Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
hege78 skrev (6 minutter siden):

Dårligste sesongen i mine øyne, når det kommer til deltakere.

Jeg kan være enig med deg der! 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snurrevippen skrev (På 23.9.2025 den 12.42):

Det er jo veldig mange i Norges land som ikke har kunnskap om dette. De færreste som har vært med har det. 

Jeg derimot forstår irritasjonen hennes.Laget vingler fælt og er dårlig på samarbeid og kommunikasjon. 

Nei, men de som har meldt seg på et program burde kanskje ha kikket litt på det først?

Alivamale skrev (På 23.9.2025 den 17.01):

Jeg kan synes at Sanna er irriterende på andre måter, men her er jeg faktisk enig med henne. 

Frem og tilbake med kartet, «ta det du», «nei, du kan godt ha det», «er du sikker, bare ha det du». Så skal kursen trippel- og kvadruppelsjekkes (i seg selv greit nok), men så begynner dette frem-og-tilbake med kartet nok en gang. Jeg kan ikke huske en annen sesong med så mye ubesluttsomhet vedrørende kartet.

Poenget mitt var at HUN kan ta styringen ;) 

• Liker 6
Skrevet
Jodaneida skrev (53 minutter siden):

Nei, men de som har meldt seg på et program burde kanskje ha kikket litt på det først?

Poenget mitt var at HUN kan ta styringen ;) 

Hun kan sikkert ikke navigere, da. Poenget mitt er at det i tidligere sesonger har vært en eller til nøds to som kan navigere, men de har da ikke holdt på med sånn ubesluttsomhet og unnlatt å ta avgjørelser likevel. Samme gjaldt jo valg av båt, de brukte masse tid på å «tenke». Det burde ha vært et ganske enkelt valg.

• Liker 3
Skrevet
Alivamale skrev (4 timer siden):

Hun kan sikkert ikke navigere, da. Poenget mitt er at det i tidligere sesonger har vært en eller til nøds to som kan navigere, men de har da ikke holdt på med sånn ubesluttsomhet og unnlatt å ta avgjørelser likevel. Samme gjaldt jo valg av båt, de brukte masse tid på å «tenke». Det burde ha vært et ganske enkelt valg.

Men hvorfor er det forventet at kun Susanne skal ta avgjørelser for kun kan kart? Hun merket jo hvor sur Kvammen ble for at hun mente han ikke skulle få to avmerkingskonkurranser, hvor fristende er det å måtte lede en saueflokk hvor en klager på at han får alt han vil og en annen som krever noen tar beslutning uten å gjøre annet enn å sinke gruppa og andre usikre. Handler ikke om frykt for å ta feil, men faktisk ikke bruke all energi på dårlig dynamikk.

• Liker 6
Skrevet
_Maddie_ skrev (49 minutter siden):

Men hvorfor er det forventet at kun Susanne skal ta avgjørelser for kun kan kart? Hun merket jo hvor sur Kvammen ble for at hun mente han ikke skulle få to avmerkingskonkurranser, hvor fristende er det å måtte lede en saueflokk hvor en klager på at han får alt han vil og en annen som krever noen tar beslutning uten å gjøre annet enn å sinke gruppa og andre usikre. Handler ikke om frykt for å ta feil, men faktisk ikke bruke all energi på dårlig dynamikk.

Tja, jeg mener da å ha sett flere ganger at Daniel har forsøkt å være med å se på kartet, men har gått vekk når kroppsspråket til Susanne indikerer at det er hun og Jenny som skal se på det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes Fladseth er morsom, jeg 😅

• Liker 9
Skrevet
Boetica skrev (23 timer siden):

Synes Fladseth er morsom, jeg 😅

Men er han så morsom at vi trenger å se han i omtrent alle realityserier nå i høst? 😅

• Liker 4
Skrevet
Lunabelle skrev (1 time siden):

Men er han så morsom at vi trenger å se han i omtrent alle realityserier nå i høst? 😅

Ok i små doser, jeg må velge 71 eller Kongen befaler.

Skrevet
_Maddie_ skrev (8 minutter siden):

Ok i små doser, jeg må velge 71 eller Kongen befaler.

Ja. Også er han vel også med på Norges tøffeste kjendis, Ikke lov å le på hytta og ett til. Lurer på om det er det Retten er satt, men er litt usikker. Det kan bli for mye 😅

Skrevet

Indiran: Hvorfor med når ikke kan svømme, ikke takler mye. 

Sanna: Når hin begynner med Øst-Europa og ser til alle goder de ikke har som er Vest-Europa. Spar meg for analysene. 

• Liker 5
Skrevet
Lunabelle skrev (2 minutter siden):

Ja. Også er han vel også med på Norges tøffeste kjendis, Ikke lov å le på hytta og ett til. Lurer på om det er det Retten er satt, men er litt usikker. Det kan bli for mye 😅

Ser heldigvis ikke nok reality til å vite hva. I høst kun 71 og Forræder.

Skrevet
shab skrev (På 21.9.2025 den 13.54):

Jeg mente Kompani Lauritzen.

Jeg husker ikke han som en som utmerket seg veldig negativt i Kompani Lauritzen. Dvs. jeg husket ikke engang at han har vært med, før det ble skrevet her. Mulig han var irriterende der, men jeg synes faktisk han kommer seg nå, i 71. 
Det var jo fint at han tok initiativ til å skvære opp med Susanne i fyret der, og jeg synes på mange måter det virket som om han ønsket å ta mer ansvar og bidra mer til styringen tidligere, men forsøkte å holde freden i gruppa ved å holde seg unna når det ble mye frem og tilbake. 

Anonym90059005 skrev (På 23.9.2025 den 16.26):

Nei, når du ikke har bidratt med noe som helst, hverken av kunnskap, navigering, lederrolle eller bæring, tvert i mot har du fått andre til å drasse på en vinflaske for deg og generelt vært negativ, da kan du faktisk ikke bli irritert og klage på at de andre syns det er vanskelig og sliter med å ta valg. Eneste du skal gjøre da er å pent holde kjeft, siden du selv har null å bidra med.

Enig. Sanna fremsto som helt håpløs de første episodene. Ingen selvinnsikt, og mye "rollespill". Masse sutring, til tross for at hun var den dårligste på laget, og den som trengte mest hjelp. 

Snurrevippen skrev (På 23.9.2025 den 17.56):

For meg blir det litt feil å si at hun fikk de andre til å bære dette for seg. De kunne sagt nei, og de kunne latt vært å tilby seg om det var et problem. Alle har ulike forutsetninger for å bli med i dette programmet. Under roingen så hadde feks  Kvammen utfordringer, og da var det Sanna som tok et tak. Syklingen klarte hun også helt fint. Det er vel hun også som står for minst av dramaet i gruppen virker det som.

Nordkapp synes jeg har fin dynamikk og tar ikke spillet så seriøst. De bruker mye tid på latter og er mer opptatt av samholdet. Det tror jeg de kommer langt med. 

I 71 er det faktisk en styrke for laget om man ikke forsøker å leke sterkere og bedre enn man er, og faktisk tar imot hjelp. Og på tidspunktet Sanna dro med seg 1 vinflaske i glass, så var hun lagets svakeste ledd. Hun måtte dyttes opp bakker, gikk saktest, og måtte få sekken båret av andre for å ikke sabotere fullstendig for laget. 
Nå har hun heldigvis fått skinne på andre områder senere. 
Men generelt er hun veldig passiv, og av dem som "bare er med på tur". Hun forventer i stor grad at noen andre tar kart og kompass, og tar avgjørelser. Og hun ville ikke ha robåt, så hun skulle ikke ro. (Men tok heldigvis tak når hun innså at Kvammen ikke ville få dem i mål på lenge.) 
Hun kan åpenbart mye mer enn hun virker villig til å bidra med. Sparer mest mulig på kreftene, kan det virke som.
Hun er nok mer med for opplevelsen enn for å vinne.

Mollebolle skrev (På 24.9.2025 den 7.50):

Mange "hater" Sanna, men jeg må si at Fladseth og Wergeland er de som irriterer meg mest. 

Sanna er som hun er, tar hun med en klype salt. Klarer ikke å bruke en kalori på henne.

Fladseth og Wergeland derimot, er så irriterende at jeg har lyst å mute tv'en. Fladseth skal "tøffe" seg hele tiden, og han finnes ikke morsom. Wergeland sin stemme gjør vondt i ørene. Sorry....dagens rant.

Sanna har bedret seg. Hun begynner å vise at hun har fine sider og ikke bare er "Nordmenn er dumme"-karakteren sin, som bare syter over hvor dumme resten av laget er. 

Henrik blir mer og mer slitsom. Morsomhetene hans blir mindre og mindre morsomme, og sytingen hans blir mer og mer irriterende. 
Han fremstår mer og mer som en sånn som trives best med å høre sin egen stemme hele tiden. 
Ble bare utrolig irritert på han når han gikk og proklamerte igjen og igjen "Jeg har fasiten, vi er ved feil kirke". Når de andre forsøkte å si at de skulle finne noen å spørre, så de kunne får veibeskrivelse til riktig kirke.

hege78 skrev (På 24.9.2025 den 8.38):

Dårligste sesongen i mine øyne, når det kommer til deltakere.

Delvis enig. 
For meg virker det nesten som om de har oppdaget at "karakterer" skaper engasjement. Men har glemt at de trenger mer enn 2-3 deltakere som faktisk fremstår som potensielle vinnere også. 
Ikke bare "Utlendingen som er redd for vann", og "Rotehuet" og "Han morsomme" og "Han provoserende" og "Hun ubesluttsomme" og "Influenseren som ikke klarer noen ting". 
Alle kan ikke være en karakter og en "snakkis". 

Men for meg har en del av deltakerne vokst litt på meg. Jeg tar meg i å huske hvorfor jeg synes Mayoo er en fin person. (Han er den du vil ha med deg hvis du må spørre noen om hjelp. Han er jo så enormt takknemlig for alt.) Til tross for at han oftest tas med i sånt for å vise hvor dårlig de som trener for å se bra ut klarer seg i slike situasjoner. (Og fordi han har en tendens til å si dumme ting på TV.) 
Lilleheie er og blir et likandes rotehue. 
Og når selv Daniel Kvammen og Sanna begynner å vokse på meg, så er det kanskje ikke så verst likevel. 

Får bare håpe vi blir kvitt Fladseth snart. Det er grenser for hvor mye mer som kan tynes ut av han nå. Han er ferdig med å være morsom.

_Maddie_ skrev (På 26.9.2025 den 18.15):

Indiran: Hvorfor med når ikke kan svømme, ikke takler mye. 

Sanna: Når hin begynner med Øst-Europa og ser til alle goder de ikke har som er Vest-Europa. Spar meg for analysene. 

Det var da ikke det Sanna sa. Hun sammenlignet det med Tyskland da det var delt. (Altså mens Berlinmuren sto.) Og at Øst-tyskerne i den kommunistiske delen, så over til vest-tyskerne i den vestlige delen, og så alle godene de hadde, som de selv ikke hadde tilgang på. 
Jeg synes faktisk det var en veldig fin sammenligning. Men om hun er så "komfortmenneske" så burde hun jo ikke takket ja til 71, der en del av konseptet er å bo i telt og gå på do i skogen.

• Liker 7
Skrevet
Susan Sto Helit skrev (9 timer siden):

Jeg husker ikke han som en som utmerket seg veldig negativt i Kompani Lauritzen. Dvs. jeg husket ikke engang at han har vært med, før det ble skrevet her. Mulig han var irriterende der, men jeg synes faktisk han kommer seg nå, i 71. 
Det var jo fint at han tok initiativ til å skvære opp med Susanne i fyret der, og jeg synes på mange måter det virket som om han ønsket å ta mer ansvar og bidra mer til styringen tidligere, men forsøkte å holde freden i gruppa ved å holde seg unna når det ble mye frem og tilbake. 

Enig. Sanna fremsto som helt håpløs de første episodene. Ingen selvinnsikt, og mye "rollespill". Masse sutring, til tross for at hun var den dårligste på laget, og den som trengte mest hjelp. 

I 71 er det faktisk en styrke for laget om man ikke forsøker å leke sterkere og bedre enn man er, og faktisk tar imot hjelp. Og på tidspunktet Sanna dro med seg 1 vinflaske i glass, så var hun lagets svakeste ledd. Hun måtte dyttes opp bakker, gikk saktest, og måtte få sekken båret av andre for å ikke sabotere fullstendig for laget. 
Nå har hun heldigvis fått skinne på andre områder senere. 
Men generelt er hun veldig passiv, og av dem som "bare er med på tur". Hun forventer i stor grad at noen andre tar kart og kompass, og tar avgjørelser. Og hun ville ikke ha robåt, så hun skulle ikke ro. (Men tok heldigvis tak når hun innså at Kvammen ikke ville få dem i mål på lenge.) 
Hun kan åpenbart mye mer enn hun virker villig til å bidra med. Sparer mest mulig på kreftene, kan det virke som.
Hun er nok mer med for opplevelsen enn for å vinne.

Sanna har bedret seg. Hun begynner å vise at hun har fine sider og ikke bare er "Nordmenn er dumme"-karakteren sin, som bare syter over hvor dumme resten av laget er. 

Henrik blir mer og mer slitsom. Morsomhetene hans blir mindre og mindre morsomme, og sytingen hans blir mer og mer irriterende. 
Han fremstår mer og mer som en sånn som trives best med å høre sin egen stemme hele tiden. 
Ble bare utrolig irritert på han når han gikk og proklamerte igjen og igjen "Jeg har fasiten, vi er ved feil kirke". Når de andre forsøkte å si at de skulle finne noen å spørre, så de kunne får veibeskrivelse til riktig kirke.

Delvis enig. 
For meg virker det nesten som om de har oppdaget at "karakterer" skaper engasjement. Men har glemt at de trenger mer enn 2-3 deltakere som faktisk fremstår som potensielle vinnere også. 
Ikke bare "Utlendingen som er redd for vann", og "Rotehuet" og "Han morsomme" og "Han provoserende" og "Hun ubesluttsomme" og "Influenseren som ikke klarer noen ting". 
Alle kan ikke være en karakter og en "snakkis". 

Men for meg har en del av deltakerne vokst litt på meg. Jeg tar meg i å huske hvorfor jeg synes Mayoo er en fin person. (Han er den du vil ha med deg hvis du må spørre noen om hjelp. Han er jo så enormt takknemlig for alt.) Til tross for at han oftest tas med i sånt for å vise hvor dårlig de som trener for å se bra ut klarer seg i slike situasjoner. (Og fordi han har en tendens til å si dumme ting på TV.) 
Lilleheie er og blir et likandes rotehue. 
Og når selv Daniel Kvammen og Sanna begynner å vokse på meg, så er det kanskje ikke så verst likevel. 

Får bare håpe vi blir kvitt Fladseth snart. Det er grenser for hvor mye mer som kan tynes ut av han nå. Han er ferdig med å være morsom.

Det var da ikke det Sanna sa. Hun sammenlignet det med Tyskland da det var delt. (Altså mens Berlinmuren sto.) Og at Øst-tyskerne i den kommunistiske delen, så over til vest-tyskerne i den vestlige delen, og så alle godene de hadde, som de selv ikke hadde tilgang på. 
Jeg synes faktisk det var en veldig fin sammenligning. Men om hun er så "komfortmenneske" så burde hun jo ikke takket ja til 71, der en del av konseptet er å bo i telt og gå på do i skogen.

Ok, siterte ikke korrekt, men likevel lei av at hun setter seg selv utenfor og er mer observatør i sosialantropologisk prosjekt enn deltager i en konkurranse.  Det har riktignok kommet seg. 

Skrevet

Jeg liker Mayoo. Han gjør seg ikke bedre enn han er, og snakker ikke ned de andre. Han prøver å hjelpe der han føler at han kan.

Han er en typisk «sterk-på-gymmen», som viser seg å ikke være så sterk i det virkelige liv. Men han fremstår snill, og det teller mye i min bok.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg klarer ikke annet enn å le av Daniel, sjeldent jeg har sett noen være så passiv aggressiv, som om han virkelig prøver å smile og være glad hele veien men så ser du i øyene hans at han holder på å klikke. 

• Liker 7
Skrevet
FruRosa skrev (8 timer siden):

Jeg liker Mayoo. Han gjør seg ikke bedre enn han er, og snakker ikke ned de andre. Han prøver å hjelpe der han føler at han kan.

Han er en typisk «sterk-på-gymmen», som viser seg å ikke være så sterk i det virkelige liv. Men han fremstår snill, og det teller mye i min bok.

Enig! Og han vet det med «sterk på gymmen» også, han kommenterte det selv i første episode. Han virker genuint sympatisk og fin. Tenker de livsvalgene han har tatt i det siste også viser det. Fått seg «ekte jobb» i stedet for å melke «influenserkjendis» maks, og også hvor han har valgt å jobbe. Tror han er veldig flink med ungdommene. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg orker ikke Sanna og spoler over hver eneste gang hun er i fokus. Hun ødelegger mye av årets program, selv om hun har moderert seg kraftig. 

Ingrid og Håvard er mine favoritter, selv om ingen av dem nok vinner.

‘De sier det er er eventyr. Det er ikke det, det er et helvete’ må være årets tv-øyeblikk. 

• Liker 2
Skrevet

Liker deltakerne i år. Har sett noen reels av Jenny feks. Tenkte at dette blir en forferdelig sesong, pga henne og Sanna.

men hun imponerte med sykkeletappen(e). Tenk så mye det krevde å sette seg på den sykkelen etter å ha trodd at de endelig er i mål, og innser at de er ved feil kirke! 

Sanna har vært som forventet. Opptatt av å dytte sitt eget narrativ på andre😅

• Liker 8
Skrevet
Hallepalle2 skrev (10 timer siden):

Jeg orker ikke Sanna og spoler over hver eneste gang hun er i fokus. Hun ødelegger mye av årets program, selv om hun har moderert seg kraftig. 

Ingrid og Håvard er mine favoritter, selv om ingen av dem nok vinner.

‘De sier det er er eventyr. Det er ikke det, det er et helvete’ må være årets tv-øyeblikk. 

Og etter dagens episode ble jeg litt mett av Ingrid. Det blir for mye hodeløs roping 🙈

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Lunabelle skrev (På 30.9.2025 den 9.24):

Og etter dagens episode ble jeg litt mett av Ingrid. Det blir for mye hodeløs roping 🙈

Huff ja, den paniske og aggressive «Er du trønder» hylingen, og det som nærmest lignet rent overfall av intetanende forbipasserende, var direkte pinlig å være vitne til. Det var tydelig at mange ble «caught off guard» og fant det ubehagelig. Hva med å roe ned, kort presentere hvem de er, at de er i en rebuskonkurranse og trenger hjelp. Det hadde ikke trengt å ta mer enn et halvt minutt maks, tenker da jeg. Tror ikke det hadde blitt utslagsgivende. Heller motsatt. Desperasjon og kaos kan sikker være like forsinkende, om ikke mer.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...