Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vimsa84 skrev (På 10.11.2025 den 22.48):

Hvorfor fortjener hun det mer? Hun har jo egentlig røket ut tidligere også, men Ingrid ga da sin plass til henne. Så har allerede fått en ekstra sjanse og da fortjener du det ikke mer enn de som ikke har røket tidligere hvertfall. 

Jeg mener nå det da. Hedvig har fått mye hjelp. Karta har vært henne og sekken og hun har aldri vært en god lagspiller. Mimmi derimot har hatt mye uflaks og tatt de verste utfordringene for teamet sitt. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
enkefru skrev (11 timer siden):

Pleier ikke finalen å være på en søndag da….? 
så… 23. november?

Det har pleid å være torsdag,, tror jeg 

Skrevet

Det er finale på søndag.

Skrevet
Snurrevippen skrev (På 11.11.2025 den 23.42):

Jeg mener nå det da. Hedvig har fått mye hjelp. Karta har vært henne og sekken og hun har aldri vært en god lagspiller. Mimmi derimot har hatt mye uflaks og tatt de verste utfordringene for teamet sitt. 

Mimmi hadde vært en verdig finaledeltaker, og vinner. Førr ei dame! 😍

• Liker 1
Skrevet
ArneAnd skrev (5 timer siden):

Mimmi hadde vært en verdig finaledeltaker, og vinner. Førr ei dame! 😍

Men Hedvig i dag da! For ei dame. Hun har virkelig gjort alle fordommer til skamme i 71 grader nord. I dag var hun rå. Og var jo akkurat det de andre sa før finalen, at hun kan ta innersvingen på dem ved å ta andre valg. Hun skjønner selv hvordan hun må jobbe rundt ulempene sine. Og dama er smart. Håper på henne og Mush som de to siste i finalen. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Ninaen skrev (43 minutter siden):

Men Hedvig i dag da! For ei dame. Hun har virkelig gjort alle fordommer til skamme i 71 grader nord. I dag var hun rå. Og var jo akkurat det de andre sa før finalen, at hun kan ta innersvingen på dem ved å ta andre valg. Hun skjønner selv hvordan hun må jobbe rundt ulempene sine. Og dama er smart. Håper på henne og Mush som de to siste i finalen. 

Hedvig imponerer, ingen tvil om det. Men jeg har nok en liten kjendiscrush på Mimmi 😄

• Liker 4
Skrevet

Mimmi var sterk, og virka som en bra dame, men hun viste også opptil flere ganger at det kokte over i hodet hennes når stressa og hun var ikke så skarp på orienteringen. Helt på sin plass at hun til slutt røyk ut, for andre gang. 

Hedvig har overrasket, tydeligvis en kald fisk og god på orienteringen. Hun har da vitterligen ikke fått så mye hjelp heller. Og slitt med beinet. 

• Liker 3
Skrevet

Spoiler om hvem som røk ut først finalen:

Spoiler

Ble så sykt irritert på Mush og Karta, spesielt Karta som hengte seg på Susanne. Hadde lyst til å tørke de selvtilfredse trynene demmes i gjørma!

(liker de egentlig da, spesielt Mush, men dette ble for dumt!)

og Susanne ble nok litt revet med, og burde tatt en annen rute enn de for leeenge siden. Kjipt! Heia så på henne!

• Liker 6
Skrevet

Hedvig er et wildcard som kan vinne hele greia ! 👏 Synd at Susanne røk ut, men liker egentlig Hedvig bedre! Hun tar seg ikke selv høytidelig og det virker som hun er en liten «lykkepille « , så godt humør , selv når ting går trått. 

• Liker 7
Skrevet

Hedvig imponerte stort i torsdagens episode, jeg var sikker på at hun skulle ryke, men det der var fortjent. Å velge å gå sin egen vei på den måten og stole på seg selv framfor å surre rundt sammen og lure på hverandre som de andre gjorde. 

• Liker 13
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (På 11.11.2025 den 20.12):

Når tror dere siste episode er? 

Tirsdag 18/11 iflg neste ukes tv-program 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Tusen takk! 

Skrevet
enkefru skrev (3 timer siden):

Så da er det finale? Skal reise bort neste helg og er livredd for å gå glipp av noe 😂

• Liker 2
Skrevet
Pås skrev (6 timer siden):

Så da er det finale? Skal reise bort neste helg og er livredd for å gå glipp av noe 😂

Og hva med de som ser lineær tv? Ligger de likt med oss som streamer? 

Skrevet

Tja, man kan kanskje si at Susanne hadde fortjent finale mtp at hun virkelig kan kart og kompass og at to stykker delvis snyltet på henne nå sist. Men hun er jo også den som er i udiskutabelt dårligst form av de fire siste. Så at hun ikke vinner hele 71 grader nord, er absolutt ikke urettferdig, hun er ikke Den beste. Jeg synes nok at Hedvig og Mush vil være mer verdige vinnere enn Karterud, da jeg synes de har bredest spekter av kvaliteter.

• Liker 1
Skrevet
Mozzarellastick skrev (På 13.11.2025 den 22.53):

Spoiler om hvem som røk ut først finalen:

Skjul innhold

Ble så sykt irritert på Mush og Karta, spesielt Karta som hengte seg på Susanne. Hadde lyst til å tørke de selvtilfredse trynene demmes i gjørma!

(liker de egentlig da, spesielt Mush, men dette ble for dumt!)

og Susanne ble nok litt revet med, og burde tatt en annen rute enn de for leeenge siden. Kjipt! Heia så på henne!

Det var Northug-taktikk fra start, og jeg skjønner jo gutta der. Samtidig hadde jeg håpa at Susanne hadde turt å tatt sin egen vei litt tidligere og gått tilbake på stien hun så. Men spørs nok om ikke gutta hadde fulgt etter da også. 

Jeg heia på Susanne, hun har vært helt rå hele veien! Hedvig imponerte veldig denne etappen, og klatreetappen som var før denne, men på generelt grunnlag syns jeg hun har fått mye hjelp og slitt mer enn Susanne på turen. Hadde håpa begge jentene i finalen, men nå heier jeg på Mush og håper han vinner hele greia. 

Skrevet
Mozzarellastick skrev (På 21.5.2025 den 8.55):

Da er årets deltakere offentliggjort. Hva syns dere?

Håvard Lilleheie virker som en fin deltaker. Samme med Mushaga Bakenga og Mayol Indiran, og Linhave.

Sarromaa er jeg ikke like imponert over utifra de innleggene hennes om alt og ingenting.

M66: Hva jeg synes? Det er ingen interessante personer, bare å-kjendiser på listen. Nuller-liste. 

Skrevet
Spoiler

Det valget til Hedvig om å ta robåt, gud bedre. Kortslutning. Og å se måten hun holdt de årene feil, fikk mark. Må jo ha liggi og duppet rundt i den båten i timesvis. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (3 timer siden):
  Vis skjult innhold

Det valget til Hedvig om å ta robåt, gud bedre. Kortslutning. Og å se måten hun holdt de årene feil, fikk mark. Må jo ha liggi og duppet rundt i den båten i timesvis. 

Spoiler

Hedvig var suveren fram til det dumme valget. Samtidig så tenker jeg at hadde det vært en moderne, lett robot så hadde det ikke nødvendigvis vært så dumt (og det visste hun jo ikke da hun valgte). Men hun burde jo valgt packraft.

Lenge tenkte jeg at Jørgen fortjente å tape den etappen siden han har snylta greit på andre mtp navigering, også i finalen, og det stuntet han dro mot Mush på toppen der. Men da han ble værende med mush, og jobba for å overtale ham til å bli med videre, og svømte sammen med ham, så tenker jeg at resultatet til camp i dag var rettferdig, også om man ser tidligere etapper som del av bildet der han har båret en del for Hedvig. At med rekkefølgen inn til camp i dag så er det et ganske rettferdig utgangspunkt for siste dagen, sånn alt i alt. Det Jørgen gjorde i dag med den svømmedelen sier alt om ham som person, stor respekt. 

• Liker 8
Skrevet
Ninaen skrev (59 minutter siden):
  Skjul innhold

Hedvig var suveren fram til det dumme valget. Samtidig så tenker jeg at hadde det vært en moderne, lett robot så hadde det ikke nødvendigvis vært så dumt (og det visste hun jo ikke da hun valgte). Men hun burde jo valgt packraft.

Lenge tenkte jeg at Jørgen fortjente å tape den etappen siden han har snylta greit på andre mtp navigering, også i finalen, og det stuntet han dro mot Mush på toppen der. Men da han ble værende med mush, og jobba for å overtale ham til å bli med videre, og svømte sammen med ham, så tenker jeg at resultatet til camp i dag var rettferdig, også om man ser tidligere etapper som del av bildet der han har båret en del for Hedvig. At med rekkefølgen inn til camp i dag så er det et ganske rettferdig utgangspunkt for siste dagen, sånn alt i alt. Det Jørgen gjorde i dag med den svømmedelen sier alt om ham som person, stor respekt. 

Spoiler

Men hun sa jo at hun aldri hadde rodd før, da gir det uansett null mening å velge robåt, samme hva slags type robåt hun så for seg. Padling vet hun jo at hun mestrer. 

Det var prisverdig av Jørgen ja, men gjorde det vel også litt fordi han antok de uansett var sist til mål på den etappen og at kun vinneren fikk fordel og ingen skulle ryke ut. Men han kunne absolutt svømt fort videre selv og mulig mista en stor konkurrent i Mush, så all ære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...