AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #1 Del Skrevet i går, 09:46 Hei. Vi har termin i August, venter vårt første barn. Svigerfamilien bor 10 timer unna, og ønsker nå og bestille seg flybilletter. Vi bor i en leilighet på 60kvm, 1 lite bad og 2 soverom. Svigers kan oppleves noe intense, og jeg er sliten etter en helg med de på besøk (og dette er uten et barn). Hvor lenge etter fødsel hadde dere akseptert overnattingsbesøk i liten leilighet i 4 dager? Hotellovernatting var ikke aktuelt (vi spurte). Anonymkode: ed507...0b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #2 Del Skrevet i går, 09:48 De skulle fint fått bo på hotell ja. Det er faktisk ikke dems valg, det er dere som bestemmer overnatting i deres hjem. Vil de komme så får de finne seg et annet sted å bo. Jeg skjønner godt at de vil komme å møte babyen altså, men det får være grenser for hvor klengt oppå nybakte foreldre man skal være. Anonymkode: 30ace...49c 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:51 #3 Del Skrevet i går, 09:51 Hvis de sier at hotellopphold er uaktuelt så kan de jo la være å komme da 😊 her har dere nok med dere selv og det nye familiemedlemmet uten å legge enda mer på toppen av dette med fullt hus. Anonymkode: 9738c...012 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:57 #4 Del Skrevet i går, 09:57 Da babyen ikke er født enda vet jeg ikke når jeg er klar for overnattings besøk etter fødselen. Som førstegangs fødende vil jeg ha rutiner på plass og føle at jeg er ovenpå igjen før vi er klare for overnatting. Dere er selvfølgelig velkommen på dagbesøk og bo på hotell om nettene." Anonymkode: 635df...950 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:01 #5 Del Skrevet i går, 10:01 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei. Vi har termin i August, venter vårt første barn. Svigerfamilien bor 10 timer unna, og ønsker nå og bestille seg flybilletter. Vi bor i en leilighet på 60kvm, 1 lite bad og 2 soverom. Svigers kan oppleves noe intense, og jeg er sliten etter en helg med de på besøk (og dette er uten et barn). Hvor lenge etter fødsel hadde dere akseptert overnattingsbesøk i liten leilighet i 4 dager? Hotellovernatting var ikke aktuelt (vi spurte). Anonymkode: ed507...0b1 Jeg hadde sagt minst 2mnd etter fødsel. Slik at jrg garantert er ferdig med alle blødninger, har fått noen rutiner på plass osv. Hadde det vært mine foreldre, så kan de komme tidligere, for jeg vet de skal avlaste og passe på barnet like mye som jeg, og ikke bare komme på besøk og få middag servert og hele pakka. Anonymkode: b1ddf...7c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octopus Skrevet i går, 10:07 #6 Del Skrevet i går, 10:07 De får bo på hotell/motell/air bnb. Det er ikke opp til dem å bestemme om det er aktuelt eller ikke. Jeg bor i et svært hus med flere bad og soverom. Jeg fødte for en måned siden. Det hadde vært uaktuelt med overnattingsgjester her nå for min del. Jeg vet ikke når det er aktuelt igjen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 #7 Del Skrevet i går, 10:21 Jeg har også svært hus med flere soverom og flere bad, og likevel hadde overnattingsgjester vært 100% utenkelig på minimum 3 mnd. Ikke aktuelt. Man blør, man har rifter og vondt, man har barseltårer, etterrier, en baby totalt uten døgnrytme og man vet ikke opp-ned på seg selv. Aldri om jeg ville hatt overnattingsgjester i den perioden der.. Anonymkode: 42cbe...2cf 3 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet i går, 10:28 #8 Del Skrevet i går, 10:28 Bodde på 70 kvm da vi fikk vårt første barn. Mine foreldre var en uke på besøk da baby var et par uker, og det var kjempekoselig. Hadde mye besøk av svigerforeldre også, men de bodde i nærheten. Mannen min begynte på jobb etter to uker fri, så bare fint for meg å ha litt besøk. Hadde sovebaby, så ingen problemer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:34 #9 Del Skrevet i går, 10:34 Kjerringa mot strømmen her. Avtal med mannen din at svigers er hans jobb og la dem få komme. Du føder deres barnebarn. Hvis du ønsker deg gode relasjoner og besteforeldre som er på også på farssiden bør du tenke strategisk. Hos oss har vi fått god hjelp og har gode besteforeldre på begge sider fordi vi har latt dem være med fra start. Jeg har 4 barn og har ved to av fødslene hatt min mor boende hos oss en uke, to ganger svigermor. Masse god hjelp og oppfølging, de fikset måltider, klesvask og tok seg av de andre tingene i huset og styrte med de andre barna. Jeg fikk fred til baby,amming og det jeg hadde behov for. Anonymkode: 6f397...bf1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:35 #10 Del Skrevet i går, 10:35 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hei. Vi har termin i August, venter vårt første barn. Svigerfamilien bor 10 timer unna, og ønsker nå og bestille seg flybilletter. Vi bor i en leilighet på 60kvm, 1 lite bad og 2 soverom. Svigers kan oppleves noe intense, og jeg er sliten etter en helg med de på besøk (og dette er uten et barn). Hvor lenge etter fødsel hadde dere akseptert overnattingsbesøk i liten leilighet i 4 dager? Hotellovernatting var ikke aktuelt (vi spurte). Anonymkode: ed507...0b1 Jøss, skulle tro mannen din hadde baller når han har klart å sette barn på deg! Anonymkode: 3143f...241 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #11 Del Skrevet i går, 10:39 Med første barnet vårt bodde vi i en sånn leilighet. Frisk unge, frisk mamma. Kanskje etter 3 uker? Så lenge mannen var vert og tok seg av sine foreldre. Hadde første barnets fødsel artet seg som den andre så tror jeg det hadde blitt 2-3 mnd etter fødsel hvis de skulle være der i fire dager... Har dere to bad? Renselsen kan være kjip å ha når man deler bad med folk. Det er gjerne en del svetting den første tiden, brystspreng, kløning med amming. Dersom barnet ammes så skjer det heeeeele tiden og dere er oppe døgnet rundt. Det skal skiftes en million bleier (morsmelk går rett igjennom), det gulpes, brystene dine lekker og det kan være at barnet har noen "greier" som gjør det vanskelig å ro det. Kollik, generelt urolig mage, må tilpasse seg livet utenfor magen. Dessuten er august ofte en varm måned. Jeg fødte i slutten av august og varmen tærte enormt på kreftene. Masse lykke til❤️ Anonymkode: d46ae...525 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:49 #12 Del Skrevet i går, 10:49 Jeg ville bedt dem vente til dere er klare, det gjorde vi så var vi flinke til å sende bilder, videoer og videochat i mellomtiden😊 Vi fikk tilreisende besøk av svigers en mnd etter fødsel nå. De var 4 dager (synes også det var slitsomt uten barn og nå har vi to). Det gikk fint men vi har dobbelt så mye kvm som dere og to bad. Lykke til 😊 Anonymkode: 43bfe...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet i går, 10:57 #13 Del Skrevet i går, 10:57 Nei, pupper som henger fritt til babyen, blod og renselse, gråt på do for det gjorde så jævla vondt å gå nr 2 de første dagene.. også skal man ha besøk og stramme seg opp i tillegg? NEI! 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:00 #14 Del Skrevet i går, 11:00 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jøss, skulle tro mannen din hadde baller når han har klart å sette barn på deg! Anonymkode: 3143f...241 Hva mener du med det? Anonymkode: ed507...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:06 #15 Del Skrevet i går, 11:06 Jeg syntes din mann må sette ned foten her og si fra at de må ligge på hotell. Slal de være i 4 dager, så måde også vente litt lengre. Minst 2 mnd. Er det helg hadde jeg sagt ok etter ca 4 uker. Rett og slett fordi det blir for mye. Del bilder til dem på snap. Og ha mange samtaler på videochat evnt. Slik at de føler seg inkludert. I starten blir dette i hovedsak din mann si jobb. Du vet ikke nå hvordan fødsel går. Om du trenger keisersnitt , får fødsels depresjon etc. Så å forvente et svar nå er for tidlig Anonymkode: ebb72...2c2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:28 #16 Del Skrevet i går, 11:28 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kjerringa mot strømmen her. Avtal med mannen din at svigers er hans jobb og la dem få komme. Du føder deres barnebarn. Hvis du ønsker deg gode relasjoner og besteforeldre som er på også på farssiden bør du tenke strategisk. Hos oss har vi fått god hjelp og har gode besteforeldre på begge sider fordi vi har latt dem være med fra start. Jeg har 4 barn og har ved to av fødslene hatt min mor boende hos oss en uke, to ganger svigermor. Masse god hjelp og oppfølging, de fikset måltider, klesvask og tok seg av de andre tingene i huset og styrte med de andre barna. Jeg fikk fred til baby,amming og det jeg hadde behov for. Anonymkode: 6f397...bf1 Vi har samme erfaring. 4 barn her + hund som har vært gjennom alle 4 fødslene. For oss var det stor hjelp å ha flere rundt oss, og med førstemann, synes jeg det var gull verdt, fordi jeg var veldig usikker på mye. At jeg ikke var velstelt etc., kunne jeg ikke brydd meg mindre om! Har sett flere i familien/svigerfamilien i flere tilstander, ved alvorlig sykdom hvor vi har måttet hjulpet til osv, så har ingen hemninger der. Vi kjenner alle godt. Med de neste barna, så trengte vi hjelpen med både hund og de andre barna. Mannen min måtte være borte over flere dager i jobben sin på den tiden. Å være alene "for å bli kjent med baby" er en romantisering jeg ikke helt forstår noe av. Joda, tanken er fin, men virkeligheten kanskje noe annet. Vi tenker hvert fall ikke slik. At baby knytter seg til flere er bare fantastisk, synes jeg . Hvis jeg hadde hatt familie som ikke er så flinke til å hjelpe til, så hadde jeg selvsagt gjort det veldig klart at A) de må hjelpe til, B) At de ikke kan forvente å få servert mat, C) At de må re opp senger selv. Anonymkode: 6072b...a21 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:31 #17 Del Skrevet i går, 11:31 k4ren skrev (31 minutter siden): Nei, pupper som henger fritt til babyen, blod og renselse, gråt på do for det gjorde så jævla vondt å gå nr 2 de første dagene.. også skal man ha besøk og stramme seg opp i tillegg? NEI! Gikk gjennom det sammen, men hadde det nok ikke så fælt som du beskriver. Å stramme meg opp, giddet jeg ikke foran foreldre/søsken/svigers eller svogre/svigerinner. De kjenner meg alle så godt, at det kunne jeg ikke brydd meg mindre om heldigvis. Jeg/vi trengte hjelp av dem også. Har også vært og hjulpet svigerinnen min og mannen hennes da de fikk barn. Hun brydde seg heller ikke om hva jeg "så"... Anonymkode: 6072b...a21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:33 #18 Del Skrevet i går, 11:33 Men hvor skal de sove? I stuen? Det blir jo litt slitsomt å måtte liste seg rundt på natt med baby, mens De skal sove? Vi har gjesterom, og her kunne svigers vært dagen vi kom hjem, helt uten problemer. Jeg ville nok sagt at vi gir beskjed når vi er klare for overnattingsgjester. Man vet ikke på forhånd hvordan formen er. Anonymkode: cf048...3be 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:34 #19 Del Skrevet i går, 11:34 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde sagt minst 2mnd etter fødsel. Slik at jrg garantert er ferdig med alle blødninger, har fått noen rutiner på plass osv. Hadde det vært mine foreldre, så kan de komme tidligere, for jeg vet de skal avlaste og passe på barnet like mye som jeg, og ikke bare komme på besøk og få middag servert og hele pakka. Anonymkode: b1ddf...7c5 Hvem har sagt at de skal få middag servert og "hele pakka". Det er jo bare å si at de kan komme, men må klare seg selv! Anonymkode: 6072b...a21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #20 Del Skrevet i går, 11:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Vi har termin i August, venter vårt første barn. Svigerfamilien bor 10 timer unna, og ønsker nå og bestille seg flybilletter. Vi bor i en leilighet på 60kvm, 1 lite bad og 2 soverom. Svigers kan oppleves noe intense, og jeg er sliten etter en helg med de på besøk (og dette er uten et barn). Hvor lenge etter fødsel hadde dere akseptert overnattingsbesøk i liten leilighet i 4 dager? Hotellovernatting var ikke aktuelt (vi spurte). Anonymkode: ed507...0b1 Her ga vi klar beskjed til svigers at hotell var eneste alternativ de første mnd etter fødsel. Orker virkelig ikke ha noen gående oppå meg rett etter fødsel med blødninger, dårlig mage, amming som skal på plass, melkespreng, brystbetennelse (som jeg fikk begge gangene), barseltårer og humørsvingninger herfra til helvete 🫠 I tillegg ville vi rett å slett ha ro og fred på kveldstid/natt. Viste seg også at vi fikk en baby med kolikk som skrek hele kvelden og natten, måtte bysses og trøstes, og da var det veldig greit at vi kunne dele oss på forskjellige soverom for å få noe søvn. Å nei, jeg gir ikke en nyfødt baby med kolikk til verken mine egne eller andre sine foreldre for at de skal avlaste de første ukene. Babyen trenger nærhet og trygghet fra mamma og pappa som har kjente lukter og stemmer. Anonymkode: 26dc4...cd5 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå