AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #1 Skrevet 20. mai 2025 Jeg ønsker å høre erfaringer fra flere med migrene.. La meg bare fortelle kjapt om min migrene. Har heldigvis migrene uten aura, har i gjennomsnitt 3-5 anfall i måneden. Går på forebyggende medisin, blodtrykksmedisin. Har perioder hvor jeg har det i flere dager og perioder hvor det kun er lette få anfall. Mai har vært en heftig måned for meg. Har innsett at migrenen plager meg mye mer utenom anfallene også, men det har jeg Ikke vært bevisst på siden jeg har tenkt det har vært noe annet. Symptomene mellom anfallene er ofte at jeg blir veldig sliten, dårlig konsentrasjon, generelt svekket hukommelse, og det «murrer» ofte i hodet veldig diskre. Etter en heftig periode med anfall men også at jeg har vært sliten ganske lenge etter. Jobber kommunalt og sitter mye på kontor, i tillegg til at jeg pendler. En dag med hjemmekontor som er en slags tilrettelegging for meg for å minske anfall. Det har hjulpet betraktelig. Jobben kan være stressende i perioder. I perioden jeg er i nå er jeg nesten ikke kapabel til å jobbe 100%, er ekstremt sliten etter arbeidsdagen og får lett murring i hodet av for mye stress og støy. Det trigger anfall. Jeg skal til legen om ei ukes tid, men er redd for å ikke bli tatt seriøst. Det jeg ønsker er en kort sykmelding, ikke 100% men for å komme til hektene. Føler ikke jeg har hentet meg ordentlig inn. Er i slutten av 20-årene og føler virkelig ikke jeg har noen grunn til å være sliten men jeg er det likevel… Hva er deres erfaring i møte med fastlegen, hvordan kan jeg legge det frem slik at det blir tatt seriøst Anonymkode: 1a148...894 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #2 Skrevet 20. mai 2025 TS: Ser nå at en annen tråd ang migrene ligger her, men hadde litt andre spørsmål. Det er altså ikke samme person. Følte for å skrive det. Anonymkode: 1a148...894
Kalevala Skrevet 22. mai 2025 #3 Skrevet 22. mai 2025 Hei. Skriv ut denne, fyll ut og ta med til legen din. https://hodepinenorge.no/skjemaer/hit-6/
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #5 Skrevet 22. mai 2025 Ja, før logg! Med alle symptomer og hvor plagsomme de er. Er de til hinder for vanlige, daglige gjøremål. Påvirker det søvn. Osv. Få med alt Anonymkode: 6b8b2...053 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #6 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 22.44): Symptomene mellom anfallene er ofte at jeg blir veldig sliten, dårlig konsentrasjon, generelt svekket hukommelse, og det «murrer» ofte i hodet veldig diskre. Etter en heftig periode med anfall men også at jeg har vært sliten ganske lenge etter. Anonymkode: 1a148...894 Dette er min migrene. Jeg har 15-25 anfall hver måned, hvor omkring halvparten er kraftige anfall. De kan vare flere dager, og ingen medisiner hjelper skikkelig. Bruker også forebyggende, Atacand. Jeg har såpass mye migrene at tilstanden mellom hvert anfall er kronisk utmattelse, dårlig konsentrasjon, svekket hukommelse, murring i hodet, sliter med å finne ord og å klare å uttale ord. Hjernen min har visnet bort de siste årene pga migrene. Jeg kjenner aldri på det å ikke ha vondt i hode lenger. Det er alltid en eller annen slags hodepine, kraftig eller bare slitsom. Jeg sa til legen at det var direkte hemmende. Jeg blir sengeliggende, iblant opptil 5 dager. Jeg fikk sykmelding (husker ikke hvor lenge, men var i hvert fall et par uker i + forlengelse pga behov). Jeg ble også henvist til nevrolog (ikke første ganga jeg blir henvist, men de tar meg alltid imot). Det finnes jo nye forebyggende medisiner, har du prøvd disse? Hør med legen om det kan være noe for deg. Legen vil sannsynligvis ha hodepinedagbok for tre måneder, så ikke vits å dra dit før du har det. Etter 20 i arbeidslivet med denne hodepinen (+ 10 år i barndommen/tenårene), så måtte jeg over på AAP. Jobber det jeg kan, men det er ustabilt for arbeidsgiver, og funker egentlig ikke i det hele tatt. Er nå i prosessen om å søke uføretrygd. Anonymkode: 3aaed...32c 3
Shy Guy Skrevet 23. mai 2025 #7 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er min migrene. Jeg har 15-25 anfall hver måned, hvor omkring halvparten er kraftige anfall. De kan vare flere dager, og ingen medisiner hjelper skikkelig. Bruker også forebyggende, Atacand. Jeg har såpass mye migrene at tilstanden mellom hvert anfall er kronisk utmattelse, dårlig konsentrasjon, svekket hukommelse, murring i hodet, sliter med å finne ord og å klare å uttale ord. Hjernen min har visnet bort de siste årene pga migrene. Jeg kjenner aldri på det å ikke ha vondt i hode lenger. Det er alltid en eller annen slags hodepine, kraftig eller bare slitsom. Jeg sa til legen at det var direkte hemmende. Jeg blir sengeliggende, iblant opptil 5 dager. Jeg fikk sykmelding (husker ikke hvor lenge, men var i hvert fall et par uker i + forlengelse pga behov). Jeg ble også henvist til nevrolog (ikke første ganga jeg blir henvist, men de tar meg alltid imot). Det finnes jo nye forebyggende medisiner, har du prøvd disse? Hør med legen om det kan være noe for deg. Legen vil sannsynligvis ha hodepinedagbok for tre måneder, så ikke vits å dra dit før du har det. Etter 20 i arbeidslivet med denne hodepinen (+ 10 år i barndommen/tenårene), så måtte jeg over på AAP. Jobber det jeg kan, men det er ustabilt for arbeidsgiver, og funker egentlig ikke i det hele tatt. Er nå i prosessen om å søke uføretrygd. Anonymkode: 3aaed...32c Føler virkelig med deg ❤️ har det på samme viset. Våknet i natt med anfall som ikke har dempet seg enda (tatt naramig), så sliter med å skrive. I høst hadde jeg et anfall på 9 dager, følte jeg holdt på å dø. Ellers kan de vare i opp mot en uke. Heldigvis tar anfallsmedisin det stort sett, men det er som det blir skjult heller enn stoppet, så det kommer igjen og igjen. Har du fått prøve cgrp? Dessverre har de ikke hjulpet for meg, hittil, men går på aquipta nå. Visstnok mange som får et nytt liv av den. Kjipt ikke jeg har gjort det, for det er som du skriver. Hodet har egentlig aldri fri. Selv når jeg ikke fører noe i dagboka er det fordi smerten er lav, eller "bare" murring. Hukommelse og ordforråd blir dårlig, og jeg får dårligere balanse. Det er nevrologisk / hjernen, så alt blir påvirket.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #8 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er min migrene. Jeg har 15-25 anfall hver måned, hvor omkring halvparten er kraftige anfall. De kan vare flere dager, og ingen medisiner hjelper skikkelig. Bruker også forebyggende, Atacand. Jeg har såpass mye migrene at tilstanden mellom hvert anfall er kronisk utmattelse, dårlig konsentrasjon, svekket hukommelse, murring i hodet, sliter med å finne ord og å klare å uttale ord. Hjernen min har visnet bort de siste årene pga migrene. Jeg kjenner aldri på det å ikke ha vondt i hode lenger. Det er alltid en eller annen slags hodepine, kraftig eller bare slitsom. Jeg sa til legen at det var direkte hemmende. Jeg blir sengeliggende, iblant opptil 5 dager. Jeg fikk sykmelding (husker ikke hvor lenge, men var i hvert fall et par uker i + forlengelse pga behov). Jeg ble også henvist til nevrolog (ikke første ganga jeg blir henvist, men de tar meg alltid imot). Det finnes jo nye forebyggende medisiner, har du prøvd disse? Hør med legen om det kan være noe for deg. Legen vil sannsynligvis ha hodepinedagbok for tre måneder, så ikke vits å dra dit før du har det. Etter 20 i arbeidslivet med denne hodepinen (+ 10 år i barndommen/tenårene), så måtte jeg over på AAP. Jobber det jeg kan, men det er ustabilt for arbeidsgiver, og funker egentlig ikke i det hele tatt. Er nå i prosessen om å søke uføretrygd. Anonymkode: 3aaed...32c Takk for at du deler! Høres utrolig krevende ut. Går også på atacand, i starten var det mindre antall anfall i måneden, men nå vet jeg ikke om den forebygger mulig den gjør det men at jeg fortsatt har endel. Har loggført hodepinedagbok kanskje de siste to årene heldigvis. Men spørsmål til deg, loggfører du også mellom anfallene for eksempel murringen, slitenheten osv? Jeg har loggført kun anfallene men har jo mange andre symptomer som ikke vises.. Hvordan opplevde du å gå til nevrolog, fant de ut mer enn legen feks? TS Anonymkode: 1a148...894
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #9 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, før logg! Med alle symptomer og hvor plagsomme de er. Er de til hinder for vanlige, daglige gjøremål. Påvirker det søvn. Osv. Få med alt Anonymkode: 6b8b2...053 Skal gjøre det! Innser nå at jeg kun har loggført anfallene, men er jo så mange andre symptomer i mellom de som hemmer meg en del i hverdagen. TS Anonymkode: 1a148...894
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #10 Skrevet 23. mai 2025 Kalevala skrev (13 timer siden): Hei. Skriv ut denne, fyll ut og ta med til legen din. https://hodepinenorge.no/skjemaer/hit-6/ Takk skal ta med! ts Anonymkode: 1a148...894 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #11 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for at du deler! Høres utrolig krevende ut. Går også på atacand, i starten var det mindre antall anfall i måneden, men nå vet jeg ikke om den forebygger mulig den gjør det men at jeg fortsatt har endel. Har loggført hodepinedagbok kanskje de siste to årene heldigvis. Men spørsmål til deg, loggfører du også mellom anfallene for eksempel murringen, slitenheten osv? Jeg har loggført kun anfallene men har jo mange andre symptomer som ikke vises.. Hvordan opplevde du å gå til nevrolog, fant de ut mer enn legen feks? TS Anonymkode: 1a148...894 Jeg skulle gjerne økt dosa på Atacand, kanskje du kan det? Pga lavt blodtrykk så kan ikke jeg det. Den hjelper ellers en del på kvalmen og jeg spyr ikke like ofte som før. Jeg er usikker på om den forebygger migrenen i seg selv i særlig grad, særlig fordi jeg nå har gått på den i årevis, men tror den tar brodden av noen anfall og at jeg hadde hatt langt flere av de verst tenkelige anfallene uten den. Det er verdt det uansett om den ikke hjelper særlig for migrenen, fordi den tar litt av kvalmen. Jeg loggførte murringa også. Min hodepinedagbok gikk fra 1-3. 1 var murring/lettere hodepine og andre åpenbare symptomer. 2 var fæl, men gjorde meg ikke totalt ute av spill. 3 var sengeliggende og døden ville vært å foretrekke iblant. Jeg satte notis på grad 1 hva slags symptomer og smerter det var snakk om. Du må huske å føre opp hver gang du tar anfallsmedisin, hvilken medisin og hvilken effekt den har hatt. F.eks maxalt kan tas maks 9 ggr i måneder, uten at det kan føre til medisinsk hodepine (eller hva det heter). Jeg noterte også hvilken side migrenen var. Jeg skrev ellers også ned ei liste over symptomer jeg ofte hadde (og har enda) dag ut og dag inn. Nevrologen utreder om det er noe som kan forårsake migrenen, fremfor fastlegen som hovedsakelig deler ut medisiner. Nevrologen fant ut at det ikke var snakk om muskelspenninger, høyt trykk i hodet (måtte få ei sånn nål inn i ryggen for å få ut spinalvæske), og han dro og masserte både nakke, panne og noe greier for å se om det kunne lette smerten. Det var også nevrologen som satte i gang utprøving av ulike forebyggende medisiner, inkludert botox. Han stilte også langt flere og mer utdypende spørsmål enn fastlegen noen gang gjorde. Han skulle til bunns i hele problematikken, om du skjønner. Jeg prøvde alt av medikamenter som var på markedet uten hell. Alt subsidiert, så det ble raskt frikort. Privat utredning vil selvsagt bli langt dyrere, men de har garantert kortere ventetid. Jeg sjekker synet hvert år. Det burde alle gjøre, men anbefaler det særlig fordi det kan forårsake migrene. Og for meg som har mye svimmelhet, dårlig balanse, temmelig dårlig på rekkevidde, og dårlig kroppskoordinasjon, så tenker jeg ofte at NÅ er synet blitt dårlig. Men optikeren finner aldri noe galt, og dette er en optiker som går skikkelig i dybden når den sjekker meg. Ikke sånn derre Specsavers tull... Jeg har prøvd akupunktur over en lang periode, og jeg tok en sånn "migrenepiercing" på den siden det er verst. Ingen hjelp i det. Anonymkode: 3aaed...32c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2025 #12 Skrevet 23. mai 2025 Shy Guy skrev (3 timer siden): Føler virkelig med deg ❤️ har det på samme viset. Våknet i natt med anfall som ikke har dempet seg enda (tatt naramig), så sliter med å skrive. I høst hadde jeg et anfall på 9 dager, følte jeg holdt på å dø. Ellers kan de vare i opp mot en uke. Heldigvis tar anfallsmedisin det stort sett, men det er som det blir skjult heller enn stoppet, så det kommer igjen og igjen. Har du fått prøve cgrp? Dessverre har de ikke hjulpet for meg, hittil, men går på aquipta nå. Visstnok mange som får et nytt liv av den. Kjipt ikke jeg har gjort det, for det er som du skriver. Hodet har egentlig aldri fri. Selv når jeg ikke fører noe i dagboka er det fordi smerten er lav, eller "bare" murring. Hukommelse og ordforråd blir dårlig, og jeg får dårligere balanse. Det er nevrologisk / hjernen, så alt blir påvirket. Jeg har prøvd alt som kan prøves, uten hell. Maxalt er eneste anfallsmedisin som hjelper på min migrene, og det er ofte den også kommer til kort helt eller delvis. Den kan også tas maks 9 ggr i måneden, pga medisinsk hodepine (husker ikke det korrekte navnet på dette). Så den rasjoneres heftig ila en måned, og de fleste anfall kan jeg altså ikke ta den, og det er ikke vits å ta noe annet heller, basert på lang erfaring. Jeg har også hatt såpass langvarige anfall som du, men ofte synes jeg det er vanskelig å si "nå har jeg hatt migrene ei uke sammenhengende" fordi migrenen varierer i styrke, og et par timer kan den til og med være mild, som på en ordinær dag med migrene. Så sier jeg "jeg har nettopp hatt en 5-dagers migrene" så har jeg altså vært tilnærma "død, men i live" i smertehelvete i fem dager, uten noen form for "pause" av type mildere stunder. Jeg kjenner meg igjen i "skjult heller enn stoppet". Utrolig god beskrivelse! Jeg har aldri tenkt på det på den måten. Jeg har bare tenkt at "medisinen var ikke så effektiv, den varte bare i x antall timer, så er det på'n igjen..." Og så er det alltid en sånn rar følelse i hodet selv om selve hodepinen er dempet. Dette skjer kun de gangene migrenen ikke gir seg når medisinen går ut. Som om jeg har stappet hodet fullt av blytung og pulserende bomull, særlig der migrenen sitter verst. Antar jo at dette er medisinens skyld, men det gir en ganske dyp følelse av at smerten kun er "skjult heller enn stoppet", særlig fordi migrenen faktisk kommer tilbake når bomullen (effekten) er borte. Har jeg ikke denne bomullsfølelsen, så er faktisk migrenen borte frem til neste anfall. Hodet har virkelig aldri fri, og det påvirker kroppen i så høy grad at det er ubeskrivelig. Alt er så ubehagelig i kroppen, selv mellom anfallene. Det merkes så godt, og gjenkjenner symptomene fra anfall (selvsagt i høyere grad ved anfall), så jeg vet det er grunnen. Går jevnlig til legen for å ta blodprøver og sjekke at alt er som det skal, bare for å være på den sikre siden. Jeg får synet sjekka årlig av samme grunn. For jeg føler meg konstant elendig. I år har jeg hatt EN dag med total hodepinefri. Nåja, det var bare noen timer... Men det var så lettelse, aldri har jeg kjent noe så deilig. Jeg opplevde direkte lykkerus og bare nøt det så intenst. Jeg tørte ikke bevege på meg i fare for å trigge migrenen, jeg satt i sofaen og bare smilte til livet, til familien, til meg selv. Jeg lo uten hamrende brain freeze-smerter for hvert leende utpust! Så smalt det, og det smalt skikkelig. Anonymkode: 3aaed...32c 1
Shy Guy Skrevet 23. mai 2025 #13 Skrevet 23. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I år har jeg hatt EN dag med total hodepinefri. Nåja, det var bare noen timer... Men det var så lettelse, aldri har jeg kjent noe så deilig. Jeg opplevde direkte lykkerus og bare nøt det så intenst. Kjenner meg så jævlig godt igjen der. Får det av og til slik etter anfall mange dager på rad/ett laaangt anfall. Når hodet og kroppen endelig er fri og normal for en stakket stund, så er jeg helt euforisk og går på skyer nesten. Skikkelig rar men utrolig digg følelse! 🤩 Jeg har faktisk lurt på om det er smartere å søke seg inn til nevrolog på sykehus. Han jeg har er privat men med helfo-avtale, men synes timene er så korte, og han gjør stort sett ikke mer enn å registrere det jeg har loggført i BrainTwin appen og så skrive ut medisin. Den må gjerne søkes om, særlig ny medisin, men har vært gjennom det meste, så kvalifiserer heldigvis til cgrp-medisin. Synd det var null effekt med sprøyter, og hittil med aquipta. Nesten kjipt å lese om alle som har gått et nytt liv, typ går fra 20 anfall per mnd til 3, når det bare er i beste fall marginal endring for min del. Men tvi tvi, må bare håpe et eller annet hjelper. Og i det minste er ikke smertene rutinemessig på 9-10 på skalaen lenger. Jeg trodde genuint jeg holdt på å dø, flere ganger.
Kalevala Skrevet 24. mai 2025 #14 Skrevet 24. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 10.39): Nevrologen utreder om det er noe som kan forårsake migrenen, fremfor fastlegen som hovedsakelig deler ut medisiner Migrene er en primær hodepinesykdom, det vil si at den ikke er forsårsaket av noe. Det er riktig at nevrologen kan utrede om det er en underliggende årsak til hodepinen. Hvis det er det, er den sekundær. Da er det ikke migrene.
Kalevala Skrevet 24. mai 2025 #15 Skrevet 24. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 10.39): Jeg sjekker synet hvert år. Det burde alle gjøre, men anbefaler det særlig fordi det kan forårsake migrene. Synet kan ikke forårsake migrene. Migrene er en primær hodepinesykdom uten underliggende årsak.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #16 Skrevet 25. mai 2025 Kalevala skrev (19 timer siden): Migrene er en primær hodepinesykdom, det vil si at den ikke er forsårsaket av noe. Det er riktig at nevrologen kan utrede om det er en underliggende årsak til hodepinen. Hvis det er det, er den sekundær. Da er det ikke migrene. Kalevala skrev (19 timer siden): Synet kan ikke forårsake migrene. Migrene er en primær hodepinesykdom uten underliggende årsak. Mon tro om du vet mer om migrene enn hodepinespesialistene i Oslo? I så fall kan vi gjerne ta en prat, for de finner ikke ut av hva som kan hjelpe meg, og jeg vet det ikke selv heller. Det er snakk om triggere. Ikke underliggende sykdommer. Migrene har MANGE triggere, hvor noen har mange, andre har få eller ingen. Det betyr ikke at det er en underliggende årsak til hodepinen, men at enkelte ting trigger til migreneanfall. Jeg har enormt mange triggere, og tåler "ingenting". Er mitt syn blurrete, noe det tidvis er nettopp fordi det er et symptom hos meg, så sjekker jeg synet årlig for å utelukke at det er synet som er blitt svekket. Min datter har synet som trigger, litt svekket syn på ene øyet. Hun bruker nå briller og all migrene er borte. Hun har et par andre triggere også, men det er enklere å tilpasse enn svekket syn. Vi visste ikke synet var svekket før vi tok migrenen opp med legen, og den anbefalte synssjekk. Hun var også til utredning hos nevrolog, og fikk migrenediagnose. Migrenen er altså helt borte ved nøye brillebruk, så fremt hun tar hensyn til de andre triggerne. Blurrethet er en trigger for meg. Ord eller ansiktet som er delvis sensurert, er en trigger. Og så har jeg i tillegg mye synsforstyrrelser, og en del andre triggere i forhold til syn. Jeg vil for alt i verden passe på at synet er på sitt beste, for å ikke pirre triggerne ytterligere. Anonymkode: 3aaed...32c 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #17 Skrevet 25. mai 2025 Jeg har migrene - før jeg startet på forebyggende medisiner (blodtrykksmedisin) hadde jeg anfall ca 50% av tiden. Har fått anfallene kraftig ned, men må stadig øke medisindosen. Var hos legen 31.mars for å øke dosen, og da sa han "ja, nå er det jo våren, så da øker gjerne anfallene". Dette ante jeg ikke, men i retroperspektiv ser jeg at det stemmer. Allerede til uka må jeg tilbake til legen, for selv med høyere medisindose går jeg liksom med murrende hode og "skurring" i øynene. Denne gangen kommer jeg til å kreve henvisning til nervolog, for jeg er lei av at svaret alltid er "du må bare øke dosen". Så får vi se hvor alvorlig fastlegen tar meg - synes han allerede burde henvist meg videre, jeg har tross alt slitt med dette i 20 år🙄 Anonymkode: 4c9bd...e6b 3
Hanne67 Skrevet 25. mai 2025 #18 Skrevet 25. mai 2025 Jeg var veldig plaget med migrene da jeg var på din alder, og nå er jeg helt fri. Det som kunne utløse det hos meg var: - Mensen - Gå lenge uten mat for så å spise noe med mye karbohydrater, - altså store svingninger i blodsukkeret. Viktig å spise regelmessig og få i seg nok vann - Sukker/sjokolade/banan Migrenen forsvant da jeg gikk gravid og ingen mens. Kom heller ikke tilbake etterpå. Nå er jeg i overgangsalderen og regner med at den holder seg unna. Føler virkelig med deg, for det er et "rent helvete"! 🤯 Lykke til hos legen! En ting som kunne lindre litt, var en slik Migrenestift med mentol i tinningene og under nesa (lukte på): 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2025 #19 Skrevet 26. mai 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har migrene - før jeg startet på forebyggende medisiner (blodtrykksmedisin) hadde jeg anfall ca 50% av tiden. Har fått anfallene kraftig ned, men må stadig øke medisindosen. Var hos legen 31.mars for å øke dosen, og da sa han "ja, nå er det jo våren, så da øker gjerne anfallene". Dette ante jeg ikke, men i retroperspektiv ser jeg at det stemmer. Allerede til uka må jeg tilbake til legen, for selv med høyere medisindose går jeg liksom med murrende hode og "skurring" i øynene. Denne gangen kommer jeg til å kreve henvisning til nervolog, for jeg er lei av at svaret alltid er "du må bare øke dosen". Så får vi se hvor alvorlig fastlegen tar meg - synes han allerede burde henvist meg videre, jeg har tross alt slitt med dette i 20 år🙄 Anonymkode: 4c9bd...e6b Har du aldri vært hos nevrolog? Det synes jeg er veldig spesielt. Alt bør utelukkes før man får diagnosen, slik at man er sikker på at det er migrene og ikke noe underliggende. Jeg måtte til nevrolog for å få diagnosen, og ikke bare "barnemigrene". Jeg var likevel veldig ung da jeg fikk diagnosen. Nå er jo det mangfoldige år siden. Jeg måtte også ta CT før time hos nevrolog. Jeg har tatt CT et par ganger til i ettertid pga migrenen, og flere henvisninger til nevrolog ila årene. Mi datter måtte ikke ta CT, så mulig det er slutt på det. Hun måtte til nevrolog for å få diagnosen fastsatt. Det er bare et par år siden jeg ble sendt til CT på nytt pga ny henvisning til nevrolog, selv om mi datter slapp dette. Greit å få avkrefta at det ikke er en svulst som forårsaker alle plagene og smertene, det føles jo slik iblant når det er så innmari konstante smerter. Det er så dumt med fastlegene som bare øker medisindosa uten å tenke på at det kan finnes andre løsninger. Det er naturlig at pasienten gjør som legen sier og tar medisiner som foreskrevet. Er legen inkompetent så går det utelukkende utover pasient. Jeg ville bytta fastlege om den ikke henviser til nevrolog. Anonymkode: 3aaed...32c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2025 #20 Skrevet 26. mai 2025 Jeg har desverre ikke så mye å bidra med, men jeg så en video med en lege som sa at man kunne prøve å fylle et fotbad med så varmt vann som man klarer og stå i det når man får anfall, det skal visst lette symptomene, det kan kanskje være verdt et forsøk? Anonymkode: 8e21c...103
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå