Gå til innhold

Dere som trener både styrke og cardio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg trener styrke 2 ganger per uke og cardio 2 ganger per uke. Som regel cardio dagen etter at jeg har trent styrke. Styrke er førsteprioritet, så jeg tenker at jeg vil være uthvilt til styrkeøktene. Om jeg er litt sliten når jeg skal løpe er ikke så farlig. 

Anonymkode: e7d79...5b1

Jeg varierer. På sommerhalvåret løper jeg ute 3-4 dager i uka, og trener styrke 2 dager. På vinteren er jeg på sentret 3-4 dager i uka, og har en halvtime cardio som oppvarming først.

Anonymkode: 93568...55f

Det ideelle for fremgangen på begge, er å ta det på separate dager, eller i det minste la det gå minst 4 timer mellom hver økt. 

Jeg løper 3-4 dager i uken, og trener styrke 3 dager i uken. Jeg gjør det ikke på samme dag. 

Men: dette er jo det ideelle i teorien. I praksis er det jo ikke sikkert at det er gjennomførbart. Og det kan til og med føre til at du mister motivasjonen helt og bare lar være - og det er IKKE ideellt. Det er mye bedre å gjøre noe, enn å la være fordi du ikke får gjort det Ideellt. 

Om du gjør det i samme økt, bør du starte med det som er viktigst for deg. Om du ønsker å fokusere på å forbedre løping, løp først og løft etterpå. Om det er viktigst for deg å få opp styrken, gjør du det først, og løper etterpå. For det du gjør først, kommer til å gjøre at du presterer dårligere på det du gjør etterpå, når du allerede er sliten. 

Anonymkode: 808c1...94c

• Nyttig 1

Annonse

Styrke 2 ganger i uka, trenger ikke mer hvis man sliter med å få det til å gå opp. Jeg har i tillegg en kardioøkt i uka, og daglig sykling til/fra jobb. 

Jeg gjør aldri styrke og kardio i samme økt, men det går jo an. 

Ofte kan jeg ta en liten løpetur på fridagene hvis jeg føler overskudd, eller en ekstra styrkeøkt.

Mandag; Styrke fullkropp

Tirsdag: Intervaller

Onsdag: Fri

Torsdag: Styrke fullkropp

Fredag: Løpetur, ca 60 min

Lørdag: Fri

Sandag: Løpetur/intervall/tempo 

Anonymkode: 469aa...967

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...