Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Trondheim og skal flytte 1 August. Har sett etter leilighet i det området jeg har lyst å bo, men ikke fått leilighet ennå. Men hvordan blir leiemarkedet i sommer? Nå skal vel studentene finne seg leiligheter og da blir det sikkert umulig å finne noe? 

Anonymkode: 31d1b...120

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fulgt med godt fremover nå.

Siste vanlige eksamen på universitetet er første uke i juni. Mulig det blir flere ledige leiligheter med innflyttingsmuligheter allerede i juni eller juli.

Samordna opptak kommer i midten av juli så da begynner det virkelig å koke med studenter som vil ha leilighet fra august.

Anonymkode: f17bf...aa8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg ville fulgt med godt fremover nå.

Siste vanlige eksamen på universitetet er første uke i juni. Mulig det blir flere ledige leiligheter med innflyttingsmuligheter allerede i juni eller juli.

Samordna opptak kommer i midten av juli så da begynner det virkelig å koke med studenter som vil ha leilighet fra august.

Anonymkode: f17bf...aa8

Så de fleste studenter vet ikke helt sikker om de kommer inn på studie før midten av juli? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, eller jo, alle vet ikke sikkert. Men for veldig mange studenter vet de at de kommer inn, og sikrer seg bolig før rushet i juli. 

Anonymkode: 3181f...095

AnonymBruker
Skrevet

Dette er den aller beste tiden på året å jakte leilighet i Trondheim. Svært mange leiligheter er i spill i nærmeste fremtid. Noen studenter er ferdige, andre flytter sammen etc etc.

Men du må belage deg på å betale for den nye leiligheten i juli også – det er dessverre prisen for å øke sannsynligheten voldsomt for å skaffe seg et sted å bo fra august...

Da ungene studerte ved NTNU var det rådet de fikk av meg, og det fungerte utmerket.

Anonymkode: e7543...fcc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40 årene. Kanskje jeg har bedre sjanse hos noen pga alderen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mange foretrekker studenter, da de gjerne er bortreist i ferier. Men om du er i jobb er du jo sikker betaler.

Anonymkode: 95806...61f

AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (6 timer siden):

Nå er dette riktignok i Bergen, men vil tro det ikke er veldig ulikt til Trondheim...?

Ekstra tidlig kamp om leilighetene

Stemmer, vi har allerede leid ut vår utleieleilighet i Bergen til neste års studenter.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi foretrekker studenter da de har en naturlig slutt på leieforholdet. Så er noen vi ikke trives med risikerer vi ikke at de blir boende år etter år.

Anonymkode: bfd42...fc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også foretrukket studenter. De kan jages med inkasso, melder sjelden feil og klager nesten aldri på ikke utbetalt depositum.

Bare å ikke utbetale depositum minus rettsgebyr og de få som måtte utbetales ga millioner i inntekt over de årene jeg var en drit utleier.

:skya:

Anonymkode: b3760...000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...