AnonymBruker Skrevet 21. mai #1 Skrevet 21. mai Jeg har en venninne som jeg synes er selvopptatt, og gir lite oppmerksomhet hvis vi går gjennom en tøff periode i livet eller er alvorlig syke. Nå har hun tatt en liten rutinoperasjon, og har i den forbindelse opprettet en snapgruppe der jeg er inkludert. Hun legger ut bilder av bandasjen og oppdateringer, og fisker etter medlidenhet og oppmerksomhet, og vi som er invitert inn i denne gruppen legger igjen "god bedring" kommentarer. Hadde det vært snakk om alvorlig kronisk sykdom/skade hadde jeg skjønt det, men for noe som mange opererer og er inn/ut fra sykehuset i løpet av to timer, er det mye "much ado about nothing" (for å siterere Shakespeare) Er det vanlig å gjøre slikt i dag for å formidle hvordan helsetilstanden er, eller er det bare hun som er litt spesiell? Anonymkode: 60175...d47
AnonymBruker Skrevet 21. mai #2 Skrevet 21. mai Kjempespesielt. Hun kunne vel bare sendt ut snap hvis hun absolutt må. Anonymkode: 17a57...d0a 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #3 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kjempespesielt. Hun kunne vel bare sendt ut snap hvis hun absolutt må. Anonymkode: 17a57...d0a Jeg tenker hun gjør det for å slippe å sende flere snapper, men vi er ikke mer enn seks-syv stykker i gruppen hun har opprettet, så mye arbeid er det vel ikke. Den siste oppdateringen hennes handlet om hvor mange Paracet hun måtte ta på grunn av smerten. Ts Anonymkode: 60175...d47
AnonymBruker Skrevet 21. mai #4 Skrevet 21. mai Jeg tror det bare er å droppe å ha slike mennesker som nære venner, jeg hadde en nær venninne som ble mer og mer sånn, avstanden mellom oss ble naturlig når hun knapt responderte på meg og mitt liv, men selv delte med meg som om jeg var et publikum og skulle applaudere henne eller anerkjenne henne. Anonymkode: b835b...e86 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #5 Skrevet 21. mai I min verden hadde en slik venninne blitt alt for mye for meg. Har selv gått gjennom 3-4 operasjoner uten å dele et kvekk med andre enn med mannen min - ikke fordi noe er flaut eller tabu, men fordi jeg ikke ser vitsen med å dele sånt. For meg holder det at noen sier de skal operere x og y, og at de er sykemeldt så og så lenge. Da sender jeg gjerne en blomst på døra og legger ved et hyggelig kort. Men folk som absolutt må overdele får i grunnen lite tilbake fra meg. Anonymkode: 282e5...03f 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai Er ganske sikker på at det er kun jeg som synes dette er teit, og grunnen til det er nok at jeg har opplevd en del tøffe tak de siste tjue årene uten å ha fått noe særlig respons, mens de andre har vært heldig og sluppet unna både kronisk sykdom, samlivsbrudd og ikke minst død i nære relasjoner og tenker annerledes. Ts Anonymkode: 60175...d47
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai Man vet aldri hva andre har gått igjennom. Det er ikke alltid man forteller det til andre. Uansett, hvis dette plager deg og tar opp unødvendig energi så gå ut av gruppen. Si ifra. Snakk med henne. Det er kun du som gir det energi, og da åpner du opp for at hun kan ta den energien. Med en gang du stenger det av, kan hun ikke ta mer energi. Omgi deg med mennesker som gir deg energi og glede 🥰 Blokker ut alt annet. Samme hva andre mener og ikke om venninnen din, du har dine grenser. Og helt enig, dette høres mega spesielt ut. Anonymkode: c0d30...15b 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Skrevet 21. mai Velkommen til 75% av befolkningen. Først meg selv og så min kjære neste, OM det er til mitt eget beste. Meg, meg meg. Anonymkode: da155...df7 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #10 Skrevet 21. mai Opprettet egen snapgruppe? Det er faktisk i drøyeste laget… så interessant er det faktisk ingen som er. Regner med hun ikke ser seg selv, eller så er hun rett og slett bare selvopptatt og lite selvkritisk. Hadde ikke orket å fulgt med i den gruppa. Vi andre folk har tross alt et liv også, og noen ganger funker sosial sanksjon med handling bedre enn ord. Gidder du ikke å engasjere deg så gjør du ikke det. Hør hvordan det går når du orker, og resten driter du i - spør du meg. Anonymkode: bb740...567
AnonymBruker Skrevet 21. mai #11 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ganske sikker på at det er kun jeg som synes dette er teit, og grunnen til det er nok at jeg har opplevd en del tøffe tak de siste tjue årene uten å ha fått noe særlig respons, mens de andre har vært heldig og sluppet unna både kronisk sykdom, samlivsbrudd og ikke minst død i nære relasjoner og tenker annerledes. Ts Anonymkode: 60175...d47 Nei, du er garantert ikke den eneste som tenker at det er teit. De andre tørr/gidder bare ikke å si noe på lik linje med deg. Sånn oppførsel er rar og det ser du også her inne at de fleste er enige om… Anonymkode: bb740...567 1
AprilLudgate Skrevet 21. mai #12 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker hun gjør det for å slippe å sende flere snapper, men vi er ikke mer enn seks-syv stykker i gruppen hun har opprettet, så mye arbeid er det vel ikke. Den siste oppdateringen hennes handlet om hvor mange Paracet hun måtte ta på grunn av smerten. Ts Anonymkode: 60175...d47 Og greia er at hun selv ikke responderer på mer alvorlige ting som har skjedd dere - om jeg forstod det rett?
enkefru Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai Ville bare ignorert og ikke respondert på det hun legger ut…
AnonymBruker Skrevet 21. mai #14 Skrevet 21. mai AprilLudgate skrev (13 minutter siden): Og greia er at hun selv ikke responderer på mer alvorlige ting som har skjedd dere - om jeg forstod det rett? Nei hun gjør ikke det, iallfall ikke til meg. Har tidligere vært gjennom helvete og tilbake igjen, og knapt hørt et pip fra henne Ts Anonymkode: 60175...d47
AnonymBruker Skrevet 21. mai #15 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er ganske sikker på at det er kun jeg som synes dette er teit, og grunnen til det er nok at jeg har opplevd en del tøffe tak de siste tjue årene uten å ha fått noe særlig respons, mens de andre har vært heldig og sluppet unna både kronisk sykdom, samlivsbrudd og ikke minst død i nære relasjoner og tenker annerledes. Ts Anonymkode: 60175...d47 Det blir alle sin tur etterhvert, men vil si at det er spesielt å gi lite oppmerksomhet og empati til andre, for så å forvente mye selv av en rutineoperasjon som gikk bra. Hadde lagt mest fokus på de rundt deg som både gir og tar - slik man skal 🥰 Anonymkode: 07271...318 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #16 Skrevet 21. mai enkefru skrev (1 time siden): Ville bare ignorert og ikke respondert på det hun legger ut… Enig mee denne. Slå av varsler, også ser du innom og trykker på hjerte en gang i blant. Anonymkode: 17a57...d0a 1
AprilLudgate Skrevet 21. mai #17 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei hun gjør ikke det, iallfall ikke til meg. Har tidligere vært gjennom helvete og tilbake igjen, og knapt hørt et pip fra henne Ts Anonymkode: 60175...d47 Hadde bare droppet å åpne stories osv. Og kanskje revurdert vennskapet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå