Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har kjøpt hårfarge i butikken (ikke hos frisøren) fra Lorèal som er varig hårfarge (dekker grå hårstrå).

Det overrasker meg at utenpå esken er det bilde av en dame med ganske mørkt brunt hår, men fargen heter "lys brun".

Hvorfor er det slik at det nesten ikke er forskjell på lys brun og mørk brun?

:forvirret::forvirret::sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen som vet? Kanskje jeg bør spørre under "Forbrukerstoff", mulgi de er mer oppdaterte der?

Gjest Donna
Skrevet

Helt enig med deg, lys brun er mye mørkere enn man skulle trodd. Jeg vil kalle det mørkebrun, jeg ... men den er jo nesten svart ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det er nettopp det jeg ikke forstår. Hvorfor er "lys brun" nesten svart? Produsenten er ikke norsk selvfølgelig så de gidder jo ikke å svare..

Lorèal??! :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet

Skal du ha lys brun bør du velge en farge det står mørk eller medium blond på.

Gjest Binna
Skrevet

Det jeg kaller lys brun tilsvarer mellomblond/ mørkblond når det gjelder hårfarging. Mørk blond er ganske brun... Hårfarger har andre "fargekoder" enn f.eks maling, derfor.

Gjest Fruktfat
Skrevet

fordi det man tror er lys brun egentlig er mellom blond/mørk blond.

på en skala fra en til ti hvor en er sort, er lys brun en femmer. mørk blond er seks, og mellomblond er sju.

men om du ser på et fargekart hvor fargene er listet opp fra en til ti og med hårlokker med farger, vil du antakelig peke på en sekser/sjuer og kalle det lys brun, selv om det er mellomblond/mørk blond.

Gjest Gjesta
Skrevet

jeg ble møøørk brun da jeg brukte fargen "lys brun". jeg er utrolig frustret over det greiene der, for jeg kunne tenke meg en lys brunfarge. jeg kunen ikke tenke meg mellomblond eller mørk blond, for det synes jeg er kjedelig. rart at jeg ikke skal ha muligheten til å få sånn farge jeg vil ha...

Skrevet
fordi det man tror er lys brun egentlig er mellom blond/mørk blond.

på en skala fra en til ti hvor en er sort, er lys brun en femmer. mørk blond er seks, og mellomblond er sju.

men om du ser på et fargekart hvor fargene er listet opp fra en til ti og med hårlokker med farger, vil du antakelig peke på en sekser/sjuer og kalle det lys brun, selv om det er mellomblond/mørk blond.

Jepp!

Skrevet

En ting til; ikke bruk bildet på pakningen til vurdering av fargen...

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg så forresten ei på en fest en gag som hadde sånn brunfarge som jeg egentlig har prøvd å få det siste halve året :) hun sa det var et resultat av flere forsøk og masse miksing og triksing. hun hadde bl.a. masse blondt i fordi det ikke skulle bli for mørkt. men fargen var lys brun den. skal gå til henne neste gang. håper hun får til den på meg også.

Skrevet

Jepp...

Jeg har bestandig trudd at håret mitt var ganske mørkt, men det er visstnok lysebrunt. Men jeg følger ikke disse "hårfargingsdefinisjonene".

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvorfor er det slik at det nesten ikke er forskjell på lys brun og mørk brun?

Fordi det skal være plass til et stadig økende antall varianter av "blond" på den lyse sida av "lys" brun?

Skrevet

Brunt er jo veldig mørkt da. Jeg har alltid trodd at jeg har mørkebrunt hår, men neida, det ligger mellom mørk blondt og brunt! :overrasket:

Ville heller satset på mellomblondt eller mørkeblondt dersom du vil ha en mild "brunfarge".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...