Gå til innhold

Far krever abort - bli alene med tre små?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde aldri i verden beholdt nr 3 og vært alene om det. Det er hektisk nok å være 2 om 3 barn. Har du glemt hvor mye sykdom det er de første årene? Skal du da gå glipp av alt som er med de to eldste fordi du må være hjemme med sykt barn? Ta vare på de du har. Og dump mannen. 

Anonymkode: 70bfa...03e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi vi har med en ts som har bestemt seg for at hun ikke klarer å gjøre en abort. Hun klager deretter på at hun ikke har økonomi til tre barn alene. 
Da er faktisk en adopsjon en mulighet som løser begge ts sine problemer, både med at hun ikke vil gjøre abort, ikke vil ha økonomi til tre barn og en mann som angivelig krever abort. 

Et barn som er mer enn ønsket i en adoptiv familie, vil få et bedre liv enn hos en enslig mor, med trang økonomi og en far som angivelig ikke vil ha flere barn med ts. 

Et barn i en familie som elsker barne5 lever godt med å være adoptert. At barnet får vite at det er adoptert fordi far og mor ikke kunne ta seg av det, lever og greit med den informasjonen i et trygt adoptivhjem. 

Anonymkode: 22cea...f94

Men hvordan tror du det går når barnet finner ut at de andre to barna får være med sin mor men at det selv ble sendt bort?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (1 time siden):

Hva er det som blir likestilt i slutten av svangerskapet? Forstår ikke helt hva du mener her?

At fosteret og mor tillegges omtrent like mye vekt. Men forsåvidt, dersom det i en akutt situasjon blir et valg mellom mor og foster så pleier vel helsepersonell å velge mor. Det er jo elstremt sjelden da. 

Anonymkode: f7e96...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At fosteret og mor tillegges omtrent like mye vekt. Men forsåvidt, dersom det i en akutt situasjon blir et valg mellom mor og foster så pleier vel helsepersonell å velge mor. Det er jo elstremt sjelden da. 

Anonymkode: f7e96...5aa

Å sånn du mener. Trodde du snakket om likestilling mellom mann/kvinne her så da forstod jeg ikke helt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):
petterm skrev (18 timer siden):

TS - hadde det vært et alternativ å adoptere bort barnet i stedet for abort?

Sett litt mye på amerikanske tv-serier? Tilbrakt litt lite tid med kvinner i virkeligheten?

Anonymkode: 927bf...401

Nei, men hvilket forslag har du hvis ts ikke ønsker/vil ta abort, og ikke ser seg i stand til å ta vare på 3 eller flere barn alene?

Jeg skjønner at det vil være en stor belastning å bære fram et barn for så å gi det bort, men jeg skjønner også at mange synes det vil være en stor belastning å ta abort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ingen her som tenker på de to barna som er? Er dette til deres beste? Ts, snakk med mannen, og hør etter hva han sier! Han vil heller skilles, oppløse barnas hjem og familie, enn å få dette barnet. Så virker det som om han kommer til å få det uansett. Hva tenker han om det? Er skilsmisse eneste løsningen? Og du tenker økonomi? Hva er hans grunner egentlig? Og hvorfor er ikke hans grunner like viktige som dine for å beholde? HVA ER DET  BESTE GIR DE TO BARNA DERE HAR? 

Anonymkode: 0641f...d54

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, han velger heller brudd enn ett barn til

ts

Anonymkode: 60b5e...a2d

Hvorfor tar du ikke hensyn til hans følelser og ønsker? Dumt at han ikke har sterilisert seg, men det hadde du kanskje motsatt deg? 🤔

Anonymkode: 49f2b...8e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for svar dere

Ser at mange skriver ”da må du velge mellom å være alenemor til 2 eller alenemor til 3”. Men jeg er klar over denne problemstillingen. 

Jeg er veldig sikker på at jeg klarer å følge de opp, jeg elsker livet som mamma. Det er det økonomiske jeg er mest bekymret for. Greit nok med 3 små, men 3 tenåringer?! Man vil jo gjerne kunne kjøpe klær ved behov og at de kan gå på aktiviteter uten at det velter økonomien helt.  Og bolig?! Alenemamma med råd til 3 soverom?? Vi bor ikke veldig langt unna Oslo, det er dyrt her. Det er ikke et alternativ å flytte lenger unna pga familie.

nei.. jeg vet virkelig ikke

ts

Anonymkode: 60b5e...a2d

Du sier du vil klare det, hva om du for barn med spesielle behov som krever. Deg hele tiden?

Anonymkode: e8468...0a5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis abort skal være lov fordi det er celleklumper uten verdi så må det være celleklumper som aldri har verdi.

Hvis disse celleklumpene noen ganger har verdi fordi forelderen gråter og forbanner skjebnen mister dem så burde det også gjelde en far som ønsker å beholde barnet.

Sånn som ting er rigget nå så har kvinner rett til å beholde hvis hun vil (fordi alle foster er unike små skapninger med stor verdi), eller ta abort hvis hun vil (fordi alle foster er verdiløse celleklumper) mens far har plikt til å respektere morens valg og betale.

Anonymkode: 38f08...05c

Oi, det var da en meget svart/hvitt, simpel tankegang ... 

For det første, så er det ikke slik at alle er enige om dette temaet - det har du vel fått med deg? Det hjelper for eksempel fint lite for en kvinne som selv føler at abort er drap, at noen andre mener det ikke er det, når det er hun som er gravid. 

For det andre, så er det ikke slik at følelser og harde fakta alltid samsvarer. Rent faktisk, så er et foster i tidlig stadie en celleklump. Følelsesmessig er det likevel en baby for mange det øyeblikket de ser to røde streker. Man vet at det teknisk sett er en celleklump, men man vet også at det kan bli et lite barn, og man begynner ofte raskt å se for seg hvem det er inni der. Noen får sterk tilknytning umiddelbart når man er gravid, andre får ikke det før etter at ungen er født. 

Å gjennomgå en abort er for mange en svært traumatisk opplevelse, og det bør aldri påtvinges. Hadde menn vært gravide, kunne selvsagt ikke vi kvinner ha valgt det, men det er kvinner som blir gravide, og slik er det. Det er selvsagt forståelig at dette er frustrerende for menn, som står der med skjegget i postkassa og venter barn med en ONS, eller eksen, eller enda et barn når man egentlig var ferdig, eller man har gjort kjæresten gravid etter å så tydelig ha sagt man ikke vil ha barn. Likevel finnes det ikke noen god løsning som gir far noen makt ifht dette. Ideelt sett bør foreldrene kunne ha en åpen samtale om det, men det må være mors valg.

Det vanskeligste scenarioet i min mening, er når far ønsker å beholde og mor ikke ønsker det, da det vil være en stor traume for begge to om den andre bestemmer. I de situasjonene håper jeg foreldrene kan snakke om det, og forsøke å finne en løsning, men til syvende og sist må det være mors valg, da det er hennes kropp. Ingen bør påtvinges å gjennomgå et svangerskap og en fødsel man ikke ønsker heller.

Personlig er jeg for kvinners rett til å ta abort, men kun til uke 12, jeg ville ikke gjort det selv. Jeg er for fedres rettigheter, men ikke i den grad at de kan bestemme over en kvinnes kropp. Og joda, han har selvsagt rett til å dra, men han er et råttent menneske uansett hvordan man vrir og vender på det, når han forsøker å tvinge igjennom en abort. Det riktige ville vært å snakke sammen, og at han sier at han synes abort er det beste valget, og hans grunner for å mene det, og så lytte til henne. I et sunt forhold løser man slikt uten tvang og trusler. 

Alle vet at sex kan føre til graviditet. Mannens byrde er å ikke ha kontroll over hva som skjer dersom han gjør en kvinne gravid. Kvinnens byrde er å måtte ta valget om å enten gjennomgå en mye mulig traumatisk abort, som man risikerer å angre på hele livet, eller å gjennomgå et mye mulig hardt svangerskap og fødsel, med alle risikoer som følger med, inkludert risikoen for å bli alenemor. Så velger man, når man har sex, om man er villig til å ta den risikoen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ingen her som tenker på de to barna som er? Er dette til deres beste? Ts, snakk med mannen, og hør etter hva han sier! Han vil heller skilles, oppløse barnas hjem og familie, enn å få dette barnet. Så virker det som om han kommer til å få det uansett. Hva tenker han om det? Er skilsmisse eneste løsningen? Og du tenker økonomi? Hva er hans grunner egentlig? Og hvorfor er ikke hans grunner like viktige som dine for å beholde? HVA ER DET  BESTE GIR DE TO BARNA DERE HAR? 

Anonymkode: 0641f...d54

Det burde han tenkte på før han hadde sex med henne uten å selv bidra til å forhindre graviditet. Det er hennes kropp. Han kan ikke komme med et så slemt krav. Det var faen steike meg han som gjorde henne gravid. Vedder på at prevansjon ene og alene alltid har vært hennes ansvar og at han ikke tør å sterilisere seg fordi han er en pyse.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (3 timer siden):

Men hvordan tror du det går når barnet finner ut at de andre to barna får være med sin mor men at det selv ble sendt bort?

Adoptere barn i dag, får vite fra tidlig i livet at de er adopterte.vi lever ikke på 1920 tallet. 
Dette har vi løst helt greit i vår familie, uten å utbrodere hvem som er adoptert. 
Dere som svarteres i tråden her, er dere uten barnlig ferske i livet? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Adoptere barn i dag, får vite fra tidlig i livet at de er adopterte.vi lever ikke på 1920 tallet. 
Dette har vi løst helt greit i vår familie, uten å utbrodere hvem som er adoptert. 
Dere som svarteres i tråden her, er dere uten barnlig ferske i livet? 

Joda men å forklare et barn at dine søsken var ønsket men ikke du. Altså hvordan hadde du reagert om det var deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Planen vår var at to barn var nok, men så kom de to strekene på testen. Mannen var veldig usikker på om vi skulle beholde barnet, og jeg slet med tanken på å skulle fjerne h*n.

Vi pratet mye om det og kom fram til at når vi har hatt kosen, så må vi ta i mot belønninga også.

Ja, det har vært tøft med tre barn i perioder, men vi kunne ikke levd uten noen av dem. 

Jeg misunner deg ikke den situasjonen du står i nå, og kan ikke gi deg noen andre råd enn å tenke deg godt om og ikke føle at du blir pressa til noe. Håper at dere får til noen ærlige samtaler der dere begge hører på hverandre og tar med alt i vurderinga. Lykke til.

Anonymkode: 41106...66a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Joda men å forklare et barn at dine søsken var ønsket men ikke du. Altså hvordan hadde du reagert om det var deg?

Nå er det på tide du slutter å kverulere. Dette blir for dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

husk at du i så fall tar fra de to barna faren deres. fordi du insisterer på å beholde et barn som far ikke ønsker.

Anonymkode: 9f2b5...676

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At han i det hele tatt sier disse tingene til deg forteller meg at han er allerede på veg ut av forholdet. Han trenger bare en unnskyldning, nå er det nr 3 men om 6mnd handler det om noe annet.

Forholdet dere hadde, eller som du trodde dere hadde, var et skinnbilde. Det eksisterte ikke da og vil heller ikke eksistere i fremtiden for dere. Noe vil for evig være endret og tapt.

Så er spørsmålet: hva veier tyngst hos deg? Angren/frykten over å ha tatt abort eller frykten for det ukjente? Alene blir du nok før eller siden så bare kast mannen til sides først som sist, men nr 3? Vil du angre mer på å få barnet eller  vil du angre mer over å ikke fått det? Det kjenner bare du.

Resten går seg til. Økonomien kan bli trang. Tid kan bli knapp. Det VIL være hektisk, men ikke undervurder deg selv og mulighetene du har. Ta bort alt som ikke betyr noe og spør deg selv om det er ok for deg å ta abort eller ikke. Det er det eneste du trenger å tenke på, alle de andre brikkene vil falle på plass. Etterhvert. ❤

Anonymkode: 7a945...0d3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

husk at du i så fall tar fra de to barna faren deres. fordi du insisterer på å beholde et barn som far ikke ønsker.

Nei han har tatt valget helt selv.

Han valgte å ha ubeskyttet sex. Han valgte å ikke sterilisere seg.

Han stiller ultimatum der han sier at hverken hun, forholdet dere eller de to barna er viktige nok for han til å kunne kastes til sides. Med noen få ord kaster han alt bort, helt på egenhånd.

Han  vil alltid være barnas far. Han vil alltid ha samvær og forpliktelser. Barna skal få alt de trenger, men kanskje de får noe  viktigere om foreldrene går fra hverandre: lykkelig voksne, bonusfamilier, og muligens et søsken til. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (13 minutter siden):

Jeg tror ikke det er egentlig problemet i forholdet. Det ble bare den "enkleste" unnskyldningen.

Dessuten om barnet blir født VAR barnet ønsket! H*n Vær faktisk så ønsket at mor valgte å få h*n selv om det betydde at hun stod alene med alt. Mor var villig til å ofre det livet hun kjente for å få livet sammen med den lille. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis halvparten av kvinnene her inne mener at fostre er verdiløse celleklumper på lik linje med tånegler så synes jeg at det er påfallende at de i liten grad deltar i tråder som denne

Hvis den andre halvparten mener at fostre er små nusselige mennesker som selvsagt skal leve opp så synes jeg at det er påfallende at de i liten grad flagger det synet i tråder om abort

Inntrykket man lett kan få er at tyngdepunktet av kvinner her har fleksibel moral - i stand til å levere harmdirrende utspill til fordel for det som til enhver tid er beleilig for kvinner.

Anonymkode: 38f08...05c

Rart det der, når vi kvinner såvisst ikke lever så beleilige liv, men stort sett alle vet hvordan det føles å bli dratt i alle retninger samtidig. Skulle nesten tro vi kvinner satt på spa dagen lang,  alle sammen, mens våre stakkars menn lever så mye tyngre liv. Vi har jo slike prinsessefakter hele hurven. 🙄

Men ja vi har "fleksibel moral og holdninger", siden vi er enormt mange mennesker med ulike meninger, samt at vi har noe som heter sympati og empati, så situasjonen vurderes i tillegg til våre grunnleggende holdninger. 

Jeg er for eksempel for at man velger abort når det er hva man ønsker, men likevel mot at en kvinne som ikke ønsker abort skal presses til det. Jeg kan altså både støtte en kvinne som ønsker abort i det valget og støtte en kvinne i å bære frem barnet når hun ikke ønsker abort. 

Om du synes det er fryktelig merkelig å kunne mene ulikt om to ulike situasjoner, eller at ulike mennesker kan mene ulike ting, så er det deg det sier noe om. 

Anonymkode: bf04f...c62

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Far til barna har allerede sørget for at skille ikke lenger er en familie ved ikke å ta ansvar for sine handlinger og å true kona med å skille seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...