Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå er jeg riktig nok ikke i den situasjonen selv, men jeg ser ikke logikken. Ingen ber kvinner med små pupper om å fjerne dem helt, overvektige om å legge på seg enda mer osv. Hvorfor blir det sett på som rart at menn mister håret når det uansett er noe som vil skje med flertallet av oss? 

Endret av Majer
Skriveleif
AnonymBruker
Skrevet

Ses det på som rart at menn mister håret? Jeg ser egentlig på det å klippe det helt kort/barbere som å omfavne hårtape, framfor å tviholde på en frisyre man ikke har hår til.

Anonymkode: 5f70f...03f

• Liker 18
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Er da ikke alle menn som gjør det

Anonymkode: f1c77...9f2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er vel ingen som sier at de må det, det er noe de ønsker selv. Fordi det som oftest ser mye bedre ut.

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi hentesveis gikk av moten for ...heldigvis mange år siden???

Anonymkode: 59712...c76

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du beholder det som ikke har falt ut, ser du ut som boomer eller eldre. Det er et generasjonsskille her.

Anonymkode: 98d53...3ad

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn med hentehår, måne  eller krans ser 10 år eldre utt enn de egentlig er, hvis de ikke shaver hele skallen. 

Anonymkode: 09db8...323

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du mener Zlatko Tripic og Gjermund Åsen ser bra ut med hhv flekkvis skallethet og hentesveis?

Anonymkode: 625e1...84e

Skrevet

Nå er det jo langt fra alle som fjerner alt, men det handler vel mest om at et halvskalla hode med en eller annen rar hårstil for å "redde" det som er igjen ser utrolig dumt ut, det er bedre å eie det at man ikke har hår på hodet enn å gå rundt å se ut som man er i konstant benektelse.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis man er i en situasjon der noe kanskje ikke er optimalt i henhold til A4-standarder, så bare ei det. Det er sjarmerende. Understrek framfor å prøve å skjule det, det funker ikke uansett. Gjelder overvekt, rynker og tynt hår.

Anonymkode: 334b1...7ff

Skrevet

Fordi det er mindre pent med hentesveis og noen få hårtuster på hodet, muligens?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For det er finere uten hår enn for lite hår? Det er ikke akkurat en enkel prosedyre å fjerne bryst og helsemessig er det ikke lurt å legge på seg mer.

Virker som du mener at ikke hår = stygt, små bryster= stygt og overvektig = stygt. Der er jeg ikke enig. Er ikke så opptatt av bryster siden jeg er kvinne, men kan ærlig si at jeg aldri har sett ei dame med små bryster og tenkt at de ikke er fine. Skallede, kraftige (overvektige menn) er noe av det kjekkeste jeg vet. Sleng på et skjegg og jeg er solgt😍

Anonymkode: 156bc...706

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg barberer alt med høvel. 

Jeg synes det ser bedre ut, og det gjør de fleste andre som kjenner meg også. Faktisk, synes jeg det ser helt jævlig ut når jeg ikke barberer hele. Barberer oftere på sommeren, fordi det er lett å bli solbrent, og det er vanskelig å ha på solkrem der det er hår.

Når det kommer til det estetiske, kan det sammenlignes med dårlig skjeggvekst. Noen med dårlig skjeggvekst barberer seg ikke, og det ser ikke så veldig bra ut. 

Endret av Meowmere
  • Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er finere på de fleste menn om de beholder håret, men klipper det kort heller enn lager hentesveis. Og jeg er en relativt ung dame.

For øvrig er det vel mer aktuelt at jenter forstørrer, heller en fjerner små bryster. Men jeg tror helt ærlig at det ikke er menn som skaper det presset, men kvinnen(e) selv. 

Anonymkode: a463f...0aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil si det er det rette valget for 95+ prosent av de.

Anonymkode: d57b1...8d2

• Liker 3
  • Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er rarere at med en gang de tar håret, må de anlegge skjegg. Liksom de må flytte hele greia ned 15 cm.

Ser omtrent ikke en skalla kar uten en eller annen form for skjegg og/eller bart.

Anonymkode: f0a9c...939

• Liker 3
Skrevet

Dette er veldig bakvendt. Spør heller om hvorfor de som er veldig tynne i håret skal tviholde på siste rest.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For det er finere uten hår enn for lite hår? Det er ikke akkurat en enkel prosedyre å fjerne bryst og helsemessig er det ikke lurt å legge på seg mer.

Virker som du mener at ikke hår = stygt, små bryster= stygt og overvektig = stygt. Der er jeg ikke enig. Er ikke så opptatt av bryster siden jeg er kvinne, men kan ærlig si at jeg aldri har sett ei dame med små bryster og tenkt at de ikke er fine. Skallede, kraftige (overvektige menn) er noe av det kjekkeste jeg vet. Sleng på et skjegg og jeg er solgt😍

Anonymkode: 156bc...706

Jeg liker som regel små bryster. Det er vel heller det med å måtte fjerne alt jeg reagerer på

En ting er hentesveis, men jeg føler det er de som barberer alt som skjuler hårtapet- ikke de som lar noe være igjen. Man eier jo hårtapet mer om man viser at det er flekker der? Synes det er rart noe som er så naturlig skal ses på som mindre attraktivt 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Majer skrev (3 timer siden):

Jeg liker som regel små bryster. Det er vel heller det med å måtte fjerne alt jeg reagerer på

En ting er hentesveis, men jeg føler det er de som barberer alt som skjuler hårtapet- ikke de som lar noe være igjen. Man eier jo hårtapet mer om man viser at det er flekker der? Synes det er rart noe som er så naturlig skal ses på som mindre attraktivt 

Akne er også naturlig, men det finnes likevel en trillion ulike antiakneprodukter.

Fett hår er også naturlig, men de fleste vasker håret når det ser fett ut.

Hår under armene og på bena er også naturlig, men 90% av alle kvinner fjerner dette.

Å være bleik er også naturlig, likevel soler nordmenn på seg hudkreft for å ha litt farge på kroppen på sommeren.

Dårlig ånde er også naturlig, men de fleste pusser tennene for å få friskere åndedrett om morgningen.

Osv.

Det er bare sånn det er.

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ser gamle ut når de har måne eller skallede flekker her og der. Syns godt voksne damer med ekstremt langt hår er like ulekkert. Håret vårt blir også tynnere og dess lengre håret er dess synligere er det at vi også blir tynnere i toppen. Ser helt grusomt ut. 

Anonymkode: 7176f...15b

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...