AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Er det forventet at man alltid svarer på ringeklokken når man har smart ringeklokke med kamera? Man vil jo få varsel på mobilen uansett om man er på jobb, på hytta, på skogstur, på spaferie eller bare ligger hjemme og slapper av på sofaen og ikke vil bli forstyrret. Så jeg er litt redd for at med en sånn ringeklokke så vil naboer, postbud og andre som ringer på bli sure om man ikke svarer på «porttelefonen». Jeg orker ikke å få 40 «tapte anrop» fra ringeklokken fordi noen blir hissig av at ingen svarer. Om noen ringer på den gammeldagse ringeklokken 40 ganger når jeg ikke er hjemme, så er det bare den som ringer på som blir plaget, men det vil jo bli annerledes med en smart ringeklokke. Hvilke erfaringer har dere? Anonymkode: 493d9...ec3
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai Er det så mange som ringer på hos deg uten at du vet det på forhånd da? De færreste har vel varsler på telefonen uansett, med mindre man nettopp venter en pakke/rørlegger/besøk, og det er jo bare å nevne det i en anledning at "haha, ja her hjelper det sjeldent å ringe på, jeg som stort sett har på lydløs synes det bare er godt å ikke ha noen ringeklokke jeg". (Her ble ringeklokke koblet ut fra lyd da jeg hadde baby for mange år siden, aldri satt den på igjen. Folk kan ringe seg gule og blå, jeg hører jo at det er noen der, og bruker vanlig kamera for å se hvem, og liker best å ha det sånn ) Anonymkode: 1534d...137 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Jeg gjør ikke det. Bruker den som en vanlig ringeklokke. Anonymkode: 7e970...2e4
Hannabanna Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai Enda ett eksempel på hvor stressa vi blir av teknologien i dag. Dropp å svare eller ha vanlig ringeklokke. Har noen i det hele tatt blitt sure eller er det ett problem du er redd vil oppstå? Hvor mange ganger dagen ringer noen på uten avtale på forhånd? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det så mange som ringer på hos deg uten at du vet det på forhånd da? De færreste har vel varsler på telefonen uansett, med mindre man nettopp venter en pakke/rørlegger/besøk, og det er jo bare å nevne det i en anledning at "haha, ja her hjelper det sjeldent å ringe på, jeg som stort sett har på lydløs synes det bare er godt å ikke ha noen ringeklokke jeg". (Her ble ringeklokke koblet ut fra lyd da jeg hadde baby for mange år siden, aldri satt den på igjen. Folk kan ringe seg gule og blå, jeg hører jo at det er noen der, og bruker vanlig kamera for å se hvem, og liker best å ha det sånn ) Anonymkode: 1534d...137 Hannabanna skrev (7 minutter siden): Enda ett eksempel på hvor stressa vi blir av teknologien i dag. Dropp å svare eller ha vanlig ringeklokke. Har noen i det hele tatt blitt sure eller er det ett problem du er redd vil oppstå? Hvor mange ganger dagen ringer noen på uten avtale på forhånd? Ja, hver dag. Nabounger, voksne naboer som skal spørre om noe praktisk, bud som leverer pakke, kunder, folk som skal selge noe m.m. Jeg driver et lite firma hjemmefra, og det skjer overraskende ofte at det kommer kunder som har funnet adressen på brreg, og som tror det er ok å stikke innom for å hente bestillingen så de slipper å vente på postlevering. Vurderer smart ringeklokke for å kunne gi beskjeder når jeg ikke er hjemme. Men er litt bekymret for at den gjengse oppfatningen i samfunnet er at man MÅ være tilgjengelig. Anonymkode: 493d9...ec3
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det så mange som ringer på hos deg uten at du vet det på forhånd da? Anonymkode: 1534d...137 Jeg er ikke TS, men: de aller fleste som ringer på er jo sånt man ikke vet om på forhånd! Har man avtalt at noen skal komme på besøk, så vet man jo det, de trenger jo knapt å ringe på... Men folk som skal selge internettabonnement eller alarm, idrettsungdommer som skal hente panteflasker, russegruppen som selger dopapir, håndballklubben som selger lodd, unger på halloween som tigger godteri osv - det er jo stort sett sånne som ringer på... Men nei, aldri opplevd at noen står og trykker "40 ganger", når jeg ikke har åpnet har de fleste ringt bare en eller to ganger, akkurat som med en vanlig ringeklokke. Eneste ankepunktet mitt er at den elektroniske ringeklokken kan være litt treg, så jeg rekker knapt å få varsel + sjekke hvem det er før de allerede har konkludert med at jeg ikke er hjemme/ikke kommer til å åpne... Anonymkode: 5698d...99a 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai Jeg har det og folk ringer ikke noe mer enn før. Som oftest 2 ganger på de som ikke får svar, unntatt den nysgjerrige nabogutten som stopper på rundt 10 😅😅 Det er jo en strålende mulighet til å IKKE svare, når det er misjonærer eller selgere eller annet du ikke har tid til akkurat nå 👍 Anonymkode: c4aee...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 19.10): Er det forventet at man alltid svarer på ringeklokken når man har smart ringeklokke med kamera? Man vil jo få varsel på mobilen uansett om man er på jobb, på hytta, på skogstur, på spaferie eller bare ligger hjemme og slapper av på sofaen og ikke vil bli forstyrret. Så jeg er litt redd for at med en sånn ringeklokke så vil naboer, postbud og andre som ringer på bli sure om man ikke svarer på «porttelefonen». Jeg orker ikke å få 40 «tapte anrop» fra ringeklokken fordi noen blir hissig av at ingen svarer. Om noen ringer på den gammeldagse ringeklokken 40 ganger når jeg ikke er hjemme, så er det bare den som ringer på som blir plaget, men det vil jo bli annerledes med en smart ringeklokke. Hvilke erfaringer har dere? Anonymkode: 493d9...ec3 Så koble ut den smarte og den dumme ringeklokka da. Hva er hensikten med smarte dingser som plager livet av eieren? Anonymkode: 4fdb0...209 1
NoaideBiehtar Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai Nei folk forventer ikke svar. Mange blir ganske forvirra hvis du svarer via ringeklokka. 😅 Vi kobler den ut hvis vi skal på ferie eller noe da sønnen vår blir litt stressa hvis han ser kamerater ringe på.
AnonymBruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai Hadde vært fornøyd om budet ringte på to ganger. Ofte legger de bare pakken der å går. Dersom de må ha underskrift ringer de på en gang, og er jeg ikke rask nok, så har de tatt pakken med å dratt innen jeg åpner. Anonymkode: a3de8...7ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå