Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært borti et forum før der det virker som om 90% er utrolig dømmende og korte med folk, samtidig som at de er lite åpne for å høre andres perspektiver på en nøytral og åpen måte. Jeg vet at dette er et kjent fenomen, men hvorfor tror dere det er slik? Hvorfor oppstår det så spesifikt her?

Anonymkode: f8167...f48

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det har vært sånn helt siden jeg kom hit 17 år gammel. Der fikk jeg kjeft for å ha skrevet et bra innlegg. Jeg måtte komme tilbake når jeg var tørr bak ørene før jeg kunne mene det jeg mente. 

Jeg er 34 nå så jeg har jo sett det du ser. Hva de får ut av det er vanskelig å forstå. 

Det ligger bare ikke i min natur å være så surmaga og til tider usaklig. På samme tid skjønner jeg ikke hva disse får ut av det. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da deilig å sette naive, dumme og koko folk på plass. 

Anonymkode: 8840a...6b9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ja det er irriterende. Samtidig setter jeg også litt pris på det.  En veldig kjedelig tråd kan bli populær fordi noen slenger med leppa og kommer med ville påstander mot meg.  i og med at tråden har fått status som populær er det større sannsynlighet for at det er noen som kan svare meg på det jeg lurer på.

Anonymkode: b0cb5...862

AnonymBruker
Skrevet

Fordi man er anonym 

Anonymkode: 47015...f77

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja det er irriterende. Samtidig setter jeg også litt pris på det.  En veldig kjedelig tråd kan bli populær fordi noen slenger med leppa og kommer med ville påstander mot meg.  i og med at tråden har fått status som populær er det større sannsynlighet for at det er noen som kan svare meg på det jeg lurer på.

Hehe det var en bra måte å se det på. 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi leser så mye på kanten av loven og fornuften.

Anonymkode: db260...5f0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært her siden 1998 ? med forskjellige brukernavn og det har alltid vært sånn her.

Anonymkode: 733ad...e24

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi vi leser så mye på kanten av loven og fornuften.

Ikke ts bestandig, men noen i tråden. 

Skrevet (endret)

Tror det er fordi de sliter i hverdagen, og kanskje ikke tør å konfrontere de som de er uenige med. De tør når de kan være helt anonyme, og dette er slik de får ut frustrasjonen sin. Mangel på oppdragelse er en annen mulighet. 

Endret av Meowmere
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med det er fordi man kan være anonym, og selvfølgelig er det enklere å slenge med leppa når man ikke trenger å ta noen konsekvenser for det man lirer ut av seg.

Folk utenfor nettet er tross alt ikke sånn. De fleste i hvert fall.

Anonymkode: 0d9bb...4d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med det er fordi man kan være anonym, og selvfølgelig er det enklere å slenge med leppa når man ikke trenger å ta noen konsekvenser for det man lirer ut av seg.

En litt skremmende tanke at de kanskje er sånn, bare at de skjuler det bedre i det virkelige liv. Og tar ut all gørra her 😅

Anonymkode: 39068...bf6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da deilig å sette naive, dumme og koko folk på plass. 

Anonymkode: 8840a...6b9

Gå og legg deg!

Anonymkode: ab0b0...a21

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har rett i at jeg ikke hadde vært like rask til å kritisere, men en dag har det flommet over og kommet. Lettere å gi noen sjangser når man ser dem, kjenne på hvor kleint d er, hvor flaut det er å gråte om det er noe som river i hjertet, som det ofte er. 

Men jeg er aldri slem fordi jeg ønsker å være det, men fordi de er så ufine at jeg ikke klarer å holde meg.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en tommel ned funksjon hadde vært bedre. Det fins på Reddit

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har aldri vært borti et forum før der det virker som om 90% er utrolig dømmende og korte med folk, samtidig som at de er lite åpne for å høre andres perspektiver på en nøytral og åpen måte. Jeg vet at dette er et kjent fenomen, men hvorfor tror dere det er slik? Hvorfor oppstår det så spesifikt her?

Anonymkode: f8167...f48

Fordi det er mange med dårlige liv som bruker tid her. Folk med rike, meningsfylte liv bruker ikke tid på KG, men med jobb, venner, familie,  meningsfylte aktiviteter/hobbyer. Dersom man hadde lagd statistikk på utdanningsnivået her, vil jeg tippe det er langt under landssnittet. Samme med SES. Vil tro det er høyere andel "Livets harde skole"-folk, folk i lavlønnede yrker og uføretrygdede. Rakker ikke ned på slike folk, er langt på vei slik selv, men har merket meg at ressurssterke mennesker med gode liv holder seg (som regel) for god til mye av den dømmende, skadefri tonen mange har her.

Anonymkode: 3799b...c32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi det er mange med dårlige liv som bruker tid her. Folk med rike, meningsfylte liv bruker ikke tid på KG, men med jobb, venner, familie,  meningsfylte aktiviteter/hobbyer. Dersom man hadde lagd statistikk på utdanningsnivået her, vil jeg tippe det er langt under landssnittet. Samme med SES. Vil tro det er høyere andel "Livets harde skole"-folk, folk i lavlønnede yrker og uføretrygdede. Rakker ikke ned på slike folk, er langt på vei slik selv, men har merket meg at ressurssterke mennesker med gode liv holder seg (som regel) for god til mye av den dømmende, skadefri tonen mange har her.

skadefro,  ikke skadefri.

AnonymBruker
Skrevet

Jaa og spesielt syntes jeg det er helt unødvendig når noen skriver noe som åpenbart er kun for å være ekkel! Da lurer jeg litt på hva som plager personen.

Noen bruker seg av det anonyme ja…

syntes åsså det er mange som oppriktig sårer ts der ts faktisk har skrevet i innlegget at hun vet hun har gjort en feil foreksempel ..? Så bare MÅ noen poengtere det i sitt svar. 

Anonymkode: cc7f2...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

13% har personlighetsforstyrrelser. Sikkert flere på KG. Ikke at jeg dømmer diagnoser. Men det kan ha noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er veldig ubehagelig å møte anonyme nettroll som dømmer deg nord og ned, så tenk at det er en bra læring for å ikke ta alt så personlig, og å kunne kommunisere saklig, selv når man blir opprørt og fortvilet.  Mestrer man KG og trollene her, så mestrer man alt dere!  Jeg er i hvertfall glad for at jeg har noen års diskusjonserfaring bak meg. Om jeg var helt ny og kom inn på en KG side med så mange spydigheter og fordømmelse hadde det nok føltes lettere traumatisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...