AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:00 #21 Del Skrevet tirsdag kl 19:00 Når det gjelder benskjørhet er vi i verdenstoppen i Norge på å ha dette. De fleste merker ikke noe før de brekker noe. Kvinner er mest utsatt. Det er bedre å forebygge enn å behandle. D vitamin og kalsium kan forebygge og alle kvinner i overgangsalder bør ta det Anonymkode: a6e50...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:02 #22 Del Skrevet tirsdag kl 19:02 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke fått gode råd når jeg har spurt på apoteket. De googler og sier de tror ditt og datt. Ts Anonymkode: f39b7...1fd Uff det er ikke bra. Prøv et annet apotek eller si at du vil snakke med en som kan det. Håpløst med så inkompetente folk da. Anonymkode: a6e50...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:05 #23 Del Skrevet tirsdag kl 19:05 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja det gjør jeg, men det har ikke legen sagt, har bare funnet ut av det selv ts Anonymkode: f39b7...1fd AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er to år siden jeg var på beinmålings test og jeg fikk vite at jeg måtte ta tilskudd. Legen har ikke fulgt meg opp etter det. Ts Anonymkode: f39b7...1fd Da kompliserer du det jo veldig når du allerede vet at du kan bare ta k2 separat? Dropp d vit, ta kalsium og k2 separat. Men hva med magnesium? 2 år,da er det på tide med ny kontroll og nye blodprøver. Anonymkode: e9bc0...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:31 #24 Del Skrevet tirsdag kl 19:31 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det er to år siden jeg var på beinmålings test og jeg fikk vite at jeg måtte ta tilskudd. Legen har ikke fulgt meg opp etter det. Ts Anonymkode: f39b7...1fd Skremmende. Her så tar jeg blodprøver flere ganger i året på d-vit, og ca 2 ganger i året på kalsium. Og beskjed om bilder hver 2 år Anonymkode: 307f1...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:03 #25 Del Skrevet tirsdag kl 20:03 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Da kompliserer du det jo veldig når du allerede vet at du kan bare ta k2 separat? Dropp d vit, ta kalsium og k2 separat. Men hva med magnesium? 2 år,da er det på tide med ny kontroll og nye blodprøver. Anonymkode: e9bc0...a85 Jeg var usikker på om jeg kunne ta kun k2 sammen med kalsium og om det ga samme effekten, derfor opprettet jeg dette innlegget. Jeg kompliserer ikke... Ts Anonymkode: f39b7...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet tirsdag kl 20:24 #26 Del Skrevet tirsdag kl 20:24 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg var usikker på om jeg kunne ta kun k2 sammen med kalsium og om det ga samme effekten, derfor opprettet jeg dette innlegget. Jeg kompliserer ikke... Ts Anonymkode: f39b7...1fd Ta en e-konsultasjon med din fastlege med spørsmålet, og spør om det er nødvendig med en kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:38 #27 Del Skrevet tirsdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er i forstadiet til beinskjørhet og har fått beskjed om kalsium med k og d, men på slutten av sist sommer fikk jeg vite at jeg hadde høye verdier med d vitamin og måtte stoppe i tre måneder ifølge legen. Ts Anonymkode: f39b7...1fd Da kjøper du på apoteket vanlig kalsium tabletter uten ekstra vitaminer. Bruker du for mye D vitaminer skader du indre organer. Det samme gjelder K vitaminer. Synes det er litt «lettvint» av legen og si gå på apoteket og kjøp….Hadde du hatt behov for K og D vit. Så hadde legen gitt deg Calsiforte. Anonymkode: 22449...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:53 #28 Del Skrevet onsdag kl 06:53 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var usikker på om jeg kunne ta kun k2 sammen med kalsium og om det ga samme effekten, derfor opprettet jeg dette innlegget. Jeg kompliserer ikke... Ts Anonymkode: f39b7...1fd Som sagt reguleres kalsiumopptaket av d-vitamin, noe du allerede har høye verdier av. K2 aktiverer et protein i skjelettet som gjør at kalsium til benmassen og ivaretar skjelettet. Du kan jo da fint ta et eget k2 tilskudd sammen med eget kalsium tilskudd? Er det lenge siden d vitamin ble målt? Anonymkode: e9bc0...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:01 #29 Del Skrevet onsdag kl 08:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som sagt reguleres kalsiumopptaket av d-vitamin, noe du allerede har høye verdier av. K2 aktiverer et protein i skjelettet som gjør at kalsium til benmassen og ivaretar skjelettet. Du kan jo da fint ta et eget k2 tilskudd sammen med eget kalsium tilskudd? Er det lenge siden d vitamin ble målt? Anonymkode: e9bc0...a85 D vitamin ble målt for over ett år siden ts Anonymkode: f39b7...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:32 #30 Del Skrevet onsdag kl 10:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): D vitamin ble målt for over ett år siden ts Anonymkode: f39b7...1fd Da er det greit å ta nye prøver på det også, for det kan jo endre seg. Best å gjøre det før sommeren. 2 år siden sist sjekk mtp benskjørhet er for lenge, ville ringt og fått time nå. Anonymkode: e9bc0...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå