Gå til innhold

Veranda. Er dette sopp eller slitt treverk?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så du mener det er sopp?

Anonymkode: 7b5e3...664

Nei, det er slitt terrassebeis og grønske. Men hvorfor er det ekstra ille om det er sopp? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kjøpt noe som fjerner alger osv som bare er å påføre å la virke. Jeg er av den oppfatning av at selv om man leier, så kan man gjøre en del selv, og huseier trenger man kun å spør om lov, får man lov så kjør på.. litt innsats må man kunne legge ned for å få en gode selv(hyggelig uteplass) feks. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke dette var så ille. Hadde jeg vært utleier, hadde jeg nok forsøkt å komme unna med dette et par tre år til. Litt slitasje må man vel som leietaker finne seg i. Men nå er jeg ikke huseier eller utleier, og det er vel like greit..

Anonymkode: a188e...395

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Synes ikke dette var så ille. Hadde jeg vært utleier, hadde jeg nok forsøkt å komme unna med dette et par tre år til. Litt slitasje må man vel som leietaker finne seg i. Men nå er jeg ikke huseier eller utleier, og det er vel like greit..

Anonymkode: a188e...395

Som eier av huset kan det være kjekt å sørge for at overflatebehandlingen er ok. Terrasseplanker har det med å forvitre og bli flisete veldig mye raskere om det er tilnærmet ubehandlet. 

Kjedelig å måtte legge ny plank et lite tiår før aller nødvendigst 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Terrassen er ikke oljet eller beiset sikkert på tre år.Hvorfor ikke beis?

Anonymkode: 7b5e3...664

Det er en personlig preferanse..beis må stort sett vedlikeholdes hvert år, den blir stygg og flasser..mens olje (god olje, f.eks. Møretyri) holder i flere år, og trekker inn i treverket og beskytter det. 
Oljen tørker ikke ut treverket slik det virker som beis gjør. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...