Maleficenta Skrevet torsdag kl 19:37 #121 Del Skrevet torsdag kl 19:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun har fortsatt fobi mot skinke og leverpostei. 7 år etterpå. Og joda; når de som jobber i barnehagen har lært ungene hva som er Haram så kan man jo lure på hva som har blitt sagt….. Anonymkode: ca19d...a7d Wtf hva slags barnehage er dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 19:39 #122 Del Skrevet torsdag kl 19:39 AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 21.17): Fordi det ikke er tradisjonelle høytider, det er lite mindretalls religiøse tradisjoner påtvunget. Påske blir påskekyllinger, jul nisser, Eid blir noe religiøst. Jeg ønsker 0 religiøst inn i skole og barnehagen. Anonymkode: 7aca6...70c Tror ikke eid er så religiøst i barnehagen. Tipper det handler om litt eksotisk mat jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:40 #123 Del Skrevet torsdag kl 19:40 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Wtf hva slags barnehage er dette?? Helt vanlig barnehage i Oslo. Men med stort sett bare ansatte som bruker hijab og som både bevist og ubevisst forer ungene med islamsk propaganda. Anonymkode: ca19d...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:41 #124 Del Skrevet torsdag kl 19:41 AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 14.58): Og feiring av ondskapens religion. Anonymkode: 19b4a...b71 Akkurat som kristendommen med andre ord! Anonymkode: 83eab...048 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 19:42 #125 Del Skrevet torsdag kl 19:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt vanlig barnehage i Oslo. Men med stort sett bare ansatte som bruker hijab og som både bevist og ubevisst forer ungene med islamsk propaganda. Anonymkode: ca19d...a7d Men å snakke om haram til små barn. Hva annet lærer de? Om satan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:43 #126 Del Skrevet torsdag kl 19:43 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du vet at kristendommen og islam kommer fra samme sted? Du vet at kristendom ikke er en norsk religion eller verdi? Hvorfor tror du kristendommen er en bedre religion en islam? Same shit, different wrapping... Anonymkode: 404eb...566 Det er ikke same shot different wrapping nei. Den ene er en kjærlighetens religion mens den andre er djevelens religion. Big difference! Anonymkode: ca19d...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet torsdag kl 19:43 #127 Del Skrevet torsdag kl 19:43 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har fortsatt fobi mot skinke og leverpostei. 7 år etterpå. Og joda; når de som jobber i barnehagen har lært ungene hva som er Haram så kan man jo lure på hva som har blitt sagt….. Anonymkode: ca19d...a7d Har du spurt hvorfor hun har forbi? Og hvorfor tok du ikke opp dette 7 år siden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:46 #128 Del Skrevet torsdag kl 19:46 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Men å snakke om haram til små barn. Hva annet lærer de? Om satan? Som forelder får man bare drypp med hjem. Men det er klart; når ditt barn er minoriteten blant både ansatte og andre barn og ikke minst foreldre, så kan man spørre seg hvem som assimileres. Vi flyttet vekk fra galskapen da så nå slipper vi å forholde oss til det. Bare et tjuetalls unger på denne skolen som er pakket inn i tøystykker fra barnehagealder. Ikke så ille. Anonymkode: ca19d...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 19:47 #129 Del Skrevet torsdag kl 19:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som forelder får man bare drypp med hjem. Men det er klart; når ditt barn er minoriteten blant både ansatte og andre barn og ikke minst foreldre, så kan man spørre seg hvem som assimileres. Vi flyttet vekk fra galskapen da så nå slipper vi å forholde oss til det. Bare et tjuetalls unger på denne skolen som er pakket inn i tøystykker fra barnehagealder. Ikke så ille. Anonymkode: ca19d...a7d Kjenner meg glad for at jeg ikke bor i oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:49 #130 Del Skrevet torsdag kl 19:49 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke same shot different wrapping nei. Den ene er en kjærlighetens religion mens den andre er djevelens religion. Big difference! Anonymkode: ca19d...a7d Slike uttalelser fortjener ikke en gang noe svar, men det var virkelig vanskelig for meg å la være. DU burde åpne en bok eller to…. Anonymkode: 83eab...048 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 19:49 #131 Del Skrevet torsdag kl 19:49 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke same shot different wrapping nei. Den ene er en kjærlighetens religion mens den andre er djevelens religion. Big difference! Anonymkode: ca19d...a7d Nuhvel kristne har gjort mye faenskap oppigjennom historien i Guds navn så kjærlighetens religion. Njaaa skeptisk. Husk på at både kristendom, islam og jødedom ligger under abrahamittisk religion. Mao det er tre grener fra samme grunnreligion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:49 #132 Del Skrevet torsdag kl 19:49 mommyaka skrev (3 minutter siden): Har du spurt hvorfor hun har forbi? Og hvorfor tok du ikke opp dette 7 år siden? Fordi jeg sikkert hadde fått en fatwa etter meg for å ikke tilpasse meg. Hadde blitt sett på som islamofob. Og jeg har igrunnen ikke skjønt helt hvor sterkt inntrykk det må ha gjort på ungen før etterpå. Og ja; det ergrer meg at jeg ikke sa mer ifra. Men det er nå noe å skulle si til en muslim at du ikke aksepterer innholdet i religionen de tilber. Hva skjer da liksom? Anonymkode: ca19d...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:49 #133 Del Skrevet torsdag kl 19:49 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Helt vanlig barnehage i Oslo. Men med stort sett bare ansatte som bruker hijab og som både bevist og ubevisst forer ungene med islamsk propaganda. Anonymkode: ca19d...a7d Nettopp derfor ekstremt kritisk til ting som Eid!!!! Anonymkode: 7aca6...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 19:50 #134 Del Skrevet torsdag kl 19:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg sikkert hadde fått en fatwa etter meg for å ikke tilpasse meg. Hadde blitt sett på som islamofob. Og jeg har igrunnen ikke skjønt helt hvor sterkt inntrykk det må ha gjort på ungen før etterpå. Og ja; det ergrer meg at jeg ikke sa mer ifra. Men det er nå noe å skulle si til en muslim at du ikke aksepterer innholdet i religionen de tilber. Hva skjer da liksom? Anonymkode: ca19d...a7d Hva er fatwa? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:51 #135 Del Skrevet torsdag kl 19:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slike uttalelser fortjener ikke en gang noe svar, men det var virkelig vanskelig for meg å la være. DU burde åpne en bok eller to…. Anonymkode: 83eab...048 Koranen eller haditene. Jeg har lest svært mange. Noen andre du ville anbefale for meg ? Kom gjerne med noe konkret. Hvilken oversettelse av koranen har du studert? Antall vekttall religion? Anonymkode: ca19d...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:52 #136 Del Skrevet torsdag kl 19:52 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Hva er fatwa? This is your time to Google! Anonymkode: ca19d...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet torsdag kl 19:53 #137 Del Skrevet torsdag kl 19:53 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): This is your time to Google! Anonymkode: ca19d...a7d Åja.... Lite aktuelt i Norge når de lovene ikke gjelder her Endret torsdag kl 19:54 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:54 #138 Del Skrevet torsdag kl 19:54 Det er alltid kjedelig å være den som ikke fikk bli med på det resten av gruppa ble med på. Folk går jo rundt og snakker om hvor trist det er at barn av Jehovas Vitne ikke får delta i julefeiring på skolen osv. Det er litt det samme med Eid feiring og andre markeringer; barnet som holdes unna vil gjerne kjenne på at det gikk glipp av noe kult/spesielt. Det er også ekstremt lite sannsynlig at barnet konverterer ved å ha spist litt av maten "deres", sunget med på noen sanger/lært noen dansetrinn eller annet de gjør. Når jeg skrev det forrige avsnittet då kjente jeg på manglende kunnskap om Eid og deres feiring. Hadde vi hatt sånt på skolen hadde jeg sittet på mer kulturell kompetanse. Det er "aldri" feil med kunnskap. Anonymkode: 404d7...e2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet torsdag kl 19:55 #139 Del Skrevet torsdag kl 19:55 Jeg er ateist og bryr meg ikke om ungene lærer om religioner og det som er. Syns det er værre med de barnehagene som snakker om gud og jesus og synger bibelsanger til alt. Om barna mine skulle kommet hjem å spurt om gud eksisterer derimot så vil jeg si min egen mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:02 #140 Del Skrevet torsdag kl 20:02 Det er nettopp når man både har hijab og lager til seid, det blir en ubalanse, for ansatte når det er snakk om jul/påske viser ikke sin religion med klær og ritualer. Det blir den dualiteten med hijab som gjør at Eid blir mer enn der og da og når barna blir indoktrinert med mer av islam så blir det problem. Ja, barn skal få lære om religioner, men Norge er et sekulært land og det blir ikke sekulærtmed hijab og Eid, Anonymkode: 7aca6...70c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå