Gå til innhold

Ny leder - sextrakassering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må ha bevis, ord mot ord blir veldig vanskelig for deg. Har du evt vitner? Ellers, for en drittmann.

Anonymkode: 232a7...57e

Jeg har vitner, han snakker sånn foran alle på jobb.. Jeg er nå kun den eneste kvinnen igjen på plassen. 

Anonymkode: 26e2e...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vitner, han snakker sånn foran alle på jobb.. Jeg er nå kun den eneste kvinnen igjen på plassen. 

Du fortalte ingen relevante opplysninger i HI, og så drypper du bare mer og mer etterhvert som man svarer.

Det dramaet der gidder ikke jeg mer. 

Anonymkode: 796fd...557

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy71 skrev (30 minutter siden):

Kjempebra gjort👏 Jeg aner ikke hva konsekvensene for han blir men jeg håper at han får sparken. Det bør du ikke ha dårlig samvittighet for. Du er en modig varsler og ikke en rotte sommoen Husk å snakk med tillitsvalgt/hovedtillitsvalgt og ikke møt opp på evt møter uten de. Ta gjerne opptak på mobil, i smug, hvis det sies noe ufordelaktig om deg som er horribelt. Lykke til!

Tusen takk. 

Dette har holdt på i flere år. Han har alltid vært leder, bare ikke min så har sluppet å forholde meg til han på det planet.. Derfor latt det gå. 
men merker at det blir noe helt annerledes nå. 

Hver matpause gauler han ut om sex og tanker og diverse.. Så drøyt at min tidligere kollega har måtte avbryte og  gått fra lunsjen flau. 

Nå er jeg eneste kvinnen igjen… Men flere av dem andre har også bemerket seg dette og prøvd å tatt en prat med han. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt ikke. Seksuell trakassering og varsling er begge veldig negative ting for et miljø. Normale voksne mennesker klarer å snakke med hverandre og oppføre seg, uten verken å trakassere eller varsle. Når ledelsen må inn i bildet så betyr det at ingen av partene er voksne nok til å klare dette. Det er rene barnehagen. 

Du kan ikke likestille en leder som trakasserer sine ansatte med de som han trakasserer når det gjelder ansvar? Om man varsler betyr det at man har lest code of conduct og følger den. Man må tåle en tur på teppet om man ikke følger reglene.   

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke likestille en leder som trakasserer sine ansatte med de som han trakasserer når det gjelder ansvar? Om man varsler betyr det at man har lest code of conduct og følger den. Man må tåle en tur på teppet om man ikke følger reglene.   

Nei.

Men som sagt, jeg melder meg ut av denne tråden. Når man ikke en gang ‘klarer’ å skrive de vesentligste opplysninger i HI, så legges det opp til drama. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, jeg har selv hatt en leder som sa slike ting til meg. Sa til han at det kunne han ikke, så da sluttet han med det.

Hadde jeg varslet, så hadde det vært meg det gikk ut over. Ingen arbeidsgiver ønsket seg skjøre arbeidstakere som sutrer og inntar offerrollen, som sender varsler fremfor å si fra med helt vanlige norske ord.

Og akkurat det skulle jeg ønske flere unge damer forsto. Men det ser ut til at man i stedet hausser hverandre opp til det motsatte. De som tror at det er lurt å sende varsel i denne saken her, eller som håper mannen får sparken, kan jo ikke ha vært en eneste dag i normalt arbeidsliv. 

Flere har prøvd å snakke med han og si ifra. Han har flere varsler inne på seg nå. Og har måtte vike i andre lederstillinger tidligere pga oppførsel. 

Jeg er ikke en som er skjør, jeg har stått i denne jobben lenge. Gjort en bra jobb. Men hvorfor skal han ha rett til å komme med slike kommentarer, blikk og udregelig oppførsel hver dag? 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Men som sagt, jeg melder meg ut av denne tråden. Når man ikke en gang ‘klarer’ å skrive de vesentligste opplysninger i HI, så legges det opp til drama. 

Det er ditt valg. 
jeg var trøtt når jeg skrev dette og glemte dessverre å legge til alt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Absolutt ikke. Seksuell trakassering og varsling er begge veldig negative ting for et miljø. Normale voksne mennesker klarer å snakke med hverandre og oppføre seg, uten verken å trakassere eller varsle. Når ledelsen må inn i bildet så betyr det at ingen av partene er voksne nok til å klare dette. Det er rene barnehagen. 

Her har det blitt prøvd med dialog. Han gir seg ikke. Flere har snakket til han og han har fått advarsel tidligere. 

Her er det han som er problemet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ditt valg. 
jeg var trøtt når jeg skrev dette og glemte dessverre å legge til alt. 

Er jo greit å vente med å lage en tråd til man orker å gi nødvendig informasjon. Husk at folk bruker tid på å svare på tråden din, og når det ikke er gitt nødvendig informasjon så bruker andre av tiden sin på feil grunnlag. 

Anonymkode: 537ba...652

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo greit å vente med å lage en tråd til man orker å gi nødvendig informasjon. Husk at folk bruker tid på å svare på tråden din, og når det ikke er gitt nødvendig informasjon så bruker andre av tiden sin på feil grunnlag. 

Ser den og det er beklagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg forstår ikke hva som ble lagt til som endret hele situasjonen? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegget ditt er uforståelig, og det fører til at du ikke blir tatt alvorlig. Men ellers er trakassering selvfølgelig aldri greit. Bra hvis dine mannlige kollegaer kan stramme opp sjefen. Hold deg inne med de gode folka på jobb, eller finn annet arbeid. 

Anonymkode: 89162...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der godt noen tør å si fra. Fryktkulturen i Norge er alt for stor. Sitter med en gigantisk grunn til varsling selv, mange kolleger som er enig men når alt kommer til at så er det kun jeg som tør å si noe. Da kommer man desverre ikke så langt. Jeg vet det treffer ledelsen selv om de ikke vil innse det. Det vises i eskaleringen av hersketeknikker.

Videreutviklingen skal jeg se langt etter på min arbeidsplass nå, men jeg står i det selv om det koster meg mye av psyken og helsen.

Det er litt spennende også å se de prøve å vippe meg av pinnen men samtidig grave seg selv dypere og dypere. Iallefall nå når jeg har fått nok.

Anonymkode: 7cb54...a06

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tar fullstendig feil her. Det er ikke arbeidstakeres oppgave og måtte tåle ubehageligheter som skyldes dårlig oppførsel for derfor å ta stilling til hvordan man best kan korrigere leder sin adferd. Varslingssystemer er til for å stoppe det og det skal være preventivt. 
At slike som deg aksepterer dette bidrar til opprettholdelse av ukulturen.

Hvor jævla vanskelig er det å oppføre seg på jobb? Du er virkelig oppdratt helt galt i arbeidslivet når du har vært nødt til å lære lederen din om grenser. Det ts beskriver i hovedinnlegget skal ingen måtte oppleve. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 timer siden):

Jeg forstår ikke hva som ble lagt til som endret hele situasjonen? 

Enig. Det var ingenting annet enn enn velvalgt misforståelse!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du fortalte ingen relevante opplysninger i HI, og så drypper du bare mer og mer etterhvert som man svarer.

Det dramaet der gidder ikke jeg mer. 

Det er ikke sant. Du får lese HI på nytt. Det er du som kommer med urettmessig kritikk og forslag til løsninger som rammer ts mer enn lederen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva vet vel du om at han er en drittmann? Det er han som sier at de ikke kan ha sex. Det kan like gjerne være at trådstarter er skuffet og nå vil hun hevne seg. 

Du er veldig engasjert i denne tråden... Du svarer ut enhver kommentar som om du tar det personlig. Er du selv en av disse uønskede søppelmannfolka som oppfører seg ekkelt mot kvinner? Du forsvarer jo seksuell trakassering her. 

Hvorfor er du på kvinneguiden når du hater kvinner slik? Det er jo du som oppsøker kvinner her, og som virker hevngjerrig. Blir du avvist av alle i virkeligheten og? Det er i så fall din egen skyld. Det lyser mislykket drittsekk av deg lang vei. Verden hadde vært så mye bedre uten slike menn... 

Anonymkode: 0f819...293

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har dere reflektert over at folk ikke alltid vil bli gjenkjent? 

Det TS skriver i hovedinnlegget er alvorlig nok.

Anonymkode: b3e3c...850

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...