Gå til innhold

Far krever abort - bli alene med tre små?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man overlever ikke på luft og kjærlighet.

Hvis hun ikke tror hun skal klare det økonomisk. Hvem tenker du skal betale? As Norge?

De barna hun allerede har, skal også ha et bra liv..

Anonymkode: 4917d...514

As Norge trenger barn, så det er ikke galt at Norge kan betale. Flere (Norske) hender i fremtiden har stor verdi. Ikke uten grunn det forslag om å betale fødende en million pr barn.

Anonymkode: b9bdc...96a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor tenker du det er bra for barnet å bli adoptert bort? 

Barnet vil senere finne ut at mor og far fint kunne valgt å beholde. De er ikke narkomane, eller 14 år. De er to voksne mennesker med jobb og 2 andre barn. 

Adopterte barn får/har mye bagasje. Det er ikke bare å gi ungen din til noen andre. Det valget har også store konsekvenser for barnet.

Anonymkode: 7958a...875

Fordi vi har med en ts som har bestemt seg for at hun ikke klarer å gjøre en abort. Hun klager deretter på at hun ikke har økonomi til tre barn alene. 
Da er faktisk en adopsjon en mulighet som løser begge ts sine problemer, både med at hun ikke vil gjøre abort, ikke vil ha økonomi til tre barn og en mann som angivelig krever abort. 

Et barn som er mer enn ønsket i en adoptiv familie, vil få et bedre liv enn hos en enslig mor, med trang økonomi og en far som angivelig ikke vil ha flere barn med ts. 

Et barn i en familie som elsker barne5 lever godt med å være adoptert. At barnet får vite at det er adoptert fordi far og mor ikke kunne ta seg av det, lever og greit med den informasjonen i et trygt adoptivhjem. 

Anonymkode: 22cea...f94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (6 timer siden):

Kan TS adoptere bort fødselsdepresjon også? Bekkenplager som hindrer henne i å løfte ettåringen?

De små barna som allerede er her og opplever foreldrenes samlivsbrudd og trenger at moren er tilstede skal ikke betale for din moral.

Hvordan kommer dette inn i bildet? Får man fødselsdepresjon av å adoptere et barn bort, når det er frivillig? 
Hva har en adopsjon med bekkenplager å gjøre? Det får hun eventuelt uansett, eller hun må gjøre en abort for å unngå dette.

Hva har min moral med saken å gjøre her? En adopsjon handler om barnets beste. Ts har skrevet innledningsvis at hun ikke par psyke til abort. Etter hvert i tråden kommer det frem at hun heller ikke har økonomi til å ta seg av tre barn alene, og mannen vil ikke ha ett barn til, han har sikkert mer enn nok med to. Hvem blir skadelidende både økonomisk og på alle andre måter av at her kommer et tredje barn? Mest de små som alt er født.

Men igjen jeg er overbevist om at dette er en trolle tråd. Og folk lar seg engasjere. Både med og mot abort, med personangrep og det som verre er.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Så her har vi særkullsbarn.

Han er sterilisert.

Jeg har spiral.

Ingen av oss ønsker flere barn.

Men.

Hadde jeg blitt gravid hadde han ALDRI sagt "Ta abort eller bli dumpet!"

Jeg vil virkelig ikke ha flere barn. Ikke han heller. Men skulle jeg blitt gravid så ville vi tatt en prat om det uten å sette ultimatum.

Jeg tror faktisk at vi begge ville syntes det hadde vært fryktelig tungt å ta abort fordi vi elsker hverandre så høyt og en kombinasjon av oss hadde vært magisk.

Men vi er oppi 40 årene og barna vi har er på barneskolen og tanken på å starte på nytt med en baby gjør at en del av meg har lyst å hoppe foran en buss!

Uansett ville vi pratet sammen og lyttet til hverandre. Jeg vet jeg ville tatt abort. Men det er stor forskjell på at han ønsker å prate om det og vil støtte meg uansett hva jeg ønsker kontra å gi meg et ultimatum.

Anonymkode: 1a7b2...214

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden men «orker ikke kreve bidrag»? Det må du du. Det kan du ta via nav!

Anonymkode: ee1e1...c45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (17 timer siden):

Som selvfølgelig er helt fair og legitimt. Ganske shitty gjort å presse et uønsket barn på noen. Ikke rart han reagerer slik da. 

Jo det er ganske rart for de fleste oppegående mennesker med normalt utviklet empati. De er allerede i et etablert forhold, med 2 barn.  Da står sammen i tykt og tynt all den tid konemor ikke ble gravid på egen hånd. Det er faktisk ikke normalt å holde på slik som ts sin mann gjør. 

Anonymkode: 3c8df...62b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha flere barn så beholder du. Det blir slitsomt noen få år, men også mye kjærlighet og fine stunder. Mannen er det over og ut med uansett. Han sviktet da det gjaldt mest. Du trenger ikke han. Økonomi klarer du deg med barnebidrag og stønader. Det er så vanskelig og så enkelt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det rettferdig å få et barn som må leve med at det er årsaken til at familien ble oppløst? Hadde nok ikke ønsket å fortsette forholdet, men syns situasjonen virker ugreit mot barnet

Anonymkode: d54e2...4d7

Forholdet er allerede ødelagt, om barnet kommer til verden eller ei. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det er ganske rart for de fleste oppegående mennesker med normalt utviklet empati. De er allerede i et etablert forhold, med 2 barn.  Da står sammen i tykt og tynt all den tid konemor ikke ble gravid på egen hånd. Det er faktisk ikke normalt å holde på slik som ts sin mann gjør. 

Ganske unormalt å presse på noen et uønsket barn, spesielt når TS egentlig ikke ønsker dette barnet selv. Når det kommer til barn, spesielt i et etablert forhold, burde den som ikke ønsker flere ha vetorett. At TS presser på mannen et uønsket barn, har ingenting med å stå sammen i tykt og tynt å gjøre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

er jo noe som heter er man med på leken så må man tåle streken

Anonymkode: a4ddb...c03

Nei. Det heter "Er man med på leken må man tåle steken". Det er ingen strek man må tåle. Selv om det kan bli en strek i regninga, da.

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Eller hun blir fremstilt som hun som lurte på han en unge til mot hans vilje.

Anonymkode: 1b117...c9e

Hadde de enten hatt ons, vært FWB eller i et nytt forhold der barn ikke var i tankene enda, så kunne man kanskje snakket om at hun "lurte på ham en unge mot hans vilje". Men når man er i et fast forhold, bor sammen og har barn sammen fra før, så skjønner jeg ikke hvorfor noen ser det som å lure på noen et barn. Hvis han føler seg lurt og virkelig føler det er greit å tvinge moren til sine egne barn til å ta abort, så tenker jeg at forholdet ikke er spesielt sterkt uansett. Spesielt ikke fra hans side.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Konsensus blant progressive kvinner på dette forum synes å være at ufødte barn er celleklumper uten noen verdi . Jeg ser ikke hvordan noen kan ha så sterke følelser rundt det hvis de kan sammenlignes med tånegler eller inngrodd hår?

Anonymkode: 38f08...05c

Er det på samme måte konsensus på dette forum blant progressive menn om at alle kvinner deler én hjerne og tenker helt likt?
Jeg tviler litt på intelligensen til de som mener det er dobbeltmoral når en kvinne sier noe og en annen kvinne sier noe annet. Det er samme kvinnen som må si/gjøre motstridende ting for at det kan kalles dobbeltmoral. Det finnes ingen felles konsensus blant alle kvinner, verken her inne eller ute IRL. Det finnes kvinner som er imot abort, det finnes kvinner som er for fri abort, og det finnes kvinner som er litt midt i mellom.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja det er sant. De andre barna kan se på sistemann som den som ødela familien.

Anonymkode: 4917d...514

Hvorfor skal de det? Det er jo faren som har ødelagt familien. Og TS har vært med på det ved å velge å trosse mannens ønske og beholde barnet. Er det bedre for de andre barna om de får høre at de kunne hatt ett søsken til, men faren tvang moren til å ta abort?

Kvinner er kanskje ulike men kvinners rettigheter og harmdirrende utbrudd ee felles

Hvis det er sant at et foster per def er en verdiløs celleklump så er det alltid sant? Hvis det er sant at et foster er et unikt vakkert tidlig liv så er det alltid sant?

Hvordan i alle dager kan du med vettet i behold mene at kvinners harmdirrende utbrudd er felles? Hvis jeg slenger ut av meg sterke meninger, skal da alle kvinner stå til ansvar for det?
Du må trolle, for så tett går det ikke an å være. I såfall trenger du å ta en pause fra internett og komme deg ut i frisk luft og treffe folk.

Traktor skrev (7 timer siden):

Barnet er egentlig ikke ønsket av mor heller, hun klarer bare ikke å få seg selv til å ta abort. Svært egoistisk overfor dette barnet. 

Er det egoistisk overfor et ufødt barn å ikke abortere det?

Sett at tråden ikke er trolling, ts kan føde for så å adoptere bort barnet. 

Hvorfor kommer aldri dette opp som et alternativ? Men surrogati, det er folk tilhengere av. 

Jeg synes det er rimelig korttenkt å tenke at TS skal gå gravid i 9 måneder med alt det det innebærer av følelser og vondter, og så når barnet blir født er det liksom easy peasy å gi fra seg barnet. Og hva med barnefaren oppi dette? Skal han få valget mellom å leve med en gravid dame som skal gi bort barnet deres når det blir født, eller å bli forlatt av ei dame som går gravid med hans barn og så gir det bort når det blir født? Jeg er ikke så sikker på at han hadde syntes det hadde vært like lettvint og greit som at hun skal ta abort.

Traktor skrev (7 timer siden):

Utrolig at ikke flere ser denne dobbeltmoralen. 

Det er ingen dobbeltmoral, den finnes bare i din ulogiske fantasi. TS representerer ikke alle kvinner.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det rettferdig å få et barn som må leve med at det er årsaken til at familien ble oppløst? Hadde nok ikke ønsket å fortsette forholdet, men syns situasjonen virker ugreit mot barnet

Anonymkode: d54e2...4d7

Det er jo ikke barnet som er årsaken til at familien blir oppløst. Det er denne mannens merkelige innstilling om at to barn er ok, men det tredje barnet er helt uaktuelt og må fjernes, som gjør at familien blir oppløst. TS har vel neppe lyst til å leve med mannen selv om hun tar abort, så familien er oppløst uansett. Ved abort går det ikke ut over det ufødte barnet, men det går ut over de to eksisterende barna.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi vi har med en ts som har bestemt seg for at hun ikke klarer å gjøre en abort. Hun klager deretter på at hun ikke har økonomi til tre barn alene. 
Da er faktisk en adopsjon en mulighet som løser begge ts sine problemer, både med at hun ikke vil gjøre abort, ikke vil ha økonomi til tre barn og en mann som angivelig krever abort. 

Et barn som er mer enn ønsket i en adoptiv familie, vil få et bedre liv enn hos en enslig mor, med trang økonomi og en far som angivelig ikke vil ha flere barn med ts. 

Et barn i en familie som elsker barne5 lever godt med å være adoptert. At barnet får vite at det er adoptert fordi far og mor ikke kunne ta seg av det, lever og greit med den informasjonen i et trygt adoptivhjem. 

Som sagt; det finnes mange grunner til at adopsjon ikke er et så greit valg som enkelte ser ut til å tro.
Det finnes mange eksempler på at selv de lykkeligste adoptivbarna med verdens beste familie, lengter etter å finne sine biologiske foreldre og finne ut hvorfor de ble adoptert bort. De fleste ønsker å vite hvor de kommer fra, da det er en stor del av den de er.

Jeg skjønner at dette er kjempevanskelig for TS. Hun sliter med valget om å beholde barnet og bli alenemor til 3, ta abort og bli alenemor til 2 eller ta abort og leve sammen med en mann som krevde noe såpass tungt og vanskelig av henne. Hun må faktisk ta en avgjørelse som er best mulig for både seg selv, det ufødte barnet, de eksisterende to barna og mannen. Jeg er sannelig ikke så sikker at mannen har tenkt så veldig nøye gjennom dette ultimatumet han stiller til dama si heller. Hvordan blir livet hans om hun går fra ham med enten to eller tre barn? Forventer han at hun skal ta abort og leve videre sammen med han, og hvordan tenker han i såfall at det skal fungere for dem i lengden?
Dette er jo egentlig en helt jævlig situasjon, som det ikke finnes noen enkel eller "riktig" løsning på.

Anonymkode: 4d1d6...a99

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man må tenke når man får barn er: klarer jeg å ta vare på barna alene hvis det blir slutt med partneren? Både med logistikk,tid,  jobb og økonomisk?  Mannen vet at du kan bli gravid hvis dere ikke bruker prevensjon. Og hvis han var veldig redd for å få et barn til kunne han sterilisert seg. Hvis 3 barn blir vanskelig ville jeg tatt abort, og deretter skilt meg.

Hvis man blir uplanlagt gravid og mannen «krever» at kvinnen han gjorde gravid tar abort så vet man at han ikke støtter partneren sin, han var jo med på å lage det. Selvfølgelig er det ikke ideelt hvis han eller begge ikke ønsker et barn til men hvis det først har skjedd så er det noe han har vært med på å forårsake. Han burde sagt at han synes det blir vanskelig med et barn til, at dere må se på det økonomiske at han skal sterilisere seg, og støtte deg i det du bestemmer deg for. 

Anonymkode: 9f8d7...3e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det på samme måte konsensus på dette forum blant progressive menn om at alle kvinner deler én hjerne og tenker helt likt?
Jeg tviler litt på intelligensen til de som mener det er dobbeltmoral når en kvinne sier noe og en annen kvinne sier noe annet. Det er samme kvinnen som må si/gjøre motstridende ting for at det kan kalles dobbeltmoral. Det finnes ingen felles konsensus blant alle kvinner, verken her inne eller ute IRL. Det finnes kvinner som er imot abort, det finnes kvinner som er for fri abort, og det finnes kvinner som er litt midt i mellom.

Anonymkode: 4d1d6...a99

Hvis halvparten av kvinnene her inne mener at fostre er verdiløse celleklumper på lik linje med tånegler så synes jeg at det er påfallende at de i liten grad deltar i tråder som denne

Hvis den andre halvparten mener at fostre er små nusselige mennesker som selvsagt skal leve opp så synes jeg at det er påfallende at de i liten grad flagger det synet i tråder om abort

Inntrykket man lett kan få er at tyngdepunktet av kvinner her har fleksibel moral - i stand til å levere harmdirrende utspill til fordel for det som til enhver tid er beleilig for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold og forlat han. Er ikke så stor forskjell fra to til tre og jeg tror du blir å klare deg helt fint. Du har ok inntekt og når du er alene med barn har du også flere rettigheter som dobbel barnetrygd, du får barnebidrag, kan få overgangsstønad, redusert barnehagebetaling osv. 

Anonymkode: d1e88...a4c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis halvparten av kvinnene her inne mener at fostre er verdiløse celleklumper på lik linje med tånegler så synes jeg at det er påfallende at de i liten grad deltar i tråder som denne

Hvis den andre halvparten mener at fostre er små nusselige mennesker som selvsagt skal leve opp så synes jeg at det er påfallende at de i liten grad flagger det synet i tråder om abort

Inntrykket man lett kan få er at tyngdepunktet av kvinner her har fleksibel moral - i stand til å levere harmdirrende utspill til fordel for det som til enhver tid er beleilig for kvinner.

Men... det er vel ikke nødvendigvis svart hvitt. Jeg mener at i begynnelsen av et svangerskap er det kvinnen som skal tillegges mest vekt, mens på slutten er de ganske likestilt. Så går det litt gradvis. Men innenfor grensene for abort er det kvinnen selv som skal bestemme. Det er hun som risikerer kvalme, bekkenløsning og mer farlige komplikasjoner. 

Grunnen til at fosteret for noen har verdi veldig tidlig i svangerskapet har og litt å gjøre med at de ser for seg barnet det kommer til å bli. 

Anonymkode: f7e96...5aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men... det er vel ikke nødvendigvis svart hvitt. Jeg mener at i begynnelsen av et svangerskap er det kvinnen som skal tillegges mest vekt, mens på slutten er de ganske likestilt. Så går det litt gradvis. Men innenfor grensene for abort er det kvinnen selv som skal bestemme. Det er hun som risikerer kvalme, bekkenløsning og mer farlige komplikasjoner. 

Grunnen til at fosteret for noen har verdi veldig tidlig i svangerskapet har og litt å gjøre med at de ser for seg barnet det kommer til å bli. 

Anonymkode: f7e96...5aa

Hva er det som blir likestilt i slutten av svangerskapet? Forstår ikke helt hva du mener her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble uventet gravid med nr 3 da vi hadde to små under tre år fra før. 

Hadde tenkt å ta abort, men greide ikke. Jeg ble etterhvert 100% alenemor også selv om far ikke pushet på for abort.

Gikk fint de første 8-10 årene med yngste barnet. Men etter det gikk det nedover. Hun har i dag 4 diagnoser som ble blomstret opp når puberteten begynte. Har ikke tall på hvor mange utredelser og innleggelser vi har hatt.

Har ofte tenkt på hvor utrolig mye lettere livet hadde vært med bare de to eldste. Dessverre. Elsker yngstebarnet selvfølgelig. Men hun krever enormt mye av meg og kommer nok til å gjøre det resten av livet.

Tenk deg veldig godt om om du velger å beholde. Du vet hva du har men ikke hva du får.

Anonymkode: b3a97...d92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nymerïa skrev (10 timer siden):

I noen familier er det en selvfølge, i andre familier er det ikke en selvfølge. Bor ikke TS' familie i nærheten skal det mye mer til for at hun får hjelp. At helsevesent har rutiner for hva de gjør hvis en mor er på sykehus, hadde ikke vært godt nok for meg når det var snakk om små barn. Jeg hadde foretrukket å vite at det var noen barna kjente. Og jeg snakker ikke om at mor tilfeldigvis havner på sykehus. Skal hun ha barnet må hun nødvendigvis på sykehus. Og det er ikke uvanlig at det skjer noe med TS eller barnet slik at de blir der lenge. Eller at barnet må følges opp med det ene og det andre. De andre barna er 4 og 1, det kommer til å bli svært krevende å gi dem det de trenger hvis TS skal gjøre alt dette alene.

Økonomi når disse barna er i tenårene er det siste jeg hadde tenkt på. Det finnes det flere måter å løse og hun har god tid på seg.

Hvorfor klarer ikke folk å løse dette da. Når dem får barn er det mange år til ungdomstiden, men alikevel sliter mange med økonomien har ikke nok penger til fritidsaktiviteter, konfirmasjon. Mange har problemer med å sende med gave, når barnet er invitert i bursdag osv. 

Som mange forklarer det med er at livet skjer, så hvorfor ikke være litt forberedt på at livet skjer. Når hun sitter der med tre barn og kanskje ufør, har hun kapasitet til det?

Endret av Miss Clara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Behold, forlat han, krev barnebidrag gjennom nav. Dette ordner seg

Anonymkode: 5465d...44e

Hva skjedde med å "klare seg selv"?...Barnebidrag er en forbigående inntekt, det er altfor mange mennesker der ute som baserer inntekten sin på trygd, stønad og bidrag. Det opphører jo uansett når barnet blir 18...Hvor skal du da ta disse pengene fra når barnet blir voksent?..Det er jo etter fylte 18 år at det virkelig eskalerer med tanke på utgifter...Bolig, utdanning osv...Da hjelper det jo fint lite med "det som var"....

Anonymkode: 96665...6c7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva skjedde med å "klare seg selv"?...Barnebidrag er en forbigående inntekt, det er altfor mange mennesker der ute som baserer inntekten sin på trygd, stønad og bidrag. Det opphører jo uansett når barnet blir 18...Hvor skal du da ta disse pengene fra når barnet blir voksent?..Det er jo etter fylte 18 år at det virkelig eskalerer med tanke på utgifter...Bolig, utdanning osv...Da hjelper det jo fint lite med "det som var"....

Anonymkode: 96665...6c7

Man kan ikke basere inntekten på noe av det. Men barnebidrag er jo til barnet og dekker ikke halvparten av utgiftene engang. Og trygda er vel på rundt 3000 ish i mnd. Det er ingenting. Man må ha en jobb i tillegg til dette for å klare seg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg hadde aldri krevd bidrag .

Anonymkode: e8468...0a5

Er du typen til TS?

Selvsagt skal hun kreve bidrag, noe annet er jo idioti!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...