AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #1 Skrevet 20. mai 2025 Hvor i hodet har dere vondt under migreneanfall? Og er smerten pulserende eller konstant? Anonymkode: 6db3b...85a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #2 Skrevet 20. mai 2025 Ofte rundt øyet eller på den ene siden. Men tilleggssymptomene er også plagsomme. Jeg blir sliten, ufokusert, kvalm, opplever støy som smertefullt. Mange av disse symptomene kan komme et døgn før hodepinen. Anonymkode: ade4b...8f1 3
Shy Guy Skrevet 20. mai 2025 #3 Skrevet 20. mai 2025 (endret) Det varierer litt, men typisk sett enten ca ved tinningen på venstre eller høyre side. Kan også være begge sider, eller over hele fremre del av hodet. For min del er det mest vanlig med konstant smerte, med plutselige stikk, men så er jeg på daglig medisin så det demper den noe mot tidligere. Smertene setter seg ofte i bakhodet også, nedover mot nakken. Ofte føles det som det står en spiker i tinningen. Helt forjævlige smerter 😥 Endret 20. mai 2025 av Shy Guy 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #4 Skrevet 20. mai 2025 Høyre framside av hodet, tinningen på samme side og bak venstre øye. Smerten bak øyet er konstant. Det andre er konstant når jeg sitter/ligger musestille, men pulserer når jeg beveger meg på meg, særlig når jeg går. Når jeg reiser meg opp dundrer det skikkelig. Anonymkode: 85838...a09 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #5 Skrevet 20. mai 2025 Det begynner i høyre side av hodet, og litt bak øyet. Kjennes av og til som en kniv inn i hodet. Og sprer seg til hele. Men, som den over her skriver, er det de ande symptomene vel så plagsomme. Jeg kan få synsforstyrrelser før hodepine, blir sliten, kvalm, veldig sensitiv for både lys, lyd og temperatur (må ligge på mørkt, kjølig rom). Noen ganger får jeg også vondt i tennene, glemmer lett ting og tang, eller sliter i flere dager etterpå med at jeg glemmer helt vanlige ord. Anonymkode: 1b82b...d20 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #6 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høyre framside av hodet, tinningen på samme side og bak venstre øye. Smerten bak øyet er konstant. Det andre er konstant når jeg sitter/ligger musestille, men pulserer når jeg beveger meg på meg, særlig når jeg går. Når jeg reiser meg opp dundrer det skikkelig. Anonymkode: 85838...a09 Jeg har for øvrig nystagmus på begge øyne fra før, og den øker veldig på det venstre øyet under anfallet. Samtidig blir høyre øye litt lammet? Øyet kjennes numment ut, om det gir mening. Anonymkode: 85838...a09 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #7 Skrevet 20. mai 2025 Bakhodet og litt over på høyre side. Anonymkode: c7beb...b26
Shy Guy Skrevet 20. mai 2025 #8 Skrevet 20. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det begynner i høyre side av hodet, og litt bak øyet. Kjennes av og til som en kniv inn i hodet. Og sprer seg til hele. Men, som den over her skriver, er det de ande symptomene vel så plagsomme. Jeg kan få synsforstyrrelser før hodepine, blir sliten, kvalm, veldig sensitiv for både lys, lyd og temperatur (må ligge på mørkt, kjølig rom). Noen ganger får jeg også vondt i tennene, glemmer lett ting og tang, eller sliter i flere dager etterpå med at jeg glemmer helt vanlige ord. Anonymkode: 1b82b...d20 Samme her med de andre symptomene. Hele kroppen føles i ulage. Det dunker i brystet, jeg får dårlig balanse, ekstremt lyssensitiv, som i at jeg bruker solbriller om kvelden med alle lysene av i leiligheten, og likevel blir jeg blendet. Glemmer helt vanlige ord eller navn støtt og stadig, fordi jeg har anfall nesten hver dag. Faktisk vært redd for at jeg holder på å få alzheimer eller noe slikt. Føler meg som helt idiot, som ikke klarer å prate normalt til tider, og det selv om jeg ikke har et aktivt anfall. Hodet og kroppen er konstant i en av fasene som nevrologen sier, den får aldri fred og er dermed litt sliten. Endret 20. mai 2025 av Shy Guy 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #9 Skrevet 20. mai 2025 Oftes i området bak øye, en stikkende og pulserende smerte. Andre ganger er halve ansiktet pulserende og smerten konstant. Oftes på min venstre side, men det kan bytte på. Anonymkode: eeca5...c32 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #10 Skrevet 21. mai 2025 Hele høyre side av hodet, fra toppen og ned til øverste delen av øret. Konstant smerte. Anonymkode: 374e1...81b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #11 Skrevet 21. mai 2025 Kan være litt forskjellig, kan være både konstant og pulserende men alltid på ene siden av hodet. Kan være helt fra bak øyet, langs siden av hodet og bakover nedover mot nakken under de verste anfallene. Er jeg heldig å få avbrutt anfallet så er det "bare" ved tinningen. Har opplevd å bli kvitt smerten på ene siden av hodet for så å få anfallet på den andre siden litt senere på dagen. Veldig slitsomt Anonymkode: 13822...fc6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #12 Skrevet 21. mai 2025 Høyre side av ansiktet. Det verste er rundt øyet. Smerten er også litt inni fremre del av hodet, men det er verst i ansiktet. Fra kvalmen, lysskyheten osv starter så har jeg ca 45 min på å komme meg hjem og i seng. Etter det blir smerten for høy til å flytte på meg. Hvis jeg ligger helt stille og puster riktig er smerten ikke altfor ille. Om jeg snur meg i sengen eksploderer smerten og det dundrer voldsomt. Anonymkode: 6fa92...348
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #13 Skrevet 21. mai 2025 Shy Guy skrev (23 timer siden): Samme her med de andre symptomene. Hele kroppen føles i ulage. Det dunker i brystet, jeg får dårlig balanse, ekstremt lyssensitiv, som i at jeg bruker solbriller om kvelden med alle lysene av i leiligheten, og likevel blir jeg blendet. Glemmer helt vanlige ord eller navn støtt og stadig, fordi jeg har anfall nesten hver dag. Faktisk vært redd for at jeg holder på å få alzheimer eller noe slikt. Føler meg som helt idiot, som ikke klarer å prate normalt til tider, og det selv om jeg ikke har et aktivt anfall. Hodet og kroppen er konstant i en av fasene som nevrologen sier, den får aldri fred og er dermed litt sliten. Og alle er sikre på at du har migrene og ikke noe annet? Høres mer ut som en sjelden diagnose. Anonymkode: 1885e...9d4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #14 Skrevet 21. mai 2025 Kjenner ei med "migrene". Samtidig har hun 12 LED-pærer på full guffe i stua, en rekke trådløse duppeditter og "smart" elektronikk, og bor i leilighet hvor tyve andre har like mange trådløse duppeditter Migrenen dukker aldri opp når hun er på besøk hos meg... Både migrene og ADHD er veldig enkelt å forhindre eller reversere. Anonymkode: 4ace9...82e
K.B. Skrevet 21. mai 2025 #15 Skrevet 21. mai 2025 pulserende smerte i tinningene og bak øyet, stikkende smerte, kan kjenne det ned mot kjeven, blir ør, svimmel, kvalm og slapp. Har nok alltid vært litt lysømfintlig og det tar helt av når migrenen kommer. Prøver helst å ligge helt stille, kan kjennes litt som å være på en gyngende båt, får også hørselsforstyrrelser som gjør at det føles ut som man er i en tunell og hører lyder lengre inn i tunellen. Varer vanligvis noen timer, men kan også sitte i lengre.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #16 Skrevet 21. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjenner ei med "migrene". Samtidig har hun 12 LED-pærer på full guffe i stua, en rekke trådløse duppeditter og "smart" elektronikk, og bor i leilighet hvor tyve andre har like mange trådløse duppeditter Migrenen dukker aldri opp når hun er på besøk hos meg... Både migrene og ADHD er veldig enkelt å forhindre eller reversere. Anonymkode: 4ace9...82e Sånne kunnskapsløse brødhuer som deg…. Anonymkode: c7beb...b26 9 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #17 Skrevet 21. mai 2025 Får vondt i/bak høyre øye. Det er konstant og kanskje litt pulserende. Jeg blir også kvalm, lyssky og ømfintlig for lyd. Får migrene 1 gang i uka så er litt irriterende siden jeg blir ufokusert/vimsete samme dag og dagen etter. Anonymkode: d43db...015
Shy Guy Skrevet 22. mai 2025 #18 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og alle er sikre på at du har migrene og ikke noe annet? Høres mer ut som en sjelden diagnose. Anonymkode: 1885e...9d4 Ikke fått høre mistanke om noe annet vertfall, og jeg har vært gjennom diverse tester, og går til nevrolog. Har det kronisk, som er 15-20 dager per mnd i mitt tilfelle, og dermed har jeg egentlig veldig få helt friske dager. Alltid noe som er vondt i hodet, og når anfallet kommer mer på, så får jeg dårligere balanse og litt dårligere allmenntilstand. Ikke så godt å forklare akkurat hvordan det føles. Heldigvis hjelper stort sett anfallsmedisin, Naramig/naratriptan. Men så kan det bli nytt anfall et døgn senere, eller kanskje dagen etter det. Nå har jeg hatt mer eller mindre daglige anfall i over 2 uker. Men så går det plutselig 3 uker nesten uten anfall og jeg tror det varer, men det gjør det aldri. Helt grusom sykdom 😥 1
Kalevala Skrevet 22. mai 2025 #19 Skrevet 22. mai 2025 Oftest starter det som en stramming eller ømhet i nakken på en av sidene, og sprer seg så til siden av hodet og begynner å pulsere, mer og mer intenst. Noen ganger starter det på toppen av hodet. https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/typer/migrene/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå