Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, har du fått Ørjan B som leder, eller? 

Anonymkode: 86001...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå kommer du jo med helt nye opplysninger som snur hele saken.

Men ja, det å varsle går ofte ut over den som varsler og ikke den som blir varslet om. Spør heller deg selv hvorfor du er en som blir snakket til på denne måten, hvorfor du ikke sier at han skal holde munn. Det kan lett virke som det er deg som legger opp til det, hvis du aldri har sagt kutt ut. 

Fordi du skrev om meg, og dette gjelder ikke meg. 

Anonymkode: 796fd...557

Du må være en mann. Skjønner ikke hvorfor offeret skal klandres? Du bruker samme argument som noen gjør når de forsvarer en voldtektsmann.

Denne leder er et svin som må stoppes. Når man får slike kommentarer blir man oftest så sjokkert og paff at man blir helt stum. Uansett om man klarer å si til lederen å stoppe å griseprate så går han videre til neste offer. Mange her inne har vært ut for seksuell trakassering, av arbeidskollegaer, ledere, ute på byen, av familie, slekt, partners og venner. Ingen rotter seg sammen for å ta noen. Men kvinner har ett fellesskap i at alt for mange har opplevd sexuell trakassering. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Amy71 skrev (4 timer siden):

Du må være en mann. Skjønner ikke hvorfor offeret skal klandres? Du bruker samme argument som noen gjør når de forsvarer en voldtektsmann.

Denne leder er et svin som må stoppes. Når man får slike kommentarer blir man oftest så sjokkert og paff at man blir helt stum. Uansett om man klarer å si til lederen å stoppe å griseprate så går han videre til neste offer. Mange her inne har vært ut for seksuell trakassering, av arbeidskollegaer, ledere, ute på byen, av familie, slekt, partners og venner. Ingen rotter seg sammen for å ta noen. Men kvinner har ett fellesskap i at alt for mange har opplevd sexuell trakassering. 

Jeg er ikke mann, nei. Har bare vært i arbeidslivet og samfunnslivet lenge nok til å se hva som skjer med varslerne.

Det er ikke et pent syn, for å si det slik. Det er en grunn til at fagforeningene anbefaler mennesker å ikke varsle - med mindre de føler de må. 

De blir fratatt arbeidsoppgaver, får ikke spennende oppgaver, kan se langt etter lønnsøkning, forfremmelser, ferie når de ønsker det, andre goder. De blir ledd av, latterliggjort, frosset ut.

Ikke rettferdig, sier du?

Nei, men du kan finne en annen jobb, svarer de.

Og de har rett. Du har lovfestet rett til å slippe trakassering. Men du har ingen lovfestet rett til å bli dullet med, eller være godt likt, eller få spennende oppgaver. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke mann, nei. Har bare vært i arbeidslivet og samfunnslivet lenge nok til å se hva som skjer med varslerne.

Det er ikke et pent syn, for å si det slik. Det er en grunn til at fagforeningene anbefaler mennesker å ikke varsle - med mindre de føler de må. 

De blir fratatt arbeidsoppgaver, får ikke spennende oppgaver, kan se langt etter lønnsøkning, forfremmelser, ferie når de ønsker det, andre goder. De blir ledd av, latterliggjort, frosset ut.

Ikke rettferdig, sier du?

Nei, men du kan finne en annen jobb, svarer de.

Og de har rett. Du har lovfestet rett til å slippe trakassering. Men du har ingen lovfestet rett til å bli dullet med, eller være godt likt, eller få spennende oppgaver. 

Men du sitter å støtter oppunder denne holdningen.. 

Slike som deg gjør og oppfordrer færre til å varsle. 

Skal man alltid bare gi opp og finne seg en ny jobb? 

Vi må faktisk tørre å si ifra uten å forvente represalier. 

Jeg har selv en høyere stilling i dette firmaet, skal jeg bare fordi jeg er kvinne bare godta at menn skal herske og holde på som dem vil? Da vil jeg heller gå som et godt eksempel på at man ikke skal finne seg i all slags dritt. 

Anonymkode: 26e2e...ff0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en retard av en mann. Er du sikker på at han er normalt fungerende, ingen vanlige folk oppfører seg sånn - særlig etter tilsnakk mange ganger av ulike personer som du skriver.  Tror ikke jeg hadde orket å ha han som sjef, hvis varselet ditt ikke virker.

Anonymkode: 1e43d...c6e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 3.54):

Absolutt ikke. Seksuell trakassering og varsling er begge veldig negative ting for et miljø. Normale voksne mennesker klarer å snakke med hverandre og oppføre seg, uten verken å trakassere eller varsle. Når ledelsen må inn i bildet så betyr det at ingen av partene er voksne nok til å klare dette. Det er rene barnehagen. 

Dette er jo bare umodent tul!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 4.05):

Nei.

Men som sagt, jeg melder meg ut av denne tråden. Når man ikke en gang ‘klarer’ å skrive de vesentligste opplysninger i HI, så legges det opp til drama. 

Det du skrev virket ganske generelt, så jeg synes ikke du kan skylde det på en dårlig HI... 

Så er jo ingen synske, så da er det ikke altid så lett å forutse hva som er relevant informasjon heller. Så forstår ikke denne besetelsen av at absolut all informasjon skal med. Samtidig gider ikke folk lese om det blir for langt.... 

Endret av Pippi Lotta
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 17.18):

Herregud for en retard av en mann. Er du sikker på at han er normalt fungerende, ingen vanlige folk oppfører seg sånn - særlig etter tilsnakk mange ganger av ulike personer som du skriver.  Tror ikke jeg hadde orket å ha han som sjef, hvis varselet ditt ikke virker.

Anonymkode: 1e43d...c6e

Ja, han klarer ikke å oppføre seg. Han skriker og kjefter på dem under seg og har da denne ekle fremtoningen i tillegg. 

Jeg kommer ikke til å klare å jobbe under han uansett. Men tenker varslingen er på sin plass. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kommer ikke til å klare å jobbe under han uansett. Men tenker varslingen er på sin plass. 

Kommer du til å søke på andre jobber? Tror jeg hadde gjort det, selv om det er han som bør slutte, ikke du.

Anonymkode: 8cad5...5f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kommer du til å søke på andre jobber? Tror jeg hadde gjort det, selv om det er han som bør slutte, ikke du.

Anonymkode: 8cad5...5f5

Jeg kommer nok til å måtte se meg etter noe annet. 

Nå vet jeg fortsatt ikke hvordan enden på visa er mtp denne saken. 

Den er nå sendt og mottatt høyere opp i systemet, hans leder er informert. 
HR er informert og dem skal nå drøfte dette med hans leder. 

Etter hva jeg har forstått/merket er ikke han informert/ blitt konfrontert med saken enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...