Gå til innhold

Far krever abort - bli alene med tre små?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt uplanlagt gravid, vi har to fra før, mannen krever abort. Det blir visst brudd om ikke. Jeg har virkelig prøvd å jobbe med hodet for å klare abort, men jeg klarer det bare ikke.

Jeg har hele veien tenkt at jeg bare må få gjennomført aborten og flytte fra han. Jeg klarer ikke å leve med han som tvang gjennom en abort, og å bli alenemor til tre høres helt umulig ut. 

Men er det umulig? Vil jeg hele tiden føle at jeg kommer til kort? Både med tid og økonomi? Jeg får så dårlig samvittighet av å tenke på abort, men jeg vil jo også føle på dårlig samvittighet om jeg ikke strekker til som mor til tre. 

Hva er deres erfaringer? Jeg har ca 510 000 i lønn i året som jo er lavt, får vel utvidet barnetrygd og eventuelt stønad til bhg? Overgangsstønad er jo bare midlertidig, så dumt å bli avhengig av den. Ønsker ikke å kreve masse av far i barnebidrag, han får være med å kjøpe inn det som trengs. Grunnet hans jobb/turnus kan han ikke ha 50/50, annen hver langhelg og en natt ellers er mer realistisk.. 

Anonymkode: 60b5e...a2d

• Liker 1
  • Hjerte 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tenkt 2 ting..tatt abort og reist fra han og bli alene mor til 2 

Eller... beholder og bli alene mor to 3

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Behold og forlat.

Det er jo han som burde ha sterilisert seg om han på død og liv ikke ville ha flere barn. Ikke fortsatt med å pule uten å ta noen som helst form for ansvar for prevensjon.

Du kommer til å få det forferdelig tøft økonomisk om du ikke krever fastsatt barnebidrag via NAV. Ingenting er billigere enn småbarn. Det er når de blir 10-12 år at utgiftene mangedobles. 

Anonymkode: 80d2a...760

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg får så dårlig samvittighet av å tenke på abort, men jeg vil jo også føle på dårlig samvittighet om jeg ikke strekker til som mor til tre. 

Hva er viktigst? 

Anonymkode: 1b117...c9e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Behold hvis du virkelig vil, men å stille et ultimatum abort eller brudd, hadde vært kroken på døra for min del. 

Jeg har litt høyere lønn enn deg, ca 560K, og jeg får rundt 9000kr i div stønader og trygd fra NAV. Dette er utenom bidrag fra far. Så dette kommer til å gå helt fint! Overgangsstønad er som du sier midlertidig, men er en god start å få.

Anonymkode: 2fd50...231

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aldri krevd bidrag .

hva med om du får barn med spesielle behov ? Som krever alt av deg? Hvorfor ikke sette pris på det du har

Anonymkode: e8468...0a5

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er alene med tre barn, det er hektisk, men går. Men mine barn er eldre da, barneskole og ungdomsskole. Men du kommer nok til å føle deg som en gummistrikk de første årene. Har du familie nærme som kan avlaste? 

Jeg ser også at jeg ikke hadde klart å leve med en som tvang meg til å ta abort. Har du forklart han det, at dersom han tvinger deg til abort blitt det brudd uansett hva du velger å gjøre? Tre barn er jo virkelig ikke så mye når man er to om det, og tror jo han hadde blitt glad i barnet når det først kom. 

Men blir det brudd, så må du kreve bidrag av han. Som Strilamann sier, det er ikke dine penger, det r barnas. Og du tjener INGENTING på å vær snill. Jeg lot eksen min betale latterlig lavt bidrag når ene barnet bodde 100% hos meg. (1000 kr i mnd). Det gjorde jo at jeg og barna levde veldig fattigslig, da jeg har lav inntekt og han har høy inntekt. Og selv om jeg har vært ekstremt snill med han, så krever han at jeg betaler halvparten av mopedsertifikat osv. Så nei, man tjener ingenting på å være snill. 

Anonymkode: 8575b...12a

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Grunnet hans jobb/turnus kan han ikke ha 50/50, annen hver langhelg og en natt ellers er mer realistisk.. 

Hva om han snur det hele på hodet og gjør endringer og krever 50/50?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er alene med tre barn, det er hektisk, men går. Men mine barn er eldre da, barneskole og ungdomsskole. Men du kommer nok til å føle deg som en gummistrikk de første årene. Har du familie nærme som kan avlaste? 

Jeg ser også at jeg ikke hadde klart å leve med en som tvang meg til å ta abort. Har du forklart han det, at dersom han tvinger deg til abort blitt det brudd uansett hva du velger å gjøre? Tre barn er jo virkelig ikke så mye når man er to om det, og tror jo han hadde blitt glad i barnet når det først kom. 

Men blir det brudd, så må du kreve bidrag av han. Som Strilamann sier, det er ikke dine penger, det r barnas. Og du tjener INGENTING på å vær snill. Jeg lot eksen min betale latterlig lavt bidrag når ene barnet bodde 100% hos meg. (1000 kr i mnd). Det gjorde jo at jeg og barna levde veldig fattigslig, da jeg har lav inntekt og han har høy inntekt. Og selv om jeg har vært ekstremt snill med han, så krever han at jeg betaler halvparten av mopedsertifikat osv. Så nei, man tjener ingenting på å være snill. 

Anonymkode: 8575b...12a

Ja, han velger heller brudd enn ett barn til

ts

• Liker 1
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva om han snur det hele på hodet og gjør endringer og krever 50/50?

Han ønsker ikke 50/50

ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet aldri om barnet du som kommer får diagnoser eller andre utfordringer.

Her veltet det lasset og hverdagen er mildt sagt vanskelig.

Jeg hadde i etterkant tatt abort og evt forlatt mannen.

Anonymkode: 87a73...9aa

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min krevde det samme. Sa han forlot om jeg beholdte. Jeg beholdte men han forlot ikke. Var bare i kjeften på ham. Men jeg forlot noen år senere. 

• Liker 8
  • Hjerte 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde aldri krevd bidrag .

hva med om du får barn med spesielle behov ? Som krever alt av deg? Hvorfor ikke sette pris på det du har

Anonymkode: e8468...0a5

Du vil nekte barnet ditt forsørgelse fra faren?

Anonymkode: 9a9d9...c67

• Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rih skrev (Akkurat nå):

Mannen min krevde det samme. Sa han forlot om jeg beholdte. Jeg beholdte men han forlot ikke. Var bare i kjeften på ham. Men jeg forlot noen år senere. 

Hvordan ble det å leve med han gjennom graviditeten og årene før du gikk? Var han bitter/sint/stygg?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

altså alle disse mennen som tror at di kan kreve at folk tar abort er bare tullet, ingen kan kreve det og dem trenger virekelig å ta et kurs i sexual undervisning

Anonymkode: a4ddb...c03

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du vet aldri om barnet du som kommer får diagnoser eller andre utfordringer.

Her veltet det lasset og hverdagen er mildt sagt vanskelig.

Jeg hadde i etterkant tatt abort og evt forlatt mannen.

Anonymkode: 87a73...9aa

Hva tror du gjør at det velter lasset for dere? Ser så mye ulikt. Hos noen velter det tredje lasset, mens hos andre er det kun en berikelse..

ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan ble det å leve med han gjennom graviditeten og årene før du gikk? Var han bitter/sint/stygg?

Han var verken bitter eller sint. Stygg var han på sine måter uansett. 
Men gjett hvem som ba  på sine knær om at vi ikke måtte ødelegge den familien vi hadde da jeg endelig sparka han ut? 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

altså alle disse mennen som tror at di kan kreve at folk tar abort er bare tullet, ingen kan kreve det og dem trenger virekelig å ta et kurs i sexual undervisning

Anonymkode: a4ddb...c03

Akkurat det gjelder vel begge veier. Man må være to for å bli gravid...

Anonymkode: 5c1b0...66b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...