Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Regner med at vi HBO må vente til sendetid på lineær tv.

Endret av shab
Videoannonse
Annonse
Skrevet
shab skrev (36 minutter siden):

Regner med at vi HBO må vente til sendetid på lineær tv.

Noen som vet om det blir lagt ut på hbo kl 20:30 eller må vi vente enda lenger?

• Liker 1
Skrevet

Det er den mest ufortjente seieren noensinne! Jukser seg fram til finalen og er feig, følger etter andre og gjør ingenting selv. Finalen skulle bestått av kartoppgaver så hadde han tap og det hadde vært det eneste riktige. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

En verdig vinner - fullt fortjent!

• Liker 4
Skrevet
MiaY skrev (1 minutt siden):

En verdig vinner - fullt fortjent!

Hvorfor mener du det? Han kan ikke lese kart, den viktigste egenskapen man må ha for å ferdes ut. Han snylter på de andre for å komme frem. De andre har også sine svakheter, det er ikke det, men det er noe usportslig over oppførselen hans.

• Liker 6
Skrevet
Babyface skrev (25 minutter siden):

Hvorfor mener du det? Han kan ikke lese kart, den viktigste egenskapen man må ha for å ferdes ut. Han snylter på de andre for å komme frem. De andre har også sine svakheter, det er ikke det, men det er noe usportslig over oppførselen hans.

Jeg er enig. Han la seg bak og lot de andre vise vei for så å lange ut og parkere dem. Ideelt sett burde de tre få hver sine ruter slik at alle måtte jobbe for seg selv. Jeg har likt han gjennom hele serien, men de siste etappene har han vist seg kynisk og lite hyggelig. Ikke minst da han gikk fra M etter at han bad han om å vente! 

Jeg skrudde faktisk av tv da jeg skjønte hvem som kom til å vinne, jeg syns ikke at det var riktig vinner. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Susanne skulle vært videre. Helt sykt hvordan Mush og Karta juksa seg på henne. Og hvorfor var det ikke individuelle ruter når de er 2 menn mot 1 dame? Og ingen iq oppgave underveis? Da har jo ikke Hedvig en sjanse.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er SÅ skuffet over årets finale!!

Er det noen som husker at de har gått samme rute i finalen noensinne? 

Alt lå til rette for Snikerud å vinne. Skikkelig uverdig vinner, og idiotisk finale. 

det lå an til å bli en av de beste sesongene noensinne. Men nå ødela de alt. Hadde så godt inntrykk av Snikerud, men det er heeelt ødelagt helt siden den etappen Susanne røk ut.

Hadde håpa Mush tok innersvingen da han naila kims lek, men HVOR treg kan man være å trekke et tau??😅

FØKK 71!!!

(og ps, få med Ulrikke Wiik til neste års sesong. Og drit i å ha sånne drittfinaler! Det må være individuelle ruter for å unngå sånne drittsekker som årets «vinner»)

• Liker 5
Skrevet

Snakk om å punktere en knallsesong! For en drittfinale! Eneste som godt ut av de 2 episodene er at Hedvig fikk vist at det lønner seg å gå egne veier, og den bushorienteringen hennes ned fra toppen i dag, hvor kort etter hun faktisk var, imponerende. Og at Mush virkelig konfronterte vannskrekken sin og pusher gjennom. Jørgen har jeg mista all respekt for. Og Tom burde gå i tenkeboksen før neste sesong. Felles ruter i finale bør være fullstendig utelukka. Uten felles ruter hadde Susanne, Mush og Hedvig vært i finalen.

Det kommer også fram i artikkel i dag at Hedvig ikke hadde tatt seg tid til å lære kart og kompass før turen, men kobla seg på fra starten og lærte seg «alt hun kunne» på turens første dager. Jørgen kunne gjort det samme, de var på samme lag.

Nei, nå er jeg sur. Dritsur. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på hva de hadde gjort dersom Hedvig hadde kommet til siste finalen. Det var jo en ren styrkeøvelse. Mush klarte jo knapt å dra det tauet. 

Leser også at Hedvig måtte stoppes av sikkerhetsteamet, valgte en for farlig rute. 

Hedvig burde jo fryst Karta, tatt en sjanse. Kanskje når de var adskilt og han hadde gått litt feil. Usikker om han ville fått beskjed om det var hun eller Mush som hadde fryst, men var kanskje lagt opp sånn at det ville de få vite. 

Ikke enig i at den som er best til å orientere nødvendigvis skal vinne, men noe adskilte ruter på deler av finalen bør det være. Det var jo også et spm der som kunne sendt de på forskjellige veier, men alle svarte korrekt. Karterud løste jo også den kartoppgaven tidligere der, så helt på jordet er han ikke.

• Liker 2
Skrevet

💩💩 Det er alt jeg har å si om den finalen. Burde helt klart vært forskjellige ruter, dette ble for dumt.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym90059005 skrev (46 minutter siden):

Lurer på hva de hadde gjort dersom Hedvig hadde kommet til siste finalen. Det var jo en ren styrkeøvelse. Mush klarte jo knapt å dra det tauet. 

Leser også at Hedvig måtte stoppes av sikkerhetsteamet, valgte en for farlig rute. 

Hedvig burde jo fryst Karta, tatt en sjanse. Kanskje når de var adskilt og han hadde gått litt feil. Usikker om han ville fått beskjed om det var hun eller Mush som hadde fryst, men var kanskje lagt opp sånn at det ville de få vite. 

Ikke enig i at den som er best til å orientere nødvendigvis skal vinne, men noe adskilte ruter på deler av finalen bør det være. Det var jo også et spm der som kunne sendt de på forskjellige veier, men alle svarte korrekt. Karterud løste jo også den kartoppgaven tidligere der, så helt på jordet er han ikke.

Selvsagt skal det ikke bare handle om navigering, men det bør være en sentral del, spesielt fordi folk har ulike fysiske forutsetninger. Og da snakker jeg ikke om godt vs dårlig trent/i form, men Jørgen har jo 1 skritt der Hedvig må ta 2-3… Jeg lurer også på om vekta på sekkene tar hensyn til kroppsvekta deres. Det er helt sjukt om de bære like tunge sekker i rene kilo, i alle fall i semifinalen og finalen. Hedvig sier det jo selv at det eneste hun kan ta dem på er navigering og å velge bushruter. Programmet heter «Norges tøffeste kjendis», ikke «Norges sterkeste/best trente kjendis». Det handler om friluftsliv og turliv. Og der er navigering så sentralt at en sånn semifinale og finale vi nå fikk spenner bein på hele programmet. 
Og nei, Hedvig hadde ikke hatt sjanse på de tauene. Ikke fordi hun er svak eller pinglete, men fordi det er noen fysiske prinsipper inne i bildet i øvelser med såpass mye friksjon som gjør at både høyde og vekt på den som skal dra/slepe har en god del å si… 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Mozzarellastick skrev (2 timer siden):

Jeg er SÅ skuffet over årets finale!!

Er det noen som husker at de har gått samme rute i finalen noensinne? 

Alt lå til rette for Snikerud å vinne. Skikkelig uverdig vinner, og idiotisk finale. 

det lå an til å bli en av de beste sesongene noensinne. Men nå ødela de alt. Hadde så godt inntrykk av Snikerud, men det er heeelt ødelagt helt siden den etappen Susanne røk ut.

Hadde håpa Mush tok innersvingen da han naila kims lek, men HVOR treg kan man være å trekke et tau??😅

FØKK 71!!!

(og ps, få med Ulrikke Wiik til neste års sesong. Og drit i å ha sånne drittfinaler! Det må være individuelle ruter for å unngå sånne drittsekker som årets «vinner»)

🎯 Dette var en dårlig avslutting på en ellers bra sesong 😡

Og siden du nevner Ulrikke Wiik, hun deltok i 71 grader nord i 2019 og kom helt til finalen (2 plass) så hun hadde nok vært en bra konkurrent. 

Endret av Wiews
lagt til
Skrevet
Anonym90059005 skrev (52 minutter siden):

Han sa selv han rakk opp hånda 10-15 ganger, og jeg tror ikke Hedvig sin kommentar var helt på tur, i alle fall på siste 2 tallene: systematisk gjetning… Han fant tallene, men han skjønte jo ikke kursen (koordinatene) de ga, greide ikke å finne ut hvor han var og lese kartet og skjønne hvor han skulle ta av. Noe av kartoppgaven var å lete og telle antall av noe på kartet. Det kan man greie uten kartkunnskap. Så kan man finne resten med systematisk gjetting siden de kunne sjekke så mange ganger de ville…

• Liker 3
Skrevet
Wiews skrev (5 timer siden):

🎯 Dette var en dårlig avslutting på en ellers bra sesong 😡

Og siden du nevner Ulrikke Wiik, hun deltok i 71 grader nord i 2019 og kom helt til finalen (2 plass) så hun hadde nok vært en bra konkurrent. 

Det er nettopp derfor jeg nevner henne. Hun var SÅ inspirerende og RÅ dame. Og så et sted nylig at hun jobber som programleder, så da kvalifiserer hun for kjendisversjonen 😃 heiet skikkelig på henne, og det var så rått at hun og Amanda tok innersvingen på de mannemanna med guttastemning! Har faktisk sett på den sesongen en gang til pga det😆

Ninaen skrev (5 timer siden):

Selvsagt skal det ikke bare handle om navigering, men det bør være en sentral del, spesielt fordi folk har ulike fysiske forutsetninger. Og da snakker jeg ikke om godt vs dårlig trent/i form, men Jørgen har jo 1 skritt der Hedvig må ta 2-3… Jeg lurer også på om vekta på sekkene tar hensyn til kroppsvekta deres. Det er helt sjukt om de bære like tunge sekker i rene kilo, i alle fall i semifinalen og finalen. Hedvig sier det jo selv at det eneste hun kan ta dem på er navigering og å velge bushruter. Programmet heter «Norges tøffeste kjendis», ikke «Norges sterkeste/best trente kjendis». Det handler om friluftsliv og turliv. Og der er navigering så sentralt at en sånn semifinale og finale vi nå fikk spenner bein på hele programmet. 
Og nei, Hedvig hadde ikke hatt sjanse på de tauene. Ikke fordi hun er svak eller pinglete, men fordi det er noen fysiske prinsipper inne i bildet i øvelser med såpass mye friksjon som gjør at både høyde og vekt på den som skal dra/slepe har en god del å si… 

Helt enig! Ville vært gøy å visst hvor mye de bærer på.

Jørgen vant pga styrke. Han snylter å andres kartkunnskaper, OG fikk en lett finale.

og apropos friluftsliv og natur: Hvorfor er finalen på en oljeplattform??

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det var en skuffende finale. Skjønner at de vil ha litt nytt i sesongene, men jeg savner at de skilles på slutten og må navigere og klare seg selv over en tid. Da får du et mer rettferdig resultat. Synd, for meg likte Karterud hele sesongen, men ble så irritert på han i finalen. 

• Liker 1
Skrevet
Babyface skrev (9 timer siden):

Han kom først til mål, altså en fortjent vinner. Han har mangler ved kart/kompass-kunnskapene sine, men totalt sett var han den sterkeste.

• Liker 2
Skrevet
ArneAnd skrev (27 minutter siden):

Han kom først til mål, altså en fortjent vinner. Han har mangler ved kart/kompass-kunnskapene sine, men totalt sett var han den sterkeste.

Som han ikke hadde klart uten å jukse. Hadde de fått hver sin rute, hadde han ikke klart å navigere seg i mål alene, hvertfall ikke før de to andre.

• Liker 1
Skrevet

Verdig vinner i en fartsfylt og spennende finale! Nordkapp er litt flatt og kjedelig etter så mange år, så greit med litt fornyelse (men da bør kanskje navnet endres også😅)

Karta var svak på navigering og fikk hjelp av de andre, Mush var svak i vann men takket være iherdig hjelp fra Karta kom han seg uti. Hadde han vært en verdig vinner da, når Karta tydeligvis ikke er det, pga hjelp fra andre??

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Synd Mush ikke vant, men synes Karta viste at han også fikk til navigeringen. Men han mister hodet litt for mye og virker ikke å ha helt troen på seg selv og navigering. Enig i at dette er en svak sesong. Håper de kutter ut alle disse influenserdamene i fremtidige sesonger. Det trekker så ned på et ellers bra konsept. En sesong med sterke kandidater hadde vært morsomt. 
Gratulerer til vinneren! 🥳

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...