Xstrella Skrevet søndag kl. 23:42 #321 Skrevet søndag kl. 23:42 Klarer ikke babystemmen til Hedvig. Grow up! 7 2
Babyface Skrevet mandag kl. 05:47 #322 Skrevet mandag kl. 05:47 Nei, hvem skal man heie på? Liker personligheten til Mush best, men er usikker på om jeg synes han er en verdig vinner når han ikke mestrer vann så godt. Karterud var et rassh@l da han fikk Mush til å vente på han for deretter å gå fra Mush. Men så hjelper han Mush gjennom en vannetappe og er ganske allright likevel. Men han kan fortsatt ikke kart. Hedvig kåler det skikkelig til med å velge å ro, noe hun aldri har gjort før - et idiotisk valg! Og uten at det har noe med konkurransen å gjøre; den babystemmen må hun legge av seg, hun er godt over 30 år, ikke fjorten. 4
Sh999 Skrevet mandag kl. 07:23 #323 Skrevet mandag kl. 07:23 De er alle tre verdige vinnere i og for seg, men holder en knapp på Mush. Selv om han ikke liker/er redd i vann , så gjør han det likevel. Mush er vel en av de som er igjen som har hatt det tyngst mtp etappen med han og Mimmi , samt at han skadet hodet på etappen over isbreen, men likevel fullførte . Og for en nydelig mann Mush er 😍 9
Snurrevippen Skrevet mandag kl. 08:00 #324 Skrevet mandag kl. 08:00 Karta eller Mush fortjener å vinne. Hedvig har seilt enkelt gjennom hele sesongen. De to andre er lagspillere og setter vennskap foran konkurranse, i tillegg er det to som har tatt de tøffeste utfordringene for laget sitt. Ser man tilbake på sesongen, så kan man jo si at det ikke lønner seg å gjøre det da man bruker mye krefter, men andre kan seile enkelt gjennom uten å bli merka. 3
Ninaen Skrevet mandag kl. 08:55 #325 Skrevet mandag kl. 08:55 Snurrevippen skrev (50 minutter siden): Karta eller Mush fortjener å vinne. Hedvig har seilt enkelt gjennom hele sesongen. De to andre er lagspillere og setter vennskap foran konkurranse, i tillegg er det to som har tatt de tøffeste utfordringene for laget sitt. Ser man tilbake på sesongen, så kan man jo si at det ikke lønner seg å gjøre det da man bruker mye krefter, men andre kan seile enkelt gjennom uten å bli merka. Samtidig så har Hedvig gått på uansett, med infeksjon i kroppen, med sterke smerter i føttene (pga kjent tilstand), hun gikk ned fra fjellet med bare 1 sko. Hun har hatt en stor progresjon, hun er god på orientering, hun tar ansvar når hun får slippe til, og hun gir seg jo ikke på tørre møkka. Hun bar også 10 kg ekstra på den etappen der Henrik var leder (og Mimmi hadde 20 og Jørgen 30) uten at noen ba henne om det og til tross for at hun er minst (mtp ekstra vekt ift kroppsvekt). Hvis vi ser bort fra den ene etappen med Henrik har hun vel sutra minimalt, og hun har også bidratt svært godt på de mer rene hjerne-oppgavene (dama er smart). Jeg synes alle 3 er verdige vinnere, på hver sin måte. Og helt ærlig virker det som alle de 3 som er igjen kommer til å unne hverandre seieren uansett hvem av dem som tar den. Så kan man si at det er greit at det er Jørgen av de tre som får fordel ut fra start på siste etappe om man ser sesongen under ett. Det blir spennende i morgen! 4 1 7
KomleKjetil Skrevet mandag kl. 17:15 #327 Skrevet mandag kl. 17:15 LilleMy_09 skrev (3 timer siden): Når er finalen? I morgen. 🤩 1
Mozzarellastick Skrevet mandag kl. 18:35 Forfatter #328 Skrevet mandag kl. 18:35 Ninaen skrev (9 timer siden): Samtidig så har Hedvig gått på uansett, med infeksjon i kroppen, med sterke smerter i føttene (pga kjent tilstand), hun gikk ned fra fjellet med bare 1 sko. Hun har hatt en stor progresjon, hun er god på orientering, hun tar ansvar når hun får slippe til, og hun gir seg jo ikke på tørre møkka. Hun bar også 10 kg ekstra på den etappen der Henrik var leder (og Mimmi hadde 20 og Jørgen 30) uten at noen ba henne om det og til tross for at hun er minst (mtp ekstra vekt ift kroppsvekt). Hvis vi ser bort fra den ene etappen med Henrik har hun vel sutra minimalt, og hun har også bidratt svært godt på de mer rene hjerne-oppgavene (dama er smart). Jeg synes alle 3 er verdige vinnere, på hver sin måte. Og helt ærlig virker det som alle de 3 som er igjen kommer til å unne hverandre seieren uansett hvem av dem som tar den. Så kan man si at det er greit at det er Jørgen av de tre som får fordel ut fra start på siste etappe om man ser sesongen under ett. Det blir spennende i morgen! Føles som at det er nesten avgjort allerede, når Karta får forsprang. eller..det er kanskje ikke det. Mye kan skje!! Det blir superspennende! men 71 grader nord uten å ha satt en finger nordpå? wtf.. skikkelig kjedelig!! (Og uflaks for Mush. Ville ikke vært noe vanngreier nordpå!) 4
Snurrevippen Skrevet mandag kl. 19:32 #329 Skrevet mandag kl. 19:32 Ninaen skrev (10 timer siden): Samtidig så har Hedvig gått på uansett, med infeksjon i kroppen, med sterke smerter i føttene (pga kjent tilstand), hun gikk ned fra fjellet med bare 1 sko. Hun har hatt en stor progresjon, hun er god på orientering, hun tar ansvar når hun får slippe til, og hun gir seg jo ikke på tørre møkka. Hun bar også 10 kg ekstra på den etappen der Henrik var leder (og Mimmi hadde 20 og Jørgen 30) uten at noen ba henne om det og til tross for at hun er minst (mtp ekstra vekt ift kroppsvekt). Hvis vi ser bort fra den ene etappen med Henrik har hun vel sutra minimalt, og hun har også bidratt svært godt på de mer rene hjerne-oppgavene (dama er smart). Jeg synes alle 3 er verdige vinnere, på hver sin måte. Og helt ærlig virker det som alle de 3 som er igjen kommer til å unne hverandre seieren uansett hvem av dem som tar den. Så kan man si at det er greit at det er Jørgen av de tre som får fordel ut fra start på siste etappe om man ser sesongen under ett. Det blir spennende i morgen! Kunne ikke vært med uenig med dine observasjoner. Hvem har ikke hatt smerter og progresjon. Her snakker vi feks om Mush som har vannskrekk og som virkelig står i det. Ikke en som klager fordi han må ha båt over feks. Eller som lager stemning fordi han har mye å deale med selv. Synes Hedvig med babystemmen sin har fått for mye tv tid og tatt for mye plass. Ikke en verdig vinner i mine øyne. Å være dum er ikke det samme som modig. Man skal ha respekt for naturen og spesielt når man ferdes på fjellet. Hvorfor er hun egentlig med i kjendis versjonen? Hun er da ikke kjendis? 3 2
makkapakka Skrevet mandag kl. 20:16 #330 Skrevet mandag kl. 20:16 Snurrevippen skrev (44 minutter siden): Kunne ikke vært med uenig med dine observasjoner. Hvem har ikke hatt smerter og progresjon. Her snakker vi feks om Mush som har vannskrekk og som virkelig står i det. Ikke en som klager fordi han må ha båt over feks. Eller som lager stemning fordi han har mye å deale med selv. Synes Hedvig med babystemmen sin har fått for mye tv tid og tatt for mye plass. Ikke en verdig vinner i mine øyne. Å være dum er ikke det samme som modig. Man skal ha respekt for naturen og spesielt når man ferdes på fjellet. Hvorfor er hun egentlig med i kjendis versjonen? Hun er da ikke kjendis? Jeg er så enig! 4 1
LilleMy_09 Skrevet mandag kl. 20:52 #331 Skrevet mandag kl. 20:52 KomleKjetil skrev (3 timer siden): I morgen. 🤩 Takk for svar
Ninaen Skrevet mandag kl. 21:57 #332 Skrevet mandag kl. 21:57 Synes helt ærlig at å bruke babystemme som argument er under pari. Folk har ulike stemmer. Kan godt være hun gjør seg til, men også hende hun ikke gjør det. Det blir for dumt i mine øyne å bruke det som argument üansett når det gjelder hvem som forventer å vinne 71 grader nord. Jørgen har tatt mye byrde fysisk, men han har vært gratispassasjer på alt av navigering og tatt lite ansvar i så måte. Det er også en svært viktig del av det å ferdes ansvarlig i naturen, ikke bare fysisk styrke. Å legge ut på tur uten å mestre navigering er også uansvarlig, hvis vi først skal dra de argumentene. Det var også Jørgen som kjørte hardest på i den ene etappen da Håvard gikk ned for telling og overhodet ikke enset hvor ute å kjøre Håvard var går det smalt. Og sånn kan vi holde på med alle 3. Fra mitt ståsted er alle 3 verdige finalister. Og det er helt greit at Jørgen får en fordel i siste etappe tross snyltinga på navigasjon i finaleepisodene, fordi det han valgte å gjøre for Mush i en faktisk finale står det stor respekt av og det veier opp for veldig mye annet. Så blir det spennende å se hvordan siste etappe utvikler seg, 11 1 3
punkyB Skrevet mandag kl. 22:06 #333 Skrevet mandag kl. 22:06 Det er litt urutinert å ikke lære seg navigering - helst før men hvertfall underveis før en evnt. finale hvor man vet det er behov for navigering OG man er alene. Har jo vært en morsom sesong dette og virker som om de stort sett har hatt det hyggelig. Synes jo dette også er mest reality - mye forskjellige og veldig fysisk ulike folk med og det preger konkurransene. Fine folk som er i finalen og tenker alle er verdige vinnere - men den tøffeste og sprekeste er jo ikke med. 1
KomleKjetil Skrevet mandag kl. 22:12 #334 Skrevet mandag kl. 22:12 punkyB skrev (6 minutter siden): Det er litt urutinert å ikke lære seg navigering - helst før men hvertfall underveis før en evnt. finale hvor man vet det er behov for navigering OG man er alene. Har jo vært en morsom sesong dette og virker som om de stort sett har hatt det hyggelig. Synes jo dette også er mest reality - mye forskjellige og veldig fysisk ulike folk med og det preger konkurransene. Fine folk som er i finalen og tenker alle er verdige vinnere - men den tøffeste og sprekeste er jo ikke med. Hvem er den tøffeste og sprekeste? 1
punkyB Skrevet mandag kl. 22:16 #335 Skrevet mandag kl. 22:16 KomleKjetil skrev (Akkurat nå): Hvem er den tøffeste og sprekeste? Daniel Kvammen og Mimmi synes jeg var tøffe og spreke , Daniel hakket sprekere - begge vel litt dårlige på kart og holde seg fokusert . 2
lalaB Skrevet mandag kl. 22:26 #336 Skrevet mandag kl. 22:26 Når kutta de ut å ha målet på Nordkapp? Jeg har ikke sett 71 på noen år, men første gang jeg har opplevd etapper på kryss og tvers som dette. Fra Atlanterhavsveien for så ned til Geilo, gir jo ingen mening på vei til Nordkapp. Men så skulle de jo tydeligvis ikke dit allikevel da. 3
Wiews Skrevet mandag kl. 22:32 #337 Skrevet mandag kl. 22:32 Ninaen skrev (21 minutter siden): Synes helt ærlig at å bruke babystemme som argument er under pari. Folk har ulike stemmer. Kan godt være hun gjør seg til, men også hende hun ikke gjør det. Det blir for dumt i mine øyne å bruke det som argument üansett når det gjelder hvem som forventer å vinne 71 grader nord. Jørgen har tatt mye byrde fysisk, men han har vært gratispassasjer på alt av navigering og tatt lite ansvar i så måte. Det er også en svært viktig del av det å ferdes ansvarlig i naturen, ikke bare fysisk styrke. Å legge ut på tur uten å mestre navigering er også uansvarlig, hvis vi først skal dra de argumentene. Det var også Jørgen som kjørte hardest på i den ene etappen da Håvard gikk ned for telling og overhodet ikke enset hvor ute å kjøre Håvard var går det smalt. Og sånn kan vi holde på med alle 3. Fra mitt ståsted er alle 3 verdige finalister. Og det er helt greit at Jørgen får en fordel i siste etappe tross snyltinga på navigasjon i finaleepisodene, fordi det han valgte å gjøre for Mush i en faktisk finale står det stor respekt av og det veier opp for veldig mye annet. Så blir det spennende å se hvordan siste etappe utvikler seg, Helt enig👏🏻👏🏻 Jeg synes at Hedvig er så absolutt like verdig vinner som de andre. Det var synd for Susanne at alle fikk starte samtidig på den etappen hvor hun røk ut. Det er ikke sikkert Jørgen og Mush hadde kommet først til toppen hvis de måtte navigere alene. 5
Babyface Skrevet tirsdag kl. 04:41 #338 Skrevet tirsdag kl. 04:41 Ninaen skrev (6 timer siden): Synes helt ærlig at å bruke babystemme som argument er under pari. Folk har ulike stemmer. Kan godt være hun gjør seg til, men også hende hun ikke gjør det. Det blir for dumt i mine øyne å bruke det som argument üansett når det gjelder hvem som forventer å vinne 71 grader nord. Jørgen har tatt mye byrde fysisk, men han har vært gratispassasjer på alt av navigering og tatt lite ansvar i så måte. Det er også en svært viktig del av det å ferdes ansvarlig i naturen, ikke bare fysisk styrke. Å legge ut på tur uten å mestre navigering er også uansvarlig, hvis vi først skal dra de argumentene. Det var også Jørgen som kjørte hardest på i den ene etappen da Håvard gikk ned for telling og overhodet ikke enset hvor ute å kjøre Håvard var går det smalt. Og sånn kan vi holde på med alle 3. Fra mitt ståsted er alle 3 verdige finalister. Og det er helt greit at Jørgen får en fordel i siste etappe tross snyltinga på navigasjon i finaleepisodene, fordi det han valgte å gjøre for Mush i en faktisk finale står det stor respekt av og det veier opp for veldig mye annet. Så blir det spennende å se hvordan siste etappe utvikler seg, For meg er det helt åpenbart at hun gjør seg til, særlig i sync, for hun snakker ikke sånn hele tiden. Synes ikke det er ufint å kommentere på en uvane til et voksent menneske som ellers er oppegående. Blir gøy å se senere i dag! 3 1
Anonym90059005 Skrevet tirsdag kl. 09:27 #339 Skrevet tirsdag kl. 09:27 punkyB skrev (11 timer siden): Det er litt urutinert å ikke lære seg navigering - helst før men hvertfall underveis før en evnt. finale hvor man vet det er behov for navigering OG man er alene. Har jo vært en morsom sesong dette og virker som om de stort sett har hatt det hyggelig. Synes jo dette også er mest reality - mye forskjellige og veldig fysisk ulike folk med og det preger konkurransene. Fine folk som er i finalen og tenker alle er verdige vinnere - men den tøffeste og sprekeste er jo ikke med. Navigering/orientering er mye mer enn å bare kunne ta kompasskurs, som alle de i finalen kan. Man kan ikke bare "pugge" seg til å lese kart/navigere, det handler om å skjønne og lese kartet/terrenget riktig i naturen. Derfor Karterud sier at han i ene øyeblikket får til alt, mens i neste knapt vet forskjell på nord/sør (satt på spissen). Mange folk klarer jo knapt å gå riktig rundt i byen, selv med gps på mobil surrer mange, de samme folka vil slite veldig med kartforståelse og orientering. Mens andre har naturlig bedre stedsans og navigerer enklere/bedre (ref. Hedvig f.eks).
Anonym90059005 Skrevet tirsdag kl. 09:30 #340 Skrevet tirsdag kl. 09:30 lalaB skrev (11 timer siden): Når kutta de ut å ha målet på Nordkapp? Jeg har ikke sett 71 på noen år, men første gang jeg har opplevd etapper på kryss og tvers som dette. Fra Atlanterhavsveien for så ned til Geilo, gir jo ingen mening på vei til Nordkapp. Men så skulle de jo tydeligvis ikke dit allikevel da. Er vel noen år siden. Sikkert dyrt og ikke all verdens spennende den samme øde strekningen ut dit år etter år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå