Gå til innhold

Far krever abort - bli alene med tre små?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Akkurat den at barnet får vite at det ikke er ønsket, hadde jeg ikke latt få noen betydning. Ingen sier det til et barn, ikke til søsknene heller. Her får man heller si at far fant ut at dette livet ikke var noe for han.

Det kritiske her er hva slags nettverk TS har. Jeg klarer ikke å se at hun nevner det. Det synes jeg er rart. For det er jo en helt annen sak om TS har en storfamilie rundt seg som barna kjenner enn om hun har flyttet til mannens hjemplass, kjenner nesten ingen og mannens familie er av typen som er på hverandres side samme hva. Og så vil han selvfølgelig ikke fortelle dem at han presset TS til å ta abort, men skylder heller på TS og sier at hun bak fire vegger er en heks. Da går ikke dette. TS kommer til å trenge støtte.

TS, du får unnskylde hvis jeg har oversett noe.

Endret av Nymerïa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenk om nummer 3 blir trillinger...

Anonymkode: 7958a...875

Da hadde jeg som kvinne kastet inn håndkleet også... 🤪

Anonymkode: 4917d...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar dere

Ser at mange skriver ”da må du velge mellom å være alenemor til 2 eller alenemor til 3”. Men jeg er klar over denne problemstillingen. 

Jeg er veldig sikker på at jeg klarer å følge de opp, jeg elsker livet som mamma. Det er det økonomiske jeg er mest bekymret for. Greit nok med 3 små, men 3 tenåringer?! Man vil jo gjerne kunne kjøpe klær ved behov og at de kan gå på aktiviteter uten at det velter økonomien helt.  Og bolig?! Alenemamma med råd til 3 soverom?? Vi bor ikke veldig langt unna Oslo, det er dyrt her. Det er ikke et alternativ å flytte lenger unna pga familie.

nei.. jeg vet virkelig ikke

ts

Anonymkode: 60b5e...a2d

Om dette ikke er en trolletråd, det kan man nemlig aldri vite, tenker du da på hvordan livet vil bli dersom du selv blir alvorlig syk, du får tvillinger eller enda flere enn den ene du tror du nå angivelig er gravid me? Eller om du får et sykt eller funksjonshemmet barn? Hva om du selv blir syk, eller ufør? Ulykker skjer, livet skjer. 

Vel, du er ikke godt rustet økonomisk til to barn, da er du enda mindre økonomisk rustet til tre eller flere barn. 
Samtidig har du ett innlegg tidligere der du sier at du mentalt ikke klarer en abort. Hva er da hensikten med å fortsette med gi info i denne tråden og å gi vurderinger på økonomi m.m.? 
Klarer du ikke en abort på det psykiske plan, vel, hvilke alternativer har du da? Hva er da hensikten med å fortsette å fore ts / brukerne på forumet i denne tråden, da? 
Du har jo bestemt deg, du klarer ikke en abort. Men klarer du tre barn, alene? Vil virkelig mannen din kreve at du tar abort? Har du en mann som opptrer slik du hevder? 
Det er all grunn til å være kritisk til det man leser i dagens samfunn, både på nettforum og i media. En kan jo her bare henvise til den galskapen som kom frem i gårsdagens Debatten, på nrk. Der er liksom ingen grenser, lengre, for noe som helst.

Anonymkode: 22cea...f94

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Akkurat den at barnet får vite at det ikke er ønsket, hadde jeg ikke latt få noen betydning. Ingen sier det til et barn, ikke til søsknene heller. Her får man heller si at far fant ut at dette livet ikke var noe for han.

Det kritiske her er hva slags nettverk TS har. Jeg klarer ikke å se at hun nevner det. Det synes jeg er rart. For det er jo en helt annen sak om TS har en storfamilie rundt seg som barna kjenner enn om hun har flyttet til mannens hjemplass, kjenner nesten ingen og mannens familie er av typen som er på hverandres side samme hva. Og så vil han selvfølgelig ikke fortelle dem at han presset TS til å ta abort, men skylder heller på TS og sier at hun bak fire vegger er en heks. Da går ikke dette. TS kommer til å trenge støtte.

TS, du får unnskylde hvis jeg har oversett noe.

Jo det er faktisk barn som får høre det..

Man kan ha et veldig godt nettverk rundt seg, men ingen garanti for hjelp uansett.

Velger man å få barn må man belage seg på å håndtere barna selv, alt annet er en bonus.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Behold hvis du virkelig vil, men å stille et ultimatum abort eller brudd, hadde vært kroken på døra for min del. 

Jeg har litt høyere lønn enn deg, ca 560K, og jeg får rundt 9000kr i div stønader og trygd fra NAV. Dette er utenom bidrag fra far. Så dette kommer til å gå helt fint! Overgangsstønad er som du sier midlertidig, men er en god start å få.

Anonymkode: 2fd50...231

For en løgn å servere TS…🙄

Anonymkode: 3a17a...f53

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har dere ikke skjønt at kvinner er ulike, og mener og føler forskjellige ting? Og at det går an å ha to tanker i hodet på en gang?

Anonymkode: 927bf...401

Kvinner er kanskje ulike men kvinners rettigheter og harmdirrende utbrudd ee felles

Hvis det er sant at et foster per def er en verdiløs celleklump så er det alltid sant? Hvis det er sant at et foster er et unikt vakkert tidlig liv så er det alltid sant?

Anonymkode: 38f08...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss Clara skrev (8 minutter siden):

Jo det er faktisk barn som får høre det..

Man kan ha et veldig godt nettverk rundt seg, men ingen garanti for hjelp uansett.

Velger man å få barn må man belage seg på å håndtere barna selv, alt annet er en bonus.

Hvis man har rett nettverk, som i familie, så er det en garanti for hjelp. Du lar ikke en person stå alene med tre barn under 5. Ikke i familier som har omsorg for hverandre. Jeg hadde tatt ut velferdspermisjon for å ta meg av barna til TS hvis hun var av mine nærmeste og lå på sykehuset. Har TS derimot familie på en helt annen plass så er hun garantert å ikke få hjelp, såfremt ikke en av dem er villig til å flytte til henne for noen år.

Hvis dette barnet får høre at han er uønsket så får TS fortelle han at han absolutt var ønsket. Og at personen som sa det sannsynligvis har store problemer. Dette er faktisk ikke grunn for abort.

Det store spørsmålet her er om TS har andre i livet sitt som er villige til å stille opp her. Igjen er det merkelig at det er mer spørsmål om økonomi enn om barna har et sted å være hvis hun blir liggende på sykehuset.

Endret av Nymerïa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som fast ansatt kommer du ikke til å få utbetalt overgangsstønad,du har jo allerede en fast jobb/inntekt.

Du kommer til å få utvidet barnetrygd,som er én ekstra b.trygd oppå den vanlige (ca 1500kr ekstra i mnd) + barnebidrag.

Man har ikke rett på uendelige midler fra NAV selv om man er aleneforelder,når man allerede er fast ansatt med egen inntekt skal man være selvgående økonomisk.

Anonymkode: fd288...456

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig, men da må de tåle konsekvensene av det. 

Anonymkode: 8e35b...325

Nei, jeg mener voksne mennesker ikke står fritt til å forlate barna de har fordi de ikke ønsker et til.  Slike mennesker er rett og slett menneskelig søppel og helt nederst på rangstigen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (2 minutter siden):

Hvis man har rett nettverk, som i familie, så er det en garanti for hjelp. Du lager ikke en person stå alene med tre barn under 5. Ikke i familier som har omsorg for hverandre. Jeg hadde tatt ut velferdspermisjon for å ta meg av barna til TS hvis hun var av mine nærmeste og lå på sykehuset. Har TS derimot familie på en helt annen plass så er hun garantert å ikke få hjelp, såfremt ikke en av dem er villig til å flytte til henne for noen år.

Hvis dette barnet får høre at han er uønsket så får TS fortelle han at han absolutt var ønsket. Og at personen som har det sannsynligvis har store problemer. Dette er faktisk ikke grunn for abort.

Det store spørsmålet her er om TS har andre i livet sitt som er villige til å stille opp her. Igjen er det merkelig at det er mer spørsmål om økonomi enn om barna har et sted å være hvis hun blir liggende på sykehuset.

Det er selvfølgelig ingen selvfølge at folk hjelper til, spesielt hvis det trengs mye hjelp. De fleste har eget liv med alt det innebærer.

Skulle ts havne på sykehus, så har helsevesenet rutiner på hva dem skal gjøre hvis det ikke er noen til å ta seg av barna. Men hvor ofte trur du det kommer til å skje, kontra hvor avhengig hun er av økonomien for å få hverdagen til p gå rundt. 

Det er veldig dyrt med barn. Det er tre bursdager alle barna skal i bursdager. Jul som krever sitt for at barna skal få en fin feiring og mange andre helligdager. Barnehage, sfo, Fritidsaktiviteter, konfirmasjon, kanskje tannregulering og briller. Og mye annet. Er mer bekymret for økonomien enn og mor skal havne på sykehus.

Hva om mor blir syk/ufør når økonomien allerede er stram. Livet skjer å det er ingen som kan reservere seg for det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg som var uendelig glad at jeg var alenemor til bare én da jeg ble alenemor da ungen var i sin verste pre-teen og tenåringsalder.. For den kommer den også, og det er ikke nødvendigvis særlig gøy å skulle hanskes med. 😱🤪

Heldigvis blitt en fornuftig voksen tilslutt, men jammen meg var det heftig der en periode! 

Anonymkode: d8cbf...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan si så mye rart når man har panikk. Han er helt overbevist om at dette ikke er en god ide og forsøker å få deg til å forstå at han ikke kan orke det.

Du får bare stå i det, så må han ta sine valg. Hvis du tar abort så er det brudd uansett, du kan ikke leve med en mann som tvang og truet til abort. Hvis du beholder så skjer det enten at han kommer til fornuft, og innser hvor ille han har oppført seg, eller så blir du alenemor til 3 barn. Når du har jevnlig barnevakt (far) så vil nok det gå seg til. Du får noen pustepauser inni der som gjør at du kan hente deg inn. 

Du får greit med barnebidrag, du får utvidet barnetrygd og du betaler lavere skatt fordi du skal ha de i barnehage og SFO.

Anonymkode: 84f81...081

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg forstår mannens reaksjon. Spesielt når de har en baby på 8 måneder + et barn til.  Jeg hadde også fått panikk selv.

Mange som tror at kvinner ikke kan bli gravide så lenge de ammer. Syns vi burde avkrefte den myten for godt. 

Stakkars mann.

Stakkars mann??? Han prøver å tvinge sin gravide kone til å ta abort. Det finnes ikke synd på ham. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nymerïa skrev (39 minutter siden):

Ikke enig. I en ideell verden ville det vært sånn. Den harde sannheten er at barn skjønner dette enten man sier det eller ikke. Når barnet ikke er ønsket er sannsynligheten stor for både forskjellsbehandling og at far er fraværende. Dette endrer familiedynamikken og er selvsagt merkbart.

Anonymkode: 308fa...aee

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Traktor skrev (1 time siden):

Har du ikke skjønt at dette konstant veksler mellom hva som til enhver tid passer kvinnen og hennes narrativ best? 

Dette veksler selvfølgelig fordi vi kvinner er ulike. Der jeg ikke klarte å ta abort selv om jeg gråt og forbannet skjebnen for å ha blitt gravid har jeg venninner som har tatt to aborter uten at det var vanskelig for dem. 

Du skjønner at vi kvinner er ulike individer?

Anonymkode: bf04f...c62

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer selvsagt an på hvordan foreldrene håndterer det, men på ett punkt vil barnet få vite at det ikke var ønsket av far, at bruddet var en følge av at det var ønsket av mor.

Barnet er egentlig ikke ønsket av mor heller, hun klarer bare ikke å få seg selv til å ta abort. Svært egoistisk overfor dette barnet. 

Endret av Traktor
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Brunello skrev (27 minutter siden):

Nei, jeg mener voksne mennesker ikke står fritt til å forlate barna de har fordi de ikke ønsker et til.  Slike mennesker er rett og slett menneskelig søppel og helt nederst på rangstigen.

Som voksen har du et moralsk ansvar for å oppdra barn du har produsert og et juridisk ansvar for å bidra til forsørgelsen.

Ingen har plikt til å være i en relasjon med et voksent menneske mot sin vilje.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars barnet du velger å bære frem som ikke er ønsket av far... Barnet kommer til å få høre det hele livet at man ikke har vært ønsket....

Så jævlig gjort å bringe det barnet inn i verden.

Anonymkode: 57312...d92

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette veksler selvfølgelig fordi vi kvinner er ulike. Der jeg ikke klarte å ta abort selv om jeg gråt og forbannet skjebnen for å ha blitt gravid har jeg venninner som har tatt to aborter uten at det var vanskelig for dem. 

Du skjønner at vi kvinner er ulike individer?

Anonymkode: bf04f...c62

Hvis abort skal være lov fordi det er celleklumper uten verdi så må det være celleklumper som aldri har verdi.

Hvis disse celleklumpene noen ganger har verdi fordi forelderen gråter og forbanner skjebnen mister dem så burde det også gjelde en far som ønsker å beholde barnet.

Sånn som ting er rigget nå så har kvinner rett til å beholde hvis hun vil (fordi alle foster er unike små skapninger med stor verdi), eller ta abort hvis hun vil (fordi alle foster er verdiløse celleklumper) mens far har plikt til å respektere morens valg og betale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars barnet du velger å bære frem som ikke er ønsket av far... Barnet kommer til å få høre det hele livet at man ikke har vært ønsket....

Så jævlig gjort å bringe det barnet inn i verden.

Anonymkode: 57312...d92

Mammas følelser kommer foran nåværende og framtidige barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...