr, Happn og alle disse datingsappene er jo bare for modell gutter som som ser bra ut. Folk møter jo ikke fysisk lenger. Denne artikkelen her illustrerer jo selve problematikken. Og hvis en singel mann som jeg som nærmer seg 50 årene uten et stort nettverk, så er jeg rett og slett sjanseløs. Er det bare tull det jeg skriver her eller har jeg et poent? 

Anonymkode: b4f41...b20

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*poeng* 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du det er annerledes for kvinner i din alder? Du nevner kun menn her?

Anyways, er ikke på jakt etter mann selv men har flere venninner som har valgt å hoppe over på apper og de har nå funnet seg sånn halvveis oppegående menn og det er bra damer så kanskje du skal slenge deg på en app? De er virkelig ikke modellpene menn de har funnet seg så håp er det for alle. :D 

Anonymkode: f652f...728

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Gadd ikke lese hele artikkelen. Bare skumleste. Har sett mer enn nok av dette allerede. 

Hovedproblemet ditt er at damer på din alder sjelden er ute etter et langvarig forhold, samboerskap eller noe "ekte" og tett. Det er de fleste av dem livredde for og utviser såkalt "avoidant" adferd. Du skal ikke være for frampå før de skremmes og synes du love bomber og er for intens, eller at du er for tilbakeholden og stemples som useriøs. Men realiteten er dette : De ønsker ikke et godt gammeldags tett kjærlighetsforhold. De ønsker en mann som de kan vise fram til veninner og få cred for. Eller de ønsker en sex-partner som de kan more seg med når det passer og glemme når de er opptatt med annet.   Jeg formulerer meg litt på spissen, men det er mange damer i denne aldersgruppen her på KG som kan bekrefte at de enten velger å være langvarig single eller at de ønsker lightweight forhold kun. 

Det gir deg en veldig liten gruppe damer som er interessert i det samme som deg. 

Når det gjelder nett-dating så er dette først og fremst en arena for de som leker seg. Ikke for å finne den store kjærligheten. Ja, det finnes gode, romantiske anekdoter, men de er få.  Det er også en arena som tross alt presenterer personene først og fremst gjennom bilder, så om du ikke tar deg god ut på bilder , så er det feil arena. 

Det er veldig mange myter som spres gjennom medier og sosiale medier om hvor håpløst alt er for menn. Men hovedproblemet er at menn flest i den alderen er håpløse og det er utelukkende deres egen skyld. Ikke damenes. Men som konsekvens har veldig mange damer sluttet å drømme om den store kjærligheten. 

Skal du lykkes med kjærligheten som mann, så må du starte med å ta tak i deg selv og ikke sutre over datingapper og damenes holdninger. Du har garantert enormt mye å gå på i form av hvordan du kler deg, bo-evne, oppførsel og holdninger til kjærlighetsforhold. Så start der og sats på å utvide det fysiske nettverket ditt. Det er der du har størst sjanse. 

M50 

Anonymkode: a6b0d...515

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Enten må du;

a) ha gode gener, være slank og ha selvtillit, da betyr alder ingenting.

b) tjene gode penger , være virkelig sterk finansiell. ( Lettere ned utenlandske)

c) dra til land som relativt er svakere økonomisk enn hva Norge er, med dagens kronekurs er det blitt  få land.

Anonymkode: 0ead3...cd1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å kjøpe skinnbukse i en alder av 51.

Anonymkode: 55987...5a4

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på date med to menn i vinter, på henholdsvis 48 og 50 år. Begge langvarig single, begge ordentlig fine folk. Jeg møtte begge via Tinder. Det har ikke streifet meg et sekund at to så flotte menn ikke har sjans i havet 😅.

Dessverre var ikke kjemien der med nummer én, og nummer to avsluttet etter et par måneder 😢

Anonymkode: c7142...878

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare svare for meg selv. Jeg sorterer ikke på utseende, men på stell. Jeg blar glatt forbi en som har mistet det meste av håret, men ikke gidder å fjerne restene som står som ugress på hodet. Jeg blar glatt forbi skjegg hvis det er mer enn 3 dagers. Jeg blar glatt forbi hvis det er bustete hår rundt hele ørene og inni ørene/ nesen. Jeg møter absolutt ikke en som røyker, har mindreårige barn, har profilbilder med ustelt leilighet/ hus, har alkohol i bakgrunnen (tomme ølflasker, stolt av barskapet), og jeg møter ikke menn som enten er lidenskapelig opptatt av noe (bil, fotball) eller aldri gjør noe/ er inaktive. 

Jeg ser etter helt normale menn, som innimellom spanderer på seg en ny t-skjorte selv om den de fikk fra jobben i 1997 bare har to hull, som dusjer daglig, som tar vare på helsen uten å være treningsnarkoman, kan ta en drink uten å drikke seg dritings og som generelt har litt orden både rundt seg og på seg selv. Altfor mange menn ser ut til å tro at en baconpølse daglig er sunn middag, gamle t-skjorter eller slitt flanell går til alt, klippe seg gjør man til jul og 17 mai og skjegget skal vokse vilt. Ellers takk. 

Anonymkode: 9325a...821

• Liker 11
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet

Som single kvinne over 40 styrer jeg langt unna menn med holdninger som "det er så synd på meg", "det er bare rike eller pene folk som finner kjærligheten" "buhuuu jeg fortjener en kone".
Hvis du helt genuint vil finne kjærligheten må du gå i deg selv å jobbe med holdningene dine. Bli en person folk trives i nærheten av. Hvis du vil ha en modellkone som du mener bare er ute etter pengene dine så vær så god, men det er ikke noe som representerer virkeligheten eller virkelig kjærlighet. Kanskje logg av internett og vær litt mer ute blant folk. Bidra til samfunnet på en måte.

Anonymkode: dcfa0...165

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tinder, Hingr, Happn og alle disse datingsappene er jo bare for modell gutter som som ser bra ut. Folk møter jo ikke fysisk lenger. Denne artikkelen her illustrerer jo selve problematikken. Og hvis en singel mann som jeg som nærmer seg 50 årene uten et stort nettverk, så er jeg rett og slett sjanseløs. Er det bare tull det jeg skriver her eller har jeg et poent? 

Se etter damer på egen alder, eller bli en passport bro og få deg ei på 25 med gode familieverdier. Men du burde ville ha barn om du går for dette, siden de stort sett vil ha barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Som single kvinne over 40 styrer jeg langt unna menn med holdninger som "det er så synd på meg", "det er bare rike eller pene folk som finner kjærligheten" "buhuuu jeg fortjener en kone".
Hvis du helt genuint vil finne kjærligheten må du gå i deg selv å jobbe med holdningene dine. Bli en person folk trives i nærheten av. Hvis du vil ha en modellkone som du mener bare er ute etter pengene dine så vær så god, men det er ikke noe som representerer virkeligheten eller virkelig kjærlighet. Kanskje logg av internett og vær litt mer ute blant folk. Bidra til samfunnet på en måte.

Dette tror jeg er veldig viktig! ^^
Jeg ser mange som finner kjærligheten etter 50, men hvis du har vært singel lenge er ikke problemet at du har vært singel lenge, men spørsmålet er om det er et problem med deg som gjør at du har vært singel lenge. Datingapper er et sidespor og noe du ikke trenger klage på, det finnes mange muligheter for å treffe noen. 
Vanlige problemer: 

- Dårlig skjult kvinnehat 

- Stakkarsliggjøring av seg selv, offertenkning - gjerne kombinert med at man sitter hjemme og synes synd på seg selv, newsflash: Da vil du ikke møte noen. 
- Dårlig hygiene og/eller boevne

- Økonomi - trenger IKKE være rik, men manglende økonomisk kontroll er et stort problem. 

Du må regne med at mange av kvinner som er 50+ har erfaringer fra tidligere forhold, som ofte ikke nødvendigvis er gode - det er jo en grunn til at de er single nå. Da er problemer rundt mangel på husarbeid/boevne/ser på kvinnen som «tjener», økonomisk surr og utroskap vanlige årsaker til at forholdet går ad undas. Slike kvinner er naturlig nok lite interesserte i å skaffe seg nok et mannebarn som ikke bidrar. Så hvis du er det, sliter du. Mye mer enn menn på 25, som er de som kaprer kvinnene på 25 som går i denne fella første gang (og som kommer på markedet som skilte i 40-50-årene). 

Anonymkode: 2ecc7...244

• Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg er mann 50+ og kan forstå hvordan du føler at nettdating ikke fungerer helt. Det betyr ikke at det ikke funker. Min siste kjæreste møtte jeg via nettdating og vi møtte hverandre ganske kjapt. Vi datet og var mye sammen i 4 måneder, men så var forholdet slutt… dessverre. 

Etter det har jeg vært singel og hatt noen dater uten at det har resultert i noe mer. 
Kanskje vi må ut og være mer sosiale og måte folk på gamlemåten? Det viktigste er nok at vi har fokus på å leve livet og nyte det, så snubler vi kanskje over vår neste kjæreste når vi ikke forventer det…?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Slike menn forstår jeg at du styrer unna! Det betyr derimot ikke at alle menn som våger å stille spørsmål her er slike menn. Det å finne kjærligheten er ikke alltid så enkelt og det er kanskje vanskeligere i voksen alder enn når vi var i 20-årene? Det handler nok mye på grunn av at både menn og kvinner har et levd liv med både gode og dårlige erfaringer og mer bevisst på hva de vil ha/ikke vil ha. 

Samtidig er det viktig at vi ikke demoniserer det motsatte kjønn og tar alle over en kam. Har man dårlige erfaringer skal man kanskje velge å date noen man kanskje ikke normalt velger i refleksjon over at man kanskje har tatt noen dårlige valg i fortiden…

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor tenker du det er annerledes for kvinner i din alder? Du nevner kun menn her?

Anyways, er ikke på jakt etter mann selv men har flere venninner som har valgt å hoppe over på apper og de har nå funnet seg sånn halvveis oppegående menn og det er bra damer så kanskje du skal slenge deg på en app? De er virkelig ikke modellpene menn de har funnet seg så håp er det for alle. :D 

Anonymkode: f652f...728

Selfølgelig er det kvinner som sliter med det samme, men kvinner tiltrekker også lettere menn til seg enn den motsatte veien. Hilsen trådstarteren. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Gadd ikke lese hele artikkelen. Bare skumleste. Har sett mer enn nok av dette allerede. 

Hovedproblemet ditt er at damer på din alder sjelden er ute etter et langvarig forhold, samboerskap eller noe "ekte" og tett. Det er de fleste av dem livredde for og utviser såkalt "avoidant" adferd. Du skal ikke være for frampå før de skremmes og synes du love bomber og er for intens, eller at du er for tilbakeholden og stemples som useriøs. Men realiteten er dette : De ønsker ikke et godt gammeldags tett kjærlighetsforhold. De ønsker en mann som de kan vise fram til veninner og få cred for. Eller de ønsker en sex-partner som de kan more seg med når det passer og glemme når de er opptatt med annet.   Jeg formulerer meg litt på spissen, men det er mange damer i denne aldersgruppen her på KG som kan bekrefte at de enten velger å være langvarig single eller at de ønsker lightweight forhold kun. 

Det gir deg en veldig liten gruppe damer som er interessert i det samme som deg. 

Når det gjelder nett-dating så er dette først og fremst en arena for de som leker seg. Ikke for å finne den store kjærligheten. Ja, det finnes gode, romantiske anekdoter, men de er få.  Det er også en arena som tross alt presenterer personene først og fremst gjennom bilder, så om du ikke tar deg god ut på bilder , så er det feil arena. 

Det er veldig mange myter som spres gjennom medier og sosiale medier om hvor håpløst alt er for menn. Men hovedproblemet er at menn flest i den alderen er håpløse og det er utelukkende deres egen skyld. Ikke damenes. Men som konsekvens har veldig mange damer sluttet å drømme om den store kjærligheten. 

Skal du lykkes med kjærligheten som mann, så må du starte med å ta tak i deg selv og ikke sutre over datingapper og damenes holdninger. Du har garantert enormt mye å gå på i form av hvordan du kler deg, bo-evne, oppførsel og holdninger til kjærlighetsforhold. Så start der og sats på å utvide det fysiske nettverket ditt. Det er der du har størst sjanse. 

M50 

Signert bitter, uønsket mann som skylder på kvinner i stedet for å innse at problemet er han selv....?

Det er jo du som sutrer, du virker såret og bitter og synes tydeligvis fryktelig synd på deg selv som blir utsatt for alle disse fææææle overfladiske kvinnene. Hvis du ikke er kjærestemateriale blir du jo heller ikke valgt som kjæreste. Og det gjelder menn av alle aldre.

Anonymkode: 5a5ad...b01

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Signert bitter, uønsket mann som skylder på kvinner i stedet for å innse at problemet er han selv....?

Klovn! 

Jeg skriver et innlegg om at mange kvinner har gitt opp den jakten på kjærligheten (fakta) og at menn må slutte å skylde på andre og ta tak i seg selv - og dette er hva du klarte å få ut av det? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Langvarig singel er jo strengt tatt en fordel, siden alternativene er nettopp kommet ut av et forhold, eller hopper fra dame til dame. Men så kan det selvsagt være gode grunner til at han er langvarig singel, og da blir det verre. Så alt kommer - som alltid - an på personen. 

Anonymkode: 99f8a...084

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Klovn! 

Jeg skriver et innlegg om at mange kvinner har gitt opp den jakten på kjærligheten (fakta) og at menn må slutte å skylde på andre og ta tak i seg selv - og dette er hva du klarte å få ut av det? 

Du skriver:

"Det er de fleste av dem livredde for og utviser såkalt "avoidant" adferd. Du skal ikke være for frampå før de skremmes og synes du love bomber og er for intens, eller at du er for tilbakeholden og stemples som useriøs. Men realiteten er dette : De ønsker ikke et godt gammeldags tett kjærlighetsforhold. De ønsker en mann som de kan vise fram til veninner og få cred for. Eller de ønsker en sex-partner som de kan more seg med når det passer og glemme når de er opptatt med annet."

Dette lyser jo bitterhet lang vei, det virker som om du har et helt forvridd bilde av kvinner. Beskrivelsen din passer bedre på nyskilte menn i midtlivskrisa enn for kvinner, men de aller aller fleste av oss, både menn og kvinner, ønsker jo nettopp et ordentlig forhold. Hvor man har tillit, blir sett, og elsket for den man er. Det er kun et lite fåtall voksne mennesker som ønsker deg en kjæreste de kan "vise frem for veninnene og få cred for".
Ditt inntrykk av kvinner er overfladisk og stemmer ikke med realiteten. Du skriver som om kvinner var mer opptatt av status enn kjærlighet. Helt på trynet....

Anonymkode: 5a5ad...b01

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del som er kvinne 40+ så er jeg ferdig med menn. Jeg ønsker ikke å omgås menn på den måten lengre. Det gir meg ingenting. Jeg har det mye bedre som singel. Har aldri opplevd noe traumatiserende og kun vært i helt greie forhold. 

Problemet med menn slik jeg ser det er at:

Jeg må holde orden i hus og hjem, med ALT det innebærer 

Jeg må gjøre alt med barna

Det forventes at jeg skal ha høy sexlyst når jeg gjør alt arbeid hjemme

Det forventes at jeg skal se bra ut, mens mannen ikke holder seg i form/steller seg/ordner utseende

Det er altfor mye jobb med å være med en mann. Alt går så mye bedre når jeg er singel. Endelig er jeg lykkelig

Lykke til med å finne en dame, eller kjærligheten som mange kaller det

Anonymkode: 755d0...8f2

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fundementalt uenig i premisset ditt. Du sier « Folk møter jo ikke fysisk lengre». Dette er jo ikke sant. Massevis av folk deltar på ulike aktiviteter og folk prater med hverandre.

Hva mener du med « uten stort nettverk?». Prøver du å si at man må ha et stort nettverk for å være sosial? Eller prøver du å si at du ikke har innøvde sosiale ferdigheter, ikke klarer å naturlig opprette kontakt med personer og derfor ikke treffer noen? Introvert betyr ikke asosial eller sjenert. Man er sin egen lykkes smed og sosiale ferdigheter er innøvde ferdigheter. Avslutter med å si jeg er 47; altså ikke så langt unna deg i alder og jeg mener det du skriver bare er tull!

Get out there and meet people. Og nei, det er ikke fare for «me too»/#villebaresnakkelitt. Dette er ikke vanskelig. Man leser så lett om man er velkommen bort eller om den andre er mottagelig for small talk.

Endret av Te- Presten
  • Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...