AnonymBruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Hvor studerer/studerte du, var det en sosial studietid? Hvor er det best å studere når man sliter litt sosialt? Hvor er det lettest å få venner? Store byer, eller mindre høyskoler i distriktene? Anonymkode: 06147...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai Jeg valgte å reise utenfor storby. Studerte i Førde, og det ble fine år. Var akkurat passe stort for meg og så var det mer personlig på en måte. Lett å finne frem og kjekke lærere🙌🏼 Anonymkode: c7900...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Jeg opplevde Oslo som svært lite sosialt, mens Volda og Sogndal som svært sosiale studiesteder 😊 Anonymkode: d0505...dfe 2
Alice123 Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai Har ikke studert det selv men de jeg kjenner som studerte på NTNU (Trondheim, både Gløshaugen og Dragvoll) snakker om studietiden med stjerner i øynene. Mange av dem ble igjen i tr.heim et år etter studiene pga. det sosiale (og så flyttet, fordi de ikke lenger var studenter og det sosiale ikke var det samme). Jeg har bare studert på UiO (sv og hf) og syntes det sosiale var så-som-så, jeg fikk venner (flere av dem har jeg fortsatt mange år senere) men syntes ikke jeg kan skryte av et veldig godt sosialt miljø. For meg var ikke det et problem ettersom jeg er fra Oslo og hadde et godt nettverk utenfor universitetet. Men jeg snakket med mange tilflyttende medstudenter som syntes det var vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 20. mai #6 Skrevet 20. mai Bergen, fantastisk studentmiljø og veldig mange arenaer å bli kjent med folk på. Anonymkode: 88ee7...a9e
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai Jeg har studert i Notodden og Hamar. Begge stedene var sosiale, men Notodden var mest sosial. Mindre by, og "studentbyene" som vi kalte det var mer sosiale. Det er to små "nabolag" med studenthybler hvor folk treftes og festet osv. Det var god plass utenfor med benker og bord. Husker vi ofte åpna alle dører og bare hadde fest på hele plassen. Noen satte en høyttaler i vindu. Sånt var ikke mulig på Hamar, med studentblokker midt i byen. Jeg studerte kunst, og det var veldig sosialt på verkstedene. Vi hadde faste klasser og klasserom, og gikk ofte på besøk til de andre klassene og hang i gangene i pausene. Ikke som en vanlig høgskole med ny forelesningssal hver gang og store klasser. Siste året var vi 12 stk i klassen. Alle kjente alle. Syns også det var mye enklere å komme i kontakt med de internasjonale studentene på Notodden. Ulempen med Notodden, var at det ikke var noe særlig studentforeninger. Det er nok for få studenter til det. Men vi hadde studentkroa, og vet de på idrett hadde noe. Men det var kanskje ikke behov, da det var enkelt å komme i kontakt med folk uansett. Vi hadde som sagt masse fester, brettspill, turer, vi arrangerte ting med klassen. Og vi som drev med kunst trivdes jo godt på verkstedene og kunne holde på der i timesvis. Anonymkode: e4b50...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai Jeg har studert bed uio og oslomet og følelsen etter er at man må arbeide litt for det sosiale og ha litt flaks, men det finnes mange foreninger man kan bli med i. Men, ryktene i Oslo sier at Ås har et fantastisk og sosialt studiemiljø. Anonymkode: b029f...c4f
AnonymBruker Skrevet 21. mai #9 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har studert bed uio og oslomet og følelsen etter er at man må arbeide litt for det sosiale og ha litt flaks, men det finnes mange foreninger man kan bli med i. Men, ryktene i Oslo sier at Ås har et fantastisk og sosialt studiemiljø. Anonymkode: b029f...c4f Og uansett om ryktene er sanne eller ikke så blir de jo selvoppfyllende og trekker også mer sosiale mennesker dit.. 😊😊 Anonymkode: b029f...c4f
AnonymBruker Skrevet 21. mai #10 Skrevet 21. mai NMBU, Ås Veldig sosialt og aktivt studentmiljø. Men også veldig variert, så det er enkelt å finne det miljøet man føler seg hjemme i, enten det er å synge i kor, lage studentavis, gå på tur, sette opp revy, feste, spille i storband, drive med studentpolitikk eller bare være sosial. Det er masse studentforeninger man kan bli med i, men også livet utenfor foreningene er sosialt og inkluderende. Jeg har studert på Blindern også, og det kan virkelig ikke sammenlignes. Ås er noe helt eget når det gjelder studentmiljø. Anonymkode: 409ab...4b2
AnonymBruker Skrevet 31. juli #12 Skrevet 31. juli Ikke Fredrikstad. Ingen samhold mellom studentene, da det store flertallet har nok av venner fra før av. En overraskende stor andel studenter bor fortsatt hjemme hos foreldrene. Ikke noe særlig med studentforeninger heller. Anonymkode: b2396...6ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå