Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For kort tid siden fikk hun valget og må er jeg blokkert. Føler faktisk litt "kjærlighetssorg" om man kan si det sånn.

Vet det ble laget en tråd om det og nå er valget hennes tatt. Tror det blir vanskelig for meg å skulle gi råd til venninner i fremtiden. Hva burde jeg gjøre om hun tar kontakt igjen? 

Anonymkode: 5dbdf...6ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sa du ho måtte ta et valg?

Sier vel seg selv en er mer sammen med den en er sammen med. Og at en ikke kan gjøre alt med venner

Anonymkode: fd3f7...eda

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva kan være så alvorlig at man ber en venn eller vennine velge mellom deg selv og samboeren deres?

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (1 minutt siden):

Hva kan være så alvorlig at man ber en venn eller vennine velge mellom deg selv og samboeren deres?

Les andre tråden

Skrevet

Veldig spesielt at du ba henne velge, jeg hadde kuttet ut venner som ba meg ta slike valg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (4 minutter siden):

Veldig spesielt at du ba henne velge, jeg hadde kuttet ut venner som ba meg ta slike valg. 

AnonymBruker
Skrevet

Om hun blir kontrollert og psykisk mishandlet av kjæresten sin, så er det veldig synd på henne.

Håper du er der for henne om hun greier å bryte med denne farlige mannen.

Anonymkode: 04de8...8c9

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om hun blir kontrollert og psykisk mishandlet av kjæresten sin, så er det veldig synd på henne.

Håper du er der for henne om hun greier å bryte med denne farlige mannen.

Anonymkode: 04de8...8c9

Hun har blokkert meg på alle plan, jeg får ikke gjort noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok ikke noe hun har valgt selv. Desverre så har han nok ett psykisk overgrep på henne, som gjør at hun velger det letteste der og da, nemlig å bare la han styre. Håper venninnen din kommer seg bort fra han. 

Det er lov å sørge! Gi deg selv tid til å sørge, men ikke gå helt opp i sorgen. 

Anonymkode: 4ce8e...262

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ok, så dere er to forskjellige som har startet tråd om samme situasjon om jeg forstår det riktig?

Jeg synes du burde være der for henne (leste bare starten av tråden) hvis hun tar kontakt. Dette er på ett ekstremt nivå og jeg har opplevd enten å ha fått venninner som har kommet ut av fysisk og/eller psykiske belastende forhold (det verste endte med en dom på nesten tre år) eller mistet kontakten med venniner som har vært i lignende forhold. Det tar ofte mange forsøk før man klarer å forlate ett voldelig forhold og da trenger man ett nettverk rundt seg. Nettopp derfor er det helt vanlig at den som begår volden, psykisk eller fysisk får den andre parten til å kutte ut andre mennesker i livet sitt. 

Hun vil trenge deg om hun kommer seg ut av dette. Mest sannsynlig har hun det vondere enn du har det nå og det beste du kan gjøre er å vise at døren står åpen hos deg.

Endret av Hannabanna
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke. Skrev du det andre innlegget og lata som om du var henne?

Skriver dere begge på kvinneguiden? 

Hvis du vet hun skrev det, og nå linker til henne synes jeg du er på trynet. Slutt å debattere offentlig om en annen person som du VET leser hva du skriver 

Anonymkode: b3239...e12

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du vet hun skrev det, og nå linker til henne synes jeg du er på trynet. Slutt å debattere offentlig om en annen person som du VET leser hva du skriver 

Det er jo åpenbar trolling.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (3 minutter siden):

Ok, så dere er to forskjellige som har startet tråd om samme situasjon om jeg forstår det riktig?

Jeg synes du burde være der for henne (leste bare starten av tråden) hvis hun tar kontakt. Dette er på ett ekstremt nivå og jeg har opplevd enten å ha fått venninner som har kommet ut av fysisk og/eller psykiske belastende forhold (det verste endte med en dom på nesten tre år) eller mistet kontakten med venniner som har vært i lignende forhold. Det tar ofte mange forsøk før man klarer å forlate ett voldelig forhold og da trenger man ett nettverk rundt seg. Nettopp derfor er det helt vanlig at den som begår volden, psykisk eller fysisk får den andre parten til å kutte ut andre mennesker i livet sitt. 

Hun vil trenge deg om hun kommer seg ut av dette. Mest sannsynlig har hun det vondere enn du har det nå og det beste du kan gjøre er å vise at døren står åpen hos deg.

Jeg tipset henne om kg for å få utenforstående sine synspunkter på saken. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tipset henne om kg, hun hadde ikke hørt om denne siden før. Da fikk hun råd fra utenforstående og hva andre med kanskje mer erfaring enn meg, måtte mene om saken. 

Hun må gjerne lese dette, jeg mener bare at jeg er veldig lei meg for å ha mistet henne. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipset henne om kg, hun hadde ikke hørt om denne siden før. Da fikk hun råd fra utenforstående og hva andre med kanskje mer erfaring enn meg, måtte mene om saken. 

Hun må gjerne lese dette, jeg mener bare at jeg er veldig lei meg for å ha mistet henne. 

Du høres ærlig talt ikke god ut som tror det hjelper at du maler ut hennes vansker på forum. 

Vanskelig å ha sympati med deg i denne situasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Du høres ærlig talt ikke god ut som tror det hjelper at du maler ut hennes vansker på forum. 

Hva har jeg malt ut? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis det ikke er trolling, så er det muligens TS eneste mulighet til å nå frem. Det er anonymt, og med frykt for at situasjonen er reel vil jeg verken ignorere det TS skriver, den andre tråden eller anklage personen for å trolle. Jeg har møtt nok mennesker som har blitt ødelagte i voldelige forhold, så den sjansen er jeg ikke villig til å ta. Det er offentlig men forsatt anonymt, og den andre personen har allerede opprettet en tråd hvor TS er tema og TS sier at hun selv tipset om KG. Så dette er noe som begge er klar over. 

Når vi ser statistikken på vold og drap i nære relasjoner de siste årene burde man være forsiktig med å avfeie eller betvile hva andre skriver. Hvis tilfellet er at stemmer det ikke, men andre som søker råd kan forsatt få det av tråden. I verste fall stemmer det og da trenger begge råd. Hvis du ikke har tro på det som skrives eller for din egen del er sikker på at det ikke stemmer så dropp heller å svare da. Heller den enn å angripe, avspore og potensielt ødelegge for personer som trenger hjelp.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er anonymt. Hun (venninen) har selv startet en tråd. Nå ber TS om råd, at du angriper TS for dette gjør at du ikke høres god ut. Dropp tråden om du bare har personangrep og avsporing som mål.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Gå ut og få deg litt frisk luft, seriøst.

Anonymkode: 6acfa...825

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...