AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:55 #1 Del Skrevet tirsdag kl 12:55 Hei. Jeg skal leie ut 2 leiligheter og la ut begge på Finn for noen dager siden. Responsen har vært enorm, og etter å ha luket ut de jeg ikke ønsker, har jeg over 60 interesserte på begge. Hvordan løser jeg det med visninger? Må jeg lage køsystem, ha flere visninger hvor jeg deler gruppa i 2, noe som krever mye jobb. Noen som har noen tips? Anonymkode: c0299...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:58 #2 Del Skrevet tirsdag kl 12:58 Hadde innskrenket listen enda mer om jeg var deg. Du kan umulig holde visninger for så mange? Har du ikke annet å gjøre? Velg ut 10-20 stk, og sett resten på reservelista som du ev kan ta fra om de 10-20 første viste seg å virke udugelige som leieboere. Anonymkode: 991db...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:59 #3 Del Skrevet tirsdag kl 12:59 La de 5 første som er aktuelle komme? Hadde aldri giddet å holde visning for 60 stk. Anonymkode: d2607...454 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:59 #4 Del Skrevet tirsdag kl 12:59 Du kan ikke hvert fall regne med at alle ikke kommer Anonymkode: e4f0e...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:15 #5 Del Skrevet tirsdag kl 13:15 Sorter etter søknadsdato Anonymkode: d7381...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:17 #6 Del Skrevet tirsdag kl 13:17 Du har åpenbart priset leilighetene alt for lavt. Anonymkode: db77b...05a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:22 #7 Del Skrevet tirsdag kl 13:22 Jeg hadde valgt ut de 6 mest aktuelle per leilighet. Satt opp 1,5 time med visning, hvor hver person/par får 15 min alene. Da får du svart på spørsmål og vurdert om du liker dem. Hvis det ikke blir klaff på de fleste 6, ta 4 til og en ny visning. Ikke ha åpen visning der alle som vil kan komme! Anonymkode: 4265b...6ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:37 #8 Del Skrevet tirsdag kl 13:37 Hvor er dette? Jeg holder på å lete etter en leilighet å leie, men hvis det er så mange på visninger, så blir det vanskelig å få noe Anonymkode: 5d2fc...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:39 #9 Del Skrevet tirsdag kl 13:39 Majorstua Anonymkode: c0299...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:24 #10 Del Skrevet tirsdag kl 14:24 Normalt holder man visning for 3-6 stk. Du har gjort en ganske dårlig utsiling av interessenter om du sitter igjen med 60 stk. Hvis du ikke klarer velge bort flere etter en skriftlig introduksjon, hvordan skal du møte så mange personlig og vurdere de? Anonymkode: b30a6...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:44 #11 Del Skrevet tirsdag kl 15:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Normalt holder man visning for 3-6 stk. Du har gjort en ganske dårlig utsiling av interessenter om du sitter igjen med 60 stk. Hvis du ikke klarer velge bort flere etter en skriftlig introduksjon, hvordan skal du møte så mange personlig og vurdere de? Anonymkode: b30a6...f10 Alle har skrevet lange søknader, med vedlagte cvèr og referanser, så er ikke så lett å skille mellom de. Har allerede skilt ut mange. Har også satt opp leien med 2000,- så tenker leien er ganske riktig. Anonymkode: c0299...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:31 #12 Del Skrevet tirsdag kl 18:31 Det er et helsike (men dog et luksusproblem) å leie ut leiligheter. Gjør det samme selv, og det er helt voldsomt hvor mange henvendelser som renner inn når annonsen ligger ute. Jeg får vite altfor mye om mennesker som noen ganger er i en svært kinkig livssituasjon. Ikke hyggelig å måtte velge synes jeg, og enda kjipere å sende 50 meldinger på Finn med "sorry, og lykke til videre". Mine råd er: Skrell av nærmere 90 % av søkerne som får komme til første visning. Tenk på kontinuitet i leieforholdet. Det er et styr med folk som lander i din leilighet for en kort periode. Det tar tid og ressurser å organisere et nytt leieforhold. Ofte mister du en måned med inntekter hver gang det er utskiftinger. Det er bedre å leie ut litt rimeligere, og heller finne noen som bor der i år etter år. Jeg regulerer husleia kun hvert annet år. Dermed "går jeg glipp av" en god del tusen i året, men det tar jeg inn på at leieboerne er stayere. Blir sikkert upopulær nå, men jeg leier helst ikke ut til studenter. NAV-garanti er også no go for meg. Enslig voksen leietaker er det ideelle. Ungt par i etableringsfasen er ikke så interessant. Bruk kontrakten til Forbrukerrådet. Spesielt punkt 8 i denne standardkontrakten er SVÆRT god å ha hvis det blir krøll med innbetaling av husleie. Lykke til, og godt valg. Anonymkode: 5c7a3...b76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #13 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Alle har skrevet lange søknader, med vedlagte cvèr og referanser, så er ikke så lett å skille mellom de. Har allerede skilt ut mange. Har også satt opp leien med 2000,- så tenker leien er ganske riktig. Anonymkode: c0299...bc9 Da får du ta lodd-trekning eller noe slikt. Hvis du ikke klarer skille de fra hverandre bedre når du kan sitte i fred og ro for å vurdere de, hvordan skal du klare skille de fra hverandre og holde kontroll på hvem som er hvem når du møter de? Det er en grunn til at det i arbeidslivet også kun hentes inn noen få til intervjuer. Anonymkode: b30a6...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå