Gå til innhold

Hvorfor skal menn som mister håret på død og liv ta bort alt?

Majer

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange kvinner som farger håret med en gang det begynner å bli grått? 

Anonymkode: 64e8b...41e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi det er sexy! Mannen min barberer hodet og han er hot som bare det. Han er faktisk mye finere uten hår enn med💗

Anonymkode: 53fde...da6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting jeg legger merke til er at menn som mister håret underveis i forhold ofte får beskjed om å bevare litt hår, mens det ønskes at single menn skal fjerne alt. Hvorfor den forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (9 timer siden):

Nå er jeg riktig nok ikke i den situasjonen selv, men jeg ser ikke logikken. Ingen ber kvinner med små pupper om å fjerne dem helt, overvektige om å legge på seg enda mer osv. Hvorfor blir det sett på som rart at menn mister håret når det uansett er noe som vil skje med flertallet av oss? 

Tja, mange menn tar vel hårtapet med fatning og fjerner like godt resten.

Kvinner, derimot, får gjerne helt panikk over hårtap og bruker formuer på parykker og all verdens hårstell og frisyrer for å skjule hårtapet. Vet ikke om det er noe bedre.

Anonymkode: d90e1...101

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som sier at de på død og liv skal det, men mange velger det fordi det er fint. Ingen hår gjør at man ikke tenker over det håret som mangler. Med måne legger man merke til det og man tenker kanskje at personen er eldre enn han er. Jeg er to unge kollegaer som begge barberer alt vekk pga måne og de ser begge “kule” ut. Det tror jeg ikke de ville gjort på sammen måte med kun litt hår. Men alle må jo bare gjøre det de har det best med. 

Anonymkode: 529ad...dc0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (15 minutter siden):

Og en annen ting jeg legger merke til er at menn som mister håret underveis i forhold ofte får beskjed om å bevare litt hår, mens det ønskes at single menn skal fjerne alt. Hvorfor den forskjellen?

Du må nesten spørre de.

Hvordan er det med deg da? Barberer du ansiktet? Hvorfor, hvorfor ikke?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen av dere som tenker dette skaper et ganske drøyt press? Det er helt greit med litt akne, å gå uten sminke, ha litt legghår osv. Det er jo naturlig. Ingen forventer at dette skal være plettfritt så hvorfor skal håret til menn være det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (4 minutter siden):

Ingen av dere som tenker dette skaper et ganske drøyt press? Det er helt greit med litt akne, å gå uten sminke, ha litt legghår osv. Det er jo naturlig. Ingen forventer at dette skal være plettfritt så hvorfor skal håret til menn være det?

Umulig å svare på noe man ikke er enig i. Du påstår at ting er på en måte jeg ikke opplever at de er, umulig å diskutere videre.

Blir som om jeg skal spørre deg hvorfor himmelen er rød. Den er ikke rød, den er blå. 

Jeg mener du tar feil i dine påstander og det du skriver er helt fjernt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (12 timer siden):

Nå er jeg riktig nok ikke i den situasjonen selv, men jeg ser ikke logikken. Ingen ber kvinner med små pupper om å fjerne dem helt, overvektige om å legge på seg enda mer osv. Hvorfor blir det sett på som rart at menn mister håret når det uansett er noe som vil skje med flertallet av oss? 

hvorfor skal folk med hår klippe seg?. er da mange med full hårvekst som også velger å fjerne alt. 

jeg er blant de som ikke har hår og jeg velger å fjerne alt da det ser bedre ut enn å se ut som en munk fra middelalderen

Anonymkode: f1eae...8d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Menn med hentehår, måne  eller krans ser 10 år eldre utt enn de egentlig er, hvis de ikke shaver hele skallen. 

Anonymkode: 09db8...323

Ikke alle da. Jeg syns feks ikke at prins William ser 10 år eldre ut enn hva han er. Tror det har mye med hvordan man generelt tar vare på seg selv. Selvfølgelig passer ikke alle i alle typer frisyrer. 

Anonymkode: 08683...35c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (18 minutter siden):

Jeg ser langt flere folk med tynt hår eller måne enn jeg ser folk med barbert hode. Du lager en kunstig problemstilling. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

"Får beskjed om" og "ønskes at"....hvorfor framstiller du menn som om de ikke er i stand til å bestemme dette selv?

Anonymkode: c8fb0...22d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ser mye bedre ut enn å late som en har hår

Anonymkode: c44b1...177

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (24 minutter siden):

Press? Dette er da frie valg de tar selv. Aldri i mitt 40 år lange liv har jeg hørt noen oppleve press til å fjerne håret. Men de fleste ønsker ikke langt pistrete hår på hodet, de fleste synes det ser bedre ut uten hår 

Anonymkode: c44b1...177

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...