AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Heihei 🥰 Vi har nettopp annonsert for familie at jeg er gravid. De nærmeste fikk vite det ansikt til ansikt og på FaceTime. Ellers har vi sendt ultralydbilde i chat. Det er ganske mange som har reagert med å skrive «oi grattis!» eller «oj oj oj gratulerer». I min verden er oi/oj negative ladede ord. Kan være en generasjonsting, men for meg er det en reaksjon som tilsier at noen blir veldig overrasket og kanskje litt satt ut. Eller er dette bare hormoner som gjør meg ekstremt sensitiv? Anonymkode: 3f891...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai Her vil jeg si at du faktisk overreagerer.  Bare fordi oi! Betyr negstovt for deg, betyr det jo ikke at det er negativt fra de vel. De er vel overrasket! Det er vel ikke noe galt med det? Anonymkode: 16581...6ce 37 11
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Du overreagerer. For de fleste er «ojoj/oioi» forbundet med overraskelse i positiv forstand. Anonymkode: 1307d...bdf 28 6
Gjest jegerrinne Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai Du over reagerer. For meg er oi/oj forbundet med at en er overasketÂ
Brunello Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai (endret) Dersom dere er veldig unge, veldig gamle eller har vært sammen kort tid, er det kanskje en negativ kommentar. Dersom ikke, eller det ikke er andre forhold som gjør at graviditeten ikke var ventet,  er det nok bare en uttrykksmåte. Endret 20. mai av Brunello 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Skrevet 20. mai Brunello skrev (Akkurat nå): Dersom dere er veldig unge, veldig gamle eller har vært sammen kort tid, er det en negativ kommentar. Dersom ikke, eller det ikke er andre forhold som gjør at graviditeten ikke var ventet,  er det nok bare en uttrykksmåte. Det er nok litt det som treffer noe sårt. Vi er 28 og 29, og har vært sammen i bare 1,5 år, så det var ikke planlagt. Men vi er veldig stabile og et veldig godt par, så hadde nok håpet folk ikke skulle bli så overrasket. Anonymkode: 3f891...bfb 2
Anononyma Skrevet 20. mai #7 Skrevet 20. mai Ingenting negativt ladet med «oi». Her overtenker du noe veldig  5 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai #8 Skrevet 20. mai Du overtenker, prøv å være litt mer generøs med folk Anonymkode: 0cc0c...2cb 9 3
Brunello Skrevet 20. mai #9 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nok litt det som treffer noe sårt. Vi er 28 og 29, og har vært sammen i bare 1,5 år, så det var ikke planlagt. Men vi er veldig stabile og et veldig godt par, så hadde nok håpet folk ikke skulle bli så overrasket. Anonymkode: 3f891...bfb Da er det nok at de synes det var tidlig i forholdet. Tror få legger veldig mye negativt i det. Mest overrasket. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai #10 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Heihei 🥰 Vi har nettopp annonsert for familie at jeg er gravid. De nærmeste fikk vite det ansikt til ansikt og på FaceTime. Ellers har vi sendt ultralydbilde i chat. Det er ganske mange som har reagert med å skrive «oi grattis!» eller «oj oj oj gratulerer». I min verden er oi/oj negative ladede ord. Kan være en generasjonsting, men for meg er det en reaksjon som tilsier at noen blir veldig overrasket og kanskje litt satt ut. Eller er dette bare hormoner som gjør meg ekstremt sensitiv? Anonymkode: 3f891...bfb "Oj" er ikke negativt. Men synes folk kunne skrevet litt lenger melding enn det du har fått. Så skuffende korte meldinger folk skrev. Anonymkode: e32b8...ac1 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #11 Skrevet 20. mai Oj, dette var overreagering ja😆 oj er jo bare det samme som wow! Eller: for en gledelig overraskelse! Anonymkode: 01468...c62 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #12 Skrevet 20. mai Du overtenker. Hva slags reaksjon forventer du fra alle? Hvordan har du reagert når du har hørt at noen i familien er gravid? Det er jo sjeldent veldig overraskende/ sjokkerende at folk i et etablert forhold får barn. Høres ut som de har svart deg helt naturlig. Ser ingenting negativt med svarene du har fått. Anonymkode: bc538...658 9
AnonymBruker Skrevet 20. mai #13 Skrevet 20. mai «Oi» er da ikke hverken negativt ladet eller nødvendigvis synonymt med at noen er veldig overrasket, tenker at det er tidlig eller lignende. Jeg bruker det ofte når jeg får gode nyheter. Hvis en venninne har fått en ny jobb, kan jeg bruke det. Eller om noen har forlovet seg, for eksempel. «Oi, så gøy!» eller «oi, gratulerer!» er helt normale ting å si i min bok. Så her synes jeg faktisk du overreagerer, ja 😅 Anonymkode: d0afd...70f 8
AnonymBruker Skrevet 20. mai #14 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er nok litt det som treffer noe sårt. Vi er 28 og 29, og har vært sammen i bare 1,5 år, så det var ikke planlagt. Men vi er veldig stabile og et veldig godt par, så hadde nok håpet folk ikke skulle bli så overrasket. Anonymkode: 3f891...bfb Det er nok bare overraskelse ja. Selv om dere ser på forholdet som "veldig stabilt" så er ikke et ferskt forhold stabilt. Det tar litt tid.   Men jeg tviler ikke på at dere er et bra par, så dette kommer nok til å gå seg til. Jeg ble gravid etter rett under et år, det er ikke uvanlig selv om det er litt raskere enn snittet.  Gratulerer så mye, og lykke til med baby. Anonymkode: c0eea...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #15 Skrevet 20. mai TS her igjen: vet dere hva, jeg skjønner godt at dette er et meg-problem nå og at jeg overreagerer 😂 Men for å si det sånn da, hva hadde dere tenkt om noen i min alder ble gravid etter 1,5 år sammen?  er helt rart, for før dette brydde jeg med lite om hva andre tenkte , men jeg har blitt så uuuutorlig sensitiv? Anonymkode: 3f891...bfb 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #16 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her igjen: vet dere hva, jeg skjønner godt at dette er et meg-problem nå og at jeg overreagerer 😂 Men for å si det sånn da, hva hadde dere tenkt om noen i min alder ble gravid etter 1,5 år sammen?  er helt rart, for før dette brydde jeg med lite om hva andre tenkte , men jeg har blitt så uuuutorlig sensitiv? Anonymkode: 3f891...bfb Ingen grunn til å tro at folk tenker så veldig mye om det. Kos deg med graviditeten 😊 Anonymkode: b0fcb...680 6
Daria Skrevet 20. mai #17 Skrevet 20. mai Oi er et uttrykk for overraskelse, det har ingen verdiladning i seg selv. Jeg kan si både Oi, så flott! og Oi, det var leit å høre, og det er (åpenbart) resten av setningen som forteller hva jeg føler om saken. At noen forteller om graviditet er jo overraskende, med mindre man har holdt omgivelsene oppdatert med dag-for-dag-info om prøving, testing og symptomer. Selv når man vet at noen prøver, vet man jo ikke når det sitter. 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai #18 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her igjen: vet dere hva, jeg skjønner godt at dette er et meg-problem nå og at jeg overreagerer 😂 Men for å si det sånn da, hva hadde dere tenkt om noen i min alder ble gravid etter 1,5 år sammen?  er helt rart, for før dette brydde jeg med lite om hva andre tenkte , men jeg har blitt så uuuutorlig sensitiv? Anonymkode: 3f891...bfb Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt, 1,5 år er lang nok tid det, dere er voksne og styrer dette selv. Anonymkode: 17293...8c0 9
AnonymBruker Skrevet 20. mai #19 Skrevet 20. mai Verden kretser ikke rundt deg desverre. Jeg bruker oi oi når jeg skal late som jeg er mer gira enn jeg er. Anonymkode: d3ed0...e1e 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai #20 Skrevet 20. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her igjen: vet dere hva, jeg skjønner godt at dette er et meg-problem nå og at jeg overreagerer 😂 Men for å si det sånn da, hva hadde dere tenkt om noen i min alder ble gravid etter 1,5 år sammen?  er helt rart, for før dette brydde jeg med lite om hva andre tenkte , men jeg har blitt så uuuutorlig sensitiv? Anonymkode: 3f891...bfb Hadde tenkt: koselig for dem, de er i rett alder og alt på stell. Så hadde jeg nok ikke tenkt mer på det. Anonymkode: bc538...658 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå