Gå til innhold

The Handmaid’s tale - siste sesong!

Anbefalte innlegg

murray skrev (25 minutter siden):

Jeg også. Følte de bare røsket sammen noe for å avslutte serien.

Nick ble bad-guy på to episoder

Nick var jo i prinsippet bad-guy hele serien. Han var Eye, og ble tross alt en commander. Indirekte støttet han regimet hele tiden, selv om han forelsket seg i June. Og når alt kom til alt så måtte han til slutt ta et valg, og valgte regimet. 
En kompleks karakter, som viser at alt er ikke svart-hvitt. Han hadde jo et liv i Gilead (som commander) utenom forholdet til June, som aldri ble vist. 

Anonymkode: 48630...831

• Liker 5

Fortsetter under...

Sol79 skrev (7 timer siden):

Det skjedde egentlig ingenting. Skikkelig antiklimaks etter forrige episode. Jeg var så spent at jeg stod opp tidlig og så episoden  før jobb. Og så ble det tidenes nedtur. 

Det var noen små og gledelige lyspunkter, men det var mye mye mye stillegående 'handling', og når omtrent halve episoden må fylles med filmmusikk for at vi ikke skal sovne, og det er det eneste som skjer; at noe kommer inn i ørene, så begynte jeg å få nok. Tvang meg å se ut episoden.

Nå har jeg sett siste episode!!😭😭

Jeg forstår ikke at dere ikke likte slutten! Hvilke forventninger/ønsker hadde dere?

For meg var det riktig slutt. Hjerteskjærende og lavmelt. Oppsummering etter krigen. Veien videre.  Og henvisninger til 1. sesong.

«This used to be an ice cream store» - Da rant det over for meg 😭😭 Og den «sørge-veggen». 

Og hvordan slutten var lik slutten av aller første episode. Men da sa hun «My name is June Osbourne», nå sa hun «My name is Offred». Synes hun skulle fortsatt med «…and this is the Handmaids tale». Det er jo hennes bok vi har sett 🥹

• Liker 4
  • Hjerte 1
Kati skrev (35 minutter siden):

Nå har jeg sett siste episode!!😭😭

Jeg forstår ikke at dere ikke likte slutten! Hvilke forventninger/ønsker hadde dere?

For meg var det riktig slutt. Hjerteskjærende og lavmelt. Oppsummering etter krigen. Veien videre.  Og henvisninger til 1. sesong.

«This used to be an ice cream store» - Da rant det over for meg 😭😭 Og den «sørge-veggen». 

Og hvordan slutten var lik slutten av aller første episode. Men da sa hun «My name is June Osbourne», nå sa hun «My name is Offred». Synes hun skulle fortsatt med «…and this is the Handmaids tale». Det er jo hennes bok vi har sett 🥹

Jeg er helt enig med deg! Gikk inn i siste episode med lave forventninger fordi jeg klarte å lese et innlegg her om at man var skuffet, men jeg synes det var helt riktig avslutning! Og hvordan episoden på så mange vis illustrerer at selv om man har fått tilbake frihet så vil man ha denne sorgen over det som aldri vil bli som før. 
jeg synes det var en helt riktig avrunding! Ikke spenning og action, men det vil jeg ikke ha i 66. og siste episode. Den må binde alt sammen, og det synes jeg den gjør.

Anonymkode: 6a3ce...55d

• Liker 5

Hvordan evner dere å se på denne serien? Har dere en voldtekts fetish? Fatter ikke at dere har mage og lyst til å se på den serien. Jeg bare forstår ikke hva dere finner «spennende» med å se på voldtekt

Anonymkode: db44d...918

Annonse

Skikkelig skuffet over slutten her også. Det ble et antiklimaks rett og slett. Lite som skjedde. Ønsket å se hvordan det gikk med Hannah. Orker ikke se x antall sesonger til av en spin-off serie for å finne ut det. Synes det har dratt langt nok ut allerede. Denne serien hadde fortjent en bedre avslutning. 

Anonymkode: 3b941...e63

• Liker 4
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skikkelig skuffet over slutten her også. Det ble et antiklimaks rett og slett. Lite som skjedde. Ønsket å se hvordan det gikk med Hannah. Orker ikke se x antall sesonger til av en spin-off serie for å finne ut det. Synes det har dratt langt nok ut allerede. Denne serien hadde fortjent en bedre avslutning. 

Les bok to så finner du det ut ☺️

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nick var jo i prinsippet bad-guy hele serien. Han var Eye, og ble tross alt en commander. Indirekte støttet han regimet hele tiden, selv om han forelsket seg i June. Og når alt kom til alt så måtte han til slutt ta et valg, og valgte regimet. 
En kompleks karakter, som viser at alt er ikke svart-hvitt. Han hadde jo et liv i Gilead (som commander) utenom forholdet til June, som aldri ble vist. 

Anonymkode: 48630...831

Og som Serena sa: "hadde han trodd at han hadde et valg, så hadde han valgt June"

Anonymkode: 10666...c60

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kan du legge det i spoiler hva som skjer med Hannah i bok 2?

Anonymkode: dcba8...2fa

Spoiler

Hannah jobber aktivt mot regimet og blir reddet ut i siste liten. Jeg liker godt å lese fra tante Lydias side. 

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja, denne serien ble langtekkelig. Jeg har sett i fire år, men har hørt at hele serien gikk fra 2017-2025. Jeg synes de første sesongene var de absolutt beste, men det ble enklere å følge med de siste sesongene, med mindre tortur.

Vil gjerne legge til at det er forståelig at enkelte ikke skjønner hvordan vi «evner å se denne serien.» Jeg synes vel det er en viktig serie, spesielt siden Vesten står overfor sammensatte utfordringer fra høyreradikale krefter. Til tider, så må jeg innrømme at jeg nesten følte meg litt som en masochist som fulgte med på denne serien. Jeg måtte etter en stund spole fremover for å unngå den verste torturen. Det ble alt for vondt å se på.

Når det er sagt, så er vel June den verste masochisten, med alle hennes «frem og tilbake» oppdrag. Det ble etter hvert slitsomt å forholde seg til. 4 sesonger hadde sikkert holdt for meg.

Annonse

Meh, helt grei avslutning, men nå kjente jeg at det var på tide at serien tok slutt. Forrige sesong var utrolig kjedelig, mens denne sesongen plukket seg litt opp mot slutten. Episode 9 var ironisk nok bedre enn siste episode.

Anonymkode: 90777...456

Synes faktisk det hadde vært bedre om de sluttet med episode 9. Ble et stort antiklimaks, samtidig som litt vel mye happy endings, med ice-cream-damen, Lydia som plutselig er helgen, og både Janine og datteren der på slutten også.

Men ok, de ville vel samle veldig mange tråder. De første tre sesongene var knall, men vanskelig å se på til tider.

Spoiler

Anonymkode: 4be83...a34

• Liker 1
Annonse

Jeg må være en av de få som likte slutten. Det er liksom ikke noe happy ending i så måte, men man får noen små drypp av lykkelige gjenforeninger. Alt i alt så har det vært en veldig bra, men skremmende serie. Men alle ting har en ende så det er egentlig bra de avsluttet nå. Egentlig kunne man stoppet på episode 9 og droppet episode 10 da, men men det er meg :)

Det er en dystopisk fortelling, ikke disney med happy ending. Ikke amerikansk action film der alt skjer i løpet av to timer.

Kampen fortsetter. 

ps. Det kommer en sequell, the testament. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...