AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Del Skrevet 18 timer siden Har det så vondt inni meg. Har ikke lyst å fortelle dette til noen. Jag skammer meg, samtidig som jeg ikke vil legen min skal inskranke medisinen min. Ìmovane, solbril og qutapine Går på disse fast. Men det er vel det som må skje nå som jeg nylig har tilegnet alkohol problemer? Anonymkode: bdadf...e48 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Det er en samtale du må ta med legen. Anonymkode: 8f360...851 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Ta det opp med legen din. Ønsker deg lykke til ❤️ Anonymkode: a8857...fee 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjarmør Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Hei. Jeg har vært i nesten samme situasjon. Jeg var innlagt i 12 måneder for alkohol. Mitt beste råd er å ta den samtalen med legen, og de medisinene du går på vil du få tilbake når du er på dps, de må bare se at du gjør en endring så får du beholde medisinene. Men legg frem alle bekymringene dine for legen, fortell det samme du har gjort her. Jeg lover deg at du har ingenting å tape på å oppsøke hjelp ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Har det så vondt inni meg. Har ikke lyst å fortelle dette til noen. Jag skammer meg, samtidig som jeg ikke vil legen min skal inskranke medisinen min. Ìmovane, solbril og qutapine Går på disse fast. Men det er vel det som må skje nå som jeg nylig har tilegnet alkohol problemer? Anonymkode: bdadf...e48 Dette er en livsfarlig kombo og duk kan i verste fall dø ved å kombinere så sterke medisiner med alkohol. Oppsøk legen snarest for hjelp! Det er ingen skam å oppsøke hjelp. Det er verre å la være å oppsøke hjelp fordi du er skamfull og redd for å bli satt av vanedannende medisin, og ende opp med å dø i stedet. Endret 17 timer siden av Grüner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catch22 Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Har det så vondt inni meg. Har ikke lyst å fortelle dette til noen. Jag skammer meg, samtidig som jeg ikke vil legen min skal inskranke medisinen min. Ìmovane, solbril og qutapine Går på disse fast. Men det er vel det som må skje nå som jeg nylig har tilegnet alkohol problemer? Anonymkode: bdadf...e48 Du er jo allerede på riktig vei. Bare det å innrømme dette, først og fremst for deg selv, er et viktig skritt i riktig retning. Jeg tror ikke legen om han/hun er forståelsesfull og flink vil gå på medisinene, men det forutsetter kanskje at du i første omgang er villig til å kutte alkoholen, og det er du jo hvis du tar skrittet til å snakke med legen? Der trenger du nok legens hjelp. Kanskje vil en innleggelse og behandling være nødvendig, men en livstilsendring vil i hvert fall være nødvendig om du skal få et bedre liv. Uansett er sannsynligvis alkoholen her verst og legen kan ikke ta bort vanedannende medisiner sånn uten videre. Du må i såfall nedtrappes, men Sobril er faktisk en tablett som ofte gis for å kutte alkohol, altså mot abstinenser, angst osv. Det at du vil få søvnproblemer forsvarer Imovane og det at du bruker Qutapine er kanskje en nødvendighet. Problemet er at disse medisinene kan forsterke virkningen av alkohol og omvendt. Ikke så mye hvis inntaket av det ene er lite, som medisinen Qutapine. Sobril har du mindre behov for når du drikker sprit vil jeg tro. Noe må du i hvert fall gjøre og det å snakke med legen er nok ikke dumt. Stoler du ikke på vedkommende så bytt lege. Fastlege kan man bytte to ganger i året. Uansett ønsker jeg deg lykke til. Endret 16 timer siden av Catch22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har det så vondt inni meg. Har ikke lyst å fortelle dette til noen. Jag skammer meg, samtidig som jeg ikke vil legen min skal inskranke medisinen min. Ìmovane, solbril og qutapine Går på disse fast. Men det er vel det som må skje nå som jeg nylig har tilegnet alkohol problemer? Anonymkode: bdadf...e48 Du skriver på forumet, ergo forstår du at det du gjør er å nærmere deg graven din med stormskritt. Mange nok har for sent forstått at de ødelegger kroppene sine med den coktailen av dop du trykker i deg. Søk hjelp, kom deg på avrusing, før Dete r for sent. Hva prøver du å ruse deg bort fra? Hvilke traumer er det du ikke vil se i øynene at du har? Kork flasken og slutt å kjøpe nytt, i det minste. Anonymkode: 0e553...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Dette må du ta opp med legen din. Lykke til ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Håper ikke du kjører bil. Anonymkode: a49c3...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlending90 Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Hvis du ikke vil gå til legen din, kan du jo sjekke om det finner AA i nærheten av deg og gå på et møte. Der møter du folk som er i en liknende situasjon og som ikke vil dømme deg. Lykke til ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden https://www.siv.no/kliniske-studier/ebehandling-alkohol/ Anonymkode: 11dcf...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): https://www.siv.no/kliniske-studier/ebehandling-alkohol/ Anonymkode: 11dcf...a12 Dette kan være et godt alternativ! Jeg ville ikke gått til legen før absolutt alle andre ting er prøvd. Må du så må du, men prøv alt du kan å hjelpe deg selv først, oppsøk AA, gå i e-behamdling etc. lykke til! Anonymkode: 56838...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Du er alkoholiker. Hvis du har lyst til å fortsette å leve et normalt liv, oppsøker du hjelp nå og tar ansvar for avhengigheten din. Anonymkode: cab6d...67b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er alkoholiker. Hvis du har lyst til å fortsette å leve et normalt liv, oppsøker du hjelp nå og tar ansvar for avhengigheten din. Anonymkode: cab6d...67b Man kaller ikke folk alkoholikere lenger, ingen ER sykdommen sin. Hun har en alkoholavhengighet Anonymkode: 56838...76f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, Matas, moderator. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg