Gå til innhold

Vår sønn fikk låne pappas mobil og sendte stygge meldinger til kollegaene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette minner meg om noen år tilbake, hvor sønnen min klarte å logge seg på Facebookkontoen min via sin egen telefon.

Kompisen hans hadde så tatt telefonen og skrevet noe veldig stygt på en jobbchat jeg hadde med kollegaer på messenger. Heldigvis hadde jeg sluttet i den jobben...

Anonymkode: 59459...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, han har sagt det var sønnen. De fleste han har snakket med har tatt det helt greit, men de tenkte jo først....hva i helv...🤣🤣

Er noen kunder som ikke har svart når han har prøvd å ringe de......kanskje de ikke tør å svare stakkars 

Anonymkode: 4b711...86c

Enten jeg hadde vært kunde eller ansatt så hadde jeg bare ledd. Ledd og ledd🤣

Men gutten(e) burde jo troppe opp på jobb og beklage in person! DE trenger jo ikke få nyss i at dette har en noe komisk side ved seg...

Anonymkode: 0a402...b55

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En god ide, men de fleste er i andre kontorer rundt om i landet. Bare noe få på kontorene her han sendte til. Så han kan gjøre det med de som er her. Men med alle de andre å går det ikke, for de er i både Oslo, Tranby, Stavanger osv.  Han må ringe til de øvrige og si unnskyld har vi bestemt.

Skjønner at dere vil gjøre det for å lære barnet deres en lekse. Men hadde jeg vært kunde og først fått 1 sånn melding, deretter en melding/telefon fra mannen i bedriften som beklaget, og deretter en telefon fra et barn som skulle beklage seg, så hadde jeg blitt irritert, og det hadde påvirket vårt kundeforhold mer enn om det bare ble lagt dødt med en gang. 

Om jeg deretter var kollega på jobben, kunne jeg tålt det siden jeg mest sannsynlig hadde et nærere forhold til far i situasjonen. 

Anonymkode: 6b9e2...981

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det sterk påstand å si at et barn er snilt? Alle barn er snille, men alle barn gjør også ugang. Det har du og gjort som barn.

Anonymkode: bddd9...050

Takk.  Han gjorde noe ugagn som han ikke helt så konsekvensene av. Første gang han har gjort noe slikt. Han er alltid snill mot alle, veldig inkluderende, støttende. Litt veslevoksen. Han er jo ikke dermed sagt slem. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

"Beklager siste melding, den var ikke fra meg men fra en som prøvde å være morsom. Har tatt lærdom i å ikke låne bort telefonen min igjen, så dette vil ikke gjenta seg."

Anonymkode: 580ff...b99

Dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner at dere vil gjøre det for å lære barnet deres en lekse. Men hadde jeg vært kunde og først fått 1 sånn melding, deretter en melding/telefon fra mannen i bedriften som beklaget, og deretter en telefon fra et barn som skulle beklage seg, så hadde jeg blitt irritert, og det hadde påvirket vårt kundeforhold mer enn om det bare ble lagt dødt med en gang. 

Om jeg deretter var kollega på jobben, kunne jeg tålt det siden jeg mest sannsynlig hadde et nærere forhold til far i situasjonen. 

Anonymkode: 6b9e2...981

Takk for innspill. Mannen får bestemme hva han vil gjøre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jada, skjønte det ville komme. Han gjorde noe veldig dumt, vi er fullstendig klar over det. Og det er han også nå. Men ingen grunn til å tillegge han kvaliteter han ikke har. 

Selvsagt. Hvorfor ellers skriver du om det her?? Han har jo de kvalitetene, det er jo derfor han gjorde det. Nå har dere en gylden mulighet til å sette dette antimobbeprogrammet i sammenheng med det han har gjort. 

Anonymkode: e0083...cb9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig i at han skal ta med sønnen på jobb og han må beklage seg. Dagens unge har et utrolig stygg språk når de ikke ser andre ansikt-til-ansikt og de tar med seg denne Internett-kulturen inn i skolegården. Om han må beklage så lærer han seg mye.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Støtter forslaget om at han må bli med på jobben og personlig si unnskyld til hver og en. Hvis det ikke er mulig å reise til alle kunder, så må han ringe dem og si unnskyld.

Det er en direkte konsekvens av hans handlinger. En god måte å lære på. 

Anonymkode: e2d96...685

Jeg tror gutten får ta lærdom av dette på andre måter enn å utsette en haug med kolleger, partnere eller kunder for en flau samtale med en tiåring. En forklarende tekstmelding holder i lange baner. Man trenger ikke involvere utenforstående og stjele av deres tid for å oppdra egne barn. Det får man gjøre på hjemmebane. 

Det minner meg litt om alle de gangene "pedagogiske" foreldre skal forklare sine barn at "damen sitter i rullestol fordi hun kan ikke bruke bena sine" og de setter seg ned på huk ved siden av meg, og jeg må ta del i denne velmente samtalen mellom barn og foreldre. Smile, nikke og være imøtekommende når jeg faktisk er dritsliten etter jobb og vil bare komme meg hjem. Folk har bedre ting å ta seg til enn å være deltagende i andres barneoppdragelse.

Anonymkode: a11b5...9e6

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har selvfølgelig hatt en alvorsprat med han, og han får ikke låne mobilen på lang tid.

Kan du ta en alvorsprat med faren også?

Det bør være selvklart for enhver person med 2 sifret IQ at man låner ikke ut en jobbtelefon til NOEN. SMS rape er det absolutt mildeste han kunne oppleve. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (3 minutter siden):

Det bør være selvklart for enhver person med 2 sifret IQ at man låner ikke ut en jobbtelefon til NOEN. SMS rape er det absolutt mildeste han kunne oppleve. 

Nei, jeg oppdrar ikke en voksen person. Sier seg selv, at han har tatt lærdom av dette. Hvem tror du jeg er? Moren til mannen min?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at dette var en ubehagelig situasjon for både dere og mannen din – det er lett å se det komiske i det etter hvert, men samtidig er det forståelig at dere ble både sjokkerte og flau. :flau:

For meg er dette først og fremst en påminnelse om at barn ikke skal ha tilgang til foreldres telefoner uten tilsyn – spesielt ikke en telefon som brukes i jobbsammenheng. Selv om intensjonen var uskyldig (han skulle bare spille litt), så har barn ofte ikke modenhet til å forstå rekkevidden av hva de gjør.

Når det gjelder oppryddingen, synes jeg det blir helt feil å legge ansvaret på barnet. Han skjønte åpenbart ikke rekkevidden. Da må de voksne ta ansvar – spesielt når det gjelder farens jobb. Jeg tror de fleste kollegaene oppfatter det som langt mer profesjonelt at foreldrene håndterer det ryddig, fremfor at en flau og uforstående tiåring skal ringe rundt og beklage.

Å ha en ordentlig prat med ham, sette grenser for mobilbruk og hjelpe ham å forstå hvorfor dette var alvorlig, er en god og passende reaksjon.

(Med litt tid, så håper jeg dere gjør som hunden :fnise:. Tisser og løper videre :hund:)

Endret av Tradegy
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg oppdrar ikke en voksen person. Sier seg selv, at han har tatt lærdom av dette. Hvem tror du jeg er? Moren til mannen min?

Druid skrev (4 minutter siden):

Merkelig svar. Og noen snakker om at sønnen min er en mobber! Her er det jo voksne mennesker som mobber....i alle dager!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har selvfølgelig hatt en alvorsprat med han, og han får ikke låne mobilen på lang tid.

Jeg ser ikke spor av lærdom her....

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner godt at dette var en ubehagelig situasjon for både dere og mannen din – det er lett å se det komiske i det etter hvert, men samtidig er det forståelig at dere ble både sjokkerte og flau. :flau:

For meg er dette først og fremst en påminnelse om at barn ikke skal ha tilgang til foreldres telefoner uten tilsyn – spesielt ikke en telefon som brukes i jobbsammenheng. Selv om intensjonen var uskyldig (han skulle bare spille litt), så har barn ofte ikke modenhet til å forstå rekkevidden av hva de gjør.

Når det gjelder oppryddingen, synes jeg det blir helt feil å legge ansvaret på barnet. Han skjønte åpenbart ikke rekkevidden av det han gjorde, og da må de voksne ta ansvar – spesielt når det gjelder farens jobb. Jeg tror de fleste kollegaene oppfatter det som langt mer profesjonelt at foreldrene håndterer det ryddig, fremfor at en flau og uforstående tiåring skal ringe rundt og beklage.

Å ha en ordentlig prat med ham, sette grenser for mobilbruk og hjelpe ham å forstå hvorfor dette var alvorlig, er en god og passende reaksjon.

(Med litt tid, så håper jeg dere gjør som hunden :fnise:. Tisser og løper videre :hund:)

Ja, du har rett. Vi har snakket sammen, og kommet frem til at det er nok at mannen min beklager. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Druid skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke spor av lærdom her....

Nei, jeg har skjønt det. Du ser visst ingenting...ikke mer enn du selv vil. Du har mobbet mannen min nå med lav iq. Du får se hva mer du klarer å spy ut.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har skjønt det. Du ser visst ingenting...ikke mer enn du selv vil. Du har mobbet mannen min nå med lav iq. Du får se hva mer du klarer å spy ut.

Vel, det er du som skriver at din man ikke har lært noe og at han er klar til å gjøre det samme igjen. Så ....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mobbet mannen din faktisk.. 

Andre skal ALDRI låne mobiler som også brukes til jobb. 

Anonymkode: 15e99...a7c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Selvsagt. Hvorfor ellers skriver du om det her?? Han har jo de kvalitetene, det er jo derfor han gjorde det. Nå har dere en gylden mulighet til å sette dette antimobbeprogrammet i sammenheng med det han har gjort. 

Anonymkode: e0083...cb9

I alle dager. Kjenner DU sønnen min? Du vet da ingenting om hva vi snakker med han om. Det har vi jo allerede gjort. Skulle tro at du kjenner både oss foreldre og barnet vårt. Men bare fortsett, vet hvordan enkelte er....liker å trykke det ned så langt det går, få folk til å føle seg mye jævligere enn man allerede gjør...så bare fortsett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...