Gå til innhold

Utagerende barn (gutt 3år)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min gutt på 3år er et lite monster. Han kan slå, sparke, bite, klore ja, alt mellom himmel og jord. Vi har å´nå klart å få PPT til å komme på observasjon i BH men har enda ikke fått vite når de kommer. 

Problemet videre er at barnet bent nekter å sove alene i senga. Han kommer inn til meg hver eneste kveld, å da mener jeg hver kveld. mellom 11-12 kan nesten stille klokka etter han. 

Beklager men nå er mamma lei, sliten å tom for energi. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 2041c...16d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta imot råd fra PPT og vurder eventuelt BUP eller kommunale lavterskeltilbud. Vrient å vite nivået av behov etc uten å ha møtt verken barn eller dere.

At treåringer kan trenge samsoving i perioder, er ganske vanlig. 

Anonymkode: aac41...7db

AnonymBruker
Skrevet

Har dere gått diverse foreldreveiledningskurs?

Anonymkode: e46f8...1d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 3-åring vil heller ikke sove alene.

Anonymkode: 88d9f...2de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS. Jeg håper du får god foreldreveiledning i denne situasjonen av PPT. Problemet er ikke barnet, men deg.

3-åringer sparker, slår, etc. når de ikke har lært seg å regulere eller sette ord på følelsene sine.

Hva er galt med at han kommer inn hver kveld? Min 3-åring kommer inn 02:45 hver kveld og 7-åringen klokken 00:00. Du skriver som om det er unormalt? HAN ER TRE ÅR!

Anonymkode: ec66e...e9c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min 4 åring har sjelden sovet en hel natt alene. Kommer inn til oss i løpet av natta. 

Forstår godt at du er sliten, men han er 3 år. Mye av det du beskriver er helt normalt. La han iallfall få sove med mamma (og pappa). Ikke straff han med å stenge han ute.

Håper du får god foreldreveiledning.

Anonymkode: a4367...843

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Kjære TS. Jeg håper du får god foreldreveiledning i denne situasjonen av PPT. Problemet er ikke barnet, men deg.

Anonymkode: ec66e...e9c

Kjære vene. Det vet da ikke du noe som helst om. 

Utagering hos en treåring kan handle om alt fra normal toddlerfungering til hjemmesituasjon/oppdragelse til medfødte utviklingsforstyrrelser til somstisk sykdom til problemer i barnehagen til noe helt annet.

Det er ingenting i HI som gjør at du eller noen andre kan konstatere at mor er et problem. Barnet er selvsagt heller ikke et problem, men utageringene er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjære vene. Det vet da ikke du noe som helst om. 

Utagering hos en treåring kan handle om alt fra normal toddlerfungering til hjemmesituasjon/oppdragelse til medfødte utviklingsforstyrrelser til somstisk sykdom til problemer i barnehagen til noe helt annet.

Det er ingenting i HI som gjør at du eller noen andre kan konstatere at mor er et problem. Barnet er selvsagt heller ikke et problem, men utageringene er.

Andre avsnitt i hovedinnlegget syns jeg er trist lesning. Stakkars lille. 

Anonymkode: a4367...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...