AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:27 #1 Del Skrevet onsdag kl 07:27 Vet dette er veeeeldog forskjellig! Men jeg lurer allikevel på om noen vet hvilken uke det er mest vanlig å miste? Man er jo kanskje sikrere for hver uke som kommer og vet om flere som har listet opp mot grensen til uke 12. Alikevel lurer jeg veldig på dette, noen som vet eller har erfaring? 🫶🏼 Anonymkode: 2bc58...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:31 #2 Del Skrevet onsdag kl 07:31 Jeg har mistet flere ganger, alle i uke 6-9. Anonymkode: ad6cc...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet onsdag kl 07:34 #3 Del Skrevet onsdag kl 07:34 Uke 6-7 er den uken det statistisk sett forekommer flest spontanaborter.Det er oftest før hjerteaktiviteten er godt i gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:46 #4 Del Skrevet onsdag kl 08:46 Veldig individuelt. Noen mister tidlig, andre mister sent. Vi mistet på slutten. Uflaks kalte de det. Kynisk. Anonymkode: 1af96...0bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet onsdag kl 16:16 #5 Del Skrevet onsdag kl 16:16 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet dette er veeeeldog forskjellig! Men jeg lurer allikevel på om noen vet hvilken uke det er mest vanlig å miste? Man er jo kanskje sikrere for hver uke som kommer og vet om flere som har listet opp mot grensen til uke 12. Alikevel lurer jeg veldig på dette, noen som vet eller har erfaring? 🫶🏼 Anonymkode: 2bc58...bb7 Mistet tre ganger. Uke 6, 8 og 8. Venninene mustet i uke 19 og 32. Endret onsdag kl 16:17 av Ny Bruker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:45 #6 Del Skrevet onsdag kl 16:45 Ny Bruker skrev (27 minutter siden): Mistet tre ganger. Uke 6, 8 og 8. Venninene mustet i uke 19 og 32. Når man snakker om å miste så mener man vel en abort? Dør babyen i uke 32 er det snakk om dødfødsel, og det har oftest helt andre årsaker enn når man aborterte. Anonymkode: b0a6a...519 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet onsdag kl 16:50 #7 Del Skrevet onsdag kl 16:50 Som regel før uke 8😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:52 #8 Del Skrevet onsdag kl 19:52 Uten å blande inn faktorer som alder ol. så er det generelt en 30% sjanse for spontanabort i uke 3 (altså en uke etter eggløsning og før de fleste rekker å få utslag på test). Risikoen minsker for hver dag. 5+0 er risikoen 19%, 8+0 5,2% og i uke 12 1,7%. Men dette er helt generelle tall basert på et ganske stort antall undersøkelser. Noen faktorer som tidligere aborter, høy alder og overvekt øker sjansen for abort, mens det å ha sett hjerteslag minsker risikoen. Ved påvist hjerteslag i uke 8 er abortrisikoen på rundt 2 prosent, for eksempel. Gitt at fosteret følger normal utvikling ellers, altså har rett størrelse osv. Anonymkode: 14a8b...35c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:31 #9 Del Skrevet torsdag kl 08:31 Jeg henger meg ikke opp i prosenter lengre da jeg føler jeg har fått "alt" som er en lav sjanse for å få. Har hatt en SA i uke 11 og en MA i uke 12. Med MA var jeg på flere ultralyder hvor alt var ok, var full av symptomer helt til dagen jeg begynte blø. Da var fosteret død i allerede 1.5 uke. Anonymkode: 6765a...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:22 #10 Del Skrevet torsdag kl 11:22 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når man snakker om å miste så mener man vel en abort? Dør babyen i uke 32 er det snakk om dødfødsel, og det har oftest helt andre årsaker enn når man aborterte. Anonymkode: b0a6a...519 Nå må du gi deg. Det er å miste uansett. Abort er også å miste. Dødfødsel er også å miste. Og tada, senabort også er å miste.. årsaker eller ikke, man mister noe man er forventningsfull til å møte, bli kjent med osv. Å gro sammen med. Anonymkode: 1af96...0bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:58 #11 Del Skrevet torsdag kl 16:58 Mistet i uke 5. og MA i uke 10. da var fosteret stoppet å vokse 9+3. var på ultralyd bare noen dager før Anonymkode: b7ad2...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:05 #12 Del Skrevet torsdag kl 17:05 Ny Bruker skrev (På 21.5.2025 den 18.16): Mistet tre ganger. Uke 6, 8 og 8. Venninene mustet i uke 19 og 32. Mistet i uke 32. Er du helt på jordet? Da sier man at barnet døde i magen. Det ville jeg egentlig også sagt så sent som i uke 19. For da er det faktisk blitt et lite barn. Anonymkode: 677de...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:08 #13 Del Skrevet torsdag kl 17:08 Vanligst i løpet av de tre første månedene, men noen kan miste ganske sent i svangerskapet. Anonymkode: 4cd74...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:09 #14 Del Skrevet torsdag kl 17:09 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nå må du gi deg. Det er å miste uansett. Abort er også å miste. Dødfødsel er også å miste. Og tada, senabort også er å miste.. årsaker eller ikke, man mister noe man er forventningsfull til å møte, bli kjent med osv. Å gro sammen med. Anonymkode: 1af96...0bb Så du mener altså at det er vanligst å miste i uke 19 og 32? Som jo var spørsmålet til trådstarter. Du bør i såfall lese deg litt opp. Hun spør da ikke om i hvilken uke dine venninner mistet barna sine. Jeg vil tro at en plass mellom uke 6-10 er vanligst å miste et embryo. 8 er sikkert det mest korrekte. Men jeg vet ikke. Anonymkode: 677de...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:16 #15 Del Skrevet torsdag kl 17:16 Jo tidligere i svangerskapet, jo større sjanse for å miste. Sjansen er STØRST den første uka, og så går det nedover. Så å miste i uke 3 er vanligere enn uke 6 som igjen er vanligere enn uke 9, men det vil jo virke som om "toppen" er ETTER at de fleste har testet positivt, som vel er vanligst rundt uke 6-7 siden de fleste ikke tester før de er noen dager over forventet mensdato og dermed heller ikke vet at de har mistet. Anonymkode: c19c1...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:21 #16 Del Skrevet torsdag kl 17:21 https://datayze.com/miscarriage-chart Jeg brukte denne mens jeg var gravid. Ser at den er blitt så nedlesset i reklame at den nesten er ubrukelig, men den hevder å være basert på store datasett (uten at jeg kan garantere for at det stemmer, men det ligger kildehenvisninger der som kan sjekkes ut). Anonymkode: 663e0...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå