Mommylife Skrevet i går, 15:18 #1 Del Skrevet i går, 15:18 Du som har slanket deg, liker du at noen kimmenterer at du har gått ned i vekt? jeg har nå gått ned 10 kg siden jul, fra 78 til 68 kg og jeg er faktisk litt skuffet over at INGEN absolutt ingen har sagt noe vet at man ikke skal kommentere andres skropper, så er litt overrakset over min egen skuffelse og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
test1e Skrevet i går, 17:07 #2 Del Skrevet i går, 17:07 He he, om venner og kollegaer som ser deg hver dag ikke kommenterer er de for at de ser deg hver dag Gått ned 20 kg (På min lavkarbo light som jeg har skrevet om i andre tråder) og det er ikke mange som har sagt noe. Men jeg har truffet på tidligere kollegaer, og de kommer med "oj, du har tatt av deg" type kommentarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:17 #3 Del Skrevet i går, 17:17 Jeg har gått ned ca 20 kg det siste halvåret, har fått minimalt med kommentarer. Basert på de jeg har fått: jeg hverken liker det eller ikke, for det kommer helt an på hvem som sier noe og hvordan det sies. Jeg vet at det synes, og de kommentarene jeg har syntes det har vært ok å få kommer fra mennesker jeg møter nesten daglig. Ikke fordi jeg møter dem daglig, men fordi det blir sagt på en måte som jeg synes er ok. Jeg vet ikke hvorfor noe er greit å si og andre ting ikke, så jeg tenker det må være enda vanskeligere for den som sier noe. Anonymkode: 2708e...8f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:18 #4 Del Skrevet i går, 17:18 Vekt er et sensitivt tema, så mange unngår å kommentere det. De vet ikke hva som ligger bak, det kan f.eks være en spiseforstyrrelse. Selv får jeg kommentarer fra til og med godt voksne kollegaer på at jeg har blitt så flott og slank, og jeg er på papiret undervektig. Har "bare" gått ned 7 kg på et halvt år, så jeg var helt normalvektig fra før. Jeg har slitt mye med spising oppgjennom og akkurat nå er det ortoreksi. Jeg blir ikke glad for kommentarer på vekta, selv om jeg har gått ned i vekt med vilje, for det er så mange negative følelser knyttet til det med kropp. Anonymkode: df0da...1d0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:19 #5 Del Skrevet i går, 17:19 Gikk 15 kg før jeg fikk kommentarer. Gjør meg brydd, spesielt om de tar helt av og syns ikke noe om at folk gjør det i nærvær av andre og spesielt ikke rundt barna mine. Anonymkode: 043c5...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:21 #6 Del Skrevet i går, 17:21 Det er typisk norsk å ikke si noe. For her er det den høflige tilnærmingen til det. Er bare de uten antenner som går rundt og kommenterer det. Jeg jobber internasjonalt. Vi hadde besøk av en som kun er innom en gang i året. En av de jeg jobber tett med hadde gått ned i vekt. Og vår gjest (amerikaner) uttrykte spontant "Wow, you look great, good work! How do you feel?". En utrolig klein situasjon for alle nordmenn i rommet 😂 Anonymkode: cfbb5...346 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:22 #7 Del Skrevet i går, 17:22 Har gått ned 35 kilo, men tror ingen sa noe før jeg hadde gått ned nærmere 20 kg.... For min del kan de gjerne la være å si noe. Synes det er greit, og på en måte litt fint, når kolleger som ønsker å gå ned selv spør hva jeg har gjort, da ber de jo oppriktig om tips, og det er noe annet enn å bare kommentere kropp. Anonymkode: 55499...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mommylife Skrevet i går, 18:12 Forfatter #8 Del Skrevet i går, 18:12 Ja det er sant det dere sier, og jeg vil jo ikke at dette skal bli sagt foran barna mine er visst bare egotrippen i huet mitt som hadde lyst å høre det fra noen 😅😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:18 #9 Del Skrevet i går, 18:18 Vekt er bare vekt, tenker jeg. Jeg har opplevd i det siste at flere reiser seg for meg på bussen, så feit har jeg blitt rundt midjen. Så nå må jeg virkelig ta tak! Men jeg blir ikke vonbroten av det. Anonymkode: 4c584...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:21 #10 Del Skrevet i går, 18:21 Jeg syntes det er utrolig kleint når noen sier noe om det. Skikkelig ubehagelig, faktisk. Det er da ingens sak. Anonymkode: 5f7ee...331 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet i går, 18:23 #11 Del Skrevet i går, 18:23 (endret) Jeg likte kommentarer på det da jeg var yngre. Nå både liker og hater jeg det. Jeg synes det er greit når noen kommenterer det en til en, men når folk utbryter i plenum; Nei, gud, så tynn du har blitt eller «gud som du har forandret deg», synes jeg det blir kleint/ugreit. Dette er også det samme som da jeg var overvektig, og i tillegg kledde meg veldig nøytralt med mørke farger. Hadde jeg på meg farger på jobb en dag, eller kjole etc, så var det spesielt en som bare måtte; «WOW, så flott du var med de fargene! Sååå kjekt å se deg i annet enn sort og mørke farger!» Joda, men når hun skrek av begeistring og gjorde et så stort nummer av det, ble det bare flaut, og jeg fortsatte i nøytrale farger etterpå… Endret i går, 18:26 av Tiara07 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:24 #12 Del Skrevet i går, 18:24 Kvinnelig sjef (jeg er mann) kommenterte det i en sammenheng det var naturlig. Mannlig kollega på annen avdeling sa at "du har virkelig tatt av"-type, da i sosialt lag med alkohol. ... Dette etter å ha gått ned over 20 kg, men veier fortsatt 10-20 kg for mye... To tidligere kvinnelige kollegaer som jeg ikke hadde sett på en stund ble nesten "målløse", i positiv forstand. Ellers mest registeringer uten særlig med kommentarer... Nesten litt skuffet over at flere ikke har kommentert, slikt som slektninger... Anonymkode: 5d742...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:26 #13 Del Skrevet i går, 18:26 Hvis man har lagt skikkelig på seg de siste årene, så tar det mer en 10 kilo før det synes. Men en skal ikke gi seg av den grunn. Anonymkode: 4c584...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:26 #14 Del Skrevet i går, 18:26 Jeg får av og til noen kommentarer på vekt, typ "du er jo bare halve dama" eller "du er tynn". Har gått ned 20 kilo fra normalvekt til undervekt grad 2. De fleste sier ingenting, og det er bra. Jeg kommenterer heller ikke folks kropp/kroppsfasong. Anonymkode: 0c3aa...ede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:39 #15 Del Skrevet i går, 18:39 Jeg gikk ned 35 kg til undervekt. Fikk kommentarer fra ca 10 kg og det er mange som har ment mye om kroppen min. Jeg fikk en spiseforstyrrelse, så jeg ble bare enda mer trigget av alle som syntes jeg var tynn. Nå har jeg gått opp 6 kg, og det var litt vondt da en venninne sa at hun kunne se i ansiktet mitt at jeg hadde gått opp i vekt. Vanskelig dette med vekt, for meg. Anonymkode: 7c208...abe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:53 #16 Del Skrevet i går, 18:53 Jeg fikk mange kommentarer da jeg gikk 20 kg ned i vekt for et par år siden. Jeg var da så vidt undervektig. Jeg både likte og likte ikke å få kommentarene. Det kom an på hvem de kom fra og hvordan det ble sagt. Kommentarene trigget meg stort sett bare enda mer, og jeg var på en farlig sti. Så kom korona, og med den økte vekten litt igjen. Deretter ble jeg gravid og fikk barn, og mammakilo. Nå har jeg gått ned 10 kg, og er nesten nede på min normale, sunne vekt igjen. Det er bare min mor som har kommentert det og sett det. Jeg tenker det må bort noen kilo til, før andre legger merke til det. Jeg er usikker på om jeg vil mer ned og tar det rolig. Denne gangen er jeg mer bevisst på prosessen, og styrer unna dårlige og farlige vaner. Like greit at kommentarane har uteblitt, i alle fall for min del. Anonymkode: a3b44...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden Fra 78 til 68 så har du jo gått fra ikke så veldig stor, til ikke så veldig slank. Så det kan jo være vanskelig for andre å virkelig se det. Jeg hadde sannsynligvis ikke lagt merke til det. Men jeg hadde heller ALDRI kommentert vektnedgang hos andre. Jeg har aldri vært i nærheten av overvektig, men da jeg gikk fra bmi 22 til bmi 17 fikk jeg MASSE komplimenter. Det var svært ubehagelig da det var pga anoreksi. Da vekten dalte videre og videre ned sluttet kommentaren. Men det er tydelig at lett undervekt gir mest komplimenter.. Anonymkode: 94b4d...b66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Hater det. Anonymkode: 632d2...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Det er ikke sikkert at så mange legger merke til den vektnedgangen, særlig ikke de som ser deg ofte. Det blir mer lagt merke til om man går fra fedme/svært overvektig til mer normalvektig. Noen som ikke har sett deg på en stund kan derimot kanskje legge merke til det. Og i disse politisk korrekt-tidene vi er i, kan mange kvie seg på å kommentere vekt. Men uansett ts; råbra jobbet!! Anonymkode: 19a92...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 68 Det kan vel absolutt være en slank person som veier dette. Anonymkode: e0e4f...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå