Gå til innhold

Eid feiring i barnehagen og en annen religion hjemme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det du snakker om er Jehovas vitner, en «religion» for spesielt interesserte. Selv om de tenker på seg selv som kristne, så er de ingen andre kristne som tenker at de er det.

Anonymkode: 70931...1cf

Igjen..de ber til samme Gud du ber til...dere lager egen regler og lager egen Gud ...dere er ikke bedre eh Islam 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Igjen..de ber til samme Gud du ber til...dere lager egen regler og lager egen Gud ...dere er ikke bedre eh Islam 

Jeg ber ikke til noen gud at all.
Fri meg fra all religion, bare tåkeprat hele opplegget. Jeg har aldri påstått at noen er bedre enn andre, jeg sier at Jehovas vitner er spesielle og en relativt liten gruppe i Norge. Derfor blir det rart å legge en liten gruppe til grunn når du påpeker forskjeller eller mangler ved «kristendom». 

Anonymkode: 70931...1cf

• Liker 1
AnonymBruker
mommyaka skrev (33 minutter siden):

Nei..... Men det kommer an på mennesker som lese og hvordan de lever etter den. Kan ikke si at Gud og Kristendom er noe bedre når de hater homofile, når de ikke  får bruke blodoverføring...når barnet ikke får komme i bursdager etc...

Jehovas vitner er ikke kristne. Ingen kristne kaster homofile fra hustakene, og steiner voldtatte kvinner. Det er kun muslimer som bedriver denslags.

Anonymkode: 19b4a...b71

• Liker 3
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jehovas vitner er ikke kristne. Ingen kristne kaster homofile fra hustakene, og steiner voldtatte kvinner. Det er kun muslimer som bedriver denslags.

Hven Gud ber de til? Jo gud...jo noen kristne hater homofile og kaster barn ut om de er homofil....

Om du ber til Gud så er du iallefall rasistiske...tror ikke Gud liker rasistiske mennesker 

• Liker 1
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi tilhører en annen religion og er ikke interessert i at barnet skal feire Eid i barnehagen, på samme måte som vi ikke forventer at andre med en annen tro skal feire våre tradisjoner og høytider.

Men er veldig i tvil om vi skal ta opp dette i barnehagen da vi ikke ønsker konflikter eller at vi skal bli framstilt som kjipe og lite tolerante foreldre.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 544fc...5f9

Så gi barnet ditt fri de dagene? Jeg som muslim bryr meg ikke så mye om hva barnet mitt feirer i barnehagen eller ikke, kommer ikke til å holde barnet mitt hjemme pga at de feirer en annen tro, de koser seg den dagen i barnehagen og pleier å få servert noe godt ❤️

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og feiring av ondskapens religion. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og feiring av ondskapens religion. 

Skal love deg at alle religioner har en ondskap i seg, uansett hvilket du er. 

• Liker 7

Annonse

AnonymBruker
Himmelen_91 skrev (9 minutter siden):

Skal love deg at alle religioner har en ondskap i seg, uansett hvilket du er. 

Men det er i hovedsak islam vi har problemer med i verden idag, de fleste andre religioner har liksom funnet ut at det å slakte hverandre er litt old news.

Anonymkode: 5c92e...9d1

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er i hovedsak islam vi har problemer med i verden idag, de fleste andre religioner har liksom funnet ut at det å slakte hverandre er litt old news.

Kanskje med unntak av kristendommen da. Overraskende blodtørstig gruppering.

Anonymkode: e51d4...206

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men husk vi kan ikke bestemme over hvem våre barn unngåes med, hva om barnet ditt får god kontakt med en muslimsk gutt eller jente ? Vil du nekte barnet ditt det? Jeg takler ikke sånne foreldre sånn seriøst. 😨 håper virkelig vi ikke møter på sånne som deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi dette er Norge og jeg vil ha norsk religion og norske verdier.

Anonymkode: 1136d...237

Norsk religion? Ingen i Norge  som er religiøse eller kristne , ei heller tvert imot😹😹😹🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 418d9...905

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det gamle testamentet ble lagt vekk etter Jesus. Og nei, han forkynte ingen ondskap. Les deg opp!

Matteus 5:17-20. Jesus sier selv at det gamle testamentet ikke skal legges vekk. 

Anonymkode: dd9d8...065

• Liker 5
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står svart på hvitt i koranen at muslimer skal drepe de "vanntro". Men det er kanskje ikke så farlig? Lurer på om Salman Rushdie føler det på samme måte?

Du vet at det står masse helt sinnsyke greier i det gamle testamentet/Bibelen?

Anonymkode: eb039...88e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...