AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:30 #1 Del Skrevet tirsdag kl 18:30 Jula gikk over all forventning, samme med påsken. Vekta går stadig nedover og jeg har klart å holde på gode vaner. Litt utskeielser, men har klart å unngå overspising og jeg har kommet meg inn i gode vaner igjen Nå er jeg inne i det jeg kjenner er min største utfordring: stressende periode på jobb og begrensede muligheter for trening! i vinter har jeg avreagert med å løpe en tur når det blir for mye, og dermed klart å unngå å ty til mat. Nå sitter jeg her og har mye å gjøre, blir stressa, sover dårlig, og med små barn og mann som er bortreist så blir det mye vanskeligere å få til en løpetur, og i stedet tyr jeg til overspising. Nå nettopp satt jeg og spiste Nugatti med skje fordi vi ikke hadde sjokolade i hus…. Er det noen som har noen tips? Anonymkode: cb2b5...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet tirsdag kl 19:31 #2 Del Skrevet tirsdag kl 19:31 Velg et sunnere alternativ, frukt/bær/grønnsaker. Men det beste er å huske hva du selv er i kraft til å gjøre, du har fått til å lage deg rutiner og du må finne veien dit igjen! Kanskje ville det vært lurt å investere i en tredemølle om det er rom for det økonomisk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:01 #3 Del Skrevet onsdag kl 09:01 Jeg tenker at det er lov å spise litt mer I en kort og tøff periode, men velger sunne alternativer. At vektnedgangen stagnerer en kort periode er greit hvis jeg har spist sunt, mindre greit hvis det er på grunn av potetgull og is. Anonymkode: 2b6f4...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:12 #4 Del Skrevet onsdag kl 15:12 Kjøp deg mølle eller barnevakt. Jeg vet hvor tungt det er å komme seg opp på hesten igjen, så best å ikke ramle av. Anonymkode: 7e8d2...65f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:14 #5 Del Skrevet onsdag kl 15:14 Finn et kort og gøyalt treningsprogram fôr hjemmetrening på YouTube og sett i gang med musikk på øret! Gjerne noe med dans/rytmiske bevegelser Anonymkode: 81659...3fc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:46 #6 Del Skrevet onsdag kl 15:46 Takk for tips! Er nok hjemmetrening som er tingen. Problemet er at jeg ikke har funnet noe jeg trives med, hittil, men må vel bare lete mer. Å løpe på mølle hater jeg , så det er bortkasta plass, men tar til meg tipsene om hjemmetrening! Har allerede hatt barnevakt(betalt for) tre ganger på to uker, så føles litt feil med enda mer, men om det roer seg med andre ting er det absolutt mulig. -ts Anonymkode: cb2b5...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:00 #7 Del Skrevet onsdag kl 19:00 Har du tenkt på hoppetau? i tillegg har jeg mye hjelp i å syte til ChatGPT når jeg trenger litt støtte eller oppmuntring rundt mat eller trening Anonymkode: 692d1...50c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:07 #8 Del Skrevet onsdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tenkt på hoppetau? i tillegg har jeg mye hjelp i å syte til ChatGPT når jeg trenger litt støtte eller oppmuntring rundt mat eller trening Anonymkode: 692d1...50c Har vurdert det, ja, men sist jeg vurderte det veide jeg nesten 20 kg mer enn nå og kroppen føltes uendelig tung. Tror egentlig det kunne fungert, og burde jo være litt bedre rusta nå etter all løpinga, og med noen kg mindre. Takk for tipset! Anonymkode: cb2b5...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:42 #9 Del Skrevet torsdag kl 12:42 Ikke ha nugatti i skapet. Leser stadig vekk om de som "sprekker" og spiser opp alt de har av søtsaker. Ikke ha søtsaker i huset. Fjern fristelser, og kjøp kun inn til lørdag det dere skal spise på lørdag. Forøvrig så kan man trene styrkeøvelser hjemme. Anonymkode: 7bbe0...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:29 #10 Del Skrevet torsdag kl 14:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke ha nugatti i skapet. Leser stadig vekk om de som "sprekker" og spiser opp alt de har av søtsaker. Ikke ha søtsaker i huset. Fjern fristelser, og kjøp kun inn til lørdag det dere skal spise på lørdag. Forøvrig så kan man trene styrkeøvelser hjemme. Anonymkode: 7bbe0...635 Styrkeøvelser, hoppetau, andre aktiviteter, det er mye man kan gjøre hjemme, og det er vel det jeg sitter igjen med etter denne tråden, at jeg må finne ut hvordan jeg kan få til trening innenfor husets fire vegger. Og da mener jeg å finne ut hva som passer meg. For det må jo finnes! Når det gjelder det å ikke ha fristelser tilgjengelig så er jeg i utgangspunktet enig, men det er ikke helt svart-hvitt. Denne gangen var det Nugatti, fordi det var det som var der, for vi har ikke godteri, kjeks, snacks liggende, men mannen hadde lyst på Nugatti for en måned siden og da kjøpte han det og den har fått stå urørt utover ei brødskive på han og barna i et par helger. jeg føler ikke jeg kan nekte resten av familien ei skive Nugatti i ny og ne, eller kreve at de spiser opp/kaster boksen hver gang. Mine sprekker handler ikke om søtsaker nødvendigvis, det kan være andre ting. Poenget er at jeg overspiser. Det kan være tre ostesmørbrød med mangedoblet mengde ost på toppen kort tid etter forrige måltid, det kan være en boks leverpostei, koke fullkornsmakaroni og drukne i ost og smør. vil jeg ha noe søtt, men har ikke noe tilgjengelig? Da har jeg laget smuldrepaideig og spist(mel, sukker, smør og havregryn). Skal vi la være å ha ost, leverpostei, smør, havregryn og sukker i huset? for meg er det viktig å finne andre måter å takle det enn å ikke ha noe i huset, og der har trening vært viktig. Derfor er nok det mange nevner om hjemmetrening nøkkelen. Anonymkode: cb2b5...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet torsdag kl 18:20 #11 Del Skrevet torsdag kl 18:20 Det er viktig å holde seg okkupert på ettermiddag/kveld, da er det mindre sjanse å kjedespise. Gjør det til en vane å spørre deg selv om kroppen din har behov for det du skal spise utenom måltider, kanskje det er lettere å tenke seg om da?🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #12 Del Skrevet 23 timer siden Tror forøvrig at man ikke skal være så slem med seg selv fordi man går på en sprekk i ny og ne. Livet skjer. Hva er viktigst - at man spiser nugatti med skje, og fikser hverdagen, eller at man blir deprimert over at: nå går jeg opp i vekt, jeg er en dårlig person, fikser ikke noe ting.. Kanskje du må endre perspektivet ditt. Det er ikke krise å spise noen skjeer med nugatti innimellom. Men man må ta tak i problemet som er: overspising av nugatti. Hvis alt kan være en fristelse, så må man kanskje tenke: hva kan jeg ellers spise, som ikke jeg får dårlig samvittighet av. Damer er slemme med seg selv, derfor blir de skjeldent fornøyd, eller lykkelig. Anonymkode: 7bbe0...635 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (23 timer siden): Styrkeøvelser, hoppetau, andre aktiviteter, det er mye man kan gjøre hjemme, og det er vel det jeg sitter igjen med etter denne tråden, at jeg må finne ut hvordan jeg kan få til trening innenfor husets fire vegger. Og da mener jeg å finne ut hva som passer meg. For det må jo finnes! Når det gjelder det å ikke ha fristelser tilgjengelig så er jeg i utgangspunktet enig, men det er ikke helt svart-hvitt. Denne gangen var det Nugatti, fordi det var det som var der, for vi har ikke godteri, kjeks, snacks liggende, men mannen hadde lyst på Nugatti for en måned siden og da kjøpte han det og den har fått stå urørt utover ei brødskive på han og barna i et par helger. jeg føler ikke jeg kan nekte resten av familien ei skive Nugatti i ny og ne, eller kreve at de spiser opp/kaster boksen hver gang. Mine sprekker handler ikke om søtsaker nødvendigvis, det kan være andre ting. Poenget er at jeg overspiser. Det kan være tre ostesmørbrød med mangedoblet mengde ost på toppen kort tid etter forrige måltid, det kan være en boks leverpostei, koke fullkornsmakaroni og drukne i ost og smør. vil jeg ha noe søtt, men har ikke noe tilgjengelig? Da har jeg laget smuldrepaideig og spist(mel, sukker, smør og havregryn). Skal vi la være å ha ost, leverpostei, smør, havregryn og sukker i huset? for meg er det viktig å finne andre måter å takle det enn å ikke ha noe i huset, og der har trening vært viktig. Derfor er nok det mange nevner om hjemmetrening nøkkelen. Anonymkode: cb2b5...64c Får du noen hjelp mot spiseforstyrrelsen din? Jeg overspiser på lik måte når jeg er deprimert. Hvis du ikke er i behandling hadde jeg tatt en tur til legen og bedt om hjelp for spiseforstyrrelsen. Den er et symptom på noe. Anonymkode: 2b6f4...e11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Del Skrevet 14 timer siden Symptomet er jo stress. Det er samme her. Overspiser alltid når jeg er stresset. Det er ikke alltid så lette å bare fjerne stress over natten, ihvertfall ikke med barn. Anonymkode: bceb7...f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 22.07): Har vurdert det, ja, men sist jeg vurderte det veide jeg nesten 20 kg mer enn nå og kroppen føltes uendelig tung. Tror egentlig det kunne fungert, og burde jo være litt bedre rusta nå etter all løpinga, og med noen kg mindre. Takk for tipset! Anonymkode: cb2b5...64c Hva med sånn liten mini-trampoline for å ha inne og trene med? Mindre belastning på knær/ledd, og kan være gøyalt og effektiv trening! Sjekk YouTube for tips Anonymkode: 81659...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå