Gå til innhold

Hvem er du mest lik?  

22 stemmer

1. 1. Hvem er du mest lik?

• Person 1
      8
    • Person 2
      14

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Typen og jeg elsker ferie og har blitt enig om et relativt høyt feriebudsjettet. Men vi er uenig i hvilken/hvilke ferier vi vil ha:

Person 1 mener ferie skal vær super avslappende og man skal ikke tenke på å ikke overbruke penger fordi «man er på ferie», og man skal kose seg og kan bruke penger på akkurat det man har lyst på til en hver tid. Altså vil denne personen på én amazing ferie på et kjempefint hotell der alt er linet opp til at man skal få max avslapping og et høyt feriebudsjett der man ikke skal spare på noe eller stresse over noe.

Person 2 mener man kan vær mer restriktiv og velge billigere alternativer for å få mulighet til å dra på flere turer i løpet av året og ikke bare 1. At det er bedre med for eksempel 3 turer som er bra, fremfor 1 som er amazing. Altså vil denne personen gjerne finne en restplass som gir mye for pengene for å kunne reise på ferie flere ganger i året, fremfor å svi av hele feriebudsjettet på én tur.

Hvem er dere mest lik? Og hva hadde dere foretrukket?

Anonymkode: 8566b...1b7

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en tendens til å ha skyhøye forventninger til luksusferier som koster masse, og erfaringen er at disse sjeldent blir  innfridd. Dyre ferier har ofte endt i skuffelse. Derfor har jeg landet på billigere ferier, også kan man heller dra på litt underveis. For meg funker altså lave forventninger best, da blir jeg sjeldent skuffa,  og som regel har det vist seg å bli helt topp! 

Anonymkode: 83762...aa2

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hørt om flyskam og forurensning?

Anonymkode: 41fc1...62b

Avsporing. Ts har heller ikke skrevet om at de skal fly eller hvordan forbruket deres er på andre områder i løpet av året. 

Anonymkode: 493e6...eec

• Liker 4
AnonymBruker

Vanskelig å svare på egentlig. Jeg har vært på en sånn dyr luksustur (bare 6 dager) der alt var inkldert, råflott mat, egen sone på stranden, plettfritt hotell osv. Det var selvfølgelig deilig, men også litt lukket på en måte. I fjor var vi i Spania, og pga eldre, syke hunder liker vi ikke å være lenge borte. Hadde bare 4 dager, og valgte hotell etter plassering, ikke luksus. Selvfølgelig skal det være rent og beboelig, men vi tenkte å være mest på farten og nyte oppholdet. Det er min beste ferie noensinne 💗Vi sov godt, sto opp når vi ville, valgte å ikke ha frokost inkludert. Gikk tur til stranden (25 min hver vei) gjennom utkanten av sentrum og langs nydelig promenade. Kjøpte frokost med som vi spiste til bølgesus på en rolig strand før folk flest kom. Var der mange timer, dusjet, tok for oss sentrum på kveldene. Ikke uteliv/ fylla, bare gode restauranter, litt vin, en båttur, shopping. Kos i hver time vi hadde. Rimelig fly, rimelig hotell, NYDELIG ferie ☺️

Anonymkode: 8a7ac...005

• Liker 4

Jeg forbinder ikke det å ha en "amazing" ferie med å ligge på luksushotell og få alt servert. Fortrekker opplevelser og ofte de som koster mindre. Jeg synes kortere turer ofte blir stress da man tilbringer mye av tiden på reise så ville sagt alternativ 3, to turer uten stramt budsjett.

• Liker 3
  • Hjerte 2

Annonse

Jeg kan være begge to. I de fleste tilfeller planlegger jeg flere reiser. Det å reise gir meg mye, og jeg er nysgjerrig på veldig mange land, derfor er det en enkel prioritering for meg. Jeg har ikke voldsomme krav til overnatting og annen luksus uansett, det er ikke det som er i fokus når jeg reiser.

Men enkelte år planlegger jeg rundt bare en reise. Ofte fordi reisen i seg selv er lang, og jeg gjerne vil være der en stund når jeg først har reist dit. Eller fordi jeg gjør en rundreise i flere land, eller ett stort land, der opplevelser og transport koster meg en del. 

Om valget her står mellom flere reiser med opplevelser, og en reise hvor luksushotell er det store pengesluket, så velger jeg glatt flere reiser. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skogkatten skrev (21 minutter siden):

Om valget her står mellom flere reiser med opplevelser, og en reise hvor luksushotell er det store pengesluket, så velger jeg glatt flere reiser. 

Dette. Jeg reiser ikke på ferie for å henge på hotellet, der er jeg kun for å sove og dusje.

Anonymkode: c980f...050

• Liker 2

Ja, takk, litt begge deler. Dvs: jeg kjøper aldri restplass. Her planlegges ferier i GOD tid i forveien. Det gjør det gjerne billigere også, skal sies, fordi man bestiller tidlig. Jeg er opptatt av både det å ha det komfortabelt OG oppleve mye. Jeg liker også blanding mellom opplevelser og avslapning, så alt til sin tid. 

• Liker 3
AnonymBruker

Jeg er nok mest som person 2, men ikke helt uforbeholdent. Jeg kan velge å prioritere én kjempedyr tur framfor flere billigere, men da er det ikke fordi vi kjører full luksus på den turen, men fordi vi reiser veldig langt (andre verdensdeler). Jeg bruker aldri ukontrollert mye penger på overnatting og opplevelser, samme hvor vi drar. 

Anonymkode: f1240...5ec

• Liker 2
AnonymBruker

Jeg kan også legge til at jeg er for gammel til å sove på dritthoteller og hostels. Det hørte studietiden til, og var fint da. Nå, med barn og inntekt, prioriterer jeg ok sted å sove, men det trenger ikke være fem stjerner.

Anonymkode: f1240...5ec

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hørt om flyskam og forurensning?

Anonymkode: 41fc1...62b

Du må ha et veldig kjedelig liv om du bevisst går inn på reiseforumet for å belære folk om flyskam…

Ser det er noen delte meninger her om hva folk ville foretrukket. Takk for at dere deler:)

ts

• Liker 2
AnonymBruker

Hadde nok gått for alternativ 2 i dette tilfellet, men det må være grei standard på hotell/leilighet. Selv hadde jeg foretrukket å dra på en skikkelig opplevelsesreise, f.eks. i Sørøst-Asia eller Mellom-Amerika, hvis jeg først skal bruke masse penger på en ferietur. Reise rundt en måneds tid eller to i flere land, og man behøver ikke å bo på hostell. 

Anonymkode: 75d96...e50

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde nok gått for alternativ 2 i dette tilfellet, men det må være grei standard på hotell/leilighet. Selv hadde jeg foretrukket å dra på en skikkelig opplevelsesreise, f.eks. i Sørøst-Asia eller Mellom-Amerika, hvis jeg først skal bruke masse penger på en ferietur. Reise rundt en måneds tid eller to i flere land, og man behøver ikke å bo på hostell. 

Anonymkode: 75d96...e50

Det høres fantastisk ut! Jeg har også en liten drøm om en slik type ferie en gang!

ts

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Typen og jeg elsker ferie og har blitt enig om et relativt høyt feriebudsjettet. Men vi er uenig i hvilken/hvilke ferier vi vil ha:

Person 1 mener ferie skal vær super avslappende og man skal ikke tenke på å ikke overbruke penger fordi «man er på ferie», og man skal kose seg og kan bruke penger på akkurat det man har lyst på til en hver tid. Altså vil denne personen på én amazing ferie på et kjempefint hotell der alt er linet opp til at man skal få max avslapping og et høyt feriebudsjett der man ikke skal spare på noe eller stresse over noe.

Person 2 mener man kan vær mer restriktiv og velge billigere alternativer for å få mulighet til å dra på flere turer i løpet av året og ikke bare 1. At det er bedre med for eksempel 3 turer som er bra, fremfor 1 som er amazing. Altså vil denne personen gjerne finne en restplass som gir mye for pengene for å kunne reise på ferie flere ganger i året, fremfor å svi av hele feriebudsjettet på én tur.

Hvem er dere mest lik? Og hva hadde dere foretrukket?

Blanding av 1 og 2

Anonymkode: 0d522...d93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...