AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Hva synes dere? Jeg startet karrieren med tre jobber der jeg var i ca to år (et pga første jobb ville videre i karrieren, et bytte pga flytting, og et pga jeg ble headhuntet). I jobb 4 var jeg i 8 år. Da syntes jeg det var på tide å bytte. Den nye jobben var helt katastrofe. Skal ikke gå inn på problemene, men selskapet hadde en turnover på ansatte jeg aldri har sett maken til (med god grunn). Derfor sluttet jeg i prøvetiden. Så fikk jeg ny jobb der jeg har vært i snart to år. Den er helt ok, og jeg har blitt forfremmet internt siden oppstart. Men det er mye som gjør at jeg ikke ønsker å bli værende lenge. Jeg blir maset på døgnet rundt, kvelder, helger. Har hauger av pluss timer jeg aldri får avspasert og kan knapt ta ut ferie. En sjef som aldri er tilstede og ikke sørger for at jeg har en levelig arbeidshverdag, tvert imot lesser hun egne arbeidsoppgaver over på meg. Jeg er så sliten. Føler jeg ikke orker å være med venner eller noe, fordi jeg mentalt er helt tom av stress og press. Har forsøkt å si ifra mange ganger. Er det for tidlig å bytte? Det er nå en stilling ute jeg virkelig kunne tenke meg. Men føler den ene skivebommen ødelegger CV’en. Det ser ikke bra ut med to korte arbeidsforhold etter hverandre. Anonymkode: 3e860...9fe
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai Du virker som en upålitelig arbeidstaker. Knapt utlært og drar videre. Bortkastet tid og energi for arbeidsgiver og kollegaer. Anonymkode: c7730...ec4
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Kjør på. Ønsker ny utfordringer sier du bare om de spør Anonymkode: 68d7f...d88 5 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du virker som en upålitelig arbeidstaker. Knapt utlært og drar videre. Bortkastet tid og energi for arbeidsgiver og kollegaer. Anonymkode: c7730...ec4 Men føler jo ts har gode grunner til å bytte. Det er altfor mange som blir i jobber som ikke funker "bare fordi" man må holde ut.. Det er ikke bra hverken for arbeidsgiver eller arb.taker Ts, spør de på intervju er det jo bare å forklare tingene. Du har jo også vist at du kan være i en jobb over lengre tid med åtte år i den ene jobben, så føler ikke at noe jobber mot deg her egentlig. Der #2 kaller deg upålitelig kan andre se det som at du er sulten og en go-getter. Kommer helt an på deres perspektiv og hva du forklarer Anonymkode: 5db30...ea6 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #5 Skrevet 21. mai Takk for svar. Frykter at flere vil tenke som #2. Ser for meg at jeg bør holde ut hvertfall et år til, selv om det ikke kjennes bra. Kan jo ikke snakke negativt om nåværende arbeidsgiver på et evt intervju heller, så føler meg litt fanget i et dårlig arbeidsforhold. Anonymkode: 3e860...9fe
AnonymBruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2025 den 9.49): Takk for svar. Frykter at flere vil tenke som #2. Ser for meg at jeg bør holde ut hvertfall et år til, selv om det ikke kjennes bra. Kan jo ikke snakke negativt om nåværende arbeidsgiver på et evt intervju heller, så føler meg litt fanget i et dårlig arbeidsforhold. Anonymkode: 3e860...9fe Min erfaring er at det ikke spiller så stor rolle. Jeg ville søkt og forklart hyppige jobbytter når de spør. Det er vanlig å bytte jobb oftere tidlig i karrieren, så jobbene før den jobben du hadde i 8 år ville jeg ikke fokusert så mye på. Anonymkode: 64f11...3e8
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai Jeg har vært i samme bedrift i 14 år nå, og det er egentlig 10 år for lenge. Har nå skjønt at dette er helt feil jeg jobb for meg. Har vært utbrendt over lengre tid, og hvor arbeidsoppgavene egentlig blir flere og flere for hver dag som går. Mange av oppgavene er langt utenfor mitt kompetansefelt. Jeg er på aktiv jakt jobb søk, selvom jeg kun har vært i denne avdelingen i 6 måneder. Anonymkode: 02af4...66b
AnonymBruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Som en annen sier, skulle de spørre hvorfor du har byttet jobb så ofte, er det bare å svare at du "er på utkikk etter nye utfordringer og arbeidsoppgaver". Det er ikke noe galt i det, det er bra at man ønsker utfordringer. Du kan jo legge til at den ene jobben ble du også head huntet til. Det virker jo positivt, ettertraktet på arbeidsmarkedet? Skjønner godt du er lei av å bli mast på i helger og kvelder osv. Det er tydelig at den arbeidsplassen ikke kjenner sin plass, og tror de har rett på arbeiderens arbeidskraft døgnet rundt. Det er feil, og absolutt en god grunn til å gå. Anonymkode: 39142...e41 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai Hvis man blir værende i en jobb veldig lenge får man som regel dårlig lønn etter hvert. Jeg var selv i en jobb i 10 år og endte opp LANGT under lønnssnittet til fagforeningen. Anonymkode: 803eb...5e7
Liljerød Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai Jeg ville byttet jobb om jeg var deg. Jeg har selv byttet jobb ca hvert fjerde år siden jeg begynte min karriere. jeg ble i min første jobb i seks år, og det var altfor lenge. Angrer faktisk på det nå, ble sittende med altfor dårlig lønn og var veldig overarbeidet. De lesset bare på flere og flere oppgaver i den jobben. Nei, bare søk deg videre du. Så får du bare svare noe svevende at du ønsker nye utfordringer og når denne drømmemuligheten dukket opp, så kunne du ikke vente!
AnonymBruker Skrevet 26. mai #12 Skrevet 26. mai Det var en kollega som påpekte at jeg var en rastløs sjel her om dagen, men sjefene mine, de som ansetter, har så langt aldri diskutert det med meg i intervjuer. Jeg har alltid hatt gode grunner for å ville prøve noe nytt da. Jeg tror det er litt spesielt for Norden at vi forventes å være så lenge i jobber, er det ikke? Jeg har inntrykk av at det er annerledes ellers i Europa, eller i USA. Correct me if I am wrong. Anonymkode: 323bd...1e9
AnonymBruker Skrevet 26. mai #13 Skrevet 26. mai Jeg ansetter i barnehage, og bryr meg lite om søkeres tidligere jobbytter med unntak av én ting. De som gjentatte ganger har sluttet i barnehagejobb midt i året. Én gang er ok, men gjentatte ganger gir meg mistanker. Anonymkode: 67a10...961
AnonymBruker Skrevet 26. mai #14 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg ansetter i barnehage, og bryr meg lite om søkeres tidligere jobbytter med unntak av én ting. De som gjentatte ganger har sluttet i barnehagejobb midt i året. Én gang er ok, men gjentatte ganger gir meg mistanker. Anonymkode: 67a10...961 Hvilke mistanker da? Hva er det som er spesiellt med midten av året? Anonymkode: 803eb...5e7
AnonymBruker Skrevet 26. mai #15 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ansetter i barnehage, og bryr meg lite om søkeres tidligere jobbytter med unntak av én ting. De som gjentatte ganger har sluttet i barnehagejobb midt i året. Én gang er ok, men gjentatte ganger gir meg mistanker. Anonymkode: 67a10...961 Den skjønte jeg ikke. Er det ikke normalt å si opp når man vil gjøre noe annet eller har fått ny jobb? Uansett når på året det er? Jobber ikke i barnehage selv, så mulig det er noe særskilt med den bransjen jeg ikke kjenner til. Anonymkode: 64f11...3e8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå