AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:29 #1 Del Skrevet tirsdag kl 12:29 Etter 3 innsett som har endt i kjemisk, ma uke 6 og sa uke 7 har jeg fått beskjed om å gå ned i vekt før neste innsett. (Bmi på 29). Jeg skjønner at å ha en normal bmi selvsagt øker sjansen for å ha et vellykket svangerskap uten plager, mindre komplikasjoner osv. Det jeg lurer på helt konkret er hvordan å gå ned i vekt vil hjelpe på neste innsett? Embryoet har jo den graderingen det har, og jeg tror jo ikke at mA / sa så tidlig i svangerskapet har med overvekt å gjøre. Hvis embryoet er dårlig vil det vil ikke bli bedre av at jeg har lavere kroppsvekt ved innsett? Eller misforstår jeg? Anonymkode: 1a201...058 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:18 #2 Del Skrevet tirsdag kl 13:18 Jeg har hørt det samme som du tenker. At overvekt hovedsaklig påvirker eggkvaliteten. Men så kan overvekt også påvirke kroppen din sin evne til å holde på embryoet. Overvekt kan føre til lav grad av inflammasjon, dårligere blodsirkulasjon til livmoren, og det kan påvirke hormonene. Særlig østrogen, progesteron og blodsukker (?) Hvis jeg ikke husker feil. Når et embryo er på implantasjonsstadiet er man så avhengig i at alle hormonene er i perfekt symbiose. Endometriet ditt må være mottakelig for implantasjon, og små faktorer kan bikke ting i feil retning. Når det er sagt så har jeg perfekt bmi, er slank og fin, men har allikevel hatt 3 spontanaborter. 2 fra IVF. Som oftest er det jo embryoet det er noe galt med, men etter 3 kjemiske begynner nok legene å mistenke at det er noe mer på gang hos deg. Har du blitt utredet for habituell abort og har du fått testet stoffskiftet ditt? Anonymkode: fedc3...47e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:27 #3 Del Skrevet tirsdag kl 13:27 Jeg synes også anbefalingen du har fått er litt rar. Hadde selv 32 i BMI da jeg gjennomførte Ivf, og jeg spurte hun legen rett ut om jeg var så tykk at det kunne ha noe å si for eggkvalitet. Da sa hun at hun mente man måtte være enda større for at det skulle spille inn. Når jeg først ble gravid (to ganger) etter mange forsøk, så hadde jeg et helt ukomplisert svangerskap, ingen større plager utenom småting som hemoroider og sånn, og jeg la på meg relativt fornuftig (10 og 12 kg). Ikke svangerskapsdiabetes eller noe. Anonymkode: 6664a...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:55 #4 Del Skrevet i går, 04:55 Sånn er det å være overvektig i helsevesenet. Alt skyldes på vekta. Jeg ville fokusert på sunn mat, bevegelse og livskvalitet (som er bra for absolutt alle), ikke på vektnedgang i seg selv i dette tilfelle. Anonymkode: 97eb2...31a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Jeg har både vært større og mindre ved ivf, blitt gravid både som bredere og smalere, men har hatt to exu og en ma. Ved sist forsøk hadde jeg en bmi på 29. Taklet ma svært dårlig og har gått opp masse på kort tid. Så langt har jeg ikke fått noen kommentar på at jeg må ned i vekt igjen. Startet med sprøyter i går ☺️ På riksen var det det et evig mas og jojoslanking og stor påkjenning. Så gikk jeg ned 20 kilo før vi gikk over til det private. Fikk ikke noen tilbakemelding på at dette egentlig skulle ha noe å si. Eggkvaliteten var den samme og jeg fikk ut færre egg enn da jeg var større. Jeg valgte å gå ned fordi jeg tenkte at det ville hjelpe. Det gjorde det absolutt ikke, men nå som jeg har gått opp mye av det jeg gikk ned da jeg opplevde ma, merker jeg at kroppen er tyngre. Har stoppet å spise følelsene for noen uker siden, men skulle gjerne ha unngått hele greia og hatt samme vekt dette forsøket også. Mest da for egen velvære. Så lenge jeg er under kravet til klinikken, så bryr de seg ikke 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå